Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoitus Katkolle menemisestä!

Vierailija
21.02.2014 |

Kirjoitan nyt oman kokemukseni pohjalta varoituksen kaikille, joilla ongelmia päihteiden kanssa. Lähtökohdat: lapseni asuu äidillään, minulla ei ole huoltajuutta. Tapa(sin) lastani säännöllisesti - aina selvinpäin (lapsen äiti toi ja haki lapsen ja on nähnyt minun olleen aina selvinpäin lapseni kanssa).

Otin nyt pidemmän putken ja hakeuduin Katkolle oma-aloitteisesti ja vapaaehtoisesti. Kerroin tilanteeni rehellisesti: asiasta tehtiin ensimmäisenä lastensuojeluilmoitus! Vei kaiken motivaation välittömästi hoidosta. Hoitoon hakeuduin pystyäkseni olemaan enemmän läsnä lapseni elämässä - vastaus oli että tehtiin ilmoitus ja menetän sitä kautta oikeuteni tapaamisiin, kun sossutantat tämän nyt pyörittävät. Syynä siis viina - mitään muuta en käytä!

Siksi varoitan nyt kaikkia - vaikka Sinulla ei olisi huoltajuutta ja kertoisit miten asiat ovat ja et ole ollut humalassa lapsen edessä - se ei auta mitään!

Älkää menkö Katkolle, jos ette halua lastensuojelua kimppuunne!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vittua sinäkin ap valitat? katkollahan on ihan kivaa ryypätä, ja vitut muksuista, kuolkoon vaikka nälkään!

Vierailija
2/35 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän ap:lle kävi? Vietiinkö tapaamisoikeus, tai joutuiko käymään seuloissa...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin haettiin kerran täällä varkaudessa sossusta rahaa karenssien takia,

rahaa ei kuulunut paikka päätöksen pitäisi tulla 7 arkipäivän kuluessa,

menin tottakai kysymään ja SAINKIN AJAN LASTENSUOJELUUN,

ja syynä on tosiaan huoli lasten elämästä, joka tosiaan on kiinni siitä

että sossu ei vaan maksanut ajallaan.

emme hae enää ikinä sieltä mitään!

Vierailija
4/35 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama pätee myös äitejä joita on pahoinpidelty ja tekevät rikosilmoituksen. Poliisit tekevät myös AINA sos ilmoituksen, että kannattaa miettiä kantsiiko ilmoitus tehdä

Vierailija
5/35 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 11:46"]

Voi hyvää päivää taas. Lastensuojeluilmoitus tehdään siksi että voidaan soittaa äidille ja varmistaa että lapsi ei vahingossa ole jäänyt isän kotiin yksin. Minulle on soitettu monta kertaa kun exä (joka ei tapaa lapsiaan) on mennyt katkolle. Tämä ihan varmuuden vuoksi ja olen aina kiittänyt lastensuojelun työntekijää huolenpidosta. Tapaamisoikeus ei mitenkään vaarannu vaan tässä ajatellaan lapsen etua.

[/quote]

Tämä on toki hyvä asia :) mutta omassa tilanteessani oli täydellinen tieto siitä että lapsi ei ollut luonani. Hyväksyisin täysin myös sen, että katkolta soitettaisiin vaikka sitten äitille ja varmistettaisiin että lapsi on hänellä. Sitten mietittäisiin tehdäänkö ilmoitus vai ei. Mutta ls-ilmoituksen tekeminen (joka johtaa "tutkintaan") on aika rankka paikka hoitoon hakeutujalle! Toiseksi minulla on ollut tapaamisoikeus lapseen... ja se tässä nyt sitten viedään sen mukaan mitä sossu (ja äiti?) päättävät :(

[/quote]He eivät voi soittaa lapsesi huoltajalle ilman lastensuojeluilmoitusta. Oletkohan käsittänyt jotain väärin? Lastensuojeluilmoitus ei vie tapaamisoikeuksia, siinä vain todetaan onko lapsi turvassa TÄLLÄ HETKELLÄ. Sinä voit edelleen tavata lasta jos tapaamisissa ovat asiat kunnossa eikä kukaan tee niistä ilmoitusta.

Vierailija
6/35 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:33"]

Tämä sama pätee myös äitejä joita on pahoinpidelty ja tekevät rikosilmoituksen. Poliisit tekevät myös AINA sos ilmoituksen, että kannattaa miettiä kantsiiko ilmoitus tehdä

[/quote]Niin, paskat niistä lapsista jotka näkevät pahoinpitelyn. Tuskin ne vanhemmat ohjaavat heidät terapiaan tappelun jälkeen, lastensuojelu voi sellaisenkin järjestää. Ilmoitus EI ole huostaanotto, urpot.

Vierailija
7/35 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:33"]

[/quote]Niin, paskat niistä lapsista jotka näkevät pahoinpitelyn. Tuskin ne vanhemmat ohjaavat heidät terapiaan tappelun jälkeen, lastensuojelu voi sellaisenkin järjestää. Ilmoitus EI ole huostaanotto, urpot.

[/quote] Hei urpo!!! Kuka sanoi, että lasten tarvitsee nähdä pahoinpitely???? Miksi lapseni pitää sotkea asiaan, josta he eivät tiedä mitään???? Tai jos jossain tapauksissa näkevät tilanteen niin jos äiti tekee ilmoituksen niin todennäköisesti myös kykenee itse hakemaan apua lapsille, jos sitä tarvitaan!!!!

Vierailija
8/35 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin on vaikea ymmärtää ettei koko maailma pyörikään hänen ympärillään eikä kaikkia ihmisiä voi käskyttää tahtonsa mukaan.

Tässä asiassa ei nyt vaan voi ajatella pelkästään sua vaan sitä lasta. Koska sulla on alkoholiongelma niin on todella aiheellista tarkistaa että lapsella on kaikki kunnossa. Normaali ihminen ei siitä järkyty vaan tajuaa miksi tuo tehdään. Ilmoitus ei myöskään tarkoita ettet saisi tavata lastasi, niin kuin jo sanottiin.

Ymmärrät varmaan sitten jos/kun raitistut. Tsemppiä ja toivottavasti raitistumisyrityksesi onnistuu.

Vierailija
9/35 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis vietiinkö sinulta tapaamisoikeudet, vai pelkäätkö sitä vain?

Mistä asiasta ne sen ls-ilmon teki? Kerroitko, että et ole enää huoltaja? Tapaamisoikeutta ei sinulta voi viedä, jos olet aina ollut päihteetön tapaamisissa.

Vierailija
10/35 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin, että en ole huoltaja. Kerroin tapaamisista lapsen kanssa ja että ne ovat olleet päihteettömiä. Syy lastensuojeluilmoitukseen oli se, että menin katkolle viinan takia ja minulla on lapsi.

En tiedä vielä (tutkinnassa) päätöstä - mutta soittivat minulle seuraavana aamuna katkolle ja suoraan sanoen kertoivat, että minulla on oikeus sanoa näkemykseni asiasta mutta "se ei tilanteessa paljoa paina". 

Tarkoitukseni viestillä oli varoittaa kaikkia Katkolle aikovia - valmistautukaa siihen, että vaikka olisitte olleet lapsen edessä selvänä: SINUSTA TEHDÄÄN LASTENSUOJELUILMOITUS. Kyselemättä. Voi tulla todella monelle yllätyksenä ja pelkästään pahentaa omaa tilannetta, kun tämän jälkeen minä en ainakaan hae mistään enää mitään apua!

Vierailija
11/35 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu. Itsehän olet ongelmasi hankkinut. Eikä sinulta vielä ole ilmeisesti evätty tapaamisia? Ei ole sosiaalipuolen hommat helppoja, teet niin tai näin, niin teet aina väärin. Ainakin jonkun mielestä. Ei ne sosiaali-ihmiset voi tietää, että juuri sinä olet hyvä isä, päihteidenkäyttäjät kun sitä harvoin ovat. Jos nyt haluat jotakin pelastaa, niin muuta omaa asennettasi, agressiivisuudella menetät tapaamiset varmasti, hyvällä käytöksellä et. Josko osaisit ajatella asian niin päin, että ne aidosti välittävät lapsesi hyvinvoinnista ja haluavat varmistua siitä, että lapsella on aidosti hyvä olla.

Vierailija
12/35 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä varotus. tämä on kuin

suoraa omast kokemuksesta. sama homma... tekivät

lastensuojeluilmoituksen :( onneks mul oli hyvät välit ex-vaimoo ja se

onnistu vakuuttamaa mun kertomuksen todeksi ja ilmoitus lopult kirjattii

aiheettomaksi.

sääliks käy niit joilla sukset ristis ex:n kanssa... sillo hoitoon

hakeutujalla ei mitää mahdollisuuksii!

tsemppiä!

Vierailija
13/35 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:54"]

Juu juu. Itsehän olet ongelmasi hankkinut. Eikä sinulta vielä ole ilmeisesti evätty tapaamisia? Ei ole sosiaalipuolen hommat helppoja, teet niin tai näin, niin teet aina väärin. Ainakin jonkun mielestä. Ei ne sosiaali-ihmiset voi tietää, että juuri sinä olet hyvä isä, päihteidenkäyttäjät kun sitä harvoin ovat. Jos nyt haluat jotakin pelastaa, niin muuta omaa asennettasi, agressiivisuudella menetät tapaamiset varmasti, hyvällä käytöksellä et. Josko osaisit ajatella asian niin päin, että ne aidosti välittävät lapsesi hyvinvoinnista ja haluavat varmistua siitä, että lapsella on aidosti hyvä olla.

[/quote]

Ymmärrän kyllä pointtisi ja itsehän mä olen viinani juonut. Ja ymmärrän, että lapsen hyvinvointi on kaikkein tärkeintä :) Viestini tarkoitus oli kertoa, että apua ei voi hakea ilman että iso pyörä pyörähtää... ja se on apua hakevien hyvä tiedostaa ennen hoitoon hakeutumista niin ei ensimmäinen hoitopäivä ala siten, että olet sossujen hampaissa!

Vierailija
14/35 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 11:09"]

[/quote]

Ymmärrän kyllä pointtisi ja itsehän mä olen viinani juonut. Ja ymmärrän, että lapsen hyvinvointi on kaikkein tärkeintä :) Viestini tarkoitus oli kertoa, että apua ei voi hakea ilman että iso pyörä pyörähtää... ja se on apua hakevien hyvä tiedostaa ennen hoitoon hakeutumista niin ei ensimmäinen hoitopäivä ala siten, että olet sossujen hampaissa!

[/quote]

Että minua raivostuttaa tuollaiset "itse olet ongelmasi hankkinut" -kommentoijat. Ap on sairastunut alkoholiriippuvuuteen, johon itse voi vaikuttaa vain siten, että lopettaa juomisen loppuelämäkseen ja hakeutuu tarvittaessa katkaisuun tai terapiaan. Sitä ap on nyt tekemässä eli ottanut vastuun toipumisesta. Tästäkö sitten rangaistaan lastensuojelutoimilla?!

Ap, tsemppiä sinulle raittiuteen, älä luovu hoidosta, vaikka kuinka saisit ls-viranomaiset kimppuusi.

t. toipunut (nais)alkoholisti

Vierailija
15/35 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:54"]

[/quote]

[/quote]

Ensimmäisestä viestistäsi välittyi mielestäni aggressio ja sanoma, ettei katkolle kannata hakeutua?

Hienoa on, että olet lähtenyt hakemaan ongelmaasi apua, hienoa on myös se, että lastensuojelu toimii. Nyt sinulla on mahdollisuus näyttää, että olet oikeasti hyvä isä. Teen työtä päihdeongelmaisten kanssa ja valitettavan moni hyvä alku kaatuu siihen, että ongelmainen ja auttaja eivät ymmärrä toisiaan ja ongelmaisella on taas hyvä syy jatkaa ongelmaansa...

Vierailija
16/35 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:54"]

[/quote]

[/quote]

Ensimmäisestä viestistäsi välittyi mielestäni aggressio ja sanoma, ettei katkolle kannata hakeutua?

Hienoa on, että olet lähtenyt hakemaan ongelmaasi apua, hienoa on myös se, että lastensuojelu toimii. Nyt sinulla on mahdollisuus näyttää, että olet oikeasti hyvä isä. Teen työtä päihdeongelmaisten kanssa ja valitettavan moni hyvä alku kaatuu siihen, että ongelmainen ja auttaja eivät ymmärrä toisiaan ja ongelmaisella on taas hyvä syy jatkaa ongelmaansa...

[/quote]

Kyllä - lähinnä se, että kun hakee ongelmaansa apua - ensimmäinen apu on se, että saa uuden ongelman - suurimman kaikista. Se ei juuri toipumista auta :( Menin positiivisella mielellä hoitoon, päätöksellä että korkki on nyt kiinni (ja on edelleen), mutta ollessasi katkolla tärinöissäsi ja sulle aletaan soittelemaan lastensuojelusta...

Vierailija
17/35 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 11:09"]

[/quote]

[/quote]

Että minua raivostuttaa tuollaiset "itse olet ongelmasi hankkinut" -kommentoijat. Ap on sairastunut alkoholiriippuvuuteen, johon itse voi vaikuttaa vain siten, että lopettaa juomisen loppuelämäkseen ja hakeutuu tarvittaessa katkaisuun tai terapiaan. Sitä ap on nyt tekemässä eli ottanut vastuun toipumisesta. Tästäkö sitten rangaistaan lastensuojelutoimilla?!

Ap, tsemppiä sinulle raittiuteen, älä luovu hoidosta, vaikka kuinka saisit ls-viranomaiset kimppuusi.

t. toipunut (nais)alkoholisti

[/quote]

Raivostu rauhassa. Päihdeongelmaiset ovat melko hyviä etsimään syyllisiä ympäriltä. Aina on joku, jonka vika tämä on ja tämä on traumaattisen lapsuuden aiheuttamaa tai vain sairaus tms.

Raitistuminen alkaa siitä, kun ihminen myöntää ongelmansa ja ottaa apua vastaan, apua on myös tämä lastensuojelu. Luulisi, että sinäkin entisenä alkoholistina osaisit katsoa totuutta silmiin ja myöntää, että minä itse olin se, joka join, eikä kukaan muu. :)

Vierailija
18/35 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla totta tämä aloitus? Ap on itse hakenut apua ongelmaan, jonka tiedostaa ja menettää tapaamisoikeuden lapseensa? Mahdotonta uskoa tätä. Jos ap olet todellinen ja puhut totta, niin ota asiasta yhteyttä mediaan, vaikka iltapäivälehtiin.

Vierailija
19/35 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä sellainen sääntö on, että aina pitää tehdä ls-ilmoitus kun tulee katkolle.. 

Vierailija
20/35 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tee mieli hakea minkäänlaista apua! Vanhemmuus takaa sen, että ihan mitä tahansa teet tai jätät sen jälkeen tekemättä, siitä pitää kuunnella sossutanttojen mielipide. Sossutantan mielipide taas on yhtä kuin totuus, jos et ole ihan kaikessa samaa mieltä, niin kiristetään lapsien viemisellä ja vieläpä kiireesti.