Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ystäväni on lähihoitaja- 4-vuotias lapsi edelleen syötetään joka suupala jne...

Vierailija
22.02.2014 |

...lisäksi lasta kannetaan kuin vauvaa joka paikassa, eikä hän saa kävellä itse. motoriikka on ikätovereitaan 2 vuodellä jäljesssä. lisäksi hänet puetaan aina, eikä edes anneta opetella pukemista. lisäksi esimerkiksi kaupasta ostetaan karkkia siksi, että se on helmpompaa kuin että lapsi alkaisi itkemään. päiväkodissa lapsi ei tulisi pärjäämään, päiväkodissa jo 1v. saa lusikan käteen ja alkaa yrittämään syödä itse leivän murusia ja jokainen yli 2v. pukee itse sen, minkä osaa. puhumattakaan koulusta, joka alkaa tällä lapsella 3v. päästä. voi hyvää päivää, tässäkö maamme tulevaisuus- tällä tavoin kasvatetut lapset?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että nelivuotias on lähihoitaja

Vierailija
2/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ehkä huolissani ystäväsi lapsen tulevaisuudesta, en koko kansan tulevaisuudesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ystäväni on koulutukseltaan lähihoitaja, ja hänellä itsellään on 4-vuotias lapsi. ja kerroin kuinka hän kasvattaa lasta. onko ymmärrettävästi nyt selitetty? ja kyllä, hirveää katsottavaa juuri tämän lapsen takia, kun hänelle tehdään karhunpalvelus. ap

Vierailija
4/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tällätavoin kaikki kasvatetaan. Koulussa onkin nykyään jokaisella lapsella omat kaksi kantajaa. Näin saadaan ihmisiä työllistettyä.

Vierailija
5/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se lähihoitaja tässä nyt merkitsee? Hänhän voi olla vaikka hammashoitaja tai mielenterveys- ja päihdetyössä.

Itse tiedän sairaanhoitajan, jonka lapsesta tuli narkomaani.

Eihän se ammatti nyt voi määritellä kaikkea kumminkaan.

Vierailija
6/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika vaikeaa mennä neuvomaan, koska tästä aiheesta helposti loukkaannutaan. ap

Vierailija
7/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vaan luulisi, että tietyn koulutuksen käynyt omaa tietyn "tietotaidon". vertaa sairaanloisen lihava ravitsemusterapeutti uskottava?

Vierailija
8/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lähihoitaja joku kaiken kattava yleisihminen? Ihan eri asia olla ravitsemusterapeutti ammatiltaan.

Jos ei ole valinnut suuntautumiseensa lapsia ja nuoria, eli on yleisissä aineissa käynyt läpi lapsen hoitoa, kehittymistä jne, ja ollut 6 viikkoa päiväkodissa - on siinä kyllä lähes samanlaiset lähtökohdat kasvattamisessa kuin muillakin. Kukaan meistä ei voi kasvattajana olla täydellinen. Mikään ammatti ei sitä takaa.

Vierailija
9/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä arvosteltiin samasta asiasta. Lapsemme näyttää päälepäin ihan normaalilta. Pitkä ikäisekseen, joten katsottiin todella syyttävästi ja halveksuen. Olen muuten sairaanhoitaja. Vaikka sillä ei ole mitään tekemistä asian suhteen. Emme paaponeet lastamme vaan hän tarvitsi sen kaiken avun. Hänellä on kehitysviivöstymä joka vaikuttaa motoriikkaan ja muuhunkin kehitykseen, muttei kasvuun. Ihmisiä on niin helppo osoitella, kun ei tiedä asioista mitään. Tämä siis yleisesti ottaen ihmisten asenne. Toki on heitäkin, jotka ajattelevat toisin. Ei meilläkään edes kaikki tuttavat ymmärtäneet koko kehitysviivästymää, vaan laittoivat sen meidän pääkopan tuotteeksi. Lapsi on nyt 13. Osaa jo kävellä. Syö ja pukee itse. Napit hankalia. Vielä paljon on autettava. Toivottavasti ap ystäväsi lapsi on kuitenkin ihan normaalisti kehittyvä. Kyllä ne "hemmotellut" lapsetkin vaan ottaa jalat alleen ja syö että pukee itse, kun tarve vaatii tai ovat siihen valmiita. Jokainen kehittyy omalla tahdillaan. Siitä olen samalla linjalla, että lapsen pitää saada opetella pukemiset ja syömiset. Vaikka se olis hidasta tai sotkuista. Liika passaaminen ei ole hyväksi kellekkään. Mun "tavis" lapsia en kyllä passaa kuin sen, missä apua kaipaavat. Eikä tarvi lukee tätä lausetta, että jäisivät hoitamatta.

Vierailija
10/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä 4-vuotiaalla on joku viivästymä kehityksessä ja tarvitsee tuollaista apua. Pitäisikö silloin vain kylmästi jättää pärjäämään itse, kun "niin ne muutkin samanikäiset tekee!"

Vierailija
11/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö pitäisi antaa lapsen itse opetella taitoja? eikai kukaan opi, jos ei saa edes opetella. lapsi on normaali, eikä siinä puolessa ole mitään ongelmaa. kyse on vanhempien tavoista toimia ja kasvattaa.

Vierailija
12/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onki tämä ihan normaalia nykypäivän vanhemmuutta?entäs sitten, kun lapsia tulee yksi tai kaksi lisää..