Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt vinkkejä huonoihoiselle!

Vierailija
21.02.2014 |

Ihonvärini on todella vaalea ja iho huono: finnejä, punoitusta, suuret ihohuokoset, ihottumaa.

Ikää 27, akne ja atopia.

syön omega3-rasvahappoja, sinkkiä ja d-vitamiinia. Juon maitoa, syön kasvisruokaa. Kahvia n. 3 - 4 isoa kuppia päivässä, tupakoin ajoittain. Vettä en juo tarpeeksi. Leipää en syö, herkkuja n. 2krt vikossa karkkia.

ihoa puhdistan herkän ja allergise ihon aineilla. Käytä naamioita ja kuorin säänöllisesti. Meikkaan suht kevyesti lähes päivittäin (cc-voide, peitepuikko, puuteri, puna, iholle.

Toni on ruma ja epätasainen ja asia vaivaa.

Mitä pitäisi tehdä? En juo alkoholia, kahvi ja tupakka pois? Vettä enemmän? Mitä muuta? Vinkkejä! Myös meikkiin.

en voi käyttää tuoksuvia tuotteita, mielellän allergia- ja astmaliiton hyväksymiä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi virheet :)

Vierailija
2/42 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko tarpeeksi rasvoja? Sokeria ei varmaan tule liikaa, jos oikeasti on herkkumäärä 2 krt/vko.

Millä kuorit ihoa? Onhan se ihotyypillesi sopiva kemiallinen hieronta eikä sellainen, jossa on rakeita?

Apteekista saatavia Avenen tuotteita voisit kokeilla. Varsinkin se pullossa oleva, kasvoille suihkutettava Avene-vesi on rauhoittanut ihoani.

Mitä, jos vaihtaisit ainakin osan kahvista vihreään teehen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinebase suolaa esim apteekista puhdostuksen jälkeen. Käytä ohjeen mukaan.

Vierailija
4/42 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinebase suolaa esim apteekista puhdostuksen jälkeen. Käytä ohjeen mukaan.

Vierailija
5/42 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaherukan siemenöljy voisi auttaa.

Jos sulla on rahaa, niin ota yhteyttä Antioksidanttiklinikkaan, siellä tutkitaan verikokeissa puutokset ja määrätään sopivat aineet. Mutta ihan opiskelijabudjetilla se voi olla vähän hintava vaihtoehto.

Ulkoiletko tarpeeksi? Nukutko tarpeeksi?

Vierailija
6/42 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä maito pois. Ainakin jäätelö.

Vierailija
7/42 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avene-sarjan silmänympärysvoide ei sopinut, sain ihottumaa, muita en ole testannut. Mitä tarkoittaa kemiallinen kuorinta? Hyviä tuotteita? Olen aina käyttänyt rakeita. kuorin n2-3 kertaa viikossa.

Rasvoja en välttämättä saa, aion syödä nyt siemeniä enemmän.

Voisin kokeilla suolaa. Ostin juuri suolasaippuan, mutta se ei vaikuta kovin ihmeidentekijältä.

Ihoni on niin vaalea, että jokainen arpi ja ihottumaläiskä on punaien huutomerkki.

Kärsin.

Ap

Vierailija
8/42 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa muodossa mustaherukan siemenöljy on, kapseli vai neste? Mistä saa laadukkainta?

Ulkoinen jonkin verran, iho kestää huonosti pakkasta ja voimaa. Pyöräilen 6km päivässä viitenä päivänä viikossa. Kesäisin olen hyvin paljon ulkona ja iho on parempi ( varsinkin kun saan vähän väriä).

Nukun melko vähän, n6h per yö

Vierailija
9/42 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vinkkini:

- vaihda mineraalimeikkeihin (lily lolo, bare minerals, everyday minerals tms. oikea mineraalimeikkisarja)

- jätä pois tupakka

- katso, ettei kasvojenhoitotuotteissasi ole ihoa tukkivia aineita, hyvä sarja on esim vichy (apteekista)

- kannattaa kokeilla maidotonta ja gluteenitonta ruokavaliota. 

Vierailija
10/42 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin pois ehDottomasti kaikki hoitotuotteet ja ihon meikit pois, vesipuhdistus kasvoille ja kookosöljyä luont.tuotekaupasta kasvoille.

Vierailija
11/42 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 00:14"]

Itse jättäisin pois ehDottomasti kaikki hoitotuotteet ja ihon meikit pois, vesipuhdistus kasvoille ja kookosöljyä luont.tuotekaupasta kasvoille.

[/quote]

Kaikki ei voi olla ilman meikkivoidetta, jos iho on riittävän kirjava. Dermalogicalla on hyviä tuotteita.

Vierailija
12/42 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksen syvällä rintaäänellä: lopeta taistelu. Ota käyttöön vain perusrutiinit, eli pesu ja kosteutus, ei mitään pilipali-saippuoita ja kuorintoja ja naamioita ja kasvovesiä. Hyväksy faktat: sinulla ei ole hyvä iho. So what? Harvalla on sellainen vauvanpeppuiho, mitä on kadunvarsimainokset täynnä. Sinulla on sellainen iho, toisilla on tummaa karvaa käsivarsissa, toisilla on värjäytymiä hampaissa, toisten hiukset on kuin rotanhäntä.

Kun iho ei rasitu turhaan kaiken maailman kokeiluista ja kemikaaleista, ja stressaat vähemmän, luultavasti ihosikin paranee siinä samalla. Luota minuun, elämä on paljon kivempaa, kun hyväksyy virheensä ja jatkaa elämäänsä. :) Itse joskus mietin, että voi kun joku olisi sanonut minulle jo ensimmäisten näppylöiden noustessa pintaan, että lopeta murehtiminen! T. Huonoihoinen, on näppylää, ihohuokosta, arpea ja punaisia läikkiä

Vierailija
13/42 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiallinen kuorinta eroaa raekuorinnoista sillä, ettei se "raavi" ihoa, vaan poistaa ja irrottaa kuollutta ihosolukkoa ym puhdistaa ihohuokosia ja ihon pintaa kemiallisen reaktion avulla. Usein herkälle iholle rakeinen kuorinta on liian kovakourainen, ja iho vaan ärsyyntyy siitä ja punottaa entisestään. Kemiallinen kuorinta taas suorittaa saman kuorinnan mutta raapimatta ihoa :) ehdottomasti parempi vaihtoehto herkemmälle iholle!

Vierailija
14/42 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pahaan akneen on auttanut bareMineralsin meikkituotteet, sekä ihonhoidossa Dr. Hauschka -niminen sarja. Aina ei oo varaa Hauschkoihin, mutta "välikausinakin" käytän ainoastaan luonnonkosmetiikkaa.

Mulla on hätävarameikkivoiteena yks Lumenen Natural Coden meikkivoide. Käytän sitä silloin, jos meikkipohja levittämiseen on aikaa max.1min. Joka ikisen käyttökerran jälkeen mulle on ilmestynyt ainakin pari uutta finniä. Ja voide vielä mainostaa olevansa kovinkin hellävarainen ja luonnollinen.

Vierailija
15/42 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihohuokosten koko on geneettinen asia, sille ei ihonhoidolla voi hirveästi tehdä. Meikinpohjustusaineella ne saa meikatessaan piiloon, mutta muuten ne pitää vain hyväksyä.

Onko ihottumaa tutkittu lääkärillä? Ellet tiedä sen syytä, niin se kannattaisi selvittää.

Akne taas on vaikeampi paikka ja hirveän yksilöllistä, että mikä toimii. Itselläni seuraavat jutut ovat tuoneet apua: siirryin käyttämään geelimäistä, lähes täysin rasvatonta kosteusvoidetta. Jos iho tuntuu sen jälkeen kiristelevän, niin otan vielä tipan geeliä ja tipan luonnonöljyä (esim, argan, aprikoosinsiemenkivi, jojoba) ja sekoitan ne toisiinsa ja levitän kuivilta tuntuville kohdille. Teen kerran viikossa kuorinnan iholle, AHA-happoja sisältävällä kuorinnalla. Teepuuöljy auttaa oikeasti kuivattamaan finnejä.

Ja tälle ei ole mitään tieteellistä perustetta, mutta kannattaa kokeilla myös sokeritonta ja vehnätöntä ruokavaliota vähän aikaa. Oma ihoni jossain vaiheessa kirkastui sellaisen aikana, mutta siihen elämänvaiheeseen liittyi paljon muutakin muutosta, etten voi yksi yhteen johtopäätöstä vetää. Joku kuukauden kokeilu on kuitenkin aika pieni juttu tehdä, kun miettii, miten paljon eri kokeiluja on aknen kanssa jo muutenkin tehnyt. (Vaikka hormonifinneihinhän tuo ei auta, jos omasi ovat sellaisia,)

Vierailija
16/42 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihotautilääkärille mars. Mulla oli sama tilanne ja määrättiin Roaccutan, kaikki aknet läks. Atooppinen ihokin parantunut kun ei oo yrittänyt jynssätä ja peittää niitä näppyjä. Mun atooppiselle iholle sopii parhaiten luonnonkosmetiikka ihonhoitoon (esim. Weleda, Hauscha, Burts Bees)

Vierailija
17/42 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 00:38"]

ihotautilääkärille mars. Mulla oli sama tilanne ja määrättiin Roaccutan, kaikki aknet läks. 

[/quote]

Saitko kuurin ilman muiden keinojen kokeilua? Olen kuullut että monille määrätään ensin ulkoisia voiteita ja naisille tarjoteen e-pillerejäkin herkemmin kuin myönnetään roaccutania. Itse en ole vielä käynyt mutta tarkoitus on nyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja hankkia ihotautilääkärille aika, tuon kuurin haluaisin!

Vierailija
18/42 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus-ruokavaliolla on huono imago ilmeisesti nyt, mutta ainakin omalle iholleni se teki ihmeitä. Eli suosittelisin jättämään maitotuotteet minimiin (ainakin maidonjuonti pois, samoin kaikki "herkut"; jäätelö ja jogurtit jne., juustoa voi kohtuullisesti syödä), vehnäjauhot ja melkein kaikki muukin hiilihydraatti eli sokerit pois, hyviä rasvoja (esim. avokadoa, siemeniä, pähkinöitä, kalaa) tilalle.  Ei mitään prosessoitua ruokaa, vaan puhdasta, esim. salaattia ja juureksia sekä lihaa/kalaa ilman mitään valmismarinadeja. Kahvia voisi juoda vähän vähemmän ja lisätä veden juontia, mielellään noin 2-3 litraa päivässä.

Suosittelen siis koittamaan, ehkä 50g hiilihydraattia päivässä voisi olla tavoite johon pyrkiä, jos tuntuu siltä niin sitä voi aluksi vähentääkin esim. 20-30 grammaan. Olin itse tuollaisella ruokavaliolla jonkin aikaa, ja täytyy sanoa että ihoni oli huomattavan paljon normaalia parempi tuolloin, ei näppyjä, punoitusta tms., vaan tasaisen kirkas iho. Karppasin koska halusin muutaman kilon pois, ja sitten kun palasin taas normaaliin ruokavalioon, iho meni huonommaksi. En siis ole aivan varma mikä tekijä sen tuossa ruokavaliissa tekee, uskoisin että sokerien välttäminen (sis. myös esim. vehnäjauhot) yhdistettynä hyviin rasvoihin.

Vierailija
19/42 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 01:30"]

ihotautilääkärille mars. Mulla oli sama tilanne ja määrättiin Roaccutan, kaikki aknet läks. 

[/quote]

Saitko kuurin ilman muiden keinojen kokeilua? Olen kuullut että monille määrätään ensin ulkoisia voiteita ja naisille tarjoteen e-pillerejäkin herkemmin kuin myönnetään roaccutania. Itse en ole vielä käynyt mutta tarkoitus on nyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja hankkia ihotautilääkärille aika, tuon kuurin haluaisin!

[/quote]

Kävin Mehiläisellä ja sain kuurin heti. Lääkäri kysyi kauanko jatkunut jne ja sanoi että tuolla ikää (30) on paras hoitaa pois kertaheitolla. puolen vuoden kuuri ja välissä verikokeet. sivuvaikutuksina oli hieman pahoinvointia välillä, mutta eI harmita ollenkaan kun iho on nyt hyvä.

Vierailija
20/42 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 01:30"]

[/quote]

[/quote]

Roaccutan on todella niin tujua lääkettä, että ihan hyvä jos määrätään muuta alkuun. Ja jos kyse on finneistä eikä varsinaisesta aknesta, niin esim. e-pillerit on varmasti järkevämpi vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi