37,5 ei monenkaan mielestä ole kuumetta.
Mutta minulla ollut koko päivän ihan hirveän kehno olo. Lihakset kipeänä, silmät vetistää ja tuntuu kipeiltä. Aamulla jo mittasin lämpöä ja silloin oli 35.8, no nyt on tuon maagisen 37.5. Onneksi on huomena vapaapäivä niin ei tarvitse olla poissa töistä, koska en kyllä jaksaisi näin vetämättömänä tehdä työtäni. Nousis nyt kuitenkin kunnolla, ettei tarttis arpoa, mutta ei minulla nouse juuri koskaan.
Kommentit (29)
Se on tai ei ole, riippuu mistä lähdetään eli hekiläkohtaisesta lämmöstä. Se miten sen kokee on seuraava täysin henkilökohtainen asia. Se miten jaksaa on sitten seuraava täysin henkilökohtainen asia. Se miten jaksaa töissä on sitten seuraava täysin henkilökohtainen asia.
Jotkut käyttää absoluuttisia arvoja lintsatakseen töistä tai perustellakseen laiskuutta. Jotkut ryhtyvä surkuttelemaan heti kun on mahdollisuus. Jotkut on tuossa lämmössä jo ihan kykenemättömiä järjelliseen ajatustyöhön. Ja kaikkea siltä väliltä sitten.
Töihin menee jos uskoo kykenevänsä työtehtäviensä hoitamiseen. Vaikka se saattaisia tuntua kurjaltakin jos illalla on jo asennoitunut kevyen lämmön ja rommitotin kanssa perjantaimakoiluun.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:30"]
No se riippuu henkilöstä. Mulla saattaa - ilmeisesti jotain allergiaa, olla lämpö välillä viikkokausia 37,3-37,5 eikä tunnu kuin joskus pientä huippausta. Ei tässä kuoltu ole, joten ei tuo vakavaa liene.
[/quote]Sulla on huono vastustukyky. Ei lämmön kuulu vaeltaa. Itsellä lämpö on aina tasan 36.7
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:33"]
Minulla normaalilämpö on n. 37,3 astetta. Eli minulle 37,5 ei olisi kuumetta.
[/quote]
en sanonukkaan että se oli normaalilämpö, vaan silloin kun tunsin itseni kuumeiseksi niin se oli tuon verran. Normaalilämpöni on 36,4. Ja mittasin kahdella mittarilla, kun talossa sattuu olemaan.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:10"]
Sullao n huono vastustuskyky jos kuume ei nouse korkeammalle
[/quote]
:DDDDDDD
Minä olin viimeksi sairaslomalla reilut kaksi vuotta sitten yhden päivän oksennustaudin takia. Sitä ennen olin kipeä myöskin sen kaksi vuotta aikaisemmin. Kuumetta on viimeksi ollut muistaakseni vuonna 2007, eli silloin kun edellistä edellisen kerran kipeä. Ja n. kerran vuodessa iskee flunssanpoikanen, joka menee parissa päivässä ohi puhkeamatta edes kunnon flunssaksi.
Tosi huono vastustyskyky joo...
Ihmisen ydinlämpö on noin 37 astetta. Eli jos mittaa lämpönsä työntämällä mittarin syvälle perseeseen, niin siihen lämpötilaan pitäisi terveenäkin yltää. Mutta, koska harva ihminen näin tekee, niin lämpö mitataan muualta, ja se voi tosiaan olla ihon pinnalla joillakin alle 36 normaalitilassa, jolloin 37 on jo selvästi lämmön nousua.
Alle 38,5 on vielä lievää lämpöilyä.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skl00010
Kuumeasiantuntijat ja muut besserwisserit ovat taas vauhdissa. Ja päätelmä on lyömätön: Minulla 37,5 ei ole kuumetta, sillä peruslämpöni on 37,3. 37,5 ei siis voi olla kenelläkään kuumetta. Herra hyvästi siunatkoon. Kuinka tyhmä ihminen saa olla? Ettekö asiantuntijat ole oppineet, että ihmiset ovat erilaisia. Jos ihminen tunte olevansa kuumeinen ja muutenkin huonovointinen, hän on sairas, sanokoot kuka mitä tahansa. Jokainen tietää itse parhaiten, miltä tuntuu. Vai jatkuuko päätelmä: Minulla on hyvä olo, sinullakaan ei siis voi olla huono olo?
Ei ei, koska lintsarit. Pää pitää olla kainalossa tai huono moraali. Kyllä se raja on oikeasti 38,8 koska minä
Minulla normaali lämpö on 36.0 ja jos mittari näyttää 36.9, olen vuodepotilas.
Ärsyttää, kun alaluokilla opettaja sanoi, ettei voi olla koulusta pois, jos mittari näyttää 37,5, koska se on normaalilämpö.