Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä päivän ruokavalioni kaipaa vielä?

Vierailija
18.02.2014 |

Mitä kantsis vielä syödä? Tässä tän päivän syömiset + lisäravinteet:

-Aamupala: Kuppi kahvia ja pala ruisleipää kinkulla ja juustolla

-Lounas: 2 perunaa, nakki/jauheliha/kinkku-kastiketta, kurkkua, tomaattia, salaattia ja lasi maitoa

-Lasillinen beroccaa, kaksi omega3-kapselia, d-vitamiinia

-Välipala: Puolikas avocado sitruunamehulla, kourallinen maapähkinä-manteli-sekoitusta

Eli mitä ruokavalio kaipais vielä iltaan?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 19:53"]

Ja ei mitään pullia, viinereitä, piirakoita ym. höttöä, koska niille löytyy aina parempi vaihtoehto! Ja muista juoda paljon vettä paivän aikana (vaikkei edes maistuisi). N. 1,5-2 litraa ainakin tasaisesti päivän aikana. :)

[/quote]

Jeps, pullia ja viinereitä ja piiraita sun muita en ole syönyt koskaan kuin todella satunnaisesti. Vettä voisin kyllä nauttia enemmän, mutta mä vaan joudun ravaan ihan jatkuvasti vessassa jos juon paljon.

Vierailija
62/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 19:58"]

Juomista tulee turhia kaloreita, eli välttele mehuja, limuja, kaakaota (jossa liikaa k.jauhoa)..ja maitona vain rasvatonta. 

Googleta kunnollisia ravintosivuja/blogeja. :)

Tsemppiä!

[/quote]

Kiitos! Mehuja ja limsoja en ole juonut tähänkään asti, mutta jonkin verran kyllä siidereitä ja oluita. Jätän nyt nekin pois tai ainakin vähemmälle. Maito on rasvatonta. Pitää nyt vielä selvittää, kandeeko käyttää kevytlevitteitä vai voita. Meillä on nyt keijua/floraa. Jostain on vaan kuulunut korviin, ettei näitä suosita nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten yksinkertainen voi ihminen olla? Eikö tuo nyt ole päivänselvää, että marjat, kasvikset on terveellisiä ja slogan "500g päivässä" luulisi olevan monelle erittäin tuttu. Maitotuotteista saa proteiinia ja sokeri sisältää hiilareita. Sen sijaan ap kiittää näistä palikkaohjeista niin kuin ei olisi ikinä ennen kuullut, että siideriä ei kannata juoda jos haluaa elää terveellisesti.

Pitäiskö sun ap nyt oikeasti perehtyä tähän ravitsemukseen ihan oikeasti ja paremmin jostain selvästä lähteestä. Esim liikuntablogeja on paljon, ja asiat selitetty hyvin. Sulla on perusteetkin niin hukassa, että aika vaikeeks teet asian itsellesi jos täältä tulet joka ilta kyselemään. Tuntuu muutenkin vähän sellaiselta, ettet sisäistä asioita ja pääset helpommalla kun kysyt vaan muilta, että miten tulisi syödä.

Vierailija
64/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun olekaan tarkoitus kaikkea täällä ehdotettua terveellistä LISÄTÄ ruokavalioon, vaan muokata sitä kokonaisuutena terveelliseksi. Jotain turhempaa siis lähtee pois ja terveellisempää tilalle.

Vierailija
65/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:08"]

Siis miten yksinkertainen voi ihminen olla? Eikö tuo nyt ole päivänselvää, että marjat, kasvikset on terveellisiä ja slogan "500g päivässä" luulisi olevan monelle erittäin tuttu. Maitotuotteista saa proteiinia ja sokeri sisältää hiilareita. Sen sijaan ap kiittää näistä palikkaohjeista niin kuin ei olisi ikinä ennen kuullut, että siideriä ei kannata juoda jos haluaa elää terveellisesti.

Pitäiskö sun ap nyt oikeasti perehtyä tähän ravitsemukseen ihan oikeasti ja paremmin jostain selvästä lähteestä. Esim liikuntablogeja on paljon, ja asiat selitetty hyvin. Sulla on perusteetkin niin hukassa, että aika vaikeeks teet asian itsellesi jos täältä tulet joka ilta kyselemään. Tuntuu muutenkin vähän sellaiselta, ettet sisäistä asioita ja pääset helpommalla kun kysyt vaan muilta, että miten tulisi syödä.

[/quote]

Kun on lusikalla annettu, ei voi sillä kauhalla vaatia... 

Vierailija
66/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellaki, todellaki, todellaki, todellaki, todellaki, todellaki.

Vierailija
67/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä oon oppinut monta hyvää perusasiaa tästä ketjusta. Joten: en kysellyt turhaan. :)) Kiitos vaan vinkeistä kaikille! Kyllä mä varmaan etsin joskus tässä tietoa muualtakin, mutta lähdin nyt alkuun liikkeelle ihan keskustelupohjalta täällä. Ei kai se sinua haittaa?

Vierailija
68/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:12"]

[/quote]

Mä oon oppinut monta hyvää perusasiaa tästä ketjusta. Joten: en kysellyt turhaan. :)) Kiitos vaan vinkeistä kaikille! Kyllä mä varmaan etsin joskus tässä tietoa muualtakin, mutta lähdin nyt alkuun liikkeelle ihan keskustelupohjalta täällä. Ei kai se sinua haittaa?

[/quote]

Googlaa. Eikö se ollut sun ohje muillekin.

Vierailija
69/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:10"]

Ei sun olekaan tarkoitus kaikkea täällä ehdotettua terveellistä LISÄTÄ ruokavalioon, vaan muokata sitä kokonaisuutena terveelliseksi. Jotain turhempaa siis lähtee pois ja terveellisempää tilalle.

[/quote]

Mä oon varmaan syönyt superepäterveellisesti ennen, koska mun silmiini tänpäiväinen ruokavalioni näyttää ihan terveelliseltä: pähkinät, mantelit, avocado, appelsiini, tomaatti, kurkku, salaatti ovat sellaisia, mitä en ole ennen juuri käyttänyt. Kananmunakin on varmaan ihan hyvä ja maitokin, kun vaan jättää kaakaojauheen pois. Eli huonoa asuutta ovat ilmeisesti nuo kaksi perunaa ja jauhelihakastike (jossa seassa hiukan kinkkua ja nakkeja). Ehkä voisin huomenna tehdä lounaaksi kasviksia + kanaa ja ottaa iltapalan yhteydessä rahkaa ja marjoja. 

Vierailija
70/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miksi googlaisin? Olen saanut täältä monta hyvää neuvoa. Ei ole tarvetta googlata. 

Vierailija
71/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:10"]

[/quote]

Mä oon varmaan syönyt superepäterveellisesti ennen, koska mun silmiini tänpäiväinen ruokavalioni näyttää ihan terveelliseltä: pähkinät, mantelit, avocado, appelsiini, tomaatti, kurkku, salaatti ovat sellaisia, mitä en ole ennen juuri käyttänyt. Kananmunakin on varmaan ihan hyvä ja maitokin, kun vaan jättää kaakaojauheen pois. Eli huonoa asuutta ovat ilmeisesti nuo kaksi perunaa ja jauhelihakastike (jossa seassa hiukan kinkkua ja nakkeja). Ehkä voisin huomenna tehdä lounaaksi kasviksia + kanaa ja ottaa iltapalan yhteydessä rahkaa ja marjoja. 

[/quote]

Miksi peruna ja kastike ovat huonoa?

Vierailija
72/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:22"]

[/quote]

[/quote]

Kannattaa googlata. Netti on täynnä tietoa asiasta.

Miksi googlaisin? Olen saanut täältä monta hyvää neuvoa. Ei ole tarvetta googlata. 

[/quote]

Vierailija
73/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jeesus mikä palikka. 

Vierailija
74/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:23"]

Perunassa on hiilaria, näin oletan, ja kastike sisälsi lihan lisäksi nakkia. En mä tiedä mitä muutakaan huonoa tuossa päivän ruokavaliossani.  (Joku käski karsia huonoja ruokia päivän ruokavaliostani.)

Vierailija
75/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sinä olet. Menisit pois.

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:25"]

Ei jeesus mikä palikka. 

[/quote]

Vierailija
76/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herranlettas, edelleen sulla on ajatukset aiheesta päin honkia. Ei peruna ole todellakaan mitään "pahaa", sulla on hei KAKSI perunaa tossa. Sisältää hiilaria joo, mutta kroppa tarvitsee myös sitä. Eri asia jos olisi kasa ranskiksia, tai 5 perunaa ja 3 lihapullaa. Mene nyt sinne ravitsemusblogiin.

Vierailija
77/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:33"]

No herranlettas, edelleen sulla on ajatukset aiheesta päin honkia. Ei peruna ole todellakaan mitään "pahaa", sulla on hei KAKSI perunaa tossa. Sisältää hiilaria joo, mutta kroppa tarvitsee myös sitä. Eri asia jos olisi kasa ranskiksia, tai 5 perunaa ja 3 lihapullaa. Mene nyt sinne ravitsemusblogiin.

[/quote]

En mä syö koskaan ranskalaisia enkä juuri muitakaan pakasteita/eineksiä. Joku tässä aiemmin mainitsi, että päivän ruokavaliossani on hänen mielestään liikaa hiilareita. Siksi ehdotin perunoiden poistoa. Kyllähän monet nykyään kokoavat lounaansa lihasta ja kasviksista ilman pastaa, perunaa tai riisiä. Ruokavalioni sisältää kyllä hiilareita tarpeeksi, kuten huomannet jos katsot päivän syömiseni.

Vierailija
78/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:39"]

[/quote]

En mä syö koskaan ranskalaisia enkä juuri muitakaan pakasteita/eineksiä. Joku tässä aiemmin mainitsi, että päivän ruokavaliossani on hänen mielestään liikaa hiilareita. Siksi ehdotin perunoiden poistoa. Kyllähän monet nykyään kokoavat lounaansa lihasta ja kasviksista ilman pastaa, perunaa tai riisiä. Ruokavalioni sisältää kyllä hiilareita tarpeeksi, kuten huomannet jos katsot päivän syömiseni.

[/quote]

Juu, mutta vähähiilihydraattisen ruokavalion vastapainoksi on sitten enemmän rasvaa (hyviä rasvoja tietenkin). Eiköhän ole selvä, että minä ja varmaan kaikki tällä palstalla tietävät näistä asioista sinua paremmin. Joten helpottaisi neuvomista jos et joka asiaan väittäisi vastaan.

Se, että joku neuvoo yhtä ja toinen toista ei tee sinua yhtään hurskaammaksi tässä asiassa. Et voi yhdistellä asioita sieltä ja täältä. Ruokavalio on kokonaisuus, ja yhden ruoka-aineen muutos vaikuttaa koko ruokavalioon. Googlaa vaikka makrojakauma.

Vierailija
79/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:39"]

[/quote]

[/quote]

Juu, mutta vähähiilihydraattisen ruokavalion vastapainoksi on sitten enemmän rasvaa (hyviä rasvoja tietenkin). Eiköhän ole selvä, että minä ja varmaan kaikki tällä palstalla tietävät näistä asioista sinua paremmin. Joten helpottaisi neuvomista jos et joka asiaan väittäisi vastaan.

Se, että joku neuvoo yhtä ja toinen toista ei tee sinua yhtään hurskaammaksi tässä asiassa. Et voi yhdistellä asioita sieltä ja täältä. Ruokavalio on kokonaisuus, ja yhden ruoka-aineen muutos vaikuttaa koko ruokavalioon. Googlaa vaikka makrojakauma.

[/quote]

Tietysti on selvää, että sinä ja muut palstalaiset tietävät näistä asioista enemmän kuin minä. Sepä juuri on kaikkien kysymysteni pointti. Kyllä mä tiedän, että ruokavalioni sisältää riittävästi hiilareita (ja rasvaa) ilman noita kahta perunaakin. Sen verran alkeita mullakin on hallussa. 

Vierailija
80/94 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sulle! Sittenhän pärjäät näillä eväillä itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi