Milloin alkoi tämä, että sukupuolen voi päättää itse?
Mistä kaikki tämä lähti ja mihin se perustuu? Aina kun joku tällainen henkilö perustelee sukupuoltaan, perustelut on lähinnä omia mielenkiinnonkohteita, arvoja ja ajatuksia (jos esim. nainen haluaisi olla mies, niin perustelee sillä että ei leikkinyt koskaan nukeilla, kärjistys). Mistälähtien nämä asiat ovat olleet sukupuoleen sidottuja?
Välillä perustelevat sillä että vihaavat kehoaan, eivätkä kestä sitä.
Mistälähtien tämä on tarkoittanut sitä että sukupuoli on väärä?
Jotkut ihmiset tuntuvat luulevan että sukupuolen voi vaihtaa ja olla siten OIKEASTI toista sukupuolta. Ymmärrän että ihminen joka tätä kovasti toivoo, haluaa ajatella niin, mutta miksi jopa lääkärit menevät tähän mukaan? Miksi tavallisia ihmisiä yritetään saada uskomaan tähän? Miksi nuoria halutaan hämmentää entisestään tällaisella?
Haluaisin vain tietää mikä on tämän alkulähde? Mistä kaikki tämä alkoi?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalinen feminismi.
+ taloudelliset intressit, Big Pharma saa uskollisia asiakkaita koko heidän loppuelämäkseen. Ja oletettavasti hämärämmät yhteiskunnalliset intressit, tutkikaas hetki keitä miljardöörejä näiden lobbausjärjestöjen yms. taustalta löytyykään rahoittajina.
No keitä sieltä sitten löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mielestä on järkevämpää, että ulkopuoliset määrittelevät henkilön sukupuolen, eikä ihmisen omaa käsitystä oteta huomioon?
Biologia sukupuolen määrittää. Ei henkilö itse.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan olla käärme. Kustantaako KELA korjausleikkauksen?
Ei koska sellaista, ei ole kuin käärmeeksi korjaus leikkaus. Ihmisen on fysiologisesti mahdotonta olla käärme.
En kirjoita pitkälti, koska tämänsisältöisillä keskusteluilla on tapana kadota nopeasti.
Siitä huolimatta, että minulle on oikeastaan ihan sama, mitä sukupuolta tai sukupuolettomuutta ihmiset katsovat olevansa, joskus alkaa ärsyttää kunnolla. Katselin äskettäin YouTuben historiadokumentteja, ja tämä jäi lopulta katsomatta alun palopuheen vuoksi.
Minuutin kohdalla puhuja alkaa pahoitella sitä, että tässä esityksessä, joka käsittelee sitä, kuinka 1800-luvulla hoidettiin kuukautisasiat, hän joutuu käyttämään voimakkaasti sukupuolittuneita "termejä" kuten "female", "woman" ja "lady" pääosin sen vuoksi, että hänen löytämissään kirjallisissa lähteissä käytettiin niitä. Voi viktorianaikaisia anglosakseja, kun eivät osanneet käsitellä kuukautiskirjallisuudessa sitä, että myös miehellä voi olla kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi oli aikoinaan hyvin tarkka siitä, että on kissa. Samoihin aikoihin oli aika opetella potalle. Kysyin tästä eräällä seta-henkisellä foorumilla, että pitäisikö kuitenkin opettaa hiekkalaatikolla, kun on niin varma, että on kissa. Viesti poistettiin nopeasti ja sain bannin! Mun mielestä samanlainen harha, lukee sitten olevansa lammas, Napoleon tai vastakkaista sukupuolta.
Todella monet transsukupuoliset ja muusut tuntuvat kuvittelevan että jokaisella tavallisella ihmisellä on jokin mystinen "sukupuolitunne".
Sitten sanovat että eivät tunne itseään esim. naiseksi, tai tunnen itseni mieheksi.
Ihan kuin he eivät edes ymmärtäisi että heidän omat tunteensa ja kokemuksensa eivät vaikuta heidän sukupuoleensa, joka on fyysistä ja materiaalista todellisuutta.
Ihan kuin he eläisivät jossain internetin fantasiapelin maailmassa missä kaikki on itse päätettävissä.
Kaikissa kulttuureissa ja kaikkina aikoina on kuitenkin ollut ihmisiä, jotka ovat vähän siltä väliltä tai sekä että.
Hyvä hamottaa, että nämä termit, kampanjat ja tilan määrittely on omaa aikamme. Ei itse ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreä hömppäpuolue sai valtaa, siitä kaikki idioottimaisuus on lähtenyt.
Turhaan syytätte vihreitä. Persuthan ne haluavat jarruttaa translakiuudistusta.
Vai haluatteko te enemmän lasten ja nuorten itsemurhia?Puhe itsemurhista on halpaa populismia. Tutkimusnäyttö ei tue transaktivistien väitteitä. Hormoni- ja leikkaushoitojen pitkäaikaisessa seurannassa ei ole havaittu positiivista vaikutusta mielenterveysongelmiin.
Anorektikoille lihavuusleikkaukset seuraavaksi. Jos kokee itsensä lihavaksi niin on lihava. Pulinas pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koska sellaista, ei ole kuin käärmeeksi korjaus leikkaus. Ihmisen on fysiologisesti mahdotonta olla käärme.
Miehen on myös fysiologisesti mahdotonta olla nainen, ja toistepäin. Silti näitä kymmenien tuhansien eurojen frankenstein-silpomisleikkauksia teetetään verovaroin.
Ja nykyään on sitten ihan turha nurista naisten e-pillerihormonien valumisesta luontoon kun nämä transsut piikittävät itseensä moninkertaisia määriä hormoneita aivan turhaan.
Mun mielestä huolestuttavia on se, että ne, jotka ovat päässeet leikkaukseen "korjatakseen" sukupuolta ja katuvat operaatiota eivät saa mediassa ääntään kuuluviin. Näitäkin on. Ja se, että "korjausleikkaukset" vähentäisivät itsemurhia on höpöpuhetta. Moni on ollut pettynyt, että leikkaus ei ole poistanut pään sisäisiä ongelmia, vaikka kroppa näyttää erilaiselta. Tämä voi ajaa radikaaleihin tekoihin. Tästä oli mielenkiintoinen tutkimus, mutta en muista mistä sen luin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Samalla tavalla miehen on mahdotonta olla nainen ja naisen mies.
Sukupuoli on ihmisen muuttumaton biologinen ominaisuus, eikä sitä voi leikkauksilla paeta.
Mitä nopeammin transsukupuoliset ja muunsukupuoliset ymmärtävät tämän, sen parempi se on heille itselleen. Harhoissa eläminen ei tee hyvää kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä huolestuttavia on se, että ne, jotka ovat päässeet leikkaukseen "korjatakseen" sukupuolta ja katuvat operaatiota eivät saa mediassa ääntään kuuluviin. Näitäkin on. Ja se, että "korjausleikkaukset" vähentäisivät itsemurhia on höpöpuhetta. Moni on ollut pettynyt, että leikkaus ei ole poistanut pään sisäisiä ongelmia, vaikka kroppa näyttää erilaiselta. Tämä voi ajaa radikaaleihin tekoihin. Tästä oli mielenkiintoinen tutkimus, mutta en muista mistä sen luin.
Olen tuohon cis-keskusteluun linkittänyt ainakin yhden tutkimuksen jossa aukottomasti todettiin ettei transien itsemurhariski vähene missään vaiheessa transhoitoja tai sen jälkeen.
Ja silti siinä tutkimuksessa painotettiin ettei näitä tuloksia saa käyttää argumenttina transien hormoni-leikkaushoitoja vastaan, huoh. Milloin hyväksytään että kyseessä on päänsisäinen ongelma jota ei hoideta kehoa silpomalla vaan terapialla? Terapiaa saavat muutkin kehodysforiset kuten anorektikot ja biid-potilaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista saada aikaa ihan yhtä pinnallinen muutos kuin transeillakin. Esim. voidaan halkaista kieli "käärmekieleksi" ja tatuoida iho muistuttamaan käärmeen nahkaa. Erona tietty se, että kukaan ei menisi mukaan käärmeilijän harhaan ja toistelisi, että hän tosiaankin on oikea käärme.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcROGjdkDutyRU1aE…
Vierailija kirjoitti:
Todella monet transsukupuoliset ja muusut tuntuvat kuvittelevan että jokaisella tavallisella ihmisellä on jokin mystinen "sukupuolitunne".
Sitten sanovat että eivät tunne itseään esim. naiseksi, tai tunnen itseni mieheksi.
Ihan kuin he eivät edes ymmärtäisi että heidän omat tunteensa ja kokemuksensa eivät vaikuta heidän sukupuoleensa, joka on fyysistä ja materiaalista todellisuutta.
Ihan kuin he eläisivät jossain internetin fantasiapelin maailmassa missä kaikki on itse päätettävissä.
En tiedä onko muullakaan koskaan ollut erityisesti tunnetta siitä, että olen nainen. Edes silloin, kun olen ollut raskaana.
Onneksi olen syntynyt 1970-luvulla, silloin tytöt sai olla tyttöjä ja pojat poikia. Ei ollut Seta-propagandaa siitä, että voin olla vaikka yksisarvinen simpanssi, jos niin haluan. Onhan noita rajatapauksia ollut aina, mutta ovat silti jollain tavalla sopeutuneet yhteiskuntaan. Elämä oli muutenkin rankempaa, ja ei ollut aikaa ajatella, että "mikä fiilis" on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuohon cis-keskusteluun linkittänyt ainakin yhden tutkimuksen jossa aukottomasti todettiin ettei transien itsemurhariski vähene missään vaiheessa transhoitoja tai sen jälkeen.
Ja silti siinä tutkimuksessa painotettiin ettei näitä tuloksia saa käyttää argumenttina transien hormoni-leikkaushoitoja vastaan, huoh. Milloin hyväksytään että kyseessä on päänsisäinen ongelma jota ei hoideta kehoa silpomalla vaan terapialla? Terapiaa saavat muutkin kehodysforiset kuten anorektikot ja biid-potilaat.
Pelkäänpä että vasta sitten kun lapsena transiutetut USA:ssa alkavat haastaa vanhempiaan oikeuteen. Jos silloinkaan.
Suomalaiset transaktivistit eivät tietenkään joudu mistään vastuuseen, vaan alkaa selittely "eihän me mitään tuollaista olla sanottu" ja taas väännetään mustasta valkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreä hömppäpuolue sai valtaa, siitä kaikki idioottimaisuus on lähtenyt.
Turhaan syytätte vihreitä. Persuthan ne haluavat jarruttaa translakiuudistusta.
Vai haluatteko te enemmän lasten ja nuorten itsemurhia?
Se on vale, transhenkilöt tekevät itsemurhia transitionkin jälkeen. Jossain jopa virallisesti eutanasialla kuten Belgiassa.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-2440086/Belgian-transsexual-Na…
Suomessa transpolille ohjatuista nuorista 2/3 oli kiusattuja muista syistä kuin sukupuoli-identiteetistä /suuntautumisesta ennenkuin kehidysforia alkoi.
Itse kiusattuna ajattelin myös kuolemaa, en enää , olen terve ja aikuinen ja selvisin yläasteesra hengissä.
Siitä, kun a) elossasäilymis-ongelmat väheni ja b) muutkin sukupuoliset sekoilut ja kokeilut yleistyi, jopa laillistui. Sorry, mut porttiteoria.
Setan tavoitteena on ajaa eräänlaista anarkiaa normalisoimalla poikkeuksia yksi kerrallaan.
Tranlain uudistus nykyisen kampanjan mukaisesti tarkoittaa TODELLA sitä että KUKAAN ei kysy mitään, sen kuin ilmoittaa MYÖS täysi-ikäiset miehet voivat jättää armeijan käymättä kunhan ilmoittaa tuntevansa olevansa nainen ja juridinen sukupuoli vaihtuu ilman kenenkään lääkärin arviota asiasta.
Kätevästi seta puhuu VAIN alaikäisistä itseidentifikaation kohdalla niin kukaan ei huomaa mitään ennenkuin on liian myöhäistä.
Naisten pukuhuoneet eivät enää ole naisten vaan sekapukuhuoneita.
Tällähetkelläkään juridista sukupuolta vaihtaakseen ei tarvitse leikata sukuelimiään mitenkään, kunhan on jotenkin lisääntymiskyvytön ja itse halutut hormonihoidot tekevät sen.
Sitten itseidentifikaation jälkeen ei edes tarvitse esittää naista/miestä 2vuotta sen kun lampsii miesvartaloineen naisten puolrlle "naispapereilla" Se on näes sen jälkeen ladyd ick ja lesbojen pitää hyväksyä penetroiva seksi tai on foobi.
Muuten, Hesarissa oli just juttu entisajan "uhkarohkeista", jotka halusivat ikuistaa rakkautensa "upeissa kuvissa".
Propagandaa on se, et kaksi vierekkäin valokuvassa istuvaa miestä olisivat automaattisesti homoja, tai kaksi kaulailevaa miestä olisi 1800-luvulla olleet homoja ym. Edelleenkin joissain kulttuureissa miehet suutelevat toisiaan ilman, että ovat homoja.
Tämä on anakronismia, eli asian sijoittamista väärään aikakauteen tietoisesti, agendan ajamana.