Ölisevän vauvan paikka ei ole luentosalissa
Eilen tapahtunutta. Meillä oli hieman pidempi luento (Turun AMK), jonne joku oli ottanut vauvansa mukaan. Eikä siinä mitään, ei vauvat häiritse jos ne ovat hiljaa/nukkuvat. Eilinen luentosalivauva kuitenkin itki, huusi, inisi ja ölisi jatkuvasti! Se että ehkä mielestäsi vauvasi on maailman ihanin ja sinua sen ölinät eivät haittaa, meille muille se on kuitenkin vain vauva, jonka äänet häiritsevät. Olisit voinut edes painella luentosalin ulkopuolelle kun vauva alkoi itkeä ja tulla takaisin kun olet saanut sen hiljaiseksi.
Kommentit (23)
Tapahtuuko tätä oikeasti?? :D Ei ole todellista, kuinka junttia.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 01:10"]
Vaikka vauvaa ei luennolle toisikaan, ei opiskelua kovin monissa paikoissa tarvitse keskeyttää äitiysloman ajaksi jos ei halua. Yleensä opiskeluja voi suorittaa kirjatentteinä, verkko-opiskeluna, kirjallisina tehtävinä yms. Siltä kannalta en ymmärrä, miksi vauva täytyisi luennolle tuoda.
[/quote]
Lisäyksenä tähän, että olen siis itsekin vauvan äiti ja suoritan opintoja. Itselleni mieluisin tapa oppia on luennot ja tentti, mutta tässä tilanteessa kuitenkin koen, että minun elämäntilanteeni vuoksi kuuluu minun joustaa (suorittaa opintoja muuten kuin käymällä luennoilla) ennemmin kuin niiden 50 muun kuuntelemalla minun vauvani ölinää luennoilla. Heillä kun ei ole osaa eikä arpaa minun elämäntilanteeseeni ja ihmisillä voi olla keskittymishäiriöitä yms., jonka vuoksi voisin oikeasti pilata jonkun toisen mahdollisuudet oppia.
Niin, itselläni keskittyminen yleensä herpaantuu tuollaisessa tilanteessa siihen, että päässäni alkaa kiertämään ajatuksia ihmisten itsekeskeisyydestä, typeryydestä ja välinpitämättömyydestä. Lopulta en meinaa pysyä nahoissani, kun kiehumiseni pitää ajatukset ihan muualla - itsekkäistä äideistä on usein päästy jonnekin rattijuoppojen tai ympäristörikosten tienoille tämän mielenkierron seurauksena. Se siitä opiskelusta siis.