Onko ihmisten luotettavuus ja hyvyys kadonnut täysin?
Tällainenkin tuli mieleen mm. kun netissä on tullut lueskeltua ihmisten kommentteja ja viestejä. On pettäjää, jättäjää, ahneutta, kateutta,mustasukkaisuutta,huijaamista tai muuten vaan ilkeää ja karua. Ovatko ihmiset oikeasti tällaisia, mitä netti antaa ymmärtää vai onko netti vain ihmisten likasanko ja näyttää sen ruman puolen? Tuntuu vain ettei nykypäivänä oikeassa elämässä törmää kovin usein ihmisten parempaan puoleen ja siitä tulee kyllä surulliseksi.Miten saataisiin hyvät arvot takaisin maailmaan ja ehkä nettiinkin ja kaiken saastan alta?
Kommentit (26)
Ihminen ei ole hyvä, vaan paha. Se hyvyyskin mitä näkee on usein vain pinnallista.
Netissä anonyymina syljeskelty vihapuhe se vasta vihaajan omaa energiaa kuluttaakin! Energian säästämisellä ei siis ainakaan kannata omaa vittumaisuuttaan perustella.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 21:57"]
Ihminen ei ole hyvä, vaan paha. Se hyvyyskin mitä näkee on usein vain pinnallista.
[/quote]
No ei ole. Tällainen lausunto kertoo lähinnä siitä, mitä itse olet. Ihminen uskoo useimmiten muiden olevan sellaisia, mitä omasta sisimmästä löytyy.
10
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 21:57"]
[/quote]
No ei ole. Tällainen lausunto kertoo lähinnä siitä, mitä itse olet. Ihminen uskoo useimmiten muiden olevan sellaisia, mitä omasta sisimmästä löytyy.
10
[/quote]
En ole sen pahempi kuin muutkaan. En minäkään näytä pahalta ulkoisesti, päin vastoin olen hyväntuulinen ja säyseä kuin lammas, ja puhun sävyisästi. En varasta enkä ole väkivaltainen tai muuten rikollinen (jos ei jotain pikku hölmöilyjä lasketa) Haluaisin olla hyvä ja rakastaa ihmisiä. Mutta huomaan että en kykene siihen muuta kuin korkeintaan teoilla. Eli kun sanoin että ihminen ei ole hyvä, vaan paha niin tarkoitan sitä syvällisemmin. Toki "perushyvä" ihminen tai kansalainen voi olla monikin, mutta jossain siellä pohjalla on kuitenkin itsekäs ihminen, vaikka siihen ei haluaisi uskoa. Mutta se tulee usein esille joissain tietyissä tilanteissa. Mitä asiaa on tutkittukin niin esimerkiksi ihminen lahjoittaa hyväntekeväisyyteen sitä vähemmän ja epämielummin, mitä pitempään se saa aikaa miettiä asiaa. Eli ihminen on yhteistyöhaluinen mutta se pahuus piilee siellä pohjalla.
En tiedä, mutta olin kaksi kuukautta poissa palstalta ja tänääm erehdyin tänne. Virhe. Tuli taas todella ahdistunut olo tästä ilkeydestä ja vihasta.
No en voi ihan niin sanoa tai aivan täysin allekirjoittaa,tietenkiin piittämättömyys ja surumielisyys ovat lisäntynyt mutta on toisinaan olemassa ihmisia jotka säväyttä ät omalla sydämmellisyydellään ja vilpittömydellään! Ajattelen asiasta että kun kyseisellä he.kilöllä anteksianto on sielun olotila niin elämä jotenkiin alkaa ohjataa meitä hyvien ja sydämmellisten ihmisten luo. Kun tavallaan itse elää agape rakkaudelle niin asit jotenkiin rullavat eri tavallaan-saa enemmään aikaan juuri positiivisuutta ja autuat ovat Hänen omia. Jumalan jalkojen juuressa eläminen ruokkii positiivisuutta kyllä :).