Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja influenssarokote

Vierailija
18.02.2014 |

Raskaanaolevat! Oletteko ottaneet/aiotteko ottaa kausi-influenssarokotteen? Sitähän suositellaan kaikille raskaanaoleville, mutta ainakaan minulle ei ole neuvolassa asiasta mainittu mitään. Aion silti ottaa rokotteen ja nyt alkaakin olla korkea aika. Syitä miksi:

- raskaanoleva sairastuu influenssaan helpommin

- raskaanollessa influenssa on todennäköisemmin raju ja siitä seuraa jälkitauteja

- raskauden aikana sairastettu influenssa voi olla vaarallinen sikiölle

- raskaanaollessa saatu rokote suojaa myös lasta syntymän jälkeen useamman kuukauden ajan

- raskauden aikana mahdollinen influenssa olisi ikävämpi siinäkin mielessä, että useimpia lääkkeitä ei saa käyttää

- rokote suojaa myös sikainfluenssalta, joka on vieläkin kurjempi ja mahdollisesti vaarallisempi tauti (esim. keskenmenoriski)

Ainoa syy, miksi olen miettinyt otanko vai en on se, että moni tuntuu vastustavan rokotetta kovasti. Kyseessähän ei ole sama piikki kuin taannoisessa narkolepsiakatastrofissa ja haittoja ei pitäisi olla. Kertokaa oletteko ottaneet rokotteen ja miksi/miksi ei!

ps. olen toisella kolmanneksella, jos sillä jotain merkitystä on.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raskaana olevan kannattaa se influenssarokote ottaa. Nyt ne foliohatut pois päästä, esim WHO suosittelee rokotusta kaikille raskaana oleville.

Ystäväni lapsi syntyi todella ennenaikaisena ja valitettavasti vauva menehtyi. Influenssan jälkitautina kun oli istukka tulehtunut ja synnytys käynnistynyt. Jatkossa ottaa rokotteen.

-RV 25, todellakin otin rokotteen ja mieheni otti myös.

Vierailija
22/22 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemuksia influenssarokotteen ottamisesta ensimmäisellä raskauskolmanneksella? Silloin alkion kehitys on nopeinta ja kehityshäiriöt todennäköisimmät. Olisiko parempi lykätä rokotusta toiselle kolmannekselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän