Miksi sokeria lapsille?
Vanhemmat hoi! Kertokaa minulle, MIKSI syötätte lapsellenne sokeria? Olen kaupassa töissä, ja näen päivittäin kuinka äidit antaa emmairmelien lapata kädet täyteen karkkia, arkisinkin? Kukaan ei tarvitse sokeria mihinkään, varsinkaan viittä vuotta nuoremmat, miksi opettaa?
Itse toivon, etten koskaan olisi saanut opetella tavaksi karkin syöntiä, sitä tapaa ei noin vaan lopeteta.Nykypäivänä on kyllä hirveen pullukoita lapsia!
Kommentit (39)
Eikös vähän kaikessa syötävässä ole sokeria, eli milläs estät? Karkkipäivä meillä on edelleen kerran viikossa, mutta mahtuu matkaan poikkeuksiakin.
Mä söin teininä ihan sairaasti karkkia ja suklaata, mutta mistä johtuu, etten enää tykkää karkista, suklaasta, pullasta tms yhtään? Söin kait kiintiöni silloin joskus täyteen :D
Just oli lehdessä juttua, että suomalainen lapsi syö vuodessa n 100 kiloa sokeria...! Järkyttävää! Iso osa tulee myös paulavanukkaiden, limujen yms muodossa.... Tervettä sukupolvea tulossa.....
Just oli lehdessä juttua, että suomalainen lapsi syö vuodessa n 100 kiloa sokeria...! Järkyttävää! Iso osa tulee myös paulavanukkaiden, limujen yms muodossa.... Tervettä sukupolvea tulossa.....
Anna olla, et pysty asialle tekemään mitään, joten anna muiden elää omaa elämäänsä ja hoitele sinä omasi. Muut eivät tarvitse sinun surkeita saarnojasi.
Ovatko hedelmätkin mielestäsi pahasta, koska niissä on niin paljon sokeria?
En kiellä lapsiltani sokeria, en vanukkaita, en jogurtteja, en karkkia. Silti kaikki ovat hoikkia kuin pajunvarret. Mitäs meinasit tehdä meidän perheen kanssa? :)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 19:18"]
En kiellä lapsiltani sokeria, en vanukkaita, en jogurtteja, en karkkia. Silti kaikki ovat hoikkia kuin pajunvarret. Mitäs meinasit tehdä meidän perheen kanssa? :)
[/quote]
Hoikkuus ei välttämättä ole terveyden merkki.
Sokerin haittavaikutukset näkyy sitten myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 19:10"]
Vanhemmat hoi! Kertokaa minulle, MIKSI syötätte lapsellenne sokeria? Olen kaupassa töissä, ja näen päivittäin kuinka äidit antaa emmairmelien lapata kädet täyteen karkkia, arkisinkin? Kukaan ei tarvitse sokeria mihinkään, varsinkaan viittä vuotta nuoremmat, miksi opettaa?
Itse toivon, etten koskaan olisi saanut opetella tavaksi karkin syöntiä, sitä tapaa ei noin vaan lopeteta.Nykypäivänä on kyllä hirveen pullukoita lapsia!
[/quote]
On sulla taas ongelmat. Keskityhän välillä siihen työntekoon, just äsken K-Marketissa kassa palveli asiakkaan ja sen jälkeen otti kännykän käteen ja alkoi räplätä sitä seuraavat 5 minuuttia. Sama toistui uudelleen seuraavan asiakkaan kohdalla. Itse tietenkin pelasin peliautomaatilla, joten todistin tilanteen...
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 19:18"]Ovatko hedelmätkin mielestäsi pahasta, koska niissä on niin paljon sokeria?
[/quote]
Hohhoi tahallaan väärinymmärtäjä liikkeellä.
[/quote]
Ei ulkolaisissa hedelmissä paljon mitään vitamiineja ole. Marjat on parempaa syötävää.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 19:18"]En kiellä lapsiltani sokeria, en vanukkaita, en jogurtteja, en karkkia. Silti kaikki ovat hoikkia kuin pajunvarret. Mitäs meinasit tehdä meidän perheen kanssa? :)
[/quote]
Olet varsinainen järjen jättiläinen. Oot varmaan mun tuttavaperheen äiti joka oikein "ylpeilee" sillä että lapsensa ei suostu syömään mitään muuta kuin herkkuja, ja ovat silti hoikkia. Jep hoikkia ovat, ja aneemisen näköisiä kun eivät saa mistään vitamiineja, kalsiumia, rautaa jne.
HMM. Kylläpäs täällä on ärhäkkää porukkaa!!:D tiedoksenne vain, että tämän ei ollut mikään saarna, eikä mulla ole mitään ongelmaa :D halusin vain kysyä mielenkiinnosta, että miksi? Ja ei, mulla ei ole todellakaan varaa moralisoida ketään hahhah!pointti vaan oli se, että Miksi opettaa oma lapsensa huonoon tapaan, kun kukaan ei syntyessään sokeria opi himoamaan...rauha
Joo ei lapset tarvitse kyl sokeria, se on vaan vanhempien paha tapa miellyttää. Sokeririippuvuudestakin pääsee eroon ja mun mielestä jos lapsi on riippuvainen (esim. kiukuttelee kun ei saa karkkia...), lapsi kannattaa vierottaa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.
Itse olin aikoinani kahvila-konditoriassa töissä ja siellä tuli huomattua ilmiö, että ennen lapsille tilattiin korvapuusti, pasteija tai voipulla, mutta nykyään hyvin sokeripitoinen leivos, koska lapsi halusi sen. Mielestäni tämmöiset hienommat leivokset ei ole edes lapsille tarkoitettu.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 19:33"]
[/quote]
Ei ulkolaisissa hedelmissä paljon mitään vitamiineja ole. Marjat on parempaa syötävää.
[/quote]
Mites kun asun ulkomailla, onko noissa nykyisen kotimaani hedelmissä vitamiinejä, suomalaisia ei täällä myydä?!
Nyt kun sokerista puhutaan, hyvät soseruokaikäisen vanhemmat, lukekaa niitä tuoteselosteita!!
PILTTI soseet on HUONOJA LAPSELLE:
- Lähes kaikissa ALLE 50% hedelmäsoseita
- LISÄTTYÄ sokeria
Toisen merkin soseista löytyy 98% hedelmäsosetta, MAKEUTTAMATONTA, lisäksi jopa 100% hedelmäsosetta.
Ja anteeksi nuo huutamiset, mut käyn tosi kuumana tästä vauvansoseen sokeroinnista. Typerää.
:D :D :D :D
Sori offtopic, oli pakko kommata tähän.
Jos niitä asiakkaita käy viiden minuutin välein, keneltä on pois se, että se kassa siinä väliaikoina käyttää kännykkäänsä?
Laihalla paljon sokeria syövällä voi olla silti paljon rasvaa sisäelimissä ja mahdollisesti verisuonetkin kalkkeutumassa (tästähän on koko maailma viimeset 40 - 50 vuotta syyttänyt rasvaa, varsinkin eläinrasvaa). Sokeria on älyttömiä määriä sokeroiduissa jugurteissa, joten ihan sama annatko sille lapselle jugurttia vai karkkia, samaa sokeria eri muodossa. Jopa 6 kk vanhoilla vauvoilla on lisääntynyt ylipainoisuus, joka johtuu siitä, mitä äidit syö tai mitä maidonkorviketta äidit syöttää vauvoille, sillä joissain maidonkorvikkeissa on LISÄTTYÄ sokeria. Eli sokeri lihottaa ja aiheuttaa syöpää, muistisairautta, diabetesta jne. jne.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 20:16"]
:D :D :D :D
Sori offtopic, oli pakko kommata tähän.
Jos niitä asiakkaita käy viiden minuutin välein, keneltä on pois se, että se kassa siinä väliaikoina käyttää kännykkäänsä?
[/quote]
Öööö, oisko vaikka työnantajalta? Jos mun työntekijä istuis tyhjällä kassalla räpläämässä kännyänsä eikä oma-aloitteisesti esim. siivoaisi kassaa, pyyhkisi hihnaa, laittaisi muovipusseja siistimmin (pois lattialta), laittaisi irtokärryjä muutaman metrin matkan järjestykseen, tms., niin milelläni antaisin hänelle Sievin leiman persposkille, molemmille!
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 00:55"]25 kommenttia, eikä yhtään vastausta siihen, miksi syötätte lapsille sokeria.
[/quote]
Näimpä!?:D edelleen ihmettelen, miten moni on hyökkäävällä kannalla, voisko olla luontanen puolustusreaktio...
yhtään hyvää selitystä ei ole vielä nähty, liekö todiste vain siitä , että sellaista ei ole :"D
Hyviä pointteja, ja kiva saada jotain keskustelua aikaiseksi. Ja oma mielipiteeni on se, että on lapsen LAIMINLYÖNTIÄ olla opettamatta terveitä elämäntapoja , joka MYÖS sisältää _terveen_suhtautumisen herkkuihin.... Kuka tarkoituksellisesti syöttää lapsensa lihavaksi? Ja väittää että se on ok?
Karkkipäivä on hyvä joo, mutta miks helvetissä joku haluaa tunkea kehittyvään, omaan lapseen myrkkyä, joka koukuttaa yhtä pahasti kuin kokaiini....... Mua oikeesti säälittää lapset, jotka ovat yhtä leveitä kun pitkiä ja puuskuttaa naama punaisena sen karkkipussin kanssa...
Koska sokeripitoiset tuotteet ovat usein hyviä?