USA:n pressanvaalien vaalistudio 2020
Seurataan ääntenlaskentaa täällä.
Ei valeuutisia eikä salaliittoteorioita ketjuun, vaan faktoihin perustuvaa seurantaa.
Kommentit (149)
On hyvin todennäköistä että Pennsylvania on se ratkaiseva osavaltio jossa tuleva Presidentti ratkaistaan, eli laskenta venyy sen verran kauan että muut osavaltiot on ratkottu ja kokonaisuus riippuu tämän yhden osavaltion tuloksesta. Ja laskenta voi venyä loppuviikkoon. Jonka jälkeen jompi kumpi vaatii uudelleenlaskennan, joka tehdään jos ehdokkaiden ero on 0,5 prosenttiyksikön sisällä. Parissa muussa osavaltiossa samankaltainen tilanne. On hyvin mahdollista että viimeinen näytös käydään korkeimmassa oikeudessa samaan tapaan kuin vuonna 2000 Bush vs. Gore -vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biden äsken puheessaan: We're going to win this
Jos se kerta niin sano, niin sittenhän Bidenin voitto on selvä.
On otettava huomioon myös Sanna Marinin hallituksen kanta.
Sanna, Ohisalo ja Li eivät anna vaalitulokselle virallisesti hyväksyntää jollei Biden voita.
Voisiko esim. Li masinoida mielenosoitusmarssin?
Jos Trump voittaa, niin on kyllä melkoinen suoritus ottaen huomioon someyhtiöiden ja jenkkimedian erittäin aktiivisen ja erittäin kyseenalaisen vaalivaikuttamisen. Tai no, ehkä tuo vaikuttaminen kääntyikin itseään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trumpille tällä hetkelle 303 melko varmasti, Bidenille 228. Ilman Texasia (38 valitsijamiestä) Bidenillä ei ole mitään saumaa enää.
Foxin mukaan Bidenillä on nyt 238. Sekö voi noita vielä menettää 10 kpl?
Typo. 238 piti kirjoittaa, ei 228.
Simppeli ennuste: Bidenille 244, 294 Trumpille.
Vierailija kirjoitti:
Täältä näkyy reaaliaikaisesti eri osavaltioiden laskentatilanne
https://www.huffpost.com/elections
Muistuttaisin vielä kaikkia intoilijoita että demokraatit ovat perinteisesti äänestäneet postilla enemmän kuin rebuplikaanit, vielä enemmän nyt pandemian aikana. useissa osavaltioissa on odotettavissa ns. "Blue shift" -ilmiö, jossa postiäänten laskun edetessä demokraattien osuus kokonaisäänistä nousee huomattavasti.
Lisäksi, kommentti #37:lle: Istuva presidentti on hävinny tuudelleen valinnan historian aikana 10 kertaa. Viimeisimpänä G.W. Bush vuonna 1992.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/how-many-…
Huffposti callannut 209 Bidenille jo, Trumpille 126. Silti ennuste on 224/213...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Biden voittaa. Haluaisin nimittäin nähdä hänen toteuttavan nämä merkittävät vaalilupauksensa:
”I'll lead an effective strategy to mobilize trunalimunumaprzure”
ja
”I think it's a right for people to have badakathcare”Puhevialle (lespaus) naureskelu on minustakin suunnattoman hauskaa. Hah hah!
Puhevika yhdistettynä muistisairauteen vetääkin jo vakavammaksi.
Valitettavasti kyllä mä veikkaan Trumpin voittoa. Me ei ehkä pystytä täysin ymmärtämään heidän yhteiskuntaansa, mutta tälleen äkkiseltään sanoisin, että talous edellä mennään. Sit ollaankin jännän äärellä, että mitä tulee taas tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biden äsken puheessaan: We're going to win this
Jos se kerta niin sano, niin sittenhän Bidenin voitto on selvä.
On otettava huomioon myös Sanna Marinin hallituksen kanta.
Sanna, Ohisalo ja Li eivät anna vaalitulokselle virallisesti hyväksyntää jollei Biden voita.Voisiko esim. Li masinoida mielenosoitusmarssin?
Li:llä ja marsseillaan ei ole uskottavuutta mutta eipä se ole ennenkään noita pysäyttänyt. Noi on siinä mielessä ihan samanlaisia omassa kaikukopassaan huutajia kuin persutkin ettei noille välity informaatiota omien piirien ulkopuolelta. Omasta näkökulmastaan noi kulkee eeppisestä voitosta toiseen kansan hurraahuutojen säestämänä, kuten persutkin omastaan.
Vaikuttaa siltä että amerikassa on äänestetty osittain väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Biden voittaa. Haluaisin nimittäin nähdä hänen toteuttavan nämä merkittävät vaalilupauksensa:
ja
”I think it's a right for people to have badakathcare”Puhevialle (lespaus) naureskelu on minustakin suunnattoman hauskaa. Hah hah!
Niinpä. Biden puhuu kannattajilleen aivan käsittämätöntä siansaksaa ja kannattajat hurraavat aivan kuin puheissa olisi ollut jotain järkeäkin. Jos kyse olisi vain puheviasta, olisi Biden varmaan toiminut kuten normaalisti toimitaan, eli korjannut siansaksa-osuuden sanomalla asian uudelleen. On vaikea korjata, kun ei itsekään tiedä mitä piti sanoa. Kaikenlaisia puhevikoja olen todistanut, mutta sellaista en koskaan, missä kokonaisen lauseen loppu muuttuu täysin käsittämättömäksi ilman että puhuja itse tuntuu sitä itse edes ymmärtävän.
UPIn johtaja Mika Aaltola ihmettelee gallupeja, hän sanoo, että jos Trump voittaa, vaalien suurin häviäjä mielipidetiedustelut tiedon lähteenä.
Hän on itse tunnustautunut olevansa liberaali demokraatti, ja on saanut paljon palstatilaa, joten kyllä hän on itse ollut melko lailla tuo mielipidevaikuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja
Niinpä. Biden puhuu kannattajilleen aivan käsittämätöntä siansaksaa ja kannattajat hurraavat aivan kuin puheissa olisi ollut jotain järkeäkin. Jos kyse olisi vain puheviasta, olisi Biden varmaan toiminut kuten normaalisti toimitaan, eli korjannut siansaksa-osuuden sanomalla asian uudelleen. On vaikea korjata, kun ei itsekään tiedä mitä piti sanoa. Kaikenlaisia puhevikoja olen todistanut, mutta sellaista en koskaan, missä kokonaisen lauseen loppu muuttuu täysin käsittämättömäksi ilman että puhuja itse tuntuu sitä itse edes ymmärtävän.
Tässä Bidenin puhe eilen Wilmingtonissa:
Biden: "I had a job with a nice country club kind of pool as a lifeguard .. I played ball with a lot of great black athletes but I didn’t know them. I mean, we knew each other. They were friends. But I didn’t know them. And it was a great education. It was like the Green Mile."
Yle antaa bäärää kuvaa vaaleista. Trump on köytännössä jo voittanut. Olen seurannut koko yön vaalidataa.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kyllä mä veikkaan Trumpin voittoa. Me ei ehkä pystytä täysin ymmärtämään heidän yhteiskuntaansa, mutta tälleen äkkiseltään sanoisin, että talous edellä mennään. Sit ollaankin jännän äärellä, että mitä tulee taas tapahtumaan.
Ehkä antifan ja BLM-marxistien väkivaltainen mellakointi ja ihmisten/yritysten uhkailu julkisine nolaamisineen ei ole ollutkaan ihan kaikkien amerikkalaisten mieleen. Voi niin ikään olla, ettei ”defund the police” ja amerikan jatkuva leimaaminen systemaattisesti rasistiseksi valtioksi myöskään nauti aivan koko kansan kannatusta.
Yle tiedottaa maltillisesti. Sen mukaan lukemat ovat tällä hetkellä Trump 213, Biden 220.
Bidenin kannattajat haluavat vain Trumpin pois.
He eivät varsinaisesti halua Bideniä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Euroopan., Venäjän ja Kiinan pitäisi alkaa tekemään enemmän yhteistyötä. Jenkit haluavat olla erillinen osa maailmasta, joten miksi emme sallisi sitä heille?
En jaksaisi toista Trumpin kautta, koska en jaksa enää lukea ja kuunnella sitä Trump-vastaista propagandaa seuraavaa kautta, mutta olisihan se pieni ilo nähdä Trumpin vastustajien ilmeet, jos Trump vielä voittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Euroopan., Venäjän ja Kiinan pitäisi alkaa tekemään enemmän yhteistyötä. Jenkit haluavat olla erillinen osa maailmasta, joten miksi emme sallisi sitä heille?
En usko että näin tulee käymään, koska eurooppalaisten olisi hyvin vaikea sopetua Kiinan ja Venäjän autoritaariseen järjestelmään ja niiden yhteistyölle asettamiin vaatimuksiin. Mutta Kiina kyllä on ottamassa maailman johtavan valtion paikan Yhdysvalloilta, tämä on selvä. Itseasiassa ottanutkin. Maailmanrauhan kannalta on tietenkin hyvä, että Yhdysvallat ei Trumpin johtaessa laita kampoihin vaan keskittyy olemaan taantuvan teknologian ja menneen maailman viihteeseen keskittynyt sisäänpäinkääntyjä.
Esim. Yle, Helsingin sanomat, Ilta-Sanomat, Aftonbladet, noin muutama mainitakseni.
Jos Pennsylvanian laskee jo Trumpille, niin tilanne olisi 238-233 Foxin mukaan.