Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toiset näyttävät vielä yli 30-vuotiaina parikymppisiltä, mutta toiset ovat jo pahasti tätiintyneet ja setääntyneet?

Vierailija
03.11.2020 |

Ihmiset näyttävät kyllä vanhenevan niin eri tahtia. Väittäisin, että miehet naisia nopeammin.

Kommentit (151)

Vierailija
21/151 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressi ja onnellisuus vaikuttaa paljon. Ja toki myös elintavat.

Sanoisin tähän eriävän mielipiteen. Itsellä ei ole ollut noista oikein mikään kunnossa, mutta silti aina luullaan se noin 10 vuotta nuoremmaksi. Masennuksesta huolimatta olen kyllä elänyt omalla tavalla hulvatonta elämää, mutta onnen tunne on ollut hyvin ajoittaista. Suvussa taas on eletty yleensä pitkään ja nuorekkaina, joten syyttäisin tai oikeastaan kiittäisin geenejä. Vasta viime vuosina olen alkanut "miehistyä" ja kerätä herrojen charmia poikamaisuuden jälkeen. Ikää on nyt siis 37 vuotta.

Vierailija
22/151 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miehen, joka jo poikana näytti viisikymppiseltä. Nyt vuosikymmenten perästä näyttää edelleen viisikymppiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/151 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Genotyypin vaikutusta ei sovi väheksyä, silti ruokavalio on sitäkin suurenmassa roolissa. Elastaanin, kollageenien, glykoaminoglukaanin uusiutumisesta on pitkälti kiinni se, miten kasvot vanhenevat. Näitä aineita degeneroi korkean glykeemisen indeksi ruokatuotteet (jauhot, leivät, hedelmät, sokerit yms hiilarihöttö). Ne siis luovat inflammaatiota, ja sen aiheuttaman oksidatiivisen stressin kautta ihon vanheneminen nopeutuu. Lisäksi koliinin ja eläinrasvan välttely edistävät vanhenemisprosessia, koska solukalvoilla ei ole riittävästi rakennuspalikoita uusiutumiseen.

Mielenkiintoista!!! Selittääköhän tämä sen, miksi minä - ystäväpiirini ainoana "lihansyöjänä" -, näytän paaaljon nuoremmalta kuin ikäiseni tuttavat? :D Vegaanius kun on nykyään niin IN. Ainakin omassa ikäluokassani. Ja hei, olen sentään saanut kaksi lasta, silti ei ylipainoa, iho ei roiku, ei selluliittia.... Toki urheilen säännöllisesti ja eritoten hyötyliikun joka päivä! Enkä tupakoi tai käytä överisti alkoholia...

N33

Vierailija
24/151 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet varsinkin tuntuu lihovan reippaasti välillä 20-30v, se tekee paljon vanhemman näköiseksi. Naisilla tosiaan lasten aiheuttama stressi ja väsymys vanhentaa, mutta on tuo minun mieskin vanhentunut ihan silmissä muutamassa vuodessa, vaikka ei ole edes juuri lihonut. Elintavoilla on kyllä iso vaikutus, kolmekymppisenä se "rankka elämä" eli juopottelu, juhliminen ja tupakointi alkaa näkyä selvästi. Iho samenee, kasvot pöhöttyvät, painoa alkaa kertyä. Terveellisesti, urheilullisesti elävä säilyy nuorekkaampana, laihoista urheilijoista alkaa tulla semmoisia kuivia ja ruttuisia vasta viidenkympin jälkeen.

Vierailija
25/151 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino, täti/setämäinen pukeutuminen ja hiustyyli, keskinkertaisuus ajattelussa ja elämäntavoitteissa, nämä mielestäni selittävät sitä, miksi jotkut vanhettuvat aikaisemmin.

Vierailija
26/151 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni pahasti tätiintyneistä, setääntyneistä ihmisistä polttaa tupakkaa tai juo alkoholia.

Vierailija
27/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei kai saisi sanoa, mutta äitiys tuo naisille äkkiä ulkonäköön vanhentavia piirteitä.

Ei välttämättä tee epäviehättäväksi, tai mitään muuta sellaista, vain vanhentaa. Miehillä ei ole vastaavaa yhtä  samanlaista vaikuttavaa asiaa.

Minulla on lapsi. Olen 31 - vuotias, monessa paikassa luultu olevan vielä parinkympin puolella.

En ole koskaan tykännyt olla auringossa, meikkiä käytän harvakseltaan.

Vierailija
28/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kyllä vanhentaa monella tapaa (huomaa monikko). Murheet, stressi ja kiire lisääntyvät ja samaan aikaan ei jaksa panostaa itseensä. Lasten kasvettua kouluikäisiksi voimia on enemmän, mutta stressi on tehnyt tehtävänsä.

No joo, näytän oletettavasti muutaman vuoden nuoremmalta kuin olen, koska edelleen joku ihmettelee, miten minulla voi olla näin vanhoja lapsia.

Vierailija
29/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino, täti/setämäinen pukeutuminen ja hiustyyli, keskinkertaisuus ajattelussa ja elämäntavoitteissa, nämä mielestäni selittävät sitä, miksi jotkut vanhettuvat aikaisemmin.

Tämä näin. Havaittavaissa mammojen lastenvaatekutsuilla, jossa kilvan ostellaan samanlaisia legginsejä tytärten kanssa. Ikää voi olla vasta 25v mutta vaatetus on viiskymppisen ja pian kun maan vetovoima tekee tehtävänsä ja raskauskiloille ei mitään tehtykään, niin kolmeenkymppiin mennessä ollaan täysin tätejä. Ja maailma pyörii pirkkoliinojen ympärillä, ei mitään omaa elämää jne. Kamalia ihmisiä.

Vierailija
30/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressi ja onnellisuus vaikuttaa paljon. Ja toki myös elintavat.

Mä oon ollut masentunut ja ryypänny ikävuodet 20-30 ja silti näytän jopa 10 vuotta nuoremmalta. Kyllä ne geenit vaikuttaa selvästi enemmän, mua on aina luultu nuoremmaks mitä olen

Vierailija
31/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla alkaa jyrkkä alamäki siinä 35-40v iässä, jossa mies alkaa vasta olla parhaimmillaan jos on kunnostaan huolehtinut.

45v nainen vastaa jo ~60v miestä.

Vierailija
32/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen väittää että mies vanhenee nopeammin.

Olipa yllätys.

Olette te hauskoja.

Vierailija
33/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein tajua tätä, että joku voi kuvitella kaikkien ihmisten olevan identtisesti kloonattuja. Eikö oikeesti ole aivotoimintaa sen vertaa, että tajuaisi ihmisten olevan yksilöitä.

Vierailija
34/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Genotyypin vaikutusta ei sovi väheksyä, silti ruokavalio on sitäkin suurenmassa roolissa. Elastaanin, kollageenien, glykoaminoglukaanin uusiutumisesta on pitkälti kiinni se, miten kasvot vanhenevat. Näitä aineita degeneroi korkean glykeemisen indeksi ruokatuotteet (jauhot, leivät, hedelmät, sokerit yms hiilarihöttö). Ne siis luovat inflammaatiota, ja sen aiheuttaman oksidatiivisen stressin kautta ihon vanheneminen nopeutuu. Lisäksi koliinin ja eläinrasvan välttely edistävät vanhenemisprosessia, koska solukalvoilla ei ole riittävästi rakennuspalikoita uusiutumiseen.

Mielenkiintoista!!! Selittääköhän tämä sen, miksi minä - ystäväpiirini ainoana "lihansyöjänä" -, näytän paaaljon nuoremmalta kuin ikäiseni tuttavat? :D Vegaanius kun on nykyään niin IN. Ainakin omassa ikäluokassani. Ja hei, olen sentään saanut kaksi lasta, silti ei ylipainoa, iho ei roiku, ei selluliittia.... Toki urheilen säännöllisesti ja eritoten hyötyliikun joka päivä! Enkä tupakoi tai käytä överisti alkoholia...

N33

Kaikki näyttää omasta mielestään nuoremmilta eli jos joltain ystävältäsi kysyttäisiin samoin niin hänen vastaus olisi tuo sama. Eli se että näyttää nuoremmalta kuin vaikka sinä.

30-vuotiaaksi asti ei nainen hirveästi vanhene kun ei vielä ole ryppyjä mutta sen jälkeen niitä alkaa hiljakseen tulla ja ero 30- ja 40-vuotiaan välillä on hurjempi. Nelikymppisenä se varsinainen alamäki alkaa. Itse olen 38-vuotias ja huomaan että muutoksia on alkanut tulla. Kiva ajatella että näyttää nuoremmalta kuin on mutta veikkaan että oikeasti näytän ihan ikäiseltäni. Tuskin hirveästi vanhemmalta mutta ihan 38-vuotiaalta. Ei me 38-vuotiaat nyt muutenkaan vielä ihan kovin vanhoilta näytetä muutenkaan. Ja jos joku luulee vaikka 35-vuotiaaksi niin ihan ikäiseltäni näytän silloinkin.

Ja olen itsekin sanonut 50-vuotiaalle että näyttää ikäistään nuoremmalta. Ei ehkä ole näyttänyt mutta kohteliaisuudesta sanonut. Nämä "arvaa minun ikäni" tyypit luulee olevansa aina nuoremman näköisiä niin heille vastaan joitakin vuosia alakanttiin arvioni. Eikä hekään vanhoilta näytä vaan ikäiseltään.

Vierailija
35/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ajatelkaapas että elämää saattaa olla 4/5 jäljellä vielä sen jälkeen, kun se 20-rajapyykki on ohitettu. Aika luonnollista, että tämä näkyy ihmisessä, kuten kaikissa muissakin elollisissa organismeissa. Ei ole vastaan kovin montaa ihmistä kävellyt, joka ei ikäiseltään olisi näyttänyt.

Vierailija
36/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot unet vaikuttavat todella paljon. Itse olin ensimmäisen lapsen jälkeen vielä ikäistäni nuoremman näköinen, mutta toinen lapsi herätti yhdeksän kuukauden ajan joka yö tunnin välein. Ihan kamalaa. Vanhenin vuodessa ulkonäöllisesti ainakin 5 vuotta. Valokuvista tämän eron huomaa todella hyvin.

Vierailija
37/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

Kaikki näyttää omasta mielestään nuoremmilta eli jos joltain ystävältäsi kysyttäisiin samoin niin hänen vastaus olisi tuo sama. Eli se että näyttää nuoremmalta kuin vaikka sinä.

30-vuotiaaksi asti ei nainen hirveästi vanhene kun ei vielä ole ryppyjä mutta sen jälkeen niitä alkaa hiljakseen tulla ja ero 30- ja 40-vuotiaan välillä on hurjempi. Nelikymppisenä se varsinainen alamäki alkaa. Itse olen 38-vuotias ja huomaan että muutoksia on alkanut tulla. Kiva ajatella että näyttää nuoremmalta kuin on mutta veikkaan että oikeasti näytän ihan ikäiseltäni. Tuskin hirveästi vanhemmalta mutta ihan 38-vuotiaalta. Ei me 38-vuotiaat nyt muutenkaan vielä ihan kovin vanhoilta näytetä muutenkaan. Ja jos joku luulee vaikka 35-vuotiaaksi niin ihan ikäiseltäni näytän silloinkin.

Ja olen itsekin sanonut 50-vuotiaalle että näyttää ikäistään nuoremmalta. Ei ehkä ole näyttänyt mutta kohteliaisuudesta sanonut. Nämä "arvaa minun ikäni" tyypit luulee olevansa aina nuoremman näköisiä niin heille vastaan joitakin vuosia alakanttiin arvioni. Eikä hekään vanhoilta näytä vaan ikäiseltään.

Aina jaksaa yllättää miten valehtelu on ok. En käsitä miksi ei voi sanoa, että ihan ikäiseltäsi näytät. Silloinhan kaikki on hyvin, kun näyttää ikäiseltään. Ei kaikilla ole mitään halua näyttää nuoremmalta, kuin on. Omissa silmissä tuo "näytät nuoremmalta, kuin olet" jo itsessään kuulostaa/näyttää kamalalta; ihan niin kuin siinä olisi jotain vikaa, että näyttää ikäiseltään.

Vierailija
38/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

Muuten melko sama, mutta olen vegaani. Mä taas mietin, että vegaanius ja sitä ennen kasvispainotteinen ruokavalio pitävät nuorena ja hoikkana, koska kaikki kaverini, jotka eivät ole kasvissyöjiä, ovat ylipainoisia. Jopa ne, jotka harrastavat jotain raskasta liikuntaa. Olen nyt raskaana ja ensimmäinen kolmannes on juuri takana päin, ja olen tähän asti selvinnyt raskaudestani todella hyvin. :)

N34

Vierailija
39/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei tarvitse varmaan tämän enempää kommentoida. Vinkkinä sen verran, että myös pisteet löytyvät näppäimistöltä, mutta ehkäpä nyt oli pieni viive ajattelukyvyssä.

Vierailija
40/151 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään itseni ikäistä, eli nelikymppistä, jossa ikä ei näkyisi. Nyt tarkkana, tarkoitan livenä näkyisi. En seuraa somekuvia, koska en niissä kuvasomeissa ole, joten en tiedä miten paljon silottelevat itseään sinne, mutta livenä kaikki nelikymppiset näyttävät kyllä noin nelikymppisiltä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä