Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teille matkusteleville hotelli tärkeä?

Vierailija
21.02.2014 |

Kun täällä niin usein hoteilleista kysellään? Itselleni ainakaan sillä ei ole yhtään mitään väliä, siellä käydään vain nukkumassa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin ei ollut, mutta vanhemmiten vaatimustaso on kasvanut :) Nykyään haluan että majapaikka on hyvää keskitasoa.

Vierailija
2/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin kakkonen. Ja lasten myötä myös sillä hotellilla on alkanut olla enemmän väliä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No "vanhus" olen minäkin, minusta vaan tuntuisi tuhlaukselta maksaa hotellista maltaita, kun ei siellä tosiaan ehdi tehdä muuta kuin nukkua yön yli?

Vierailija
4/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. Moni asia vaikuttaa hotellin valintaan.  Olkoonkin, että se hotelli on lähinnä kääntymispaikka missä peseydytään ja nukutaan.

Myös kohdemaa vaikuttaa valintaan.

Vierailija
5/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkimatkailijana mulle on sijainti tärkein, hinnaltaan saa sitten olla se halvin hotelli, säästyypä rahaa shoppailuun.

Vierailija
6/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan majoittua hyvin. Hotellilla käyn mm. kuntosalilla ja tykkään että hotellilla on hyvät palvelut eikä tarvitse lähteä niitä etsiskelemään mistään kauempaa. Paras hotelli on sellainen jolla on oma ranta, hyvät allasalueet, kunnon kuntosali, golfkenttä vieressä, useampi erityyppinen ravintola jne.

Vierailija
7/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellin siisteys ja miellyttävä henkilökunta on tärkeitä. Lomailemme yleensä *** tai **** hotelleissa. ***** hotellissa on jo liian muodollista ja pitää huomioida liikaa (lomalla haluaa olla rennosti) pukeutumista.

Vierailija
8/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle merkitsee paljon. Haluan että hotelli on parhaalla mahdollisella paikalla, oli kyse sitten kaupungista tai rantalomasta. Hotellin pitää olla täydellisen siisti ja palvelun täytyy pelata hyvin. Vaikka siellä käydäänkin "vain nukkumassa", tykkään että se hoituu parhaalla mahdollisella tavalla. En halua pilata hyvää lomatunnelmaa likaisissa lakanoissa luteita tappaen. 

En myöskään harrasta yöelämää, joten iltaisin tulee vietettyä aikaa hotellissa. Olin sitten liikkeellä lasten kanssa tai yksin, palaan illallisen jälkeen useimmiten hotelliin, ja silloin haluan että huoneessa on tilaa, hyvä telkkari, kylpyamme, parveke, ja että siellä on siistiä ja viihtyisää. On myös hyvä jos hotellissa on joku yhteinen oleskelutila tai baari, missä voi viettää aikaa lueskellen ja jutellen.

Vierailija
9/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos kyseessä on vaativa työmatka hotelli on tärkeä. Sen pitää olla rauhallinen ja siellä pitää olla sopivasti ylellisyyttä. Pidän enemmän pienistä, yksityisistä, vanhoista hotelleista kuin uusista ketjupaikoista, jotka ovat samanlaisia kaikkialla maailmassa. 

Lomilla, kun koko perhe on mukana, hotellin taso on myös tärkeä. Pienten lasten kanssa viettää hotellissa esim. iltoja ja onhan se mukavampi jos huone on viihtyisä eikä mikään koppi tai murju. Asia ei ole niin oleellinen kun lomaillaan miehen kanssa kahden tai reissaan yksin. 

Vierailija
10/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hotelli on tärkeä. Ole. Kukttuurimatkailija, tutustun matkakohteissa usein arkkitehtuuriin useoihinteatteriin tms. Kävellään välillä pitkiäkin matkoja pitkien päivien aikana ja se helposti käy raskaaksi, jos hotelli ei ole hyvä. Haluan, että hotelli on mukava lepopaikka ja kotipesä, josta on kiva tehdä retkiä kaupungille. Se ei ole pelkkä nukkumapaikka, jossa käydään kääntymässä, vaan sen mukavuus on edellytys omalle hyvinvoinnille, pirteydelle, ja sitä kautta onnistuneelle matkalle.

Vierailija
11/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, millaisesta lomasta on kyse. Tärkeintä hotellin valinnassa minulle on sijainti, sen pitää olla lähellä sitä juttua, mikä lomalla on tärkeää. Ja kun ikää tulee, niin kyllä sitä alkaa arvostamaan laatua ja palvelua ja siisteyttä ja kivaa sisustusta ja kunnon aamupalaa... Ei tule valittua mitään hostelleja.

Vierailija
12/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeä. Pitää löytyä wi-fi, kunnon aamupala, hyvä sijainti ja mukava sänky. Hostelleita en harrasta. Ei tässä niin köyhiä olla etteikö voisi panostaa hyvään hotelliin.

Vierailija
13/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää, että on siistit huoneet ja hyvät ruoat. Tosin olen hotellissa 50-100vkr. vuodessa työn takia ja en itse maksa hotellilaskua.

Vierailija
14/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkalla tärkeämpää kuin lomamatkalla. Lomalla sijainti, pienuus, puhtaus ja kuuma vesi tärkeitä. Ja oma keittiö aamiaisen takia.

Vierailija
15/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kiva olla hyvässä hotellissa jossa viihtyy, lyhyt matka kohteisiin ja palvelut pelaa.

Viikonkin verran jossain kälysessä hotellissa jossa vilistäjiä tai muita itkoita on kyllä se loma pilalla.

Vierailija
16/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan lomalla viettää aikaa rauhallisesti, enkä todellakaan juokse tukka putkella koko päivää! Hotellin pitää olla lähellä, niin, että voin keskellä päivääkin käydä esim. vaihtamassa vaatteita sään vaihduttua, lepäämässä hetken ennen iltamenoja yms.

En harrasta rannalla makaamista ollenkaan, joten lomaohjelmani koostuu museoista, näyttelyistä, musiikista jne.

Nautin siitä, että voin istua illalla parvekkeella tai terassilla lukien tai katsellen mitä nyt näkyykin!

Haluan, että huone on siisti ja mukava, hotellissa on pari ravintolaa yms. Tärkeätä, ettei ole meluisalla paikalla.

Matkani menisi pilalle, jos hotellihuone olisi liian pieni, tunkkainen tai esim. kylpyhuoneessa jokin ei toimisi kunnolla. Luksusta en kaipaa enkä sellaisesta maksaisi.

Vierailija
17/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä pitää olla siistiä ja rauhallista, eikä se saa sijaita kovin kaukana. Persoonallisuudesta plussaa. Esimerkiksi Amsterdamissa kannattaa yöpyä kanalaalilaivassa sisämeren puolella.

Vierailija
18/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Esimerkiksi työmatkoilla haluan, että hotelli on hyvällä sijainnilla kokouspaikkaan ja/tai lentokenttään nähden, hintaan kuuluu aamiainen, wifi toimii ja hotellissa on kuntosali. Haluan myös hyvän äänieristyksen, koska muuten en saa nukuttua.

Vierailija
19/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hotelli on hyvin tärkeä, arvostan sekä hyvää sijaintia että laatua.

Vaikka hotellissa ensisijaisesti "vain" nukutaan ja peseydytään niin nekin elämän osa-alueet ovat tärkeitä.

Joskus nuorena ei ollut niin väliä missä yöpyi, mutta kyllä nykyään valitsen aina joko neljän tai viiden tähden hotellin. Lasten kanssa hotelliaamiainen on helppo ja hyvissä hotelleissa on useimmiten loistava aamiainen. Erityisesti lasten kanssa reissatessa myös sillä itse huoneella ja hotellilla on väliä - lasten mentyä nukkumaan aikuiset kun viettävät aikaa nimenomaan siinä hotellihuoneessa ja tuolloin hotellin tasolla on todella suuri merkitys.

Vierailija
20/30 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 11:26"]

hotelli on hyvin tärkeä, arvostan sekä hyvää sijaintia että laatua.

Vaikka hotellissa ensisijaisesti "vain" nukutaan ja peseydytään niin nekin elämän osa-alueet ovat tärkeitä.

Joskus nuorena ei ollut niin väliä missä yöpyi, mutta kyllä nykyään valitsen aina joko neljän tai viiden tähden hotellin. Lasten kanssa hotelliaamiainen on helppo ja hyvissä hotelleissa on useimmiten loistava aamiainen. Erityisesti lasten kanssa reissatessa myös sillä itse huoneella ja hotellilla on väliä - lasten mentyä nukkumaan aikuiset kun viettävät aikaa nimenomaan siinä hotellihuoneessa ja tuolloin hotellin tasolla on todella suuri merkitys.

[/quote]

lisään vielä: sijaintihan on äärimmäisen tärkeä, itse en ainakaan halua käyttää lomalla aikaa turhiin siirtymisiin: kaupunkilomalla on tärkeää, että hotelli sijaitsee keskeisellä paikalla, ei kuitenkaan paikallisella huumekadulla. Ja rantalomalla on tärkeää, että liikkuminen on helppoa. Alppilomalla taas se, että hissit ja alastulorinteet ovat lähellä.

Eli kyllä hotellilla on jo pelkästään sijaintinsa kannalta äärimmäisen tärkeä merkitys.

Jos olen menossa uuteen paikkaan niin tsekkaan Tripadvisorin todella tarkkaan, sieltä saa hyviä vinkkejä varsinkin tasokkaampien hotellien suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi