Kuinka pitkiä lenkkejä te kuntoilijat vedätte päivittäin?
Eli kesää kohti mennään ja kuntoilijat ja laihduttajat ovat liikkeellä. Te lenkkeilijät... Kuinka pitkiä lenkkejä teette? Kuinka usein?
itse pyrin kuntoa kohottamaan, muutamaa kiloa tiputtamaan ja vähän kiinteytymään ennen kesää. Teen 2,5-5 km lenkkejä 3-4 kertaa viikossa (yleisin on 3 km). Osan hölkkään, osan kävelen reippaasti. Lisäksi hikijumppa 1 krt viikossa. Riittääkö tää mihinkään vai vaatiiko paljon lisää? Vinkkejä ja vertailukohteita, kiitos!
Kommentit (25)
Sohvalta jääkaapille n. 7-10xpäivässä, matkaa 5metriä
Hölkkään 3-5 kertaa viikossa, yleensä 7 km lenkkejä. Jos on kiire, niin vedän nopean vitosen. Hiihtokaudella juoksen kerran viikossa vitosen ja hiihdän noin 4x viikossa sellaisia 10-12km lenkkejä yleensä, joskus viikonloppuna 20km. Valitettavasti en jaksa treenata lihaskuntoa vaan kaikki liikuntani on aerobista kun istun päivät toimistolla niin haluan saada liikuntani ulkoilmassa.
Tällä viikolla jo 6,5 tuntia rankempia tanssi / voimistelutreenejä takana. Jos jaksan, niin ehkä pari palauttelevaa tunnin kävelylenkkiä teen tänään / viikonloppuna yhteensä.
3-6 kertaa viikossa 45 minuutin sauvakävelylenkki reipasta tahtia, 1-2 kertaa viikossa zumbaa tai etnobiciä, 3-4 kertaa viikossa lihasta (kahvakuulaa yleensä) ja 1 - 2 kertaa viikossa pilatesta. Normaalivenyttelyjen lisäksi yksi puolen tunnin syvävenyttely viikossa.
Mä juoksen 1 x viikossa noin 7 kilsaa, uin noin kilsan, vesijuoksen 45 m ja käyn pumpissa, combatissa ja bodycoressa kussakin kerran. Paino ei oo pudonnut yhtään, mutta jonkin verran olen kiinteytynyt. Kovan työn takana sekin on ollut, joten tuloksia ei kannata odottaa kovin nopeasti.