Tupakoitsija kylässä - miten saada haju pois asunnosta?
Meillä on ollut tupakoiva lähisukulainen yli viikon vierailulla. Hän polttaa runsaasti, ja käy tämän tästä tupakalla lasitetulla parvekkeellamme.
Tupakan haju tulee väkisin asuntoon vieraan vaatteissa, hengityksessä, jne. Pari ekaa päivää oli ihan kamalaa, nyt nenä alkaa tottua hajuun. Tuulettaa emme ole voineet kunnolla, sillä meillä on pieni vauva.
Ällöttää suuresti ja on tehnyt pahaa antaa vauva tupakoitsija-mummon syliin. Olen sanonut asiasta useaan otteeseen, ja yittänyt minimoida vauvan ja tuhkis-mummon lähikontaktin.
Mietin vain, että haistaankohan me kaikki nyt ihan röökille ulkopuolisten nenään ja millä ihmeellä saan tupakan hajun pois asunnosta nyt vieraan lähtiessä? Hyvät neuvot ovat nyt tarpeen.
Kommentit (29)
No itse Aikoinaan olin kova reagoimaan tupakansavun hajuun siis oksetti heti suuresti sen kohdatessani eikä tämä ole liioittelua vaan ihan ei tahdonalaista reagointia.. Nyt vanhemmiten lievittänyt onneksi..
Mulla tulee hyvin herkästi migreeni päälle tupakanhajusta. Myös muut tietyt voimakkaat hajut ja jotkin ruuat laukaisee sen. On syytetty hysteeriseksi tupakoitsijoiden toimesta, mutta he eivät olekaan kokeneet ehkä kunnon migreeniä.
Meillä ei parvekkeella polteta. Onneksi lähipiirin ihmiset ymmärtävät.
Hyh, ymmärrän ap:ta täysin. Itse en siedä tupakan hajua lainkaan. En myrkkyjen takia vaan sen käsittämättömän pahan hajun. En ikinä antaisi kenenkään polttaa meillä sisällä.
Joten tsemppiä ap, onneksi äitisi lähtee pian.
Ja tämähän olikin vanha ketju :-)
T. 26
On se kumma että tupruttelijat eivät itse ymmärrä sitä paskan hajua. Itselläni on vaikea migreeni ja migreenikohtaus alkaa lähes aina tupakan hajusta.
Ei hemmetti, eikai kukaan enää 2000-luvulla polta?! :(
Lähetä pihalle tupakalle. Meillä ei saa kukaan polttaa lasitetulla parvekkeella, vieraat menevät pihalle. Haju jää pyörimään ja tulee sisään, jos parvekkeella käryttävät.
Lähetä pihalle tupakalle. Meillä ei saa kukaan polttaa lasitetulla parvekkeella, vieraat menevät pihalle. Haju jää pyörimään ja tulee sisään, jos parvekkeella käryttävät.
Vähän varmaan ylireagoit? Viinituntijan haju/makuaistin omaavana en huomaa tupakanhajua tupakoitsijan itse lähdettyä kun asunnon ilma on hetken saanut vaihtua. Et haise itse tupakoitsijalta vaikka pyöritkin samassa tilassa, aika tupakinkäryltä haisis sillon kaikki, kun kävelisit vähän keskustassa. Harhaa kaikki vain, ei se sua tapa tai sun lasta eikä miestäs, se mummuhan sitä körssiä keuhkoon imee.