Olen naimisissa papin kanssa - kysyttävää?
Kommentit (115)
Onko miehesi kovin harras uskovainen, miten se vaikuttaa sinuun?
Joudutko elämään syyllistämisen ja vertailun kohteena?
Onko raamattua pakko lukea joka päivä?
Pitääkö sinun, velvollisuuden tunnosta, vierailla jatkuvasti seurakuntalaisten luona?
Oletko avioliiton myötä muuttunut/ joutunut muuttamaan omaa asennettasi ja ajatusmaailmaas?
Vaatiiko miehesi sitä sinulta alamaisuutta ja nöyryyttä?
Oletko joutunut ristiriitatilanteisiin valintojesi takia?
Harmittaako sinua puolisosi työn epäsäännöllisyys, tyoajattomuus ja poissaolot kotoa? Näistä tunnen itse aina syyöllisyyttä.
T. Pappi (nainen)
odotitteko avioliittoon asti?
onko lapsillanne (tai oletteko ajatelleen mahdollisesti tuleville lapsillenne) selvästi raamatulliset nimet? esim. pietari, johannes jne
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 16:47"]Onko miehesi kovin harras uskovainen, miten se vaikuttaa sinuun?
Joudutko elämään syyllistämisen ja vertailun kohteena?
Onko raamattua pakko lukea joka päivä?
Pitääkö sinun, velvollisuuden tunnosta, vierailla jatkuvasti seurakuntalaisten luona?
Oletko avioliiton myötä muuttunut/ joutunut muuttamaan omaa asennettasi ja ajatusmaailmaas?
Vaatiiko miehesi sitä sinulta alamaisuutta ja nöyryyttä?
Oletko joutunut ristiriitatilanteisiin valintojesi takia?
[/quote]
Puolisoni kunnioittaa vakaumustani. Meillä on aika samanlaiset elämänarvot eli yhteistä pohjaa löytyy vaikken olekaan uskovainen. Nämä asiat ei ikinä ole mikään väännön aihe. Kyselen häneltä usein ihan uteliaisuutta teologiasta. Samaan tapaan hän kyselee minun osaamisalasta.
Joskus kohtaan syyllistämistä... Se saa minut ahdistumaan ja raivostumaan.
Oliko kysymys, että onko papin pakko lukea raamattua joka päivä? Ei tietenkään, mutta työn takia pitää olla kartalla kirkkovuoden teksteistä, jotta voi pitää hartauksia, saarnata tai pitää aamunavauksia jne. Joka sunnuntaille kun on omat tekstinsä.
Ei tarvitse vierailla kenenkään luona.
Avioliiton myötä olen tinkinyt siten että kuulun yhä kirkkoon. Menimme kirkossa naimisiin, vaikka maistraatti olisi käynyt minulle. Lapsi on kastettu mikä oli myönnytys.
Meillä on varmasti keskimääräistä tasa-arvoisempi parisuhde. Kunnioitamme toisiamme. Ja täydennämme... Mitään alamaisuutta ei ole todellakaan havaittavissa.
Ristiriitatilanteita ei ole, elämä on valintoja simple as that!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 16:51"]Harmittaako sinua puolisosi työn epäsäännöllisyys, tyoajattomuus ja poissaolot kotoa? Näistä tunnen itse aina syyöllisyyttä.
T. Pappi (nainen)
[/quote]
Olen tottunut siihen ja tiesin, että se kuuluu pakettiin. Oma työnikään ei ole perinteinen 8-16 joten joustoa on. Harmittaisi ehkä jos lapsia olisi paljon.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 16:51"]odotitteko avioliittoon asti?
onko lapsillanne (tai oletteko ajatelleen mahdollisesti tuleville lapsillenne) selvästi raamatulliset nimet? esim. pietari, johannes jne
[/quote]
Lapsellamme ei ole raamatullinen nimi. Emme odottaneet avioliittoon asti, emme ole toistemme ensimmäiset seurustelukumppanit.
Eikö mielestäsi ole outoa, että pappipuolisosi ei välttämättä ole uskovainen?! Enkä nyt tarkoita niitä ajoittaisia epäilyksiä, joita on varmasti kaikilla, mutta että ei kysyttäessäkään ole asiasta varma.
Ei oo kysyttävää.. Papit on ihme tekopyhiä apinoita..
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 17:09"]Eikö mielestäsi ole outoa, että pappipuolisosi ei välttämättä ole uskovainen?! Enkä nyt tarkoita niitä ajoittaisia epäilyksiä, joita on varmasti kaikilla, mutta että ei kysyttäessäkään ole asiasta varma.
[/quote]
Ei ole. Olen jäävi vastaamaan hänen puolesta, mutta usko on paljon enemmän, kuin se että tunnustaa uskonsa. Puolisoni ei ole tilivelvollinen minulle uskostaan vaan se on hänen ja Jumalan välinen asia. Näen hänessä hengellisyyttä ja se nousee pintaan esim. jos joku läheinen sairastuu tai tapahtuu jotain pahaa. Aistin silloin hänessä vahvan luottamuksen tilan, josta hän ammentaa voimaa. Näitä tilanteita tulee silloin tällöin. Osa on isompia ja osa pienempiä tekijöitä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 17:15"]Ei oo kysyttävää.. Papit on ihme tekopyhiä apinoita..
[/quote]
Osa mahdollisesti onkin. Puolisoni ei.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 17:09"]Eikö mielestäsi ole outoa, että pappipuolisosi ei välttämättä ole uskovainen?! Enkä nyt tarkoita niitä ajoittaisia epäilyksiä, joita on varmasti kaikilla, mutta että ei kysyttäessäkään ole asiasta varma.
[/quote]
Ei ole. Olen jäävi vastaamaan hänen puolesta, mutta usko on paljon enemmän, kuin se että tunnustaa uskonsa. Puolisoni ei ole tilivelvollinen minulle uskostaan vaan se on hänen ja Jumalan välinen asia. Näen hänessä hengellisyyttä ja se nousee pintaan esim. jos joku läheinen sairastuu tai tapahtuu jotain pahaa. Aistin silloin hänessä vahvan luottamuksen tilan, josta hän ammentaa voimaa. Näitä tilanteita tulee silloin tällöin. Osa on isompia ja osa pienempiä tekijöitä.
[/quote]
Lisään vielä... Jos kysyt joltakin ihmiseltä uskooko hän Jumalaan niin mielestäni sinun on myös kyettävä määrittämään usko (mitä se on). Luulen, että koska emme puolisoni kanssa puhu käsitteellisesti samasta asiasta, häntä ei huvita vastata :-). Se hänelle suotakoon. T. Ap
onko miehesi jäykkä ja tylsä luonteeltaan, osaako hullutella?millaista seksi on hänen kanssaan?
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 16:51"]Harmittaako sinua puolisosi työn epäsäännöllisyys, tyoajattomuus ja poissaolot kotoa? Näistä tunnen itse aina syyöllisyyttä.
T. Pappi (nainen)
[/quote]
Olen tottunut siihen ja tiesin, että se kuuluu pakettiin. Oma työnikään ei ole perinteinen 8-16 joten joustoa on. Harmittaisi ehkä jos lapsia olisi paljon.
[/quote]
Lisis. kesällä kyllä harmittaa mutta onneksi rippileirit nykyisin on lyhyempiä, kuin ennen. Kesäviikonloput olisi kuva olla yhdessä ja niitä on harvemmin vapaina.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 16:51"]Harmittaako sinua puolisosi työn epäsäännöllisyys, tyoajattomuus ja poissaolot kotoa? Näistä tunnen itse aina syyöllisyyttä.
T. Pappi (nainen)
[/quote]
[/quote]
Lisis. kesällä kyllä harmittaa mutta onneksi rippileirit nykyisin on lyhyempiä, kuin ennen. Kesäviikonloput olisi kuva olla yhdessä ja niitä on harvemmin vapaina.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 17:26"]onko miehesi jäykkä ja tylsä luonteeltaan, osaako hullutella?millaista seksi on hänen kanssaan?
[/quote]
Hän on asiallinen ja yleensä se on sellaista kohteliaisuutta ja kunnioittavaa käytöstä kaikkia kohtaan. Hän ei koskaan ole töykeä tai epäkunnioittava vaan keskusteleva, kuunteleva ja läsnäoleva. Hän katsoo ihmisiä silmiin jne. Hän on yksi rennoinpia ja humoristisimpiä ihmisiä jonka tunnen, vaikka hänessä onkin mietteliäs, filosofinen ja syvä taso... Seksielämäämme en halua kommentoida (pidän intiimit asiat intiimeinä netissäkin).
Juoko miehesi alkoholia? Käyttekö yhdessä baarissa? Osaako miehesi laulaa hyvin? Millaisesta musiikista hän pitää?
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 17:09"]Eikö mielestäsi ole outoa, että pappipuolisosi ei välttämättä ole uskovainen?! Enkä nyt tarkoita niitä ajoittaisia epäilyksiä, joita on varmasti kaikilla, mutta että ei kysyttäessäkään ole asiasta varma.
[/quote]
[/quote]
Eihän hänen usko ole vain hänen ja Jumalan välinen asia. Hän on pappislupauksessa luvannut: "Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä." Teidän keskustelut voivat olla yksityisiä ja voit pitää ne kahdenkeskisenä, mutta miehesi on tilivelvollinen antamansa lupauksen mukaisesti uskostaan seurakunnalle, mutta myös muille.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 17:37"]Juoko miehesi alkoholia? Käyttekö yhdessä baarissa? Osaako miehesi laulaa hyvin? Millaisesta musiikista hän pitää?
[/quote]
Puolisoni juo vähän ja sivistyneesti. Käymme joskus juomassa lasilliset viiniä esimerkiksi jonkin konsertin tai muun jälkeen. Humalassa hän ei ole koskaan. Hän kuuntelee tavallista musiikkia, mutta yleensä siinä on joku juttu joko sanotuksissa tai musiikillisesti... Rock musiikista klassiseen. Ei nyt mitään Rihannaa kuitenkaan :-) t. Ap
Anteeksi jäi vastaamatta yhteen kysymykseen, puolisoni on musikaalinen ja osaa soittaa pianoa hyvin. Laulaa osaa myös.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 16:21"]Mikä sinua harmittaa elämässäsi?
[/quote]
ihmisten meihin kohdistamat stereotypiat ja ennakkoluulot