Hienoa, että ryöstöeläkkeisiin ollaan puuttumassa. Verottaja sain nämä ryökäleet Portugalista verotuksen piiriin.
On aivan älytöntä, että jotkut yritysjohtajat pääsevät nostamaan eläkevaroista 600 000 euron vuotuitsa eläkettä Keskon entinen pääjohtaja Matti Halmesmäki ei maksanut lainkaan veroja vuosina 2016 - 2018. Suomessa tulisi saada todellakin eläkekatto eläkkeisiin ja totean tämän ihan oikeistopuolueen edustajana.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo asettamalla eläkekatto Suomi säästäisi valtaisia summia ja eläkejärjestelmä toimisi ilman että eläkeikää tai eläkemaksuja tarvitsee nostaa. Nyt on jatkuvasti painetta korottaa eläkemaksuja sekä heikentää eläkkeitä, mut eihän se mikään ihme ole, jos tällaisia syöpäläisiä nakertaa koko järjestelmää. Eniten ihmetyttää, että tällaiset eläkeet ovat ylipäätään edes mahdollisia. Kertoo kovasti Suomen rakenteellisesta korruptiosta.
Eläkekatto ei ole mahdollinen siitä yksinkertaisesta syystä, että eläkevarat ovat näiden ihmisten henkilökohtaista omaisuutta ja nauttivat omaisuudensuojaa, vaikka ovatkin eläkeyhtiön kassassa. Aivan turha nillittää eräiden suurista eläkkeistä, sillä he ovat itse ne rahat sinne eläkejärjestelmään aikanaan maksaneet.
Väärin. En nyt löytänyt parempaa linkkiä mutta tässä eräs.
https://www.kaleva.fi/kuka-maksaa-minun-elakkeeni-enta-lasteni/1683536
Suomen eläkejärjestelmä on pyramidihuijaus. Kukaan henkilö ei ole maksanu tarpeeksi oman elääkkeensä maksamiseksi, huomioiden myös rahastoitujen ja investoitujen osien tuotto. Nykyään työssäolevat ihmiset maksavat suurimmaksi osaksi nykyisten eläkeläisten eläkkeet. Eli kukaan tähän mennessä ei ole maksanut omia eläkkeitään kokonaan. Poislukien yksityiset eläke'vakuutukset', jotka loppuvat kun säästetty summa on maksettu eläkkeenä.
Ja lainaus tuosta linkistä:
"Siis parhaillaan työssä olevat maksavat pääosan parhaillaan eläkkeellä olevien eläkkeistä."
No siis eikös näiden eläke ole kertynyt sen mukaan mitä ovat myös maksaneet?
Todellisia veropakolaisia on mielestäni EU:n ja YK:n virkamiehet esim. joiden ei tarvitse maksaa veroja Suomeen eikä ulkomaille huippupalkoistaan.
Mutta jostain syystä se ei ketään kiinnosta ja poliitikot ei varsinkaan arvostele ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä, että kyllä moni pomo on moninkertaisen palkkansa ansainnut. Hän myös tekee ne päätökset, joka joko takaa työntekijöille töitä tai pahimmassa tapauksessa ajaa firman konkurssiin. Ja kantaa vastuun! Pomo on töissä lähestulkoon 24/7 ja lomallakin tavoitettavissa ja lomat myös palaa helposti. Jos pomolle ei makseta kunnon palkkaa, on turha haaveilla pätevästä pomosta.
Ilmeisesti joku vielä kuvittelee, että pomo vaan istuu kirjoituspöydän takana jalat pöydällä ja tupruttelee sikaria?
Suomessa jokaisella on mahdollisuus opiskella. On oma valinta valitseeko koulutuksen, joka johtaa hanslankariksi vai koulutuksen, joka mahdollistaa työssä etenemisen pomoksi.Ohis kiittää, että kerrankin täällä palstalla on joku joka tajuaa yhtään mitään yhtään mistään. Alaklikkiraivoajat ovat niitä jotka eivät koskaan ota vastuuta muista saati edes itsestään. Olet kommentoija juurikin kuvannut esimiestyön luonteen sellaisena kuin se vastuullisella ihmisellä on. Se ei ole sikarinpolttelua vaan sen takaamista että alaisilla on töitä vielä huomenna. terveisin esimies
Kitisijät ja tietämättömät kateelliset: Haistakaa oikeasti p-ska. Ette itse ole olleet esimiehenä ja ottaneet kyseistä hommaa vakavissanne. Ihan hirveän hienoa taikoa niitä työtunteja teille kiittämättömille perseille päivästä toiseen vain saadakseen lukea tällaisia kommentteja täällä. Menkää limanuljaskat perustamaan vaikka oma yritys edes. Kokeilkaa jotain muuta kuin se hiiriklikin runkkaaminen täällä.
Haista itse p-aska, lapamatojen puolustaja. Et tajua yhteiskunnan kieroutuneisuudesta mitään, aivosi jossain kapitalismin marinadissa uietttu. Mene -elvettiin.
Nämä eläkkeet ovat tolkuttomat, ja tyyppien käytös todella epäeettistä. Tyypillistä kyllä. Loismadot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä, että kyllä moni pomo on moninkertaisen palkkansa ansainnut. Hän myös tekee ne päätökset, joka joko takaa työntekijöille töitä tai pahimmassa tapauksessa ajaa firman konkurssiin. Ja kantaa vastuun! Pomo on töissä lähestulkoon 24/7 ja lomallakin tavoitettavissa ja lomat myös palaa helposti. Jos pomolle ei makseta kunnon palkkaa, on turha haaveilla pätevästä pomosta.
Ilmeisesti joku vielä kuvittelee, että pomo vaan istuu kirjoituspöydän takana jalat pöydällä ja tupruttelee sikaria?
Suomessa jokaisella on mahdollisuus opiskella. On oma valinta valitseeko koulutuksen, joka johtaa hanslankariksi vai koulutuksen, joka mahdollistaa työssä etenemisen pomoksi.Paskanmarjat. Yksikään ihminen ei yksinään ole niin korvaamaton ja arvokas, että hänen pitäisi saada poskettomia palkkoja. Miksi kenellekään pitäisi maksaa yli kymppitonnin kuukausipalkkaa, ihan oikeasti? Sekin on jo yli kolme kertaa enemmän kuin suomalaisen keskipalkka.
6000e/kk voisi olla eläkekatto. Suurituloisilla on ollut aikaa säästää ja sijoittaa. Eläke on vain osa tuloista. On järjetöntä maksaa ihmiselle kymmenientuhansien kuukausieläkettä ja samaan aikaan samoilla ihmisillä on miljoona omaisuudet ja satojentuhansien eurojen pääomatulot eläkkeen lisäksi
"Suomessa tulisi saada todellakin eläkekatto eläkkeisiin ja totean tämän ihan oikeistopuolueen edustajana."
Mutta anna kun arvaan; eläkemaksut pitää maksaa sentilleen, vaikka sit eläkkeellä et niitä rahoja näe. Tuokin jos saa 600 000 eläkettä vuodessa on sen pitänyt tienata aika paljon ja maksaa todella paljon niitä eläkemaksuja. Ei se eläke taivaasta itsekseen tipu, vaan sen eteen on pitänyt tienata. Jos tulee eläkekatto, niin sitten pitää olla oikeus olla maksamatta eläkemaksuja siitä yli menevästä osuudesta millä et voi kartuttaa eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Todellisia veropakolaisia on mielestäni EU:n ja YK:n virkamiehet esim. joiden ei tarvitse maksaa veroja Suomeen eikä ulkomaille huippupalkoistaan.
Mutta jostain syystä se ei ketään kiinnosta ja poliitikot ei varsinkaan arvostele ;)
Niinistöhän se ehti arvostelemaan näitä mutta koko eduskunta on hyshys siitä että nämä brysselinpoppoo ja muut vastaavat ei maksa veroja.
Nuo yrittäjät on eläkkeensä itse maksaneet, jos ne voisi viedä pois niin aika paljon vähemmän tulisi maksaakin. Onko Suomi joku Pohjois-Korea nyt mistä rikas ei saa muuttaa ulkomaille? Köyhiltäkin se oikeus toki halutaan viedä kun kansaneläkettä ei saa ulkomaille että joku köyhä asuisi tyytyväisenä Aasiassa, parempi asua Suomessa ja tuottaa lisäkustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo asettamalla eläkekatto Suomi säästäisi valtaisia summia ja eläkejärjestelmä toimisi ilman että eläkeikää tai eläkemaksuja tarvitsee nostaa. Nyt on jatkuvasti painetta korottaa eläkemaksuja sekä heikentää eläkkeitä, mut eihän se mikään ihme ole, jos tällaisia syöpäläisiä nakertaa koko järjestelmää. Eniten ihmetyttää, että tällaiset eläkeet ovat ylipäätään edes mahdollisia. Kertoo kovasti Suomen rakenteellisesta korruptiosta.
Eläkekatto ei ole mahdollinen siitä yksinkertaisesta syystä, että eläkevarat ovat näiden ihmisten henkilökohtaista omaisuutta ja nauttivat omaisuudensuojaa, vaikka ovatkin eläkeyhtiön kassassa. Aivan turha nillittää eräiden suurista eläkkeistä, sillä he ovat itse ne rahat sinne eläkejärjestelmään aikanaan maksaneet.
Suomen eläkejärjestelmä on pyramidihuijaus. Kukaan henkilö ei ole maksanu tarpeeksi oman elääkkeensä maksamiseksi, huomioiden myös rahastoitujen ja investoitujen osien tuotto. Nykyään työssäolevat ihmiset maksavat suurimmaksi osaksi nykyisten eläkeläisten eläkkeet. Eli kukaan tähän mennessä ei ole maksanut omia eläkkeitään kokonaan. Poislukien yksityiset eläke'vakuutukset', jotka loppuvat kun säästetty summa on maksettu eläkkeenä.
Eläkerahastoissa on jo nyt niin paljon varoja, että vaikka eläkemaksujen maksaminen lakkaisi, saisi kaikki jo eläkkeellä olevat eläkettä koko loppuikänsä. Rahat riittävät kyllä, mutta ei enää muille.
Iso osa on maksanut etukäteen koko eläketulonsa - ihan riittää se, että on eläkkeellä max 10 vuotta.
Tehdään eläkekatto ja samalla maksukatto, ei voida olettaa, että joutuu maksamaan palkastaan enemmän kuin mitä kuukaudessa saa eläkettä. Sitten huomataan, että raha ei riitäkään, koska eläkepottiin ei enää kerry isotuloisilta rahaa, he sijoittavat itse eläkepäivien varalle.
Vierailija kirjoitti:
"Suomessa tulisi saada todellakin eläkekatto eläkkeisiin ja totean tämän ihan oikeistopuolueen edustajana."
Mutta anna kun arvaan; eläkemaksut pitää maksaa sentilleen, vaikka sit eläkkeellä et niitä rahoja näe. Tuokin jos saa 600 000 eläkettä vuodessa on sen pitänyt tienata aika paljon ja maksaa todella paljon niitä eläkemaksuja. Ei se eläke taivaasta itsekseen tipu, vaan sen eteen on pitänyt tienata. Jos tulee eläkekatto, niin sitten pitää olla oikeus olla maksamatta eläkemaksuja siitä yli menevästä osuudesta millä et voi kartuttaa eläkettä.
Ongelmahan on että palkansaaja maksaa eläkkeestä vain murto-osan murusen. Työnantaja sen suurimmaksi osaksi maksaa, eikä edes riitä sen eläkkeen maksuun sitten eläkeaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkerahastoissa on jo nyt niin paljon varoja, että vaikka eläkemaksujen maksaminen lakkaisi, saisi kaikki jo eläkkeellä olevat eläkettä koko loppuikänsä. Rahat riittävät kyllä, mutta ei enää muille.
Iso osa on maksanut etukäteen koko eläketulonsa - ihan riittää se, että on eläkkeellä max 10 vuotta.
Tehdään eläkekatto ja samalla maksukatto, ei voida olettaa, että joutuu maksamaan palkastaan enemmän kuin mitä kuukaudessa saa eläkettä. Sitten huomataan, että raha ei riitäkään, koska eläkepottiin ei enää kerry isotuloisilta rahaa, he sijoittavat itse eläkepäivien varalle.
Sittenhän me voitaisiin ns. nollata tilanne ja tästä eteenpäin kukin maksaa omaa eläkettään. Eli nykyiset palkansaajat eivät rahoita yhtään edellisiä sukupolvia. Ja katsottaisiin miten käy.
Puhutaanko jälleen kerran kuinka isotuloisilta isokengiltä kyllä tihkuu se raha alemmas yhteiskuntaan köyhäkimmon taskuun? Kyllä ne ystävällisesti antaa kolikoiden valua kuin pajatsossa ikään.
Paitsi että oikeasti nämä isopomojen rahat menevät ulkomaille ulkomaisille tileille kivasti piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat ne yhteiskunnan varsinaiset loiset, eivät pienituloiset.
Miten me yhä vieläkin hyväksytään se että johtoporras saa niin järkyttävän suurta palkkaa ja työntekijät kituuttavat minimillä? Kukaan näistä hemmoista ei ole mikään korvaamaton innovaattori!
Oksettavaa.
Minä sijoittajana hyväksyn suuret palkat jos hyödyn siitä itse osinkojen muodossa.
Kateellisten katkerat kommentit lähinnä naurattavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa jokaisella on mahdollisuus opiskella. On oma valinta valitseeko koulutuksen, joka johtaa hanslankariksi vai koulutuksen, joka mahdollistaa työssä etenemisen pomoksi.Ohis kiittää, että kerrankin täällä palstalla on joku joka tajuaa yhtään mitään yhtään mistään. Alaklikkiraivoajat ovat niitä jotka eivät koskaan ota vastuuta muista saati edes itsestään. Olet kommentoija juurikin kuvannut esimiestyön luonteen sellaisena kuin se vastuullisella ihmisellä on. Se ei ole sikarinpolttelua vaan sen takaamista että alaisilla on töitä vielä huomenna. terveisin esimies
Kitisijät ja tietämättömät kateelliset: Haistakaa oikeasti p-ska. Ette itse ole olleet esimiehenä ja ottaneet kyseistä hommaa vakavissanne. Ihan hirveän hienoa taikoa niitä työtunteja teille kiittämättömille perseille päivästä toiseen vain saadakseen lukea tällaisia kommentteja täällä. Menkää limanuljaskat perustamaan vaikka oma yritys edes. Kokeilkaa jotain muuta kuin se hiiriklikin runkkaaminen täällä.
Niin, niin! Isäntämies se pitää huolen rengeistä (jos sitä sattuu huvittamaan - sitä harvoin huvittaa).
Tämä on sun ideaali? Olet pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten me yhä vieläkin hyväksytään se että johtoporras saa niin järkyttävän suurta palkkaa ja työntekijät kituuttavat minimillä? Kukaan näistä hemmoista ei ole mikään korvaamaton innovaattori!
Oksettavaa.
Minä sijoittajana hyväksyn suuret palkat jos hyödyn siitä itse osinkojen muodossa.
On lapsellista väittää että tasa-arvoisempaa yhteiskuntaa toivovat ovat "kateellisia". Olet lapsellinen.
Veronkiertäjä on yhteiskunnan syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa.
On lapsellista väittää että tasa-arvoisempaa yhteiskuntaa toivovat ovat "kateellisia". Olet lapsellinen.
Veronkiertäjä on yhteiskunnan syöpä.
Ja on epärehellistä väittää etteikö kateus nostaisi päätään aina kun isoista tuloista puhutaan. Itsekin olen hieman kateellinen eikäminulla ole vaikeutta myöntää sitä.
Verosuunnittelun toteuttamatta jättäminen taas on pelkästään tyhmää nykyisen riistoverotuksen vallitessa. Vinkki: lakimiehen palveluista kannattaa maksaa (ja autoksi kannattaa hankkia se hybridi naurettavan pienellä autoverolla.)
Vierailija kirjoitti:
Mites muuten elämä Portugalissa, onko edullista?
T. Köyhis
Keskimääräisiä hintoja pääkaupunkien välillä verraten:
ruoka Portugalissa noin puolet halvempaa
liikkuminen noin puolet halvempaa (joukkoliikenne)
vuokrat noin viidesosan halvempia
vaatteet noin neljänneksen halvempia
tietoliikenne tuplat tai jopa nelinkertaiseen hintaan
keskipalkka noin puolet
Vierailija kirjoitti:
Pari viimeistä vuotta korostuu ja jos silloin tienaa paljon, voi saada kohtuuttoman suuren eläkkeen.
Käy toisinkin päin eli esim. tuttavani oli vielä työelämässä ja sairastui vakavasti ja joutui sairaslomalle. Hänen kannatti irtisanoutua, jottei eläke tipu, koska hän olisi viimeisen vuoden sairaspäivärahalla.
Vierailija kirjoitti:
Mites muuten elämä Portugalissa, onko edullista?
T. Köyhis
Köyhis Portugalista vastaa :)
Vuokrat ovat käytännössä samalla tasolla kuin Suomessa, mutta palkkataso hyvin matala. Toki esim. ruoka on halvempaa täällä, mutta se on toisinaan aika laiha lohtu, kun vuokranmaksuun jostain k*sisesta torakkakämpästä menee valtaosa palkasta. Tämä siis pääkaupunkiseudulla.
Jos saat hyväpalkkaisen duunin (yleensä täällä saa kielilisää, ja suomalaisena tämä bonus on aika suuri koska kieli on harvinainen), niin sitten voi elo olla jokseenkin "ruusuista." Moneen paikkaan pääsee myös aika vähillä meriiteillä, tärkeintä että on se suomen kieli hallussa.