Kannattaako Kaukajärvelle (Tre) muuttaa?
Lapsia ei ole, joten siltä osin ei ole niin suurta väliä, mutta ei sitä tietysti mihinkään täydelliseen slummiinkaan välttämättä haluaisi.
Kommentit (24)
Ei kannata. Siellä tapetaan nuoria naisia säännöllisin väliajoin.
paikallinen lillehammer. jos olet tehnyt jotain kyseenalaista tai haluat paeta jotain ja haluat muutta ei-minnekään, sitten tänne.
Ei ole slummi, toki siellä on joitakin vanhempia asuinalueita mutta myös paljon uusia, jonkin verran palveluja keskustassa :)
Itselläni ei autollisena ole yhtään mitään valittamista, hyvin olen viihtynyt ja tosi kivat ulkoilumaastot, uimarannat yms. ihan vieressä :) Toki bussitkin kulkee arkisin vähintään kerran kymmenessä minuutissa että sieltä pääsee alle 20 minuutissa kaupunkiin silläkin keinolla. S-market löytyy, siellä myös nykyään Posti jolla on samat aukioloajat kuin kaupalla, R-kioski, Kotipizza, Kirjasto, ilmainen kuntosali.... "Normaalina" talvena ladulle pääsee melkein takapihalta, asui sitten missä päin Kaukajärveä tahansa. Jos on jotain tiettyä joka askarruttaa niin voin vastailla kysymyksiisi :)
olen asunut kaukajärvellä 2v tää on rauhallinen asuin paikka. hervannassa asuin sitä ennen 30v siellä alko olee niin rauhatonta en olisi siellä jatkanu.nyt kun lenkkeilen siellä suunnalla joskus kova kiire on kotiin k-järvelle.en muuttaisi ainakaan hervantaan. muualle kylläkin.
Mä en ikinä muuttaisi, tein sen virheen kerran, asuin 5kk kunnes pääsin pois. Se on mun makuun turvattoman oloista seutua, en ikinä kokenut oloani turvalliseksi kun kävelin kauppaan tms. Paljon maahanmuuttajia (mun mieskin on mamu, eli en tarkoita pahalla, usein vain kovin mamuvaltaiset alueet ovat levottomia) ja paljon nuoria railakkaita ihmisiä (ja itsekin olen nuori).
Mutta sekin alue sopii toisille, riippuu ihan mistä tykkää. Itse viihdyn rauhallisilla omakotitaloalueilla, ja siksi tuo ei mulle sopinut.
En muuttaisi kaukajärvelle. Annalakin jo parempi. Messukylä, veisu,nirva. Jopa hervanta.
En muuttaisi kaukajärvelle. Annalakin jo parempi. Messukylä, veisu,nirva. Jopa hervanta.
Olen yksinasuva nuori nainen enkä vielä ole oloani turvattomaksi tuntenut. Paljon enemmän pelotti esim. silloin kun asuin Kalevassa ja kävelin kaupungista myöhään kotiin, silloin usein joku lyöttäytyi seuraan ja ahdisteli, Kaukajärvellä ei ketään ole kiinnostanut. Hervanta on ihan ok, mutta sielläkin olen kokenut oloni paljon useammin turvattomaksi kuin Kaukajärvellä.
Kaukajärvi on kiva asuinalue, muuttaisin.
Siihen "keskustan" lähelle olisin muuttamassa. Uimarannasta on kokemuksia, ja se on kiva paikka. Muuten tuntuu kuulevan paikasta enemmän negatiivista kuin positiivista.
Onhan se slummia, mutta ei kuitenkaan ihan pahimmasta päästä Tampereella. Paljon sossuporukkaa asuu myös Kauksulla.
Haihara ainakin on aivan ihana paikka. Eikun Kaukajärvelle vaan!
Kaikki jakaa mielipiteet. Olen asunut seudulla 30 vuotta, suosittelen.
Missä täällä on ilmainen kuntosali?
Slummiutuu hyvää vauhtia, en muuttaisi.
Riippuu hirveän paljon siitä, mihin päin Kaukajärveä ja millaiseen taloon. Kaupunginosien suhteen on paljon kysymys yksilöllisistä mieltymyksistä ja paikan synnyttämästä fiiliksestä. Jos olet epävarma, älä ainakaan heti osta asuntoa. Jos taas muutat vuokralle, niin sittenpähän pääset testaamaan, sopiiko alue sinulle.
Terkut Annalasta. Asun rt-kodissani alueen porukoilla. Uimarantaan on 500m, lenkkipolulle vähemmän. Kauppaan vajaa kilsa ja bussi kulkee melkein kotiovelta. Ollaan viihdytty :-)
Minä tykkään! Asutaan ihan kaukajärven keskustassa, ilman autoakin pärjää hyvin koska bussit nro 15 ja 22 tosiaan kulkee kerran kymmenessä minuutissa ja 70 kulkee kangasalantieltä, silläkin pääsee keskustaan sekä tietysti Kangasalle. Ollaan pari vuotta nyt asuttu. Koiran kanssa ja ilman sitä hyvät lenkkimaastot jne. Harvoin olen mihinkään epämääräiseen törmännyt, joskus havahtunut unesta kesäaikaan kun klo 02 aikaan on paikallisen mennessä kiinni on muutama ohikulkija mölissyt ulkona. Omaan viihtymiseeni ja turvallisuuden tunteeseeni vaikuttaa toki myös se, että asumme kerrostalossa joka on rauhallinen ja jossa on aina rapun ovet lukossa. Kaukajärven palveluihin lisätäkseni, löytyy myös apteekki, kampaamo, kaksi leipomoa/kahvilaa, kukka- ja sisustuskauppa, kampaamo, makuuni ja mcdonald's, ainiin ja rautia + aiemmin ketjussa kerrotut palvelut.
Ylemmät kommentoijat kuuluvat siis itse tähän epämääräiseen piiriin, jotka ovat ehkä kerran tai kaksi käyneet ko asuinalueella. ::D Kaukajärven keskustassa asuu lähinnä vanhuksia. Sitten on tämä opiskelijatalo. Hiukan vanhemmissa taloissa juvankatua pitkin mentäessä asuu sitten värikkäämpää kansaa. Onko kjärvi sen turvattomampi kuin muutkaan asuinalueet? En usko!:) itselle ei kertaakaan ole sattunut mitään kyseenalaista ja hyvin uskallan nuorena naisena iltaisinkin yksin kulkea!