Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuopat pakaroiden sivuilla

Vierailija
20.02.2014 |

Johtuuko heikoista pakaralihaksista vai missä vika? Olen 165 cm pitkä ja painoa 58 kg. Pari vuotta olen harrastanut melko aktiivisesti salia ja muuta liikuntaa ja pudottanut noin 10 kg. Ilmeisesti kuitenkin rasvan vähenemisen myötä pakaroiden sivuille on tulleet sellaiset pienet kuopat, jotka näyttävät mielestäni rumilta, pepun muoto on muutenkin hieman outo, koska yläpakara on leveämpi ja alaspäin pakarat kapenevat ja jotenkin valahtavat. Korjaantuuko ongelma, jos jatkan määrätietoisesti pepputreenejä?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko tätä: https://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/loytyyko-sinunkin-la…

Vai tarkoitatko pakaralihasten yläpuolella selän puolella olevia "hymykuoppia", eli näitä: https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/seksi/onko_sinulla_hymykuopat…

Itse haluaisin nuo alemman linkin kuopat!

Nuo alemman linkin alaselän kuopat on ihanat. Muistan kun teininä yritin laihduttaa että ne näkyisi minullakin, mutta ei ne koskaan näkyneet. Ajattelin että olin siis vaan liian lihava.

Mä painan 100 kg ja olen siis ihan kunnolla lihava ja nuo kuopat näkyy, ei siis ole laihduudesta kiinni ainakaan.

Hoikkana mullla oli tosin toisenlaisetkin ikävät kuopat, eli vaikka takapuoli oli pyöreä siitä ihan vaon vierestä, niin reisiä kohti mentäessä sivulle se olikin littana, jopa kuopalla.

Vierailija
22/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuollaiset kuopat pakaroiden alasivuilla. Kauheat on vaikka olen treenannut miten, siellä ne on ja pysyy. Sellainen vanhan naisen persaus. On sentään kiinteä, ei roiku mutta ruman mallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostavaa kirjoitti:

Itellä sama. Harrastan paljon juoksemista, ja lihasten pitäisi olla kunnossa. Rasvaa on aika vähän ja bmi normaalin alarajoilla. Itellä todella pieni perse (ja kapea lantio). Sivulta ok, mutta takaapäin juuri sellainen miesmäinen.

Juoksemisesta ei ole tuohon asiaan hyötyä, ala kyykkäämään.

Vierailija
24/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nuo molemmat, alaselän hymykuopat ja lantiossa lommot. En treenaa, kuntosalit on aina kuvottaneet mua. Kävelen paljon.

Vierailija
25/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas vaikea löytää hyvää kuvaa aiheesta, tässä yksi https://bretcontreras.com/wp-content/uploads/118-624x316.png Etenkin oikeanpuolimmaisessa kuvassa näkyy pitkulainen lommo.

Itsellenikin ilmestyi tuollaiset treenin muota. Selviten huomaa kun seisoo sivuprofiili peiliä kohti ja hitaasti kääntyy kohti peiliä. Koko takamus vaan katoaa äkisti eikä katoa asteittain näkyvistä. Jos tuosta selityksestä nyt mitään ymmärtää. :D

Mulla on aika lailla tuommoset. Yäk.

Vierailija
26/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako aloittaja violin hips, tai hip dips lanteita?

Minulla on ollut aina kyseiset lommot, parin vuoden salitreenien jälkeen ne erottuvat entistä selvemmin. Olen pitänyt niitä hyvin outoina. Tämä lantionkurvi onkin kuulemma todella muodikas!

Vierailija
27/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiinnostavaa kirjoitti:

Itellä sama. Harrastan paljon juoksemista, ja lihasten pitäisi olla kunnossa. Rasvaa on aika vähän ja bmi normaalin alarajoilla. Itellä todella pieni perse (ja kapea lantio). Sivulta ok, mutta takaapäin juuri sellainen miesmäinen.

Juoksemisesta ei ole tuohon asiaan hyötyä, ala kyykkäämään.

Ei nuo mitenkään erityisemmin häiritse. Tietty olisi kiva jos vähän saisi tasoitettua noita kuoppia. Siinä kuopan yläpuolella takaviistossa on  sellainen pieni jenkkakahva, mutta se taitaa olla aika vaikeaa saada pois pudottamatta rasvoja vielä alemmaksi.

Vierailija
28/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin englanniksi löytyy youtubesta paljon tietoa ja treenivinkkejä noiden häivyttämiseen, kun haet esim. 'how to prevent hip dips'. Mulle nuo on kanssa ilmestyneet laihtumisen myötä, vaikka muuten peppu onkin takaa tasaisen pyöreä treenin ansiosta eli kyseessä on tosiaan rakenteellinen juttu eikä niistä välttämättä kokonaan eroon pääse, vaikka saisikin lihaksella vähän paikkailtua.

Vierailija
29/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma. Naiset OIKEASTI miettivät tällaista. :O

Vierailija
30/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakarakuopat ilman ränni-ilmiötä on merkki treenatusta perseestä.

Vierailija
31/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai näille on oikein nimikin. Olen omassa takapuolessa lommot huomannut, mutta mun mielestä ne vaan korostaa pakaroiden pyöreyttä.

Vierailija
32/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on pienet. Se on rakenteellinen ominaisuus. Ei niille voi mtn tehdä. Siinä kohtaa ei ole edes lihasta, mitä voisi treenata.

Vierailija
33/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lommoperse

Vierailija
34/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas vaikea löytää hyvää kuvaa aiheesta, tässä yksi https://bretcontreras.com/wp-content/uploads/118-624x316.png Etenkin oikeanpuolimmaisessa kuvassa näkyy pitkulainen lommo.

Itsellenikin ilmestyi tuollaiset treenin muota. Selviten huomaa kun seisoo sivuprofiili peiliä kohti ja hitaasti kääntyy kohti peiliä. Koko takamus vaan katoaa äkisti eikä katoa asteittain näkyvistä. Jos tuosta selityksestä nyt mitään ymmärtää. :D

Lihotuskuurille! Tuo persehän on aivan rasvaton. Ei pelkällä treenillä saa hyvää persusta. 

Vierailija
35/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit, paljon treeniä, mutta myös sopivasti rasvaa. Näin olen päätellyt, kun perääni on kehuttu. Hymykuopat löytyy myös.

Vierailija
36/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas asiantuntijat paasaamassa. Ne kuopat ei liity mitenkään siihen onko huonokuntoinen paprikaperse vaiko pikajuoksija. Joillain lihas ja läski ei vain peitä sitä lommoa. Sitä pystyy häivyttämään tekemällä pakaraliikkeitä, mitkä ottavat pakaroiden sivuille. Esimerkkinä näistä loitontaja-laite, kunnollisilla painoilla.

Vierailija
37/72 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan ihan vähän 20-vuotta aktiivisesti salilla treenanneena lohduttaa ja ohjata. Olen myös tehnyt ihmisille treeniohjelmia melko paljon.

Yleisin ongelma ihmisillä seuraavat asiat:

1.) aerobinen liikunta kuten pitkänmatkan juoksu, kävely

2.) salitreeni aivan liian kevyttä, se lihas pitää saada kipeäksi kunnolla

3.) väärä treeni

4.) rasvaa liikaa ja lihasta liian vähän

Noista lommoista saa suurimman osan pois pelkällä oikealla treenillä.

Muistakaa tehdä treeniä salilla nimenomaan pyllylle, askelkyykky, yhdenjalan kyykky, lantionosto, loitontaja jne. Toistomäärät 8-12 väliin vaikka ja sarjoja 3-4 ja ihan hapoille. Sillain että tuntee seuraavan päivänä.

Kun lihas alkaa tottua treeniin ja ei tule kipeäksi on aika vaihtaa treeniohjelmaa.

Jos joku miettii onko toi geneettistä. No onko jalkapalloililla lommopersettä tai luistelijoilla. Ei. Se on treenin tulos. Vaatii vain ihan tosi paljon treeniä. (Vuosia).

Vierailija
38/72 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on lommot, en tykkää yhtään. Olen aina halunnut sellaisen persikkapyllyn, mutta tämä on enemmänkin sellainen laatikko. Ihan hel**tin ruma. Typerän mallinen leveä lantio.

Toiset haluavat mielekkään työn, toiset perheen ja ok-talon, toiset menestystä.

Yksi haluaa tietynmallisen perseen.

Vierailija
39/72 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noita saa millään treenillä pois, ovat perinnöllinen luuston muotoon liittyvä ominaisuus. SIinä kohdassa mihin ne kuopat tulee, ei ole mitään sellaisia lihaksia joita voisi treenata täyttämään kuopat.

Tuo ylhäältä leveä lantio on asia, jolle sen sijaan voi jotain kovalla pepputreenillä, mutta tulos ei välttämättä ole silti kovin nätti. Nimittäin yleensä leveyden syy on korkealla sijaitsevat, leveät lantioluut, ja luitahan ei saa millään pienemmäksi, joten ainoa tapa tasapainottaa on treenata niin paljon peppua ja reisiä, että niistä tulee vielä leveämmät kuin se lantio ylhäältä. Helposti, varsinkin jos ihminen ei ole kovin pitkä, tästä tulee liian leveän ja ison pepun vaikutelma joka ei ole yhtään sen parempi kuin helposti vaatteilla peitettävissä oleva "lusikkavartalo" tai "8-mallinen vartalo" eli se ylhäältä leveä ja alaspäin kapeneva lantio.

Kyllä se kuoppa täyttyy lihastreenillä!

Vierailija
40/72 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martina treenaa älyttömästi ja silläkin on ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän