Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trumpin kannattajat ilmeisen pettyneitä vaalitulokseen palstan perusteella

Vierailija
04.11.2020 |

Otetaan vaikka nuo miljoona aloitusta siitä, miten vihervasemmistomedia ja silakat ja plaaplaa ovat muka uhonneet ennakkoon Trumpin kaatuvan. Eivät muuten ole - Suomen media on ollut varovainen ennusteissaan, sillä vaikka gallupit ovat näyttäneet Bidenin johtoa, ero kapeni vaalien lähestyessä ja kaikki muistavat muutenkin miten vuonna 2016 kävi.

Olen itse pahamainen vasemmistolainen enkä ole pätkääkään luottanut Bidenin voittoon, ei myöskään yksikään ystäväni. Monet ovat olleet suorastaan väsyneitä koko vaaleihin ja varsin hiljaisia. Mitään suurta pettymystä ei siis ole tullut, kun vaalitulos päättyi toistaiseksi pahimpaan mahdolliseen, eli tasaiseen tilanteeseen ja pitkittyneeseen ääntenlaskentaan kenties jopa korkeimman oikeuden kautta.

Silti täällä öyhötetään kuin Trump olisi varma voittaja ja lällätellään vahingoniloisesti "hävinneelle vastapuolelle", joka on joku kuvitteellinen media-vassari-liberaali-LBGTQ-BLM-feministi-"väki" jonka Trumpin kannattajat ovat kuvitelleet vastustajakseen.

Monessa aloituksessa väitetään, että juuri kaltaiseni vasemmistolaiset olisivat nyt erityisen pettyneitä vaalitulokseen ja että nyt oltaisiin saatu jauhot suuhun vihervassareille.

Ei kyllä olla. Olemme koko ajan olleet realisteja tilanteen suhteen, toivoneet parasta ja pelänneet pahinta (Yhdysvaltojen kannalta käsillä oleva vaalikriisi voi olla pahin mahdollinen lopputulema kuin jomman kumman osapuolen selkeä voitto). En ole nähnyt kenenkään julistavan Bidenin voittoa samalla intohimolla kuin Trumpin.

Onkohan sittenkin niin, että te olette itse pettyneitä kun Trump ei voittanutkaan kirkkaasti? Se on nimittäin projisointia, kun väitetään toisten tekevän asioita jotka kuvastavatkin enemmän omia tunteita (esim. se pettymys).

On ihan ok olla pettynyt tulokseen. On ihan ok olla pettynyt epävarmuuteen. Olkaa sitä kuitenkin avoimesti, älkää meitä muita syytellen ja öyhöttäen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Trumpin piti voittaa kirkkaasti, vaan kuinkas sitten kävikään.

Siis Bidenin piti voittaa kirkkaasti, mutta kuinkas kävikään?

Vierailija
22/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sittenkin niin, että te olette itse pettyneitä kun Trump ei voittanutkaan kirkkaasti?

Kukaan ei ole odottanut Trumpin voittavan kirkkaasti, ei edes Trump.

Jo pitkään ennen vaaleja vain 3 skenaariota oli mahdollisia:

1. Biden voittaa kirkkaasti

2. Biden voittaa niukasti

3. Trump voittaa niukasti

t. Vaihtoehdon 3 kannattaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla väsyttää koko öyhötys Trumpin puolesta. Mitä suomalaiset Trump-fanit saavat irti fanituksestaan? Tuntuu kuin äijä olisi joku kulttijohtaja, ketään muuta poliitikkoa en ole ikinä nähnyt fanitettavan yhtä sinisilmäisesti ja intohimolla. Todella pelottavaa oikeastaan.

Yhtä pelottavaa ja sairasta on Trumpin vihaaminen ja ajojahti. Kun ei sillä suomalaiselle ole juurikaan väliä, kuka voittaa. Mitä jos vain annettaisi jokaisen valtion itse valita presidenttinsä puuttumatta siihen mitenkään? Vähän pienemmälle sitä omaa narsismia, kiitos.

Itse en ole yllättynyt tämänhetkisestä tuloksesta, tiesin, että Trump tulee saamaa enemmän äänestyspaikoilla annettavia ääniä ja Bidenin kannattajat suosineet enemmän postitusta. Toivon Trumpin voittoa, ja se näyttää hyvin todennäköiseltä.

Kyllä sillä on väliä suomalaisillekin, kuka on Usa:n presidentti.  Ja paljon onkin.

Suomi ei ole  mikään yksi saareke jossain maailman kolkassa, johon muun maailman asiat eivät vaikuta tippaakaan.

Sillä on merkitystä kuka Usaa johtaa, mm. millaine Eurooppapolitiikka ja turvallisuuspolitiikka Usan tulevalla presidentillä on.

Se vaikuttaa jokaisen suomalaisen elämään, mm. kauppasuhteina yms.

Vain tyhmä luulee, että Yhdysvaltain presidentin valinnalla ei ole mitään vaikutusta muuhun maailmaan.

Onhan sillä, muttei niin paljoa mitä kuvittelet.

Vierailija
24/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla väsyttää koko öyhötys Trumpin puolesta. Mitä suomalaiset Trump-fanit saavat irti fanituksestaan? Tuntuu kuin äijä olisi joku kulttijohtaja, ketään muuta poliitikkoa en ole ikinä nähnyt fanitettavan yhtä sinisilmäisesti ja intohimolla. Todella pelottavaa oikeastaan.

Yhtä pelottavaa ja sairasta on Trumpin vihaaminen ja ajojahti. Kun ei sillä suomalaiselle ole juurikaan väliä, kuka voittaa. Mitä jos vain annettaisi jokaisen valtion itse valita presidenttinsä puuttumatta siihen mitenkään? Vähän pienemmälle sitä omaa narsismia, kiitos.

Itse en ole yllättynyt tämänhetkisestä tuloksesta, tiesin, että Trump tulee saamaa enemmän äänestyspaikoilla annettavia ääniä ja Bidenin kannattajat suosineet enemmän postitusta. Toivon Trumpin voittoa, ja se näyttää hyvin todennäköiseltä.

Minkälaista ajojahtia Trump on saanut kokea Suomessa? Väitteet vihasta voin vielä jotenkuten ymmärtää, mutta yhtälailla trumpinkannattajat tuntuvat vihaavan Bideniä.

Esim. Uutisointi on aina negatiivista, ihan ilkkumista jopa ja hänen sanomisiaan suomennellaan väärin tarkoituksella.

Vierailija
25/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisaa. Vasemmistolainen valtamedia on kaatanut Trumpin niskaan tauotta näin vaalien alla tunneittain törkyä ja mustamaalaamista, samoin julistanut Bidenin varmaa voittoa. Vasta hiukan ennen vaaleja muuttivat taktiikkaansa kuin veitsellä leikaten, kaikki niistä.

Te vasurit olette kuitenkin yhtenäinen massa lopulta.

Vierailija
26/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tuntuu olevan vain se valittu totuus, että Trump vain hölmöilee, möläyttelee, vie USAn pois yhteistyösoppareista ja YK:sta ja on paha.  Samaa sanoi Tuomioja eilen vaaliohjelman avajaisissa.

Siitä huolimatta Trump on pitänyt kuta kuinkin kaikki vaalilupauksensa, Jong-un ei kukkoile, Putin on suht asiallinen, Xi pysyy aisoissa kaupankäyntipakotteilla, ja yksittäisellä amerikkalaisella on se tuntuma, että nyt sujuu itsellä hyvin myös. Ei mikään ihme jos sillä tulee ääniä. 

Vierailija
27/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Trump ei voita niin sitä seuraa maailmanlaajuinen katastrofi punaviherfemmarivasemmisto-fasismin muodossa. Nyt se Trump on sentään edes pieni jarru totaaliselle hulluudelle.

Eli ovatpa nämäkin aikoja kun tarvitaan yksi hullu estämään paljon suurempaa hulluutta polkemasta maailmaa totaaliseen suohon.

Vierailija
28/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se tulos selvisi? Ei kai eri asiantuntijalausuntojen mukaan näin pian kuitenkaan vai mitä?

Vierailija
29/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono juttu siinä mielessä että joudumme kuuntelemaan seuraavat neljä vuotta peppukipeytynyttä ulinaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi