Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkiä lenkkejä te kuntoilijat vedätte päivittäin?

Vierailija
20.02.2014 |

Eli kesää kohti mennään ja kuntoilijat ja laihduttajat ovat liikkeellä. Te lenkkeilijät... Kuinka pitkiä lenkkejä teette? Kuinka usein?

itse pyrin kuntoa kohottamaan, muutamaa kiloa tiputtamaan ja vähän kiinteytymään ennen kesää. Teen 2,5-5 km lenkkejä 3-4 kertaa viikossa (yleisin on 3 km). Osan hölkkään, osan kävelen reippaasti. Lisäksi hikijumppa 1 krt viikossa. Riittääkö tää mihinkään vai vaatiiko paljon lisää? Vinkkejä ja vertailukohteita, kiitos!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin tavoitteena kävellä 3x viikossa 4,5-9km kerrallaan. Se tuli kätevästi, kun kävelin toiseen suuntaan/ molempiin suuntiin uimahallireissut. Kävelyn lisäksi myös siis 3x 1km uintia. Näillä kolmella liikuntapäivällä menin, kun aloitin 102-kiloisena. Laihduin hyvin 10kg

Tällä hetkellä käyn uimassa 3-4x 1-1,2km tai vesijuoksemassa 40min. Kävelyn sijaan aloittelen pikkuhiljaa kuntosaliharjoittelun ja sinne tähtään 3-5 kertaa viikossa vesiliikunna lisäksi. Painoa on jälleen liki 100kg.

Vierailija
2/25 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauvakävelen joka toinen päivä 4 -> km

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin kävelemään joka päivä vähintään 5 km. Jos saan lenkkiseuraa ystävästäni, lenkille tulee yleensä mittaa 7 km. Ja siis koko matka reipasta kävelyä:)

Vierailija
4/25 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelaa 3x2 h sulkista viikossa ja juoksen 3xvähintään 9 km viikossa.

Vierailija
5/25 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauvakävely on tosi tehokasta, itselle riittää noin puolen tunnin lenkki 3 krt vkossa.

Vierailija
6/25 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen joka päivä 1½ tuntia reipasta sykkeen nostavaa kävelyvauhtia. Osan matkaa hölkkään. Ei haisuakaan lenkin pituudesta.

Vierailija
7/25 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyn lenkillä niin yleensä juoksen/hölkkään n10km

Vierailija
8/25 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan te juoksette 10 km?

Vierailija
9/25 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, 1,5 tuntia joka päivä kuulostaa paljolta. Miten te perheelliset siihen saatte aikaa?

siis mitenkään ilkeilemättä, itellä ei kyllä 1,5 tunnin yhtäjaksoinen lenkki onnistu kuin ehkä kerran viikossa. Joo, jumppaan menee matkoineen tuo aika, muut illat on töiden jälkeen ruusnlaittoa ja vanhimpien lasten kuskausta harrastuksiin ja/tai nuorimmaisen kanssa kotona touhuaminen. 4 v ei vielä ainakaan talvella aja pyörällä niin pitkiä matkoja, että vois ottaa mukaan, eikä myöskään rattaissa ole istunut enää pariin vuoteen.

no, ehkä mun olis aihetta lisätä lenkkien pituutta tavallisimmasta 3sta ainakin 5 km:in matkaan per kerta.

kiva lukea teidän muiden rutiineista :)

AP

Vierailija
10/25 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juoksen vain alle 10 km lenkkejä, enkä juokse lujaa (ehkä noin 6 min/km keskimäärin), koska polvet ei kestä mulla enempää. Mutta teen funktionaalista treeniä 1-3 krt viikko, käyn pumpissa 1-2 krt viikko, Body Attackissa kerran viikossa. Noin on mennyt jo yli vuoden ja mulla on nyt erinomainen kestävyys ja lihaskunto (kuntotestien mukaan), näkyvää lihasta ja rasvaprosentti noin 20.  

Vierailija
11/25 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:50"]

Mä juoksen vain alle 10 km lenkkejä, enkä juokse lujaa (ehkä noin 6 min/km keskimäärin), koska polvet ei kestä mulla enempää. Mutta teen funktionaalista treeniä 1-3 krt viikko, käyn pumpissa 1-2 krt viikko, Body Attackissa kerran viikossa. Noin on mennyt jo yli vuoden ja mulla on nyt erinomainen kestävyys ja lihaskunto (kuntotestien mukaan), näkyvää lihasta ja rasvaprosentti noin 20.  

[/quote]

Ihan vaan mielenkiinnosta: miksi alapeukku? Tämä sattuu olemaan totta kohdallani ja vastasin ap:n kysymykseen. Mikä siinä vastauksessa ärsyttää?

Vierailija
12/25 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu 2-3 kertaa vk:ssa noin 5-8km kerralla, tarkoitus on nostaa juoksumääriä ja pituuksia pikkuhiljaa. Salilla 3x viikossa  ja 1-2 kertaa lajikohtainen harjoittelu.

Vierailija
13/25 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 lenkkiä viikossa, 5-8,5 km. Yksi lenkki yleensä HIIT-tyylinen, 75 -95 % tehoilla.

Päälle 3 -4 krt salia ja tunnin futis. Joskus ehkä uintia, kotitreeniä ja kävelyä.

Vierailija
14/25 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen 8-10km lenkkejä 2-4 kertaa viikossa, tennistä pelaan kerran viikossa, salilla käyn joskus. Nyt haluaisin 1,5kg painosta pois, mutta siihen auttaa vaan ruokavalion viilaaminen, eli herkut pois ja enemmän proteiinia ja kasviksia. Kun kevät etenee, teenkin sen.

Vierailija
15/25 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kunto lähtee tuolla jo nousemaan. 2010 kun aloitin kuntoilun joulukuussa, olin täysin rapakunnossa. Jaksoin kyllä kävellä ihan hyvin, mutta juosta pystyin ehkä noin 200m. Aloin käydä kävelyllä, melkein joka päivä 30-60min, eli 5-10km. Hankin sykemittarin ja pyrin pitämään sykettä sopivalla tasolla. Muutamassa viikossa syke alko laskea ja piti alkaa ottamaan pieniä hölkkäpätkiä mukaan että syke pysyy sopivasti koholla.

Maaliskuussa kokeilin ensimmäisen kerran juosta vähä pidemmästi kuin muutaman lyhtypylvään välin, ensin kilometrin, seuraavana päivän 3km ja seuraraavana 5km. Olin kuin ällikällä lyöty, olin kävellyt itseni sellaiseen kuntoon että jaksoin juosta. Painon pudotus tietysti tuki tuota omalta osaltaan.

Kävelylenkit vaihtui juoksulenkkeihin. Loin juoksuohjelan jossa oli tavoitteena juosta syksyllä puolimaratoni. Alussa hölkkäilin 5+10+5km viikossa ja kävin yhden 10km kävelylenkin.  Tuohon tuli sitten parin viikon välein lisää vauhtia tai lisää pituutta. Syksyllä lenkit oli 5+12+10+16km ja puolimaratoni meni alle kanteen tuntiin.

Vierailija
16/25 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 22:34"]

Kauan te juoksette 10 km?

[/quote]Riippuu treenistä, en ole yrittänyt kellottaa kympille mahdollisiman nopeaa aikaa. Luulisin että noin 50min on aika johon pysytyisin. Treenissä 55min/10km on minulle kova vauhti, 60min on rentoa ja yli 65min on hidas.

Vierailija
17/25 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn koiran kanssa joka pv 2-3 km lenkin. Ja noin 2 kertaa viikossa 7-10 km lenkin :) kävelen vain, en voi juosta sairauden takia. Pidän vaan kuntoa yllä, ei ole laihdutettavaa :)

Vierailija
18/25 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 07:10"] Aloin käydä kävelyllä, melkein joka päivä 30-60min, eli 5-10km.

[/quote]Aika näköjään vähän kultasi muistoja, en minä sentään ihan noin nopeaan kävele. Kävelylenkit oli alussa 30-60min, eli 3-6km, myöhemmin 5-10km eli 1-2h.

-12-

Vierailija
19/25 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juoksen metsäpoluilla 10km lenkkejä 35 minuuttiin ja käyn päälle bodypumpit ja cirkuitit

'

-peruaaveekuntoilija

Vierailija
20/25 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellasta sadan kilsan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän