Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toiset näyttävät vielä yli 30-vuotiaina parikymppisiltä, mutta toiset ovat jo pahasti tätiintyneet ja setääntyneet?

Vierailija
03.11.2020 |

Ihmiset näyttävät kyllä vanhenevan niin eri tahtia. Väittäisin, että miehet naisia nopeammin.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku näissä kommentoi, että kolmevitonen on kuitenkin jo ryppinen. Totta kai on. Pienet juonteet kasvoissa ovat kuitenkin mitättömän pieni osa sitä vaikutelmaa, jonka ihmisestä saansimmäisenä silmiin osuvat kasvonpiirteet (roikkuuko, onko kontrastia riittävästi, onko kuivakat vai täyteläiset piirteet) , kropan muodot (liikunta tekee aina hyvää) , hiukset (tuuheat, paksut ja hyväkuntoiset vaiko kuluneet/luirut/mallittomat), ja vaatteet (muodoton, vanhahtavaa tyyliä vai imarteleva). Tämän lisäksi tulevat vielä persoona, ääni ja elekieli.

Vaikka 35 olisi selvästi ryppyisempi kuin kaksikymppinen, voi yhdeksän ihmistä kymmenestä arvioida heidän ikänsä ristiin käytyään heidän kanssaan lyhyen keskustelun. Eikä tämä ole aina plussaa, osa nuorista ihmisistä mm. vaikuttaa ikäistään vanhemmilta erityisen määrätietoisen ja varman persoonansa vuoksi.

Vierailija
102/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Genotyypin vaikutusta ei sovi väheksyä, silti ruokavalio on sitäkin suurenmassa roolissa. Elastaanin, kollageenien, glykoaminoglukaanin uusiutumisesta on pitkälti kiinni se, miten kasvot vanhenevat. Näitä aineita degeneroi korkean glykeemisen indeksi ruokatuotteet (jauhot, leivät, hedelmät, sokerit yms hiilarihöttö). Ne siis luovat inflammaatiota, ja sen aiheuttaman oksidatiivisen stressin kautta ihon vanheneminen nopeutuu. Lisäksi koliinin ja eläinrasvan välttely edistävät vanhenemisprosessia, koska solukalvoilla ei ole riittävästi rakennuspalikoita uusiutumiseen.

Mielenkiintoista!!! Selittääköhän tämä sen, miksi minä - ystäväpiirini ainoana "lihansyöjänä" -, näytän paaaljon nuoremmalta kuin ikäiseni tuttavat? :D Vegaanius kun on nykyään niin IN. Ainakin omassa ikäluokassani. Ja hei, olen sentään saanut kaksi lasta, silti ei ylipainoa, iho ei roiku, ei selluliittia.... Toki urheilen säännöllisesti ja eritoten hyötyliikun joka päivä! Enkä tupakoi tai käytä överisti alkoholia...

N33

Kaikki näyttää omasta mielestään nuoremmilta eli jos joltain ystävältäsi kysyttäisiin samoin niin hänen vastaus olisi tuo sama. Eli se että näyttää nuoremmalta kuin vaikka sinä.

30-vuotiaaksi asti ei nainen hirveästi vanhene kun ei vielä ole ryppyjä mutta sen jälkeen niitä alkaa hiljakseen tulla ja ero 30- ja 40-vuotiaan välillä on hurjempi. Nelikymppisenä se varsinainen alamäki alkaa. Itse olen 38-vuotias ja huomaan että muutoksia on alkanut tulla. Kiva ajatella että näyttää nuoremmalta kuin on mutta veikkaan että oikeasti näytän ihan ikäiseltäni. Tuskin hirveästi vanhemmalta mutta ihan 38-vuotiaalta. Ei me 38-vuotiaat nyt muutenkaan vielä ihan kovin vanhoilta näytetä muutenkaan. Ja jos joku luulee vaikka 35-vuotiaaksi niin ihan ikäiseltäni näytän silloinkin.

Ja olen itsekin sanonut 50-vuotiaalle että näyttää ikäistään nuoremmalta. Ei ehkä ole näyttänyt mutta kohteliaisuudesta sanonut. Nämä "arvaa minun ikäni" tyypit luulee olevansa aina nuoremman näköisiä niin heille vastaan joitakin vuosia alakanttiin arvioni. Eikä hekään vanhoilta näytä vaan ikäiseltään.

Mä olen tavannut pari ihmistä jotka aivan oikeasti näytti itseään nuoremmalta. Olin yllättynyt kun kuulin harjoittelunohjaajani iän, hän oli yli 50 ja hänellä oli minun ikäiseni lapsi. Olin itse tuolloin ehkä 22-23 ja häntä luulin 30-35v ikäiseksi. Hän sanoi että monet luulivat hänen harmaita raitojaan kampaajalla tehdyksi.

Pukeutumistyyli oli nuoren oloinen, hän myös käytti paljon aurinkolaseja.

Just näin on marjat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 Elämäntavat

2 Ruokavalio

3 Unen laatu

Vierailija
104/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit = näihin et voi vaikuttaa.

Elämäntavat = näihin voit vaikuttaa.

Vierailija
105/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina joku näissä kommentoi, että kolmevitonen on kuitenkin jo ryppinen. Totta kai on. Pienet juonteet kasvoissa ovat kuitenkin mitättömän pieni osa sitä vaikutelmaa, jonka ihmisestä saansimmäisenä silmiin osuvat kasvonpiirteet (roikkuuko, onko kontrastia riittävästi, onko kuivakat vai täyteläiset piirteet) , kropan muodot (liikunta tekee aina hyvää) , hiukset (tuuheat, paksut ja hyväkuntoiset vaiko kuluneet/luirut/mallittomat), ja vaatteet (muodoton, vanhahtavaa tyyliä vai imarteleva). Tämän lisäksi tulevat vielä persoona, ääni ja elekieli.

Vaikka 35 olisi selvästi ryppyisempi kuin kaksikymppinen, voi yhdeksän ihmistä kymmenestä arvioida heidän ikänsä ristiin käytyään heidän kanssaan lyhyen keskustelun. Eikä tämä ole aina plussaa, osa nuorista ihmisistä mm. vaikuttaa ikäistään vanhemmilta erityisen määrätietoisen ja varman persoonansa vuoksi.

Katsopa vaikka lapsia sillä silmällä. 8-12-vuotiailla voi olla jo ryppyjä. Voi olla ihan jo juonteita. Se että on ryppyjä silmäkulmissa, ei tee vanhaksi ketään, ei varsinkaan ketään alle 60 v. Ei kai joku väitä 10-vuotiasta vanhaksi ihmiseksi. Ihan muut asiat vanhentaa sen olemusken. Tai nuorentaa. Ihminen ei ole vanha ennen kuin vanhuusikä on saavutettu, eli siinä 80-vuotiaana.

Vierailija
106/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua luultiin 29v 2 lapsen äitinä lasteni siskoksi ja anoppini tyttäreksi:)

Toisaalta sitten työminäni oli todella tiukka: jakku- ja housupukuja, hiukset aina laitettuna, korkkarit jalassa. Juuri tuon babyfacen takia piti korostaa ikää ja pätevyyttä.

Vasta 40v jälkeen pystyi hellittämään ja pukeutumasn rennommin. Toki pukrutumiskulttuurikin muuttui

Mitä outoa on siinä että anoppi voisi olla äitisi? Yleensä kumppani on suunnilleen omaa ikäryhmää, jolloin myös kumppanin vanhemmat luonnollisesti ovat samaa ikäryhmää omien vanhempien kanssa.

Ratikassa myivät mulle lastenlipun kuten 2 lapselleni ja pikkukälylleni joka oli samanikäinen kuin esikoiseni:)

Toki iän puolesta olisinkin voinut olla tytär, lähinnä siis huvitti tuo laittaminen samaan ikäryhmään lasten kanssa. Ei anopin.

Vierailija
107/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta sitten työminäni oli todella tiukka: jakku- ja housupukuja, hiukset aina laitettuna, korkkarit jalassa. Juuri tuon babyfacen takia piti korostaa ikää ja pätevyyttä.

Vasta 40v jälkeen pystyi hellittämään ja pukeutumasn rennommin. Toki pukrutumiskulttuurikin muuttui

Ja miehesi löytyy suurituloisimpien listalta. Blaa blaa sama virsi kuultu palstalla jo miljoona kertaa.

Jos äidillä on ikäeroa lapseensa n. 15-40-vuotta ihan hyvin voidaan luulla sisarukseksi, kun lapsi on esim. 15-vuotias. Onhan sisaruksetkin samassa perheessä keskenään ikäeroltaan n. 0-45-vuotiaita. 

Vierailija
108/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

anoppini tyttäreksi:) ??

Kyllä. Siis minua ja 2 lastani luultiin kälyni sisaruksiksi ja anoppini lapsiksi.

Vierailija
109/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä outoa on siinä että anoppi voisi olla äitisi? Yleensä kumppani on suunnilleen omaa ikäryhmää, jolloin myös kumppanin vanhemmat luonnollisesti ovat samaa ikäryhmää omien vanhempien kanssa.

Ratikassa myivät mulle lastenlipun kuten 2 lapselleni ja pikkukälylleni joka oli samanikäinen kuin esikoiseni:)

Toki iän puolesta olisinkin voinut olla tytär, lähinnä siis huvitti tuo laittaminen samaan ikäryhmään lasten kanssa. Ei anopin.

Silleenhän sitä ihmiset arvoivat toisiaan, että mikä on se ensivaikutelma. Joillekin on taas yksi suuri yksisarvinen tällainen ihminen, joka poikkeaa normaalista. Hui kauhistus, terve nuori nelikymmpinen!

Vierailija
110/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniä näyttää 20 vuotiaalta tytöltä. Hoikka nopea vaalea kaunotar, ei näkyvää   meikkiä, on yli  40 kymppinen.,

Minä uskon, että näin on asia. Koska se voi olla täysin mahdollista.

Vierailija
111/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55-v. ja takaapäin näytän 25-vuotiaalta. 25-v. sukulaistyttö näyttää takaa juuri 55-vuotiaalta. Vähän kompensoi hiukan jo rupsahtanutta etupuolta.

Vierailija
112/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino, täti/setämäinen pukeutuminen ja hiustyyli, keskinkertaisuus ajattelussa ja elämäntavoitteissa, nämä mielestäni selittävät sitä, miksi jotkut vanhettuvat aikaisemmin.

Näin sen pitää ollakin. Kuka aikuinen ihminen haluaa kulkea nilkat paljaana pakkasessa, piirrellä naamaan kamalia karvamatokulmakarvoja, jne. jollei sitten ole pelkoa siitä että näyttäisi ikäiseltään eikä teiniltä? Ei ainakaan itsensä kanssa sinut oleva hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen nainen.

Itsevarmuus on kaunista ja hottia. Teineillä on vain suuret luulot itsestään, jolla eivät aikuisten läsnäollessa saa peitettyä epävarmuuksiaan. Kun aikuinen pukeutuu ja käyttäytyy kuin teini, se kertoo meille muille että hän ei koe omaa itseään hyväksi. Näin se vain on.

Älkää käsittäkö väärin, teinit on ihania. Ei vain enää kolmekymppiset teinit. ;)

Oikeestaan voisi ryhtyä katsomaan asiaa niin, että itseilmaisu kuuluu kaikenikäisille! Antaa kaksikymppisten ja siitä ylöspäin aikuisten ihmisten ihan oikeasti kokeilla tyylinsä rajoja. Pukeutumalla ja etsimällä meikkityyliään saa osoittaa keskeneräisyytensä. Kyllä 60-luvullakin oltiin rohkeita tyylissä ihan sinne 70-kymppisiin saakka. Ne kampaukset, meikit ja minihameet! Pitääkö nykyään olla joku häilyvä haamu, joka ei saa yrittää, eikä tehdä mitään , ei edes virheitä?

Vierailija
113/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ja elämäntavat! Sekä naisilla että miehillä.

Joillain piirteet valahtaa aikaisemmin ja miehillä kaljuuntumistahti on perinnöllinen mutta kyllä näiden kolmikymppisten tätiytyneiden/setäytyneiden kohdalla on lisäksi melkein aina kyse:

-Ylimääräisen läskin kertymisestä

-Ihon aurinkovaurioista (näkyy ryppyinä)

-Lihaskunnon heikkeneminen (ryhti lyhistyy)

-Yleinen laiskistuminen ulkonäön suhteen eli ei jaksa yhtään enää panostaa pukeutumiseen, laittaa hiuksia, meikata jne

Vierailija
114/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen saa olla epävarma. Saa meikata ja pukeutua vaikka miten hassusti 30-40-vuotiaatkin.

Vierailija
115/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö terveellistä ravintorikasta ruokaa, liikkuu ja nukkuu hyvin ja käyttää alkoholia kohtuullisesti niin voi paremmin ja pysyy nuoren näköisenä. Ja uskon että se onnellisuus mikä tulee siitä että oikeasti harrastaa vapaa-ajalla jotain mistä oikeasti nauttii tekee jotain ihmeellistä ihan kokonaisvaltaisesti. Olen 29 nainen ja se on yleensä sokki ihmisille koska ajattelevat että olen paljon nuorempi.

Vierailija
116/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua omahyväistä jotain 34 v joka luulet olevasi niin nuorekas ja päivästä päivään postaat NARSISTISIA naamakuviasi tarkoituksenasi saada kehuja miten nuorekas olet!

No kerron sulle vanhempana faktan Annika pikkuinen:

Olet vasta 34. Varsinaiset uurteet ja rypyt alkavat ilmaantua 40 ikävuoden jälkeen pikkuhiljaa ja vuosi vuodelta siten, että 45-vuotiaiden ikäryhmästä ei enää löydy ketään jolla ei näkyvää uurretta olisi.

35-vuotia saa siis vielä nähdä yli kymmenen kesän rypistävät auringot ennen kuin se alkaa näkyä.

Muista nyt tämänpäiväinen kuvasi tallentaa jossa sullakin (34) on jo leukaalueen laskeutuvaa ihoa nähtäviss ja ota seuraava kuva 2030 ja takaan että leukalinjasi on kymmenen kertaa alempana.

Jostain syystä alle nelikymppiset vielä jaksaa kohkata nuorekkuudestaan mutta sen jälkeen ei enää kohkailijoita juuri näe ja 45+ ikäryhmästä ei enää kukaan. Koska ikääntyminen tosiaan alkaa pikkuhiljaa näkymään 40-45 vuoden välillä!

Ei aiemmin, joten usko nyt jo asian kokeneita pikkuannika naiivi ja narsistinen!

Ps. Eikö sulla ole ukkoa joka pyöräsi korjaisi. Ainiin se oli niitä moniosaajia.....

Vierailija
117/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniä näyttää 20 vuotiaalta tytöltä. Hoikka nopea vaalea kaunotar, ei näkyvää   meikkiä, on yli  40 kymppinen.,

Ihana juttu, että anoppi ihailee miniäänsä näin. Mutta pakko sanoa, että kauneus on katsojan silmissä. Kukaan yli 40 vee ei näytä 20-vuotiaalta, vaikka olisi käynyt kauneuskirurgisissa toimenpiteissä. Muutama vuosi sinne tänne on mahdollista. Mutta ihmisen biologia toimii kuin kello eikä sitä kukaan voi välttää. Todellisuudessa noita ikäänsä nuoremman näköisiä ei oikeasti ole, katsoja näkee omalla tavallaan.

Usko pois, kylläpäs voi nelikymppinen näyttää kaksikymppiseltä. Mieti nyt ite vähän, miten vähän aikaa vuosissa nelikymppisellä on siihen kun on ollut kaksikymppinen. Kuten sanottua ne geenit ja elämäntavat. Kaksikymppiset ovat sitten ihan aikuisia. Mieti nyt kaksvitosta. Kaikki palaset on paikoillaan olleet jo reilu kymmenen vuotta. 20-29 ja 40-49 vuotias keskenään eivät ole sama asia kuin 0-12-vuotias tai 12-17-vuotias. Jo 18-21vuotias on iältään, iholtaan, aivoiltaan ja kaikelta aivan erilainen kuin 10-vuotias ja ikäeroa on 8-11 vuotta. Se 11 vuotta riittää että nelikymppinen on kaksikymppinen 11 vuotta sitten. 40 vs 29.

Vierailija
118/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nelikymppinen hoikka jolta paperit kysytty Alkossa 41-vuotiaana. Ei ole lapsia.

Hän on nimittäin jo aikuinen;)

Vierailija
119/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

fat-imaa kirjoitti:

Voi sinua omahyväistä jotain 34 v joka luulet olevasi niin nuorekas ja päivästä päivään postaat NARSISTISIA naamakuviasi tarkoituksenasi saada kehuja miten nuorekas olet!

No kerron sulle vanhempana faktan Annika pikkuinen:

Olet vasta 34. Varsinaiset uurteet ja rypyt alkavat ilmaantua 40 ikävuoden jälkeen pikkuhiljaa ja vuosi vuodelta siten, että 45-vuotiaiden ikäryhmästä ei enää löydy ketään jolla ei näkyvää uurretta olisi.

35-vuotia saa siis vielä nähdä yli kymmenen kesän rypistävät auringot ennen kuin se alkaa näkyä.

Muista nyt tämänpäiväinen kuvasi tallentaa jossa sullakin (34) on jo leukaalueen laskeutuvaa ihoa nähtäviss ja ota seuraava kuva 2030 ja takaan että leukalinjasi on kymmenen kertaa alempana.

Jostain syystä alle nelikymppiset vielä jaksaa kohkata nuorekkuudestaan mutta sen jälkeen ei enää kohkailijoita juuri näe ja 45+ ikäryhmästä ei enää kukaan. Koska ikääntyminen tosiaan alkaa pikkuhiljaa näkymään 40-45 vuoden välillä!

Ei aiemmin, joten usko nyt jo asian kokeneita pikkuannika naiivi ja narsistinen!

Ps. Eikö sulla ole ukkoa joka pyöräsi korjaisi. Ainiin se oli niitä moniosaajia.....

Voi kauhee sentään. Anna toisten olla nuoria kolmekymppisinä ja neljäkymppisinä. Se on siinä 55, kun ihminen on oikeesti aikuinen. Ihan henkisestikin. Ja oma tyylikin on varmaan löytynyt jo viimeistään silloin.

Vierailija
120/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nää kolmekymppiset jotka luulee olevansa nuorekkaita kun sossuntuilla tehty liuta kakaroita.

Sitten saapuu ne myrskyvuodet kun ne kakarat tulee TEINI-ikään!

Se vie mammojen mehut ja jostain syystä katraansa aikuiseksi luotsanneiden mammatiimissä sitten kaikki ovat ihan ikäisenäs näköisiä nukkavieruja ryppymummoja.

Noin käy sullekin todennnäköisesti jos penskasi vasta 0-12v

Palaa asiaan 2035 ja jos papereita kysytään vielä sitten niin saat miljoonan.

🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi