Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiva kk-raha teini-ikäiselle? Siis 14-15 vuotiaalle ja mihin kaikkeen odotatte sen riittävän?

Vierailija
03.11.2020 |

Millasia summia annatte, ja pitääkö teinin jotenkin tienata kk-rahansa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kolmesataa.

Vierailija
22/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoin 50€,mutta kaikki raha meni vain limsoihin, kekseihin ja karkkiin ja silti poika tyhjensi kaapeistakin herkut. Lopetin rahan antamisen. Ajattelin ettei rahaa tarvi.

Mihin se olisi pitänyt kuluttaa? Määrääkö sinun pomosi mihin rahasi tuhlaat?

Itse säästin lähes kaiken, ostin oman tietokoneen lopulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

14v. tyttö. Saa 80€/kk, vaatimuksena 2kk kuussa kodin imurointi ja moppaus. Saa myös pitää rahat kun vie tyhjät pullot ( emme käytä alkoa joten vain limu yms.pulloja), extraa saa hyvistä koenumeroista eikä meikkejä tai vaatetta tarvi itse ostaa. Asumme Virossa joten hintataso alhaisempi kuin Suomessa.

Vierailija
24/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoin 50€,mutta kaikki raha meni vain limsoihin, kekseihin ja karkkiin ja silti poika tyhjensi kaapeistakin herkut. Lopetin rahan antamisen. Ajattelin ettei rahaa tarvi.

Ajattelin, että voisi vaikka säästää tietokone tai musa juttuihin ym. Kaikella rahalla osti herkkuja ja lisäksi lahjarahat herkkuihin ja tosiaan tyhjentää kaapitkin, kun pidän vierasvaraa ja perheen herkkuhetkiin kaikenlaista. En katso tuota, että jopa 25 € viikossa menee irtokarkkiin ja limsaan. Lidlistä osti isoja määriä.

Annat lapselle rahaa omaan käyttöön mutta käytännössä määräät mihin se raha pitää ”säästää”? Oletpa ikävä ihminen.

Juu kun teinit itse otti puheeksi, että haluavat kk-rahan ja säästävät hankintoihin. Tuo onnistuu 17 vuotiaalta, mutta ei tuolla 15-vuotiaalla mitenkään. Ainut kolmesta teinistä, jolla on reikiä hampaista paikattu ja käytös levotonta. Katson, että velvollisuus puuttua.

Et sinä voi määrätä mitä hän rahoillaan tekee kunhan ei ole mitään laitonta.

Kyllä minä päätän annanko rahaa vai en. Ei tarvi karkkirahaa kymmeniä euroja kuukaudessa. Ostan muuten vaatteet, harrastusvälineet ym.

Muille lapsille annat mutta yhdelle et, koska sinusta hän tuhlaa turhuuksiin :) kiva äiti.

Juu kun muut säästävät ja ostavat rahoilla itse elektroniikkaa ym Tälle nuorimmalle ostan minä. En aio katsoa, kun tuhoaa hampaansa. Reikiä paikattu kahden vuoden aikana seitsemän. Isoveljillä ei reikiä ole. Siinä tarpeeksi syytä.

Vierailija
25/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse säästin lähes kaiken, ostin oman tietokoneen lopulta.

Ja meillä on kissa jonka nimi on Kalle.

Vierailija
26/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50€/kk menee kyllä äkkiä.. Hese/Mac -ateria keskimäärin 5-7€, sitten leffat, uimiset, satunnaiset limut & karkit.. 

Ei ihme että nuoriso on nykyään ylipainoista jos ensisijaiset hankinnat ovat mäkkärin ateriat, limut ja karkit. Kai ne teinit kotonakin saavat ruokaa? Tietysti joskus on kiva herkutella mutta ei kai sitä heseä tarvitse monta kertaa viikossa saada?

Hesellä tai Mäkkärillä käymisen perimmäinen syy ei välttämättä ole se syöminen, vaan kavereiden kanssa hengailu. On kiva mennä, kun kaveritkin menevät, ihan ymmärrettävää.

Ja tuolla 50 eurolla ei kovin montaa kertaa viikossa näissä käydä.

Tiedän. Tuolla rahalla pääsee sinne mäkkärille hengailemaan ihan tarpeeksi usein. Aina ei myöskään ole pakko tuhlata ateriaan, voi ottaa pelkät ranskalaiset tai pirtelön. Kuka teini edes jaksaa syödä monta kertaa viikossa hamppariaterian kun kotonakin on ruokaa odottamassa?

Eikä meidän teinin kaverit tietääkseni päivittäin hesellä käy, hengailevat paljon myös toistensa luona, harrastuspaikoissa yms. Minusta ei ole hyvä opettaa että olisi jotenkin normaalia käyttää yli 50e kuussa pikaruokaan, limsaan ja karkkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme