Miksi toiset näyttävät vielä yli 30-vuotiaina parikymppisiltä, mutta toiset ovat jo pahasti tätiintyneet ja setääntyneet?
Ihmiset näyttävät kyllä vanhenevan niin eri tahtia. Väittäisin, että miehet naisia nopeammin.
Kommentit (151)
Nuorelta omasta mielestään näyttävien 35 vuotiaden ikäryhmässä on ruuhkaa mutta 45 ikäisten ryhmässä ei enää ole.
Mistäs luulet asian johtuvan?
Hiffaaks vai et ;)
Ja suhdeluku: 35 luulee näyttävänsä 30 mut esim. Aira Samulin on 94 kohta ja näyttää 78. Kumpi on nuorekkaampi?
Olen reilusti ylipainoinen 33-vuotias, ja minua ei ole varmaan koskaan luultu yli 30-vuotiaaksi. Ikääni on arvioitu väliltä 19 ja 27. Kai olen sitten niin lapsenkasvoinen ja -mielinen 😁😁
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nää kolmekymppiset jotka luulee olevansa nuorekkaita kun sossuntuilla tehty liuta kakaroita.
Sitten saapuu ne myrskyvuodet kun ne kakarat tulee TEINI-ikään!
Se vie mammojen mehut ja jostain syystä katraansa aikuiseksi luotsanneiden mammatiimissä sitten kaikki ovat ihan ikäisenäs näköisiä nukkavieruja ryppymummoja.
Noin käy sullekin todennnäköisesti jos penskasi vasta 0-12v
Palaa asiaan 2035 ja jos papereita kysytään vielä sitten niin saat miljoonan.
🤣
Oot sitten mulle miljoona euroa velkaa. Tai sitä valuuttaa saman verran, mikä vuonna 2035 on paras markkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miniä näyttää 20 on vuotiaalta tytöltä. Hoikka nopea vaalea kaunotar, ei näkyvää meikkiä, on yli 40 kymppinen.,
Minä uskon, että näin on asia. Koska se voi olla täysin mahdollista.
Kukin tulkoon uskollaan hurskaaksi. Jos sitten taas on realisti, tietää ettei kukaan yli nelikymppinen näytä kaksikymppiseltä. Se nyt vaan on fakta.
Olen 34 v omasta mielestäni nuoren näköinen annika. Tosi täydellinen paitsi löysä kaikuva emätin vaivaa. Haaveilen viidennestä vauvasta. Kela maksaa.
Kohta täytän jo 33, mitä ei monet voi uskoa, kun kysyvät ikää. Vieläkin kysytään paperit kaupassa. Tänä vuonna kysyttiin myös, kun halusin pelata lottoa. Pari kesää sitten mm. yksi nainen luuli, että olen häntä paljon nuorempi, mutta olinkin häntä 5 vuotta vanhempi. Oli hän vähän ihmeissään.. :)
t.m-kohta33
Vierailija kirjoitti:
Olen 34 v omasta mielestäni nuoren näköinen annika. Tosi täydellinen paitsi löysä kaikuva emätin vaivaa. Haaveilen viidennestä vauvasta. Kela maksaa.
Vagifem käyttöön jos on hauraat limakalvot. Jumppaa mm. geishapalloilla, muutenkin lantionpohjajumppaohjeita löytyy netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nää kolmekymppiset jotka luulee olevansa nuorekkaita kun sossuntuilla tehty liuta kakaroita.
Se vie mammojen mehut ja jostain syystä katraansa aikuiseksi luotsanneiden mammatiimissä sitten kaikki ovat ihan ikäisenäs näköisiä nukkavieruja ryppymummoja.
🤣Oot sitten mulle miljoona euroa velkaa. Tai sitä valuuttaa saman verran, mikä vuonna 2035 on paras markkinoilla.
enpäs muuten vielä ole. 10 pitkää vuotta. Ja luulet olevasi muuttumaton. Oot hauska olevinaa vaa! Aika minun puolellani. Sinun on jokainen vuosi edellistä aina vaikeampaa näyttää rypyttömältä. Ja taas suhteessa nuorekkaammalta. Ja testin tulokseen kuuluu ihon mikroskooppinen tutkimus eikä sitä huijata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei kai saisi sanoa, mutta äitiys tuo naisille äkkiä ulkonäköön vanhentavia piirteitä.
Ei välttämättä tee epäviehättäväksi, tai mitään muuta sellaista, vain vanhentaa. Miehillä ei ole vastaavaa yhtä samanlaista vaikuttavaa asiaa.
Mietin tätä samaa. Viidessä vuodessa minä olen vanhentunut silmissä, näytän 28 - vuotiaana aivan keski-ikäiseltä. Mies näyttää edelleen samalta, kuin ennen lapsia.
Meillä mies kyllä stressaa selvästi vähemmän lapsiin liittyvistä asioista (ei varaa neuvolaa, selvitä ongelmia päiväkodin kanssa, muista eväsretkiä tai muita jonninjoutavuuksia yms), eikä valvonutkaan paria vuotta putkeen, vaikka osallistuva ja kiinnostunut isä onkin. Sillä saattaa olla vaikutusta.
Oot ihana äiti, jos viet lapsiasi eväsretkille. Varmasti muistelevat sitten vanhempana hyvällä noita retkiä :)
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa? Kerrotko lisää.
Jos ihminen tulee onnelliseksi siitä, että häntä luullaan x vuosia nuoremmaksi kuin on, niin mikäs siinä. Itse en ymmärrä miksi pitäisi näyttää ikäistään nuoremmalta, olen sinut itseni kanssa. Miten ihminen olisi jotenkin parempi jos näyttää nuoremmalta? Tämä on todella kiinnostava asia. Lisäksi edelleen uskon, että jos kymmeneltä ihmiseltä kysytään vaikka minun ikäni, tulee hajontaa. Tarraisinko sitte kiinni siihen alimpaan arvioon? Kannattaisi miettiä missä on vika, jos nuoremmalta näyttäminen on palkinto?
Vierailija kirjoitti:
🤣
Suomeenhan syntyy aivan liian vähän lapsia, nyt niitä pitäisi vielä kasvattaa ilman minkäänlaisia tukia mielestäsi? Kyllä se on suuri tulevaisuuden taloudellinen ongelma Suomelle että lapsia ei synny tarpeeksi. Ja tähän aivan varmasti surkeat palkat ovat vaikuttaneet. Monet elävät aivan kädestä suuhun, ja lapsen hankkiminen ei ole silloin kovin houkottelevaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣Suomeenhan syntyy aivan liian vähän lapsia, nyt niitä pitäisi vielä kasvattaa ilman minkäänlaisia tukia mielestäsi? Kyllä se on suuri tulevaisuuden taloudellinen ongelma Suomelle että lapsia ei synny tarpeeksi. Ja tähän aivan varmasti surkeat palkat ovat vaikuttaneet. Monet elävät aivan kädestä suuhun, ja lapsen hankkiminen ei ole silloin kovin houkottelevaa.
Totta. Pitäisi jollain tavalla kannustaa nuoria tekemään lapsia. Esim. sillä tavalla, että saa äitiys/isyysloman jälkeen veronalennusta x vuotta PALKKAtöistä. Myös työnantaja voisi saada pienen alennuksen jostain kuluista, niin ei pelottaisi palkata nuoria naisia. Alenuksen saisi vain palkkatöistä, eikä se koskisi sosiaalitukia.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen tulee onnelliseksi siitä, että häntä luullaan x vuosia nuoremmaksi kuin on, niin mikäs siinä. Itse en ymmärrä miksi pitäisi näyttää ikäistään nuoremmalta, olen sinut itseni kanssa. Miten ihminen olisi jotenkin parempi jos näyttää nuoremmalta? Tämä on todella kiinnostava asia. Lisäksi edelleen uskon, että jos kymmeneltä ihmiseltä kysytään vaikka minun ikäni, tulee hajontaa. Tarraisinko sitte kiinni siihen alimpaan arvioon? Kannattaisi miettiä missä on vika, jos nuoremmalta näyttäminen on palkinto?
Eiku kyse on siitä, että joku ei usko nelikymppisen näyttävän kaksikymppiseltä luonnostaan. Eivät kaikki nelikymppiset näytä ikäistään nuoremmilta. Vain osa. Sama on kolmekymppisten kanssa, osa heistä näyttää ikäistään huomattavasti vanhemmilta, osa ikäisiltään, mutta osa ikäistään nuoremmilta. Niin se vain on.
Hihii, on nuoren näköisiä nelikymppisiä, koska ovat kuin nuoria varsoja, sille ei voi kukaan mitään. Se on hieno asia ja joku voi onnitellakin, koska se ei ole häneltä pois. Ei ole kade.
Ainakin mun tuntemat kelan rahoilla lapsia tehneiden lapset eivät kouluttaudu eivätkä ole töissä eli ei tule uusia veronmaksajia.
Luusereiden kakruista vaan uusia luusereita. Hienoa!
Kaksikymppinen voi olla fyysisesti ja ulkonäöllisesti vanhan näköinen ja kaksikymppisilläkin on voinut alkaa vaihdevuodet. Hedelmällisyys on voinut jo laskea rajusti. Se on lääketieteellinen fakta. Harmaantuminen voi alkaa alkaa myös, ja jopa alle 20 v. Tämä ei kuitenkaan koske nelikymppisiäkään kaikkia. Siitä vaan nauttimaan elämästä kaikki nelikymppiset, kuten kuuluukin. Lapsia tekemään ja olemaan kauniita ja terveitä. Tai sitten vain tavallisen näköisiä ja mitä vaan nyt on. Elämä on kuitenkin vielä edessä.
Toi ikäänsä nuoremmalta näyttäminen on makuasia. Ja siihen kyllä liittyy myös se, että jotkut ihmiset vain yksinkertaisesti kaipaavat näitä kommentteja ja ihmiset kiltteinä vastaavat tähän kaipuuseen. Jos kertoo, että minua luullaan aina paljon nuoremmaksi, ei kuulija voi muuta kuin myötäillä, vaikka ei olisi samaa mieltä. Kun huomaa kuinka tärkeää tämä on jollekin, niin tottakai sanoo, että näytät reilusti ikääsi nuoremmalta, jotta toinen ilahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina joku näissä kommentoi, että kolmevitonen on kuitenkin jo ryppinen. Totta kai on. Pienet juonteet kasvoissa ovat kuitenkin mitättömän pieni osa sitä vaikutelmaa, jonka ihmisestä saansimmäisenä silmiin osuvat kasvonpiirteet (roikkuuko, onko kontrastia riittävästi, onko kuivakat vai täyteläiset piirteet) , kropan muodot (liikunta tekee aina hyvää) , hiukset (tuuheat, paksut ja hyväkuntoiset vaiko kuluneet/luirut/mallittomat), ja vaatteet (muodoton, vanhahtavaa tyyliä vai imarteleva). Tämän lisäksi tulevat vielä persoona, ääni ja elekieli.
Vaikka 35 olisi selvästi ryppyisempi kuin kaksikymppinen, voi yhdeksän ihmistä kymmenestä arvioida heidän ikänsä ristiin käytyään heidän kanssaan lyhyen keskustelun. Eikä tämä ole aina plussaa, osa nuorista ihmisistä mm. vaikuttaa ikäistään vanhemmilta erityisen määrätietoisen ja varman persoonansa vuoksi.
Katsopa vaikka lapsia sillä silmällä. 8-12-vuotiailla voi olla jo ryppyjä. Voi olla ihan jo juonteita. Se että on ryppyjä silmäkulmissa, ei tee vanhaksi ketään, ei varsinkaan ketään alle 60 v. Ei kai joku väitä 10-vuotiasta vanhaksi ihmiseksi. Ihan muut asiat vanhentaa sen olemusken. Tai nuorentaa. Ihminen ei ole vanha ennen kuin vanhuusikä on saavutettu, eli siinä 80-vuotiaana.
Mulla tuli muuten n. 24v:nä selvät juonteet silmien alle. Syynä oli allerginen turvotus (silmätippa), joka kesti kuukausia. Jopa lääkäri ehdotti, että "kannattaa alkaa rasvaamaan jotta ihon elastisuus säilyy". No en jaksanut tehdä kovin kauaa niin enkä enää mennyt lääkärille näyttämään.
Juonteet on yhä läsnä... mutta nyt 31v harmittaa tuo että ihan turhaan tulivat. :(
T. 101
Muista se että sulla on aikaa aikuistua ihan sinne yli viisikymppiseksi saakka. Voit sittenkin näyttää hyvältä ja nuoremmalta. Kaikki ei siitä niin välitä, eikä se tärkeintä elämässä olekaan. Mutta parhaassa iässä olevia vielä eläämäänsä elämään opettelevia 20-55-vuotiaita on typerää ryhtyä solvaamaan ja heittelemään minnekään romukoppaan. Tai asettelemaan mitään teennäisiä ehtoja sille, mitä saa milloinkin tehdä ja miltä saa näyttää. Miten joku voi kieltää sen, että joku on ikäisekseen nuoremman näköinen. Keinojakaan ei tarvitse käyttää, vaan voi olla ihan luonnostaan. Ei filttereitä.