Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmätulehdus ei parane

Vierailija
19.02.2014 |

Ensin oli lapsella silmätulehdus, joka ei parantunut tipoilla. 4-5 päivää yritettiin ja pahemmaksi vaan meni. Käytiin uudestaan lääkärissä, kun nousi korkee kuume ja korvatulehduskin sitten oli ja sai suun kautta otettavan antibiootin. Silmätulehdus parani hetkessä.

Nyt oon ite samassa taudissa,joka on edennyt samalla kaavalla kuin lapsen tauti. Silmätulehdukseen tuli tipat. No ylläri, ettei ole auttanut. Kävin uudestaan, kun tuli kaikki muut samat yskät, kuumeet jne. oireet ja pyysin myös sitä samaa antibioottia, jolla lapsikin tokeni. Tämän lääkärin mielestä ei ole syytä lopettaa tippoja. Ja että suun kautta antibiootit ei auta silmätulehdukseen.

Siis mitä, meillä on sama tauti lapsen kanssa ja hän sai avun, mutta mun pitää elää tarttuvan silmätulehduksen kanssa lapsiperheessä ja käydä töissä. Voi mennä pari viikkoa, tai kuukausi... Reilua, eikö vain. Hitto, kehtaisko varata itelle aikaa lastenlääkärille, joka voisi oikeesti auttaa. Varmaan kehtaiskin, jos olis varaa. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene silmälääkärille, joka katsoo, mitä siellä silmässä näkyy. Itsellä kesti 4kk, juu luit oikein, neljä kuukautta!

Vierailija
2/22 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä kakkonen hoidit sitä silmätulehdustasi? Käytitkö siis 4 kk antibioottitippoja?

Minulle antibiottisilmävoiteet eivät jostain syystä sovi. Ei silmät vaan kestä niitä. En tiedä, mistä johtuu, joten tuo 4 kk kuuri silmiin olisi ihan kauhistus. Jotain 4 päivää max. voin käyttää, sitten lääkkeen aiheuttama kirvely on ihan liian paha. (Silmälääkäri sanoi, ettei ole muuta mahdollista antibioottilääkettä, kuin tuo käyttämäni. Muissa on kortisoni mukana ja se vaan pahentaa kirvelyäni.)

(Ja sanoi, ettei tablettilääkkeet mene kyynelnesteeseen, joten siksi eivät auta.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin vaikka mitä :( Ensin oli kortisonitippa, joka oikein sytytti sen taudin liekkeihin, sitten antibioottitippaa (Oftaquix-merkkistä) n. 3kk, herpesvoidetta yms. vaikkei herpestä sitten ollutkaan, suun kautta kaikenlaista lääkettä ( n. 25 lääkkeenotto kertaa päivässä).  Oma kokemus vielä niin lähellä, siksi ehdotin, että mene silmälääkärille, joka näkee sinne silmään, ettei tauti pitkity.

Vierailija
4/22 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 19:47"]

Mene silmälääkärille, joka katsoo, mitä siellä silmässä näkyy. Itsellä kesti 4kk, juu luit oikein, neljä kuukautta!

[/quote]

Aivan. Varmasti kestä ja kestää silmätulehdus, ja uusii heti kohta.

Naiset joilla on silmätulehdus eivät useinkaan tajua, että he ovat kontaminoineet esim. silmämeikkinsä sillä silmätulehdusbakteerilla. Eli ripsiväri, eylinerit, kajalit ym jotka ovat olleet silmien kanssa tekemisissä ovat oikeasti piloilla ja ne pitäis heittää pois.

Tai muuten seurauksena on usein tuo, että silmätulehdus on ja pysyy. Ja sitten ihmetellään, että lääkäri ei osaa määrätä oikeita lääkkeitä.

Vierailija
5/22 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kylläkin sitten pyysin toiselta lääkäriltä antibioottitabletit tueksi, kun silmälääkäri ei niitä suostunut kirjoittamaan. (Olen 3)

Ei se toinen lääkäri edes nikotellut, kun kirjoitti tabletit vaan, kun kerran pyysin. Se ei ollut silmälääkäri.

Vierailija
6/22 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut minullakaan tipat, vasta antibiootit auttoivat kun lekuri määräsi ne keuhkoputken tulehdukseen.

Vierailija
7/22 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, kolmonen unohti kiittää  2 / 4 :sta vastauksesta.

Vierailija
8/22 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmätulehdus on tosi vaikee saada loppumaan. Olen saanut töistäni päiväkodista muutaman kerran... Harmittaa, kun jotkut tuo lapsensa hoitoon, vaikka silmät rähmii. Tulehdus on hetkessä kaikilla! Kuka maksaa mun uudet silmämeikit, lääkärit, tipat (joita tarvii usein kahta eri kuuria.. mulla auttanut ne rasvaiset versiot, ei ne vetiset tipat).

Vierailija
9/22 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sarjassamme väsynyt äiti oli vahingossa laittanut lapselle silmätulehdukseen d-vitamiinitippoja. Oli kuulema tulehdus hävinnyt. Tiedä sitten uskaltaisiko itse tuota kokeilla jos varsinaiset lääkkeet eivät auttaisi...

Vierailija
10/22 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, kun aihe kiinnostaa minuakin!

Vierailija
11/22 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/22 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene silmälääkärille, meillä ekat tipat anto normi lekuri oli liian lyhyt kuuri eikä tehokas ja sitten vaiva kestikin tosi pitkään

Vierailija
13/22 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei... Minulla on nyt kuukauden ajan ollut silmätulehdus. Helpottaa nopeasti kun saa tippoja/voidetta, käytän niitä useita päiviä oireiden hävittyä ja heti kun jätän lääkkeet pois, silmät punaisena ja rähmii. Ensin käytin kolme kuuria Fucitalmic-nimisiä tippoja ja nyt menossa Oftan- tipat ja -voide. Toivottavasti loppuisi näillä kokonaan... Ja mitään silmämeikkiä en ole käyttänyt sen jälkeen kun tulehdus ensimmäistä kertaa iski. Kukaan muu perheenjäsen ei ole silmätulehdusta saanut, pesen käsiä joka välissä, vaihdan käsipyyhkeitä ja lakanoita jatkuvasti. Huoh.

Vierailija
14/22 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa silmätulehduksista on viruksen aiheuttamia. Siksi niihin ei määrätä/tehoa antibiootti. Antibiootti annetaan, jos annetaan, virustulehduksen heikentämän silmän suojaamiseksi bakteerin aiheuttamalta superinfektiolta. Miehellä oli adenoviruksen aiheuttama paha tulehdus molemmissa silmissä, kesti 2 kk, ja edelleen, vuosien jälkeen, silmät on niin arpeutuneet että joutuu käyttämään jatkuvasti kosteuttavia tippoja.

Vierailija
15/22 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillahan korvatulehdus pahana oireilee niin, että töhnä pukkaa ulos silmistä. Eikä tosiaan siksi parane tipoilla, kun Se suurin tulehdus on siellä korvissa.

Ehkä sunkin kannattaisi mennä korvalääkärille, sillä ne osaa diagnosoida paremmin, jos ongelma olisikin korvissa tai missä lie sivuonteloissa.

Vierailija
16/22 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ne oon vaihtanut päivittäin kuten pyyhkeet myös.. :)

Vierailija
17/22 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti adenoviruksen aiheuttama silmätulehduksen paraneminen reilun vuoden.....

Vierailija
18/22 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä viime syksynä ja nyt talvellakin vielä oli silmätulehdusta paljon liikkeellä.  En tiedä kuinka tarttuvaa, mutta monella kaverilla/tutulla oli. Omalla teinilläkin oli, onneksi ei tarttunut meihin muihin ja meni ohi muutamassa päivässä ihan tk-lääkärin määräämillä tipoilla.

Vierailija
19/22 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! onpa ollut pahoja silmätulehduksia!

Meillä lapsen silmätulehdus parani rintamaidolla!

Kastelin vanulaput sillä ja pyyhin aina kun näin rähmää silmissä, kolmessa päivässä parani. Ajattelin kokeilla ensin vanhoja konsteja, ja jos ne ei tepsi niin sitten vasta antibioottitippoja lääkäristä.

Ihmeainetta :)

Vierailija
20/22 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 19:47"]

[/quote]

Aivan. Varmasti kestä ja kestää silmätulehdus, ja uusii heti kohta.

Naiset joilla on silmätulehdus eivät useinkaan tajua, että he ovat kontaminoineet esim. silmämeikkinsä sillä silmätulehdusbakteerilla. Eli ripsiväri, eylinerit, kajalit ym jotka ovat olleet silmien kanssa tekemisissä ovat oikeasti piloilla ja ne pitäis heittää pois.

Tai muuten seurauksena on usein tuo, että silmätulehdus on ja pysyy. Ja sitten ihmetellään, että lääkäri ei osaa määrätä oikeita lääkkeitä.

[/quote]

Huh huh, teitpä minustakin nopean diagnoosin. Silmätulehdukseni oli alusta alkaen niin paha, etten edes uneksinutkaan meikkien käytöstä.

Vaihdoin joka päivä tyynyliinan ja käsipyyhkeen ja käytin käsidesiä jokaista lääkkeenlaittoa ennen ja jälkeen.  Minua hoiti ensin erikoissilmälääkäri yksityisellä silmälääkäriasemalla ja sitten olin 3 kk yliopistollisen keskussairaalan hoidossa. 

Eikä varmaan tarvitse erikseen kertoa, että heitin kaikki silmämeikit roskikseen.  En ole vieläkään ruvennut käyttämään uusia, vaikka tulehdus on parantunut noin kuukausi sitten.

Olisipa vaan täytynyt tulla tänne, niin olisin saanut neuvon, että älä käytä niitä kontaminoituneita meikkejä.  Juu-u.

Onko ap jo parempi? Kyselee 2 ja 4.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä