Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtoehtoisia deodorantteja?

Vierailija
22.02.2014 |

Onko vinkkejä hyvästä deodorantista, luonnonmukaisemmasta kuin kauppojen myrkyt? Molemmat kainalot ärsyyntyneet tulipunaisiksi ja kutiaviksi johtuen deodorantista (roll-on) :(

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/47 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineena Sebamed ja dödönä Vivisante mineraalikivi. Mineraalikivestä en luopuisi mistään hinnasta! Tuoksuton, erittäin riittoisa, ihoystävällinen, ei tahraa vaatteita...suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ääni myös mineraalikivelle. Lisäksi kainalot on epiloitu, eipä haise vaikka mineraalikiveä käytän ehkä kerran viikossa. Osansa tässä on varmaan silläkin et olen kasvissyöjä..just se parjattu ituhippi, joka litkii vihreää teetä. :)

Vierailija
4/47 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/47 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 23:23"]

http://www.lush.fi/tuotteet/deodorantit

[/quote]

no nää lushin jutut ei ole myrkyttömyyttä nähneetkään! Sinä joka tämän linkitit, lueppa keskustelun ensimmäiseltä sivulta huolella kirjoitus Hajuste - kavala ystävä -

Lushin kemikaalit ovat täys synteettisiä hajusteita!

Vierailija
6/47 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:18"]

Mineraalikivi on loistava ja kestää todella pitkään.

[/quote]

Mineraalikivi on loistava. Komppi!

Sitä kun alkaa käyttämään jos on ennen käyttänyt alumiinillisia antiperspirantteja niin saattaa hiki tuoksahtaa ensimmäiset pari viikkoa voimakkaalle, kun keho alkaa puskemaan ulos kaikkea alumiinia jolla tukittu hikitiehyitä vuosien varrella, mutta tasoittuu sitten kunhan ei luovuta.

Onneksi se luomukaupanmyyjä infosi tästä kun muutama vuosi sitten ostin omani! :)

[/quote]

Tuo hienhaju ei kyllä tule tasoittumaan jos vetelee perinteistä länkkäri ruokavaliota, gluteiiniviljoja, homeenestoaineella ja tuholaismyrkyillä kyllästettyjä hedelmiä ja vihanneksia, tehotuotettua lihaa, karkkia, valkaistua sokeria, limpparia, lisäaineita, väriaineita yms yms. Eli jos haluaa saada kroppansa balanssiin niin myrkyllisten kemppareiden käytön lisäksi tulisi lopettaa riistoon perustuva epäterveellinen moska jota ihmiset tunkee lumikolalla naamaansa.

[/quote]

Hahha haa! Repesin! :D "moska jota ihmiset tunkee lumikolalla naamaansa" no joo.. näinhän se tosiaan menee, ei kait länsimaissa muuten keskusteltaisi lihavuusepidemiasta.

Minä puolestani liputan sen madaran herbal deodorantin puolesta. Vaikka suoraan purkista nuuhkittuna tuoksu onkin hyvin yrttinen (kuten nimikin kertoo :D) niin ei se siltä kuitenkaan kainaloissa tuoksu, mutta hien hajua ei päästä läpi. Edes lenkillä. Olen myös atoopikko, ja tuo madaran deodorantti ei ole aiheuttanut iho-ongelmia, eikä oikeastaan muutkaan madaran tuotteet. Yritys muistaakseni oli latvialainen, niin kaipa he osaavat valmistaa pohjoiselle hipiälle sopivia tuotteita :)

Pakko myös mainita vaikka ei mitenkään aiheeseen, myrkyttömyyteen liitykkään, mutta tykkään mielettömästi madaran tuotteiden pakkauksien ulkonäöstä, se vihreä sävy, matta valkoinen, tekstin fontti. Juuh tiedän, että on aivan toissijaista, mutta on tuo kaunis visuaalinen ulkomuoto kieltämättä kiva lisä! :)

Vierailija
7/47 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Body Shopista oon joskus ostanut alumiinitonta deodoranttia ja oon ollut siihen tyytyväinen. Tuoksu oli siinä aika mieto. Voisin ostaa toistekkin.

Vierailija
8/47 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi body shopista mitään

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 01:27"]

Body Shopista oon joskus ostanut alumiinitonta deodoranttia ja oon ollut siihen tyytyväinen. Tuoksu oli siinä aika mieto. Voisin ostaa toistekkin.

[/quote]

Body shopin tuotteissa sama ongelma kun Unileverinkin näissä rexonassa, dovessa jne eli tulee maapallolle (sitä myöten ihmiskunnalle) turhan kalliiksi tuo palmuöljyllä leikkiminen. Muutenkin  kävin lukemassa niiden nettisivuilta INCI-luetteloita niin ei kyllä ole muutenkaan mikään myrkytön vaihtoehto, eli en käyttäisi :/

[/quote]

Hyyyyyyyiii!!!!! Rexona on Unileverin tuote. Unilever puolestaan on yksi maailman suurimpia sademetsien alas hakkaajia. Käyttävät palmuöljyä tuotteissaan runsaasti, ja tätä varten täytyy ensin polttaa sademetsät alas (mikäli tiellä on alkuperäisasukkaisen kyliä, ne poltetaan myös. Raha, ja bisnes ennenkaikkea katsos!) jonka jälkeen 13 metriä paksu turvesuo ojitetaan ja kuivataan, (ilmoille päästetään kamalan suuret hiilidioksidi määrät!) ja tadaa! tilalle tulee palmuöljyplantaasi :(

Hyi Unilever! Jos teidän edustajia on lukemassa tätä, niin ettäs tiedätte, että boikotoin teitä ja tuotteitanne! Nestle ja tietty meidän ihana maailman kolmanneksi julmimmaksi yritykseksi äänestetty Neste oil touhuaa myös tätä samaa sademetsien tuhoa palmuöljyn takia. Siitä Neste tekee ns green dieselinsä.. ironista *palmface*

Tässä on kuvaava video Unileverin Dovesta (kesto 1:26)

Ai kun surettaa :(

Ihminen on ainoa eläin joka paskoo sinne missä syö..

[/quote]

Vierailija
9/47 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 21:30"]

http://kemikaalicocktail.blogspot.fi/2008/10/haussa-dd.html tuolla on myös keskustelua aiheesta

[/quote]

http://uusimusta.squarespace.com/kemikaalicocktail/2011/10/7/elamani-ekododot-ja-pari-sullekin.html tässä oli enemmän! Tuo acorelle on uusi juttu mulle. täytyyki koklaa.

Vierailija
10/47 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosin sitä saa Prismasta luomuhyllystä. Eli Laveran basic sarjan deororantti. Minulla on myös tosi herkät kainalot.

Vierailija
11/47 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dermosil. Hajusteeton deo roll-on. Ihan paras tuote.

Vierailija
12/47 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse kookosöljystä, perunajauhosta ja ruokasoodasta. 1/3 kutakin ainesosaa, öljyä voit laittaa hieman reilumminkin. Kokeilemalla sopiva suhde. Toimii!

Vierailija
13/47 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen on pakko tähän sanoa ettei Dermosil käy minulle. Eikä esim. myöskään L'Occitane sarjan deororantti joka ei pitänyt hienhajua poissa ja lisäksi ärsytti ihoa.

Vierailija
14/47 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve.fi testasi alumiinittomat deodorantit -löydä suosikkisi!

http://www.terve.fi/luonnonkauneus/tervefi-testasi-alumiinittomat-deodorantit-loyda-suosikkisi

Vierailija
15/47 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pestä ne kainalot huolella, ettei dödö jää iholle. Kunnon pala-Rexona saippua ja  ruokaroodaa joukkoon, saa puhtaaksi.

Ruokasoodaa kannattaa lisätä shampoonkin joukkoon, lähtee kaikki lakat, muotoiluaineet, kloori, jne. pois. Pari rkl täyteen pulloon ja sekoitus.

Vierailija
16/47 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi.[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 15:20"]

Tee itse kookosöljystä, perunajauhosta ja ruokasoodasta. 1/3 kutakin ainesosaa, öljyä voit laittaa hieman reilumminkin. Kokeilemalla sopiva suhde. Toimii!

[/quote]

Vierailija
17/47 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madaran herbal deo on mun ehdoton lemppari. Testattu kesähelteilläkin ja pitää! :) Kaveri suositteli sitä vuosia sitten, enkä ole vaihtanut sen jälkeen. Olen myös suositellut sitä eteenpäin ystäville ja hekin ovat tykästyneet (lumipalloefekti! :D)

Laitan kainaloihin vielä suolakiveä heti suihkun jälkeen (neutralisoi ihon bakteerikannan) ja sen jälkeen tuota Madaraa. Toimii.

Vierailija
18/47 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas ei Madaran yrttidödö toiminut ollenkaan, mutta pelkkä kookosöljy, jos ei

hikoile paljon tai mineraalikividödö kovemmassa rasituksessa ovat olleet hyviä.

Vierailija
19/47 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 15:37"]

Kannattaa pestä ne kainalot huolella, ettei dödö jää iholle. Kunnon pala-Rexona saippua ja  ruokaroodaa joukkoon, saa puhtaaksi.

Ruokasoodaa kannattaa lisätä shampoonkin joukkoon, lähtee kaikki lakat, muotoiluaineet, kloori, jne. pois. Pari rkl täyteen pulloon ja sekoitus.

[/quote]

Miksi alapeukku? Perusteluja kiitos!

Vierailija
20/47 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en alapeukuttanut mutta olisin voinut. Rexona saippuaa ei herkkäihoiset käytä. Ja mitä se pesu auttaa pesun jälkeen laitetaan dödöä ja se jää iholle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän