Valheen vangit.
Hitto mikä pönttö äijä. Ei voi kertoa että pistänyt putket poikki jonkun perinnöllisen sairauden takia. Ymmärtäisin jos asia ois päinvastoin eli ei kertois että kantaa perinnöllistä sairautta ja silti hankkis lapsia.
Jumaliste mitä soopaa...
Kommentit (124)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:07"]
Mahdollisimman halvalla tehtyä paskaa TV-karjalle.
[/quote]
Tämä palstahan on oikea sivistyksen ja älykkyyden huipentuma?
Tämä viimeisin jakso ainakin oli kuin saippuasarjasta. Äiti pettää juhannuksenä tytön poikaystävän kanssa. Jos pettää, niin ottaa sitten ees jonkun tuntemattoman hoidon.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:26"]
Tämä viimeisin jakso ainakin oli kuin saippuasarjasta. Äiti pettää juhannuksenä tytön poikaystävän kanssa. Jos pettää, niin ottaa sitten ees jonkun tuntemattoman hoidon.
[/quote]
Kyseinen jakso antoi inhonväristyksiä sitä äitiä ja poikaystävää kohtaan. Jos oma äitini tekisi mieheni kanssa jotain tuollaista ja äiti tulisi vielä raskaaksi niin laittaisin välit poikki molempiin ja en antaisi tavata edes tulevia lapsenlapsiaan.
Minun elämässä ei ole sijaa tuollaiselle äidille, joka pystyy tekemään noin omalle lapselleen..Edes humalassa.
Ei helvetti, tää ohjelma sai ajattelemaan,mulle tuli ahistunuolo. Vaik turhaa spekulaatiotahan tää varmaan on.
Oon viel teini, mun kaks pikkuveljee on jollai tavalla vammasia, nuorimmalla on lievä kehitysvamma ja toisella keskivaikee kuulovamma. Nyt pisti oikeasti ajattelemaan, että voiko mun tapauksessa käydä samoin, että joskus hamassa tulevaisuudessa kun aion hankkia lapsen, niin onko mahdollista että mun lapsi voi saada kehitysvamman tai kuulovamman? Haluan vaan tietoa, enkä tiedä mistä etsiä..
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 16:22"]
Ei helvetti, tää ohjelma sai ajattelemaan,mulle tuli ahistunuolo. Vaik turhaa spekulaatiotahan tää varmaan on.
Oon viel teini, mun kaks pikkuveljee on jollai tavalla vammasia, nuorimmalla on lievä kehitysvamma ja toisella keskivaikee kuulovamma. Nyt pisti oikeasti ajattelemaan, että voiko mun tapauksessa käydä samoin, että joskus hamassa tulevaisuudessa kun aion hankkia lapsen, niin onko mahdollista että mun lapsi voi saada kehitysvamman tai kuulovamman? Haluan vaan tietoa, enkä tiedä mistä etsiä..
[/quote]
Onko heillä sitten jokin sama sairaus joka aiheuttaa vammat?
Siit ei oo tietoo, mut en uskallakaan kysyä.. Se asia todennäkösesti selviää sillonku aion joskus kertoo et hankin lapsen..
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 16:28"]
Siit ei oo tietoo, mut en uskallakaan kysyä.. Se asia todennäkösesti selviää sillonku aion joskus kertoo et hankin lapsen..
[/quote]
No kannattaisi varmaan sitten kysyä.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 00:09"]Käsittääkseni 18v jannu kun ei voi pistää "putkia poikki" Suomessa.
Käsityksesi on väärä. Alla lainaus steriloimislaista
Steriloimislaki
1 § (31.1.1985/125)
5) kun on syytä otaksua, että hänen jälkeläisillään olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika; (28.6.2002/564)
Minusta oli pöljää että miehen äitikin innostui lapsi-ideasta. Ja hän tasan tiesi perinnöllisestä sairaudesta.
Ette kai te ny tosissanne usko että edes nää tarinat olis jotenkin totta? Siis ohjelma on täysin näytelty ja tarinat on käsikirjoittajan päästä keksittyjä.
Saa tulla kertomaan kenen suomalaisen elämästä nää tarinat on jos toista väittää.
Eikö ketään häirinnyt se, että mies luulee sterilisaation onnistuneen ja olevansa steriili vaikka jo lapsettomuushoitoja aloittaessa hoitaja sanoo, että sukusolut on normaalit??
"Valheen vangit -sarjaan ryhdytään etsimään tositarinoita. Onko sinulla salaisuus, joka painaa mieltäsi? Nyt sinulla on tilaisuus kertoa se.
Uudessa kotimaisessa Valheen vangit -sarjassa tarinat kerrotaan realitysta tutulla kerrontatavalla. Ohjelman esiintyjät eivät ole ammattinäyttelijöitä, vaan tavallisia ihmisiä.
Sarjan jokaisen jakson päähenkilöllä on salaisuus, jonka kanssa hän kamppailee. Salaisuus on liian suuri ja vaikea käsitellä, ja päähenkilöt uskovat, että heidän on pakko pitää salaisuus sisällään, jotta se ei vaikuttaisi heidän läheisiinsä.
”Ihana avovaimoni haluaa lapsen. Minä en, koska kannan perinnöllistä sairautta, ja olen tehnyt siksi vasektomian. Tätä en ole kertonut avovaimolleni. Nyt hän on raskaana. Kuka salaa mitä ja keneltä?”
”Tein juuri valtavan elämänmuutoksen, irtisanouduin töistäni ja olen lähdössä reppumatkailemaan kuukausiksi tuoreen miesystäväni kanssa. Olen häneen korviani myöten rakastunut. Elämänmuutokseni tosin johtuu aivokasvaindiagnoosistani. Vain paras ystäväni tietää tästä. En voi enkä halua kertoa miesystävälleni, että minulla on ehkä vain vähän elinaikaa. Uskon, että jos hän kuulisi seurustelevansa kuolevan kanssa, hän varmasti jättäisi minut.”
HUOM! Kaikki tarinat käsitellään luottamuksella. Kirjoittajan nimi ei tule missään vaiheessa julkisuuteen."
Hemmetti te ihmiset ootte idiootteja.
Nyt kyllä mammat kaikessa "hitto mitä kusetusta" -myhäilyssään unohtavat erään pikkuseikan:
jaksossa ei sanottu että vauva olisi kuollut tähän sairauteen.
Kerrottiin vain, että poika on kuollut.
Toiseksi, jos kyse on harvinaisesta sairaudesta, niin sitä on voitu muuttaa asianomaisten yksityisyyden takaamiseksi (viitaten nyt tähän kinaan pataun perinnöllisyydestä ja todennäköisyyksistä). Eli ovat voineet asua oikeasti Rovaniemellä, vaimoke muuttanut sinne Riihimäeltä, mies on voinut olla ammatiltaan kadunlakaisija ja vaimo pörssimeklari. Ja sairaus ollut joku muu yhtä harvinainen.
Mutta nuo kaikki ovat kuitenkin sivuseikkoja, kun merkittävin osuus on sillä valheella, joka "Villellä" oli.
Eikö vaimo kuullut anopiltaan tai puolisoltaan mitään kuolleesta pikkuveljestä? outoa.
http://www.ruutu.fi/ohjelmat/valheen-vangit/kausi-1-jakso-1-raskaus
UUSI SARJA ALKAA! Valheen vangit -sarjan tarinat ovat tositarinoita. Sarjan jokaisen jakson päähenkilöllä on salaisuus, jonka paljastumisen kanssa hän kamppailee. Salaisuus on liian suuri ja vaikea käsitellä. Päähenkilöt kokevat, että heidän on pakko pitää salaisuus sisällään, jotta se ei vaikuttaisi heidän läheisiinsä. Sarjassa tarinat kerrotaan realitysta tutulla kerrontatavalla. Esiintyjät ohjelmissa eivät ole ammattinäyttelijöitä, vaan tavallisia ihmisiä. Sarjan aloitusjaksossa mies salaa puolisoltaan, että on tehnyt vasektomian perinnöllisen sairauden takia. Yllättäen puoliso tuleekin raskaaksi. Kuka salaa mitä ja keneltä?
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 11:40"]
Näyttää kyllä tosiaan olevan ihmisillä hakusessa nuo perinnölliset sairaudet.
Kun asiahan on niin, että kokonainen sukuhaara voi olla tietyn sairauden periyttäjä, mutta sitten vain muutamalle se sairaus iskee.
Tästä lievempi esimerkki olisi vaikkapa yleisimmät autoimmuunisairaudet, joista muutamat ovat vahvasti perinnöllisiä. Silti ne saattavat hypellä sukupolven ylikin, ennenkuin seuraava siihen sairastuu. Mutta silti jokainen sukuhaaraan kuuluva periyttää sitä sairastumisen mahdollisuutta eteenpäin, vaikkei itse siihen sairastuisikaan.
[/quote]
HUOH Nyt ei ollut kysymys mistään GEENISTÄ, joissa voi olla kantajia, vaan ylimääräisestä kokonaisesta KROMOSOMISTA. Ihan kuin mongoloidismi. Sitä ei voi kantaa, koska ylimääräinen kromosomi sotkee koko meioosin ja sitä myöten lisääntymisen.
[/quote]
HUOH vaan sinnekin. Enpä puhunut välttämättä trisomiasta, vaan epäilen vahvasti tarinan sairauden muutetuksi henkilöiden yksityisyyden suojelemiseksi.
Mutta sehän on yksinkertaisille ihmisille liian vaikeaa tajuta, on vain joko valhe tai tosi, ei totuutta jossa yksityiskohdat on muuteltu mutta rakenne pysyy samana.
Mahdollisimman halvalla tehtyä paskaa TV-karjalle.