Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trumpin kannattajat ilmeisen pettyneitä vaalitulokseen palstan perusteella

Vierailija
04.11.2020 |

Otetaan vaikka nuo miljoona aloitusta siitä, miten vihervasemmistomedia ja silakat ja plaaplaa ovat muka uhonneet ennakkoon Trumpin kaatuvan. Eivät muuten ole - Suomen media on ollut varovainen ennusteissaan, sillä vaikka gallupit ovat näyttäneet Bidenin johtoa, ero kapeni vaalien lähestyessä ja kaikki muistavat muutenkin miten vuonna 2016 kävi.

Olen itse pahamainen vasemmistolainen enkä ole pätkääkään luottanut Bidenin voittoon, ei myöskään yksikään ystäväni. Monet ovat olleet suorastaan väsyneitä koko vaaleihin ja varsin hiljaisia. Mitään suurta pettymystä ei siis ole tullut, kun vaalitulos päättyi toistaiseksi pahimpaan mahdolliseen, eli tasaiseen tilanteeseen ja pitkittyneeseen ääntenlaskentaan kenties jopa korkeimman oikeuden kautta.

Silti täällä öyhötetään kuin Trump olisi varma voittaja ja lällätellään vahingoniloisesti "hävinneelle vastapuolelle", joka on joku kuvitteellinen media-vassari-liberaali-LBGTQ-BLM-feministi-"väki" jonka Trumpin kannattajat ovat kuvitelleet vastustajakseen.

Monessa aloituksessa väitetään, että juuri kaltaiseni vasemmistolaiset olisivat nyt erityisen pettyneitä vaalitulokseen ja että nyt oltaisiin saatu jauhot suuhun vihervassareille.

Ei kyllä olla. Olemme koko ajan olleet realisteja tilanteen suhteen, toivoneet parasta ja pelänneet pahinta (Yhdysvaltojen kannalta käsillä oleva vaalikriisi voi olla pahin mahdollinen lopputulema kuin jomman kumman osapuolen selkeä voitto). En ole nähnyt kenenkään julistavan Bidenin voittoa samalla intohimolla kuin Trumpin.

Onkohan sittenkin niin, että te olette itse pettyneitä kun Trump ei voittanutkaan kirkkaasti? Se on nimittäin projisointia, kun väitetään toisten tekevän asioita jotka kuvastavatkin enemmän omia tunteita (esim. se pettymys).

On ihan ok olla pettynyt tulokseen. On ihan ok olla pettynyt epävarmuuteen. Olkaa sitä kuitenkin avoimesti, älkää meitä muita syytellen ja öyhöttäen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla väsyttää koko öyhötys Trumpin puolesta. Mitä suomalaiset Trump-fanit saavat irti fanituksestaan? Tuntuu kuin äijä olisi joku kulttijohtaja, ketään muuta poliitikkoa en ole ikinä nähnyt fanitettavan yhtä sinisilmäisesti ja intohimolla. Todella pelottavaa oikeastaan.

Vierailija
2/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaiset persut vaativat tiukkoja koronatoimia Suomessa mutta kannattavat kiihkeästi Trumpia joka ei kannata minkäänlaisia koronarajoituksia? No ehkä näitä asioita on järjellä vain mahdotonta ymmärtää. En edes yritä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla väsyttää koko öyhötys Trumpin puolesta. Mitä suomalaiset Trump-fanit saavat irti fanituksestaan? Tuntuu kuin äijä olisi joku kulttijohtaja, ketään muuta poliitikkoa en ole ikinä nähnyt fanitettavan yhtä sinisilmäisesti ja intohimolla. Todella pelottavaa oikeastaan.

En muista itsekään että koskaan USA:n vaaleissa olisi ollut tällaisia piirteitä. Olen seurannut jo Reaganin valinnasta lähtien melko aktiivisesti ja lisäksi katsonut dokumentteja aiemmistakin presidentinvaaleista. Ei koskaan mitään vastaavaa. Vaalit olleet tähän verrattuna melko asiallisia.

1860-luvullahan presidentinvaalit johtivat USA:ssa sisällissotaan, ehkä silloin on ollut jotain vastaavaa? Mutta silloin ei vain ollut nettiä eikä mitään sähköistä mediaa.

Vierailija
4/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset persut vaativat tiukkoja koronatoimia Suomessa mutta kannattavat kiihkeästi Trumpia joka ei kannata minkäänlaisia koronarajoituksia? No ehkä näitä asioita on järjellä vain mahdotonta ymmärtää. En edes yritä enää.

Heillä on lukuisia selityksiä, joilla perustelevat asian itselleen:

a) Trump "toimi" ensimmäisenä maailmassa kun kielsi kiinalaisten maahantulon varhaisessa vaiheessa. (Muuta Trump ei muuten ole tehnytkään.)

b) Kyllähän Trump tekisi, mutta kun demokraattikuvernöörit vastustavat toimia.

c) Itse asiassa ilman Trumpia USA:ssa olisi kuollut miljoonia ihmisiä, Trump on hoitanut kriisin parhaiten maailmassa.

d) Koko korona on vain demokraattien salajuoni eikä se ole flunssaa vaarallisempi.

Näitä sitten käytetään vähän tilanteesta riippuen.

Vierailija
5/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pettyneitä ovat. Vaan kun ovat Trumpin tavoin noin kolmevuotiaan tasolla tunnemaailman kehitykseltään, sitä ei osata sanoa ääneen vaan jatketaan kiusaamista ja lällättelyä samalla kieltäen totuus.

Vierailija
6/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista itsekään että koskaan USA:n vaaleissa olisi ollut tällaisia piirteitä. Olen seurannut jo Reaganin valinnasta lähtien melko aktiivisesti ja lisäksi katsonut dokumentteja aiemmistakin presidentinvaaleista. Ei koskaan mitään vastaavaa. Vaalit olleet tähän verrattuna melko asiallisia.

1860-luvullahan presidentinvaalit johtivat USA:ssa sisällissotaan, ehkä silloin on ollut jotain vastaavaa? Mutta silloin ei vain ollut nettiä eikä mitään sähköistä mediaa.

Tämä juuri. On ollut tietenkin T-paitoja ja kylttejä, mutta nyt USA:ssa on ihmisiä, jotka ovat maalanneet suuria Trump-muotokuvia esim. autoihinsa (näyttävät pelottavan samalta kuin Putinin kuvat) ja omistaneet elämänsä Trumpin palvonnalle. Miksi? Ja ennen kaikke: mitä nuo ihmiset tekevät, jos Trump häviää? (Monet kun ovat aseenkantajia.)

Vierailija
7/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä pelottavaa ja sairasta on Trumpin vihaaminen ja ajojahti. Kun ei sillä suomalaiselle ole juurikaan väliä, kuka voittaa. Mitä jos vain annettaisi jokaisen valtion itse valita presidenttinsä puuttumatta siihen mitenkään? Vähän pienemmälle sitä omaa narsismia, kiitos.

Itse en ole yllättynyt tämänhetkisestä tuloksesta, tiesin, että Trump tulee saamaa enemmän äänestyspaikoilla annettavia ääniä ja Bidenin kannattajat suosineet enemmän postitusta. Toivon Trumpin voittoa, ja se näyttää hyvin todennäköiseltä.

Vierailija
8/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauskasti yritetty selittää se "Trumpilla 10% mahdollisuus", jota eilen uhosit. Tottakai se oli joku muu joka niin sanoi ja itse olit täydellinen ja oikeassa...

Vierailija
9/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä pelottavaa ja sairasta on Trumpin vihaaminen ja ajojahti.

En minä Trumpia mitenkään jahtaa. Kyllähän sen silti saa sanoa ääneen, että äijä on täysi pelle ja yhdestäkään epäonnistuneesta liikemiehestä tai tosi-tv-tähdestä ei pitäisi ikinä enää tulla presidenttiä yhdessäkään ainoassa demokraattisessa länsimaassa. Minä en suvaitse tuollaista käytöstä presidentiltä ja toivon todella, että Trump ei pääse jatkoon koska hänen valintansa antoi Suomessakin tietyille tahoille luvan kiusata, haukkua ja solvata muita jopa rikollisin keinoin.

Vierailija
10/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua väsyttää se, että öyhöttäjät pitää tätä jonain voittona antifoista ja BLM-mellakoitsijoista. Seuraan noita äärivasemmistolaisten jenkkien juttuja somessa jonkun verran, ja noista perkeleistä suurin osa on Bernie or Bust -porukkaa. He saattavat jopa toivoa Trumpin voittoa, koska ajattelevat sen radikalisoivan enemmän ihmisiä liberalismin leiristä heidän leiriinsä.

Vierailija
11/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä pelottavaa ja sairasta on Trumpin vihaaminen ja ajojahti. Kun ei sillä suomalaiselle ole juurikaan väliä, kuka voittaa. Mitä jos vain annettaisi jokaisen valtion itse valita presidenttinsä puuttumatta siihen mitenkään? Vähän pienemmälle sitä omaa narsismia, kiitos.

Itse en ole yllättynyt tämänhetkisestä tuloksesta, tiesin, että Trump tulee saamaa enemmän äänestyspaikoilla annettavia ääniä ja Bidenin kannattajat suosineet enemmän postitusta. Toivon Trumpin voittoa, ja se näyttää hyvin todennäköiseltä.

Jos suomalaisille ei ole juurikaan väliä, kuka voittaa, niin minkä takia esimerkiksi sinä siis silti toivot Trumpin voittoa?

Vierailija
12/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nyt kauheasti liikuta. Amerikkalaiset tekevät vain tyhmästi äänestäessään jotain kalaa (osaa puhua suunnilleen yhtä hyvin). Biden on ollut 40 vuotta politiikassa ja ainoa saavutus on three strikes laki.

Vierailija
13/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa antaa pelolle valtaa

Vierailija
14/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten suomimedia näyttää tämänhetkiseksi tulokseksi 235 (vielä äsken 237) - 212, ja sitten esim. Ny times ja ccn 224/227-213? Pienoinen ero.

Kuuntelin myös Trumpin livepuheen aamulla iltiksen sivuilta, jossa kertoi hyviin MAHDOLLISUUKSIINSA voittaa Georgia, mutta toimittaja oli kääntänyt Trumpin kertoneen voittaneensa georgian, vaikkei kaikkia ääniä ole edes laskettu.

Kivan tarkoitushakuista uutisointia. 😂

Vierailija
15/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä on väliä suomalaisillekin, kuka on Usa:n presidentti.  Ja paljon onkin.

Suomi ei ole  mikään yksi saareke jossain maailman kolkassa, johon muun maailman asiat eivät vaikuta tippaakaan.

Sillä on merkitystä kuka Usaa johtaa, mm. millaine Eurooppapolitiikka ja turvallisuuspolitiikka Usan tulevalla presidentillä on.

Se vaikuttaa jokaisen suomalaisen elämään, mm. kauppasuhteina yms.

Vain tyhmä luulee, että Yhdysvaltain presidentin valinnalla ei ole mitään vaikutusta muuhun maailmaan.

Vierailija
16/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista ajojahtia Trump on saanut kokea Suomessa? Väitteet vihasta voin vielä jotenkuten ymmärtää, mutta yhtälailla trumpinkannattajat tuntuvat vihaavan Bideniä.

Vierailija
17/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten suomimedia näyttää tämänhetkiseksi tulokseksi 235 (vielä äsken 237) - 212, ja sitten esim. Ny times ja ccn 224/227-213? Pienoinen ero.

No ihan siksi, että eri mediat käyttävät eri lähteitä ja laskentatapoja, koska osa tuloksista on vasta ennustettuja, ei laskettuja. Mikä salaliitto!

Vierailija
18/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Trumpin piti voittaa kirkkaasti, vaan kuinkas sitten kävikään.

Vierailija
19/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suomalaisille ei ole juurikaan väliä, kuka voittaa, niin minkä takia esimerkiksi sinä siis silti toivot Trumpin voittoa?

Et ymmärtänyt pointtia? Voihan siitä mielipide olla, mutta miksi ottaa yhtä tosissaan kuin oman maan vaalit ja vetää itkupotkuraivareita, jos oma ”suosikki” ei voitakaan? Ja idealisoida tai vihata Trumpia, koska se on suomalaiselle aika samantekevää. Joko nyt tajusit?

Vierailija
20/29 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Mode poistaa kaikki Trump aloitukset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän