Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömänä 2 kk ja 6.haastattelu oli tänään

Vierailija
04.11.2020 |

Olen hakenut kahden kuukauden aikana 20 paikkaan ja päässyt nyt kuuteen haastatteluun, mutta yhä olen ilman työtä. Tosin parissa on vielä prosessikesken, mutta merkit viittaa, että en tule valituksi. Kauanko tätä rumbaa tulee vielä jatkumaan? Alan olla aika väsynyt ja turhautunut. Antakaa parhaat vinkkinne miten jaksan jatkaa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samassa tilassa. Haastatteluihin pääsee helposti mutta siihe se sitten tyssääkin. Pääsen muka aina parhaimpien joukkoon mutta ei koskaan sitte onnista. :(

Mitä töitä haet ja mikä on koulutuksesi ja työkokemuksesi jos saa udella? Kauan olet itse hakenut? Ap

Vierailija
22/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän sulla menee. Itse olin työttömänä puolisen vuotta ja kävin ehkä noin 30 haastattelussa (siis eri paikoissa, osassa olin mukana useammalla kierroksella). Välillä tietysti oli usko loppumassa, mutta lopulta sain työn. Se oli toki ennen korona-aikaa, eli nyt voi olla siinä mielessä haastavampaa, että työttömiä hakijoita on enemmän (toisaalta taas etenkin vakituisista työpaikoista ehkä nyt pidetään kovemmin kiinni, eli töissä jo olevat ei välttämättä niin paljon hae muualle). Joten on tosi hyvä suoritus, että 2 kuukauden aikana olet kuitenkin 6 haastattelua onnistunut saamaan. Toki tietysti myös vähän alasta riippuen, joillain aloilla tuo olisi todella hyvä suoritus, toisilla aloilla aika perus, riippuen hakijamäärästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 kk on käytännössä niin pitkä aukko CV:ssä, ettei mahdollisuuksia työllistymiseen juuri ole ainakaan missään normaalissa ammatissa (lääkärit tms. ovat eri asia). Pari kuukautta lisää, niin et saa enää edes haastattelukutsuja.

Itse en edes ajatellut että 2 kk olisi erityisen pitkä aika? Onpa outo ajattelutapa. No minulla on plan b sitten opiskeluihin jos en pääse haastatteluihin. Että en ole luovuttanut todellakaan vaikka koitit lannistaa selvästi. Ap

Ihan työkkäri itse kirjoittaa näin:

"Kun työt ovat loppuneet tai olet lähdössä opiskelujen jälkeen töihin, hae alusta asti aktiivisesti työtä. Jos jäät lomailemaan, työnsaanti vaikeutuu jo parissa kuukaudessa."

https://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/nuoret/te_toimisto_autta…

Tutkimusten mukaan 3 kuukauden työttömyyden jälkeen työllistymisen todennäköisyys laskee dramaattisesti: https://www.is.fi/tyoelama/art-2000001135820.html

Ja minähän olen toiminut juuri noin ja hakenut alusta asti töitä, kun määräaikainen työni loppui? En vain ole vielä työllistynyt, mutta mitä muutakaan olisin voinut tehdä kuin hakea töitä ja juosta haastatteluissa? Ap

Vierailija
25/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kk on käytännössä niin pitkä aukko CV:ssä, ettei mahdollisuuksia työllistymiseen juuri ole ainakaan missään normaalissa ammatissa (lääkärit tms. ovat eri asia). Pari kuukautta lisää, niin et saa enää edes haastattelukutsuja.

No höpöhöpö! Kaksi kuukautta ei merkkaa yhtikäs mitään. Mulla on CV:ssä puolen vuoden aukko ja olen töitä saanut. Työskentelen paljon rekrytointien parissa ja voin siis ammatinkin puolesta todeta, että parin kuukauden tauko ei vaikuta. Sen voi ihan hyvin kuitata vaikka sillä, että halusin lomailla. Jos alkaa pidempi olemaan, niin sitten on hyvä pystyä kertomaan, että on tehnyt jotain muutakin kuin maannut sohvalla.

Vierailija
26/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samassa tilassa. Haastatteluihin pääsee helposti mutta siihe se sitten tyssääkin. Pääsen muka aina parhaimpien joukkoon mutta ei koskaan sitte onnista. :(

Mitä töitä haet ja mikä on koulutuksesi ja työkokemuksesi jos saa udella? Kauan olet itse hakenut? Ap

Haen IT-alalta(joko käytön tuki taikka verkkosivut) ja alan kokemusta on n.1vuosi. Valmistuin siis viime vuonna. Edellinen työ päättyi elokuussa yhden päivän varoitusajalla koska oli käynyt jokin erehdys työpaikan ja rekryfirman välillä. Joten nyt on mennyt jo 4kk töitä etsiessä.

Vierailija
27/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Mulla oli 5kk:n työttömyysjakso ennen nykyistä työtä ja firman pomo (joka minut palkkasi) sanoi ettei tuo vielä pitkä tauko ole ollut. Oli kuitenkin muutaman vuoden työkokemus vastaavanlaisista töistä.

Vierailija
28/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap noiden ankeuttajien kanssa, että tilastot kertovat jotain yleisistä trendeistä, mutta menettävät merkityksensä TÄYSIN yksittäisen ihmisen kohdalla. Tilastollisesti on esimerkiksi äärimmäisen epätodennäköistä saada lottovoitto, mutta niin vaan senkin joku joka viikko saa. Puhumattakaan siitä, miten epätodennäköistä on saada salamanisku, ja silti nytkin on elossa ihmisiä joihin salama on iskenyt kahdesti ja vieläpä eri paikoissa.

Noin monta haastattelukutsua parissa kuukaudessa kertoo hyvää.

Laita myös avoimia hakemuksia kiinnostaviin firmoihin, varsinkin jos sinulla on mitään kontaktia sinne.

Vierailija
29/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä ollaan. Aloitin työnhaun jo kesällä. Valmistuin lokakuussa. Olen kesästä asti käynyt seitsemässä haastattelussa. Minun ohi valinnassa on mennyt aina he, joilla on jo kertynyt työkokemusta. Vastavalmistuneena tuntuu olevan älyttömän vaikeaa työllistyä. Mutta ei lannistuta! Jonain päivänä meitäkin varmasti onnistaa.

Vierailija
30/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä on jos jaksaa tehdä kirjoitti:

Siivooja, rakennusappari, varastotyöntekijä, muuttohenkilö, pikaruoka duunari, taksikuski, kiinteistöpalvelutyöntekijä, vartia, pakettiautolähetti.

Siinä muutama aina paikkoja auki olevat hommat.

Vai haluatko perus siistin liukuvan työajan sisältävän konttorirottaduunin ?

Onnea matkaan, et ole ainut :D

Olen maisteri, joten vielä en hae noita. Olen myös meinannut opiskella hieman työllistävamman tutkinnon, joka liippaa omaani läheltä ja missä töitä on. Tuskin minua edes otettaisi noihin hommiin mitä luettelit, koska minulla ei ole koulutusta eikä kokemusta noista ja olisin yli koulutettu. Olen ottanut myös opintolainaa maisterintutkintooni ja haluan pystyä maksamaan sen palkalla pois kun olen itsekin panostanut koulutukseeni. Ap

Olet sitä mieltä ettei reilu 2000e palkalla pysty maksamaan lainaa pois? Ok.

Vierailija
31/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on jos jaksaa tehdä kirjoitti:

Siivooja, rakennusappari, varastotyöntekijä, muuttohenkilö, pikaruoka duunari, taksikuski, kiinteistöpalvelutyöntekijä, vartia, pakettiautolähetti.

Siinä muutama aina paikkoja auki olevat hommat.

Vai haluatko perus siistin liukuvan työajan sisältävän konttorirottaduunin ?

Onnea matkaan, et ole ainut :D

Itsellä kävi niin että töitä tosiaan olisi, mutta sellaista silpputyötä.

Eli viimeisen kuun tulot jäi useita satoja euroja vähemmäs, mitä olisi saanut tuista. Eli tein työtä tekemällä taloudellista tappiota ja omat lapset olivat kärsimässä tästä vasemmistolaisesta tempauksesta, jossa työnteko on ensisijainen tapa hankkia elanto.

Lapsilta jäi kuravaatteet saamatta ja kengät märkinä ja takki märkinä, housut märkinä on tultu kotia.

Ei ole ollut vaihtovaatteitakaan.

Eli työnteko ei kannata tässä maassa. Pitää laittaa vasemmistolainen ajattelu romukoppaan lasten hyvinvoinnin vuoksi. Ja istua työttömänä ja odotella ihan oikeita työtarjouksia, eikä tehdä silpputyötä.

Eihän tuollainen työ edes kannata välttämättä opiskelijallakaan. Siinä minun aikuisen miehen silpulla menetti joku nuori elintasonsa, kun ajattelin liian vasemmistolaisesti, että työnteko on ensisijainen tapa hankkia elanto.

Nyt ajattelen lasten hyvinvointia ja käännän ajatteluni oikeistolaisemmaksi. Eli mistä saa enemmän rahaa.

Työttämänä voi tienata jopa puolet enemmän, vaikka se tarkoittaisi että pitää silti elää tiukilla niukilla.

Hei beibi, en minä ole mikään hyväntekoautomaatti.

Vierailija
32/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes ajatellut että 2 kk olisi erityisen pitkä aika? Onpa outo ajattelutapa. No minulla on plan b sitten opiskeluihin jos en pääse haastatteluihin. Että en ole luovuttanut todellakaan vaikka koitit lannistaa selvästi. Ap

"Kun työt ovat loppuneet tai olet lähdössä opiskelujen jälkeen töihin, hae alusta asti aktiivisesti työtä. Jos jäät lomailemaan, työnsaanti vaikeutuu jo parissa kuukaudessa."

Tutkimusten mukaan 3 kuukauden työttömyyden jälkeen työllistymisen todennäköisyys laskee dramaattisesti: https://www.is.fi/tyoelama/art-2000001135820.html

No eipä vielä ole mennyt kolmea kuukautta. Miksi lannistuisin vielä, kun haastattelukutsujakin vielä tulee aika hyvinkin? Ap

Kuten sanottua, työllistyminen vaikeutuu jo parissa kuukaudessa. Dramaattinen vaikeutuminen on sitten edessä kolmen kuukauden kohdalla. Sinulla on enää kuukausi aikaa siihen 3 kk rajapyykkiin.

Joskus ensi vuoden puolella työkkäri todennäköisesti alkaa ehdottaa kuntouttavaa työtoimintaa. Kuntouttavaan työtoimintaan päätyneistä vain 1-2% työllistyy enää avoimille työmarkkinoille.

Vierailija
33/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä vielä ole mennyt kolmea kuukautta. Miksi lannistuisin vielä, kun haastattelukutsujakin vielä tulee aika hyvinkin? Ap

Kuten sanottua, työllistyminen vaikeutuu jo parissa kuukaudessa. Dramaattinen vaikeutuminen on sitten edessä kolmen kuukauden kohdalla. Sinulla on enää kuukausi aikaa siihen 3 kk rajapyykkiin.

Joskus ensi vuoden puolella työkkäri todennäköisesti alkaa ehdottaa kuntouttavaa työtoimintaa. Kuntouttavaan työtoimintaan päätyneistä vain 1-2% työllistyy enää avoimille työmarkkinoille.

Höpö höpö. Joo, työllistyminen hankaloituu sitä myötä kun työttömyys venyy, mutta ei se mahdottomaksi muutu. 3 kk ei ole pitkä aika, eikä todellakaan ketään laita kuntouttavaaan työtoimintaan noin pian ellei ole oikeaa tarvetta kuntoutukselle. Jonnekin CV-pajaan ja yrittäjyyskursseille korkeintaan.

Vierailija
34/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin muistaakseni 3-4kk mutta voi viedä tuplasti kauemmin. Mitä kauemmin olet työttömänä, sitä kauemmin... joten etsi vaikka jotain muuta työtä mitä et normaalisti tee. Pääasia ettei näytä siltä ettet tee mitään.

T. Vuosia työtön, välillä pätkää. Nyt opiskelija.

Vierailija
35/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae jokaista koulutustasi vastaavaan tai läheltä liippaavaa työtä (myös lähikunnista).

Tuttu jäi työttömäksi ja lähetti varmasti 50 hakemusta. Sai töitä ... mutta oli tyytymätön palkkaansa. Ei mennyt kauaa kun sai paremman paikan...

Vierailija
36/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae jokaista koulutustasi vastaavaan tai läheltä liippaavaa työtä (myös lähikunnista).

Tuttu jäi työttömäksi ja lähetti varmasti 50 hakemusta. Sai töitä ... mutta oli tyytymätön palkkaansa. Ei mennyt kauaa kun sai paremman paikan...

Oon hakenut eri paikkakunniltakin töitä ja kyllä haen juuri niitä läheltä liippaavia ja ihan määräaikaisiakin jne. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi