Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi päiväkodissa, äiti siiivoaa

Vierailija
21.02.2014 |

Onko tuo nyt ihan oikein?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen epäsäännöllistä vuorotyötä mutten halua, että lapseni elää yhtä epäsäännöllistä elämää kuin minäkin. Tämän vuoksi hänet viedään tarhaan työpäivinä aina samaan aikaan ja hänet haetaan lähes aina samaan aikaan. Itse voin mennä töihin esim. 10:45 tai vaikka 11:55. En ikinä näytä silloin siltä, että olisin menossa töihin.

Sen hetken kun olen kotona, niin joku naapuriko siellä sitten kyttää tekemisiäni? Mitä se hoitajille kuuluu mitä teen hoitopäivän aikana? Kaikki eivät ole työttömiä ja työpaikat toimivat nykyään 8-16 ulkopuolellakin!

Vierailija
62/70 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen totaali-yh enkä aio ottaa lasta pos päiväkodista (jossa hän viihtyy erinomaisen hyvin) silloin kun olen vapaalla. Hän jää paitsi kaikesta ohjelmasta, esim. askartelut venyvät, jos hänen on jäätävä kotiin silloin kun en ole töissä. Hoitajat ovat töissä oli lapseni sitten paikalla tai ei. 

En tiedä missä päiväkodissa kytätään mitä vanhempi tekee sillä aikaa kun lapsi on päivähoidossa mutta ei ainakaan meidän päiväkodissamme (yksityinen). Sama raha virtaa ja muulla ei olekaan väliä. 

Myös me vanhemmat teemme vapaa-ajallamme paljon töitä päiväkodin hyväksi. Varainhankinta ym. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa ei ole mitään väärää vaan ihan fiksusti suunniteltu. Se on vaan ihan skeidaa, kun äidit lässyttävät pystyvänsä keskittymään sitten puhtaassa kodissa lapseen, viettää aikaa lasten kanssa puuhastellen. Kuinka moni äiti oikeasti keskittyy loppupäivän vain lasten kanssa puuhasteluun, käsi pystyyn. Aivan tavispäivä tulee noistakin siivouspäivien lopuista :)

Vierailija
64/70 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 14:34"]

Eikös tuo päiväkoti ole sitä varten että siellä hoidetaan lapset silloin kun vanhemmat on töissä/koulussa? Eikä siksi että äiti voi lenkkeillä tai siivota? Eikä kai nyt ihan niinkään että lapsi saa päättää ulkoilevansa päiväkodissa oman kodin sijaan, eikähän henkilökunnalla siellä ole hommaa ihan riittävästi muutenkin ja ne joilla ei työn/koulun takia hoidontarvetta niin voi mennä kotiin. Kyllähän näistä kotitöistä yms pitäisi selvitä ihan itsenäisestilasten kanssa ilman päiväkodin apua tai sitten jos ei selviä niin ehkä ei olisi kannattanut niita lapsia hankkiakaan...

Tietysti erikseen sitten ne tapaukset joissa sosiaaliset syyt, lapsen erityistarpeet tms puhuu päivähoidon puolesta.

[/quote]

Jollet ole  huomannut, niin Suomessa on pian 20v ollut subjektiivinen päivähoito-oikeus, mikä tarkoittaa, että päiväkodissa ollaan silloin kun vanhemmat näkevät sen tarpeelliseksi. Silloin päiväkoti voi olla myös sitä varten, että äiti voi siivota/lenkkeillä/käydä kampaajalla/ juoda kahvit ja juoruilla naapurin Leenan kanssa/mitä tahansa

Vierailija
65/70 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään väärää.

Vierailija
66/70 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhhuh

Vierailija
67/70 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työtön ja lapsi on päiväkodissa (ei tosin koko viikkoa) ja se on ihan laillista.

Vierailija
68/70 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu on taas osoitus siitä että subjektiivinen päivähoito-oikeus pitäisi poistaa heti ja toivottavasti niin tehdään! Miksi niitä lapsia pitää tehdä kun ei itse viitsitä hoitaa?! Ihmeellistä patalaiskaa sakkia nykyään. Ja turha puhua mistään lapsen edusta, tässä on kyse vain ja ainoastaan patalaiskoista äideistä. Kyllä pitäisi tuntea huonoa omaatuntoa kun itse laiskottelee perse levällään sohvalla ja lapsi pidetään päiväkodissa suuressa ja levottomassa lapsiryhmässä. Mulla ei olis sydäntä tehdä noin mun lapselle mutta toisilla näköjään on. Typerää että yhteiskunta mahdollistaa tollasen loisimisen. Älkää lisääntykö kiitos! 

Sulla ei varmaan edes ole lapsia

Vierailija
69/70 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on ennalta sovittu jos lapsi on hoidossa. Jos on sovittu esim että hoidossa ollaan neljä päivää viikossa ja päivää kohden tietty tuntimäärä ja hoitomaksu määrittyy sen mukaisesti niin miksi jättää lapsi viemättä, kun kuitenkin joutuu siitä päivästä maksamaan ?

Vierailija
70/70 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 12:50"]

Yksi vaihtoehto on ottaa lapset mukaan siivoamaan.

Joo no sanotaan niin että meidän vilkkaiden vilperttejen kanssa ei voi mitenkään siivota. Riehuvat ja sotkevat samaan aikaan tai häiritsevät siivoamista (laittavat käsiä lattianpesuämpäriin, repivät imurin johtoa jne.) Aivan mahdotonta.

Minusta heille on paljon parempi olla siivouspäivinä siellä missä on ohjelmaa ja missa saa energiansa purettua, eli pk:ssa. Eli näin teen pari kertaa kuussa arkivapaallani. Lapsilla parempi olla ja äidin hermot säästyy. Meidän perheessä otetaan myös aikuisten tarpeet ja mukavuus huomioon.

Suosittelen. :)

Tulee aina tosi hyvä mielikuva näistä vanhemmista, jotka vain tuulettelevat, että on ne mun lapset vaan niin vilkkaita, että ei mitenkään kuriin saa. Ihan kepeästi vain, ei voi mitään. Onneksi ne voi tunkea päiväkotiin. Haloo, kannattaisiko kasvattaa ne lapset, eikä vain seurata vierestä niiden lasten sirkusta?