Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ryyppybileet, kun pieni lapsi nukkumassa?

Vierailija
19.02.2014 |

Hyvä AV-raati. Saimme mieheni kanssa pahan riidan aikaiseksi eilen. Väittely syntyi, kun kielsin miestäni kutsumasta ystäviään kotiimme yökylään ja juopottelemaan silloin, kun 2 -vuotias tyttäremme on kotona. Nämä kaverit siis tulisivat illalla, kun lapsi vielä hereillä (käy noin klo.21 nukkumaan) ja jäisivät yöksi.

Mielestäni pieni lapsi ansaitsee raittiin kodin, myös nukkuessaan. Itse en käytä alkoholia kotona lainkaan, miehelleni maistuu kyllä valitettavan useinkin ja olenkin ollut välittämättä, jos yksinään viikonloppuöisin alkoholia nauttii. Nyt kuitenkin ongelmana tuo kavereiden kutsuminen ja öinen mekastus sekä aamuinen pitkään nukkuminen, aamupalojen vaatiminen ja omien jälkien siivoamattomuus.

Ehdotin myös, että lähden tyttäremme kanssa esimerkiksi mummolaan siksi viikonlopuksi, mutta sekään ei käy. Selityksenä tähän, että se kertoo minun lapsellisuudestani ja on mököttämistä...

Mielipidettä teiltä kaipailen, olenko kohtuuton? Vai ajattelenko lapsemme parasta?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät varmaan itsekin, että ryyppybileet eivät kuulu pienen lapsen elämään. Olipa hän hereillä tai nukkumassa, niin ehdoton ei.

Vierailija
2/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppybileet eivät kuulu lapsiperheen kotiin, eikä niiden pitäisi itseasiassa kuulua edes pienten lasten vanhempien elämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet asiassa aivan oikeassa.Piste.

Vierailija
4/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon on niin monta vastausta kuin vastaajaakin. Kultainen keskitie on varmaan se paras: ei tarvitse alkoholia kammota, mutta ei mitään ryyppäjäisiäkään nyt lapsen tarvitse katsoa. Vaikka olisi nukkumassa; sehän voi herätä sieltä milloin tahansa ja tulla uteliaana katsomaan.

Mielestäni lapsen silmille sopii sellainen sivistynyt 1-3 annosta. Ja mielestäni on ihan hyvä, että lapsi näkee, miten alkoholia on sopivaa juoda: tulee terve malli vanhemmilta ennen niitä epäterveellisiä malleja.

Vierailija
5/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toki, mutta ongelmana on tuo miehen ymmärtämättömyys. Sai minut myös hetkeksi uskomaan, että vika olisi nyt omassa logiikassani. Mielestäni yhdenkin kaverin kutsuminen on liikaa. Olen myös alkanut kyseenalaistamaan mieheni arvomaailmaa, on jotenkin muuttunut lapsen synnyttyä huonompaan suuntaan. Yhteistä taivalta kuitenkin yli 10 vuotta takana, joten luulin tuntevani tuon kunnollisen miehen jo melko hyvin. 

AP

Vierailija
6/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohtuuton, jos miehen alkoholinkäyttö kerran on noin lapsellista touhua. Eri asia jos olisi pyytänyt muutaman ystävän parille oluelle illaksi.

Vierailija
7/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa ryyppybileitä sellaisessa kodissa, jossa paikalla pieniä lapsia.

Vierailija
8/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en jaksaisi katsoa yksinkään omassa kodissani äijän ryyppybileitä kaverin kanssa ja siivota jälkiä.

Hyiyök, mikä alkkisäijä

Vierailija
9/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tuo sivistynyt alkoholinkäyttö normaaliin perhearkeen voi kuulua, mutta mieheni kohdalla hänen omasta mielestään "kohtuukäyttö" on kahdeksasta kahteentoista annosta ja siihen liittyy musiikin soittamista kovalla, ulko-ovista kulkemista ja muuta äänekästä. Mietin myös, miltä lapsesta tuntuisi herätä yöllä siihen, että ulko-ovi käy. On muutenkin nyt herkkänä, kun aloitti juuri päiväkodissa. 

Vierailija
10/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10=AP

Vierailija
11/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa olet. Mulle olis ok jos mies kavereineen ottaisi pari olutta tai pari lasia viiniä jos itse olen kotona selvin päin. Ryyppyjuhlat ei olis ok.

Vierailija
12/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mielestäni ole. Enkä siis ole itse mikään absolutisti edes.  Ihan ensimmäisenä mieleen tulee, että millaisessa lukaalissa asutte, jos miehesi ei ylipäätään usko juhlinnan mitenkään häiritsevän lasta?  Ymmärrän kyllä - ja olen itsekin ollut mukana -  lapsiperheiden rauhalliset illanistujaiset, joihin on kutsuttu vaikkapa muita ystäväpariskuntia jopa lapsineen, ja viiniä/olutta on nautittu kohtuudella. Mutta tuollaisissa kaveriporukan bileissä nyt vain ainakin yhdellä kaverilla saattaa mopo karata käsistä - ja käytän tätä sanontaa, koska siinä tosiaan taannutaan. joskus ihan teinitasolle. Ei kiva, miehellesikään, siinä vaiheessa kun se pikkuinen herää ja tulee kertomaan, että "Isä on ihan outo".

Vierailija
13/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eimmitenkään ollut ilmassa moista ja toista ennen kuin se lapsi taas hankittiin, nimenomaisen miehen kanssa. nyt ratkotaan sitten palstalla. no, voimia.

Vierailija
14/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:46"]

No minä en jaksaisi katsoa yksinkään omassa kodissani äijän ryyppybileitä kaverin kanssa ja siivota jälkiä.

Hyiyök, mikä alkkisäijä

[/quote]

No, ei hänen alkoholinkäyttönsä VIELÄ alkoholiriippuvuuden määritelmiä täytä, mutta liikakäyttöä kylläkin. Ja AV-tyyliin tietysti mies on nyt tatuoitu, karvainen, kouluttautumaton ja työtön. Pahoittelen, mutta näin ei ole. Muuten on hyvä isä ja tekee kovasti töitä, jotta perheellämme on taloudellinen tilanne kunnossa. 

AP

Vierailija
15/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:42"]Ymmärrän toki, mutta ongelmana on tuo miehen ymmärtämättömyys. Sai minut myös hetkeksi uskomaan, että vika olisi nyt omassa logiikassani. Mielestäni yhdenkin kaverin kutsuminen on liikaa. Olen myös alkanut kyseenalaistamaan mieheni arvomaailmaa, on jotenkin muuttunut lapsen synnyttyä huonompaan suuntaan. Yhteistä taivalta kuitenkin yli 10 vuotta takana, joten luulin tuntevani tuon kunnollisen miehen jo melko hyvin. 

AP

[/quote]

Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
16/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppyjuhlat eivät ole ok vaikka lapsi olis isompikin... Ehdoton nounou.

Menette mummille, jos mies ne bileensä pitää ja pitäköön, se on ok, kunhan olette poissa jaloista.

Siinä olen erimieltä, että kyllä nyt yhden voisi kutsua, silloin meno ei äidy niin kovaääniseksi, mun kokemuksella vaan sanon näin.

Vierailija
17/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:50"]

eimmitenkään ollut ilmassa moista ja toista ennen kuin se lapsi taas hankittiin, nimenomaisen miehen kanssa. nyt ratkotaan sitten palstalla. no, voimia.

[/quote]

Tuntematta tilannettamme paremmin, voit sanoa näin, koska....? :) Lasta ei noin vain hankittu hetken mielijohteesta, mutta ei siitä nyt enempää. Toki meillä juhlia (kosteitakin) oli ennen lapsen syntymää, lienee todella epänormaalia! 

Niin ja emme asu lukaalissa, vaikka lapsen huone onkin eri osassa asuntoamme, kuin oleskelutilat, eikä esimerkiksi normaali tv:n katselu ja keskustelun äänet kuulu näiden tilojen välillä. 

Vierailija
18/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko te käydä juttelemassa perheneuvolassa tms. paikassa, jossa saisitte esittää kantanne ja kuulla puolueettomalta, lapsen etua tärkeimpänä pitävältä henkilöltä mielipiteen? -5

Vierailija
19/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme siis kolmekymppisiä, jos se tähän keskusteluun jollain tapaa liittyy. 

AP

Vierailija
20/44 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:57"]

Voisitteko te käydä juttelemassa perheneuvolassa tms. paikassa, jossa saisitte esittää kantanne ja kuulla puolueettomalta, lapsen etua tärkeimpänä pitävältä henkilöltä mielipiteen? -5

[/quote]

Kiitos ideasta! :) Tätä en tullut ajatelleeksi, mutta aion hyödyntää. Eikös heiltä saa myös kotikäyntejä tilattua? 

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä