Muistaako kukaan sitä Fazerin siesta patukkaa? Mitä makua se oli?
Tuossa jutussa mainitaan Fazerin Siesta patukka mutta ei ole lisätietoa mikä sen maku oli? En löytänyt googlettamallakaan tietoa. Muistaako kukaan?
12 kadonnutta tuotetta, joita suomalaiset kaipaavat muistatko sinä nämä herkut?
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000009431982.html
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Tummaa tryffelisuklaata, ehkä?
Jotain sen tapaista kyllä. Hyvää oli.
Milloin tuo on ollut myynnissä? Itse olen 46-vuotias ja ei kyllä ole minkäänlaista muistikuvaa tuollaisesta karkista.
Tuossa samassa jutussa oli ne pastirol-rasiat mutta nimenomaan nuo ysärin boxit. Eikö noita ollut jo aiemmin sellaisina enemmänkin kurkkupastillimakuina eli mentholia ja tervaa ainakin? Ja siis tuollaisia aika isoja pastilleja joiden sisällä oli sellaista löllöä.
Vai muistanko muka ihan omiani?
Tryffeliä. Vähän kuin dacapo, mutta pehmeämpää ja ei rommin makua.
Vierailija kirjoitti:
Milloin tuo on ollut myynnissä? Itse olen 46-vuotias ja ei kyllä ole minkäänlaista muistikuvaa tuollaisesta karkista.
..ja ei kyllä, p.o. eikä kyllä ole...
Mitä ne rasiassa olleet sydämenmuotoiset valkoiset pastillit olivat? Niiden sisällä oli jotain, ehkä suklaata. Ei mitään ihan pieniä. Oliko nekin noita pastiroleja?
Tryffeliä ja ihan älyttömän hyvää.
Minimerkkarit ehti jo taas kadota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..ja ei kyllä, p.o. eikä kyllä ole...
nyt enymmärrä keitän teetä,,itselleni terveisin arja
Ihana tumma suklaakuorrute, sisältä kai lähinnä tryffeli. Suli nopeasti suussta, tai laukussa.. En muista tuollaista käärettä, vaan sellaisen , jossa oli tummanruskeaa. Saisipa vielä....
Brunbergin sininen tryffeli on pehmeää kuten siesta. Siesta oli tummempaa kuin tuo brunberg.
Tuo Ruususuklaa oli halvinta shittiä mitä kaupasta sai. Se suklaa oli hirveää jauhomaista ja täyte halvinta sokerikuraa.
Saisipa vielä😆
Kaikki nämä tuotteet oli transrasvapommeja ja jo muutamasta alkoi verisuonet mennä tukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Brunbergin sininen tryffeli on pehmeää kuten siesta. Siesta oli tummempaa kuin tuo brunberg.
Brunbergin tryffelissä muuten palmurasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa samassa jutussa oli ne pastirol-rasiat mutta nimenomaan nuo ysärin boxit. Eikö noita ollut jo aiemmin sellaisina enemmänkin kurkkupastillimakuina eli mentholia ja tervaa ainakin? Ja siis tuollaisia aika isoja pastilleja joiden sisällä oli sellaista löllöä.
Vai muistanko muka ihan omiani?
Ihan oikeassa olet, ysärin maut olivat niitä uusimpia. Vanhemmista etenkin anis on jäänyt mieleen, ai että miten oli hyvää.
Siesta oli juuri tryffelin tyyppistä. Tiivistä sellaista. Itse en koskaan tykännyt siitä, oli vähän saman tasoista kuin Budapestit, mutta ilman sitä "jauhoa". Jos tykkää Budapesteistä, tykkäisi varmasti myös Siestasta.
N 61
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brunbergin tryffelissä muuten palmurasvaa.
Eikä ole kuin kaakaovoita ja kookosrasva. Kookosrasva ei ole palmuöljyä.
En tiedä, mutta jotenkin tuo kuva ja desing vei ajatukset jonnekin 70-luvulle tai ehken jopa 60-luvulle.
Ihan kyllä kivannäköinen kääre ja olisi tuollaisenaan oikealla tavalla retro ihan tänä päivänäkin.