Mitä teillä tänään syödään?
Oma "ruokalista" alkaa taas tympimään joten kertokaahan te mitä teillä tänään kokkaillaan :)
Kommentit (30)
Alkuun salaattia, sitten ajattelin tehdä pastaa johon chorizomakkara-tomaatti-vihanneskastike, jälkkäriksi köyhiä ritareita.
Tein eilen hernekeittoa, joten sitä syödään huomiseen asti.
Meidän viikon ruokalista.
Maanantai: possupihvejä, perunaa ja perus salaattia.
Tiistai: kaalilaatikko
Keskiviikko: makkarakeitto ja itsetehtyjä sänpylöitä
Torstai: hernekeitto. Jälkkäriksi lettuja (kunnon kermavaahto, mansikkahillo ja vaniljajäätelö kasalla)
Perhantai: jauhelihapizzaa ja kreikkalaista salaattia.
Lauantai: makaronisalaatti (kinkkua, makaroonia, tomaattia, paprikaa, kurkkua, salaattia, fetajuustoa)
Sunnuntai: hirvipaisti, punaviinikastike, keitetyt perunat, kasviksia ja salaattia
Laitan kokonaisen kanan uuniin, lisäksi varmaan riisiä ja joku currykastike + salaatti.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 10:27"]Lohipullia ja perunaa.
[/quote]
Miten teet lohipullat? Kuulostaa ihanalta, oikein leukapieliin sattuu kun sylki sieltä tirskahti. Mahtavaa miten toisten arkiruokaa yksi ei ole koskaan maistanutkaan.
[/quote]
Ihan samoin kuin lihapullat mutta jauhelihan tilalla muusataan paistettua lohta. Mä ostan usein valmiina koska maksaa vain pari euroa pussillinen ja tuore lohi on itsessään melko kallista.
[/quote]
tuleeko noista pullista kuivia? itse olen joskus syönyt lohipullia ja mieleen on jäänyt vain niiden kuivuus vaikka lohi onkin yksi lempi raaka-aineistani.
[/quote]
Niistä tulee juu aika kuivia, kannattaa olla muusia tai vaikka raejuustoa myös lautasella kostukkeena.
Päivällä eilistä jämää: broilerikastiketta ja jasmiiniriisiä. Illalla perunoita ja jauhelihakastiketta
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 11:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 10:46"]
Eilistä makaronilaatikkoa lihaliemeen tehtynä.
[/quote]
mitä tarkoitat lihaliemeen tehtynä?
[/quote]
Munamaidon sijasta lihaliemi ja kananmuna :)
[/quote]
Miksi sinne kananmunaa pitää laittaa. Itse teen niin, että keitän makaronit kasvisliemessä puoliraaoiksi, jätän sopivasti lientä, sekoitan jauhelihat joukkoon ja uuniin. Liemi imeytyy uunissa makaroneihin ja tuloksena on napakka makaroonilaatikko. Kananmuna on tarpeeton.
[/quote]
Meillä tykätäänkin ei niin tiiviistä versiosta, siksi munaa joukkoon
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 10:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi sinne kananmunaa pitää laittaa. Itse teen niin, että keitän makaronit kasvisliemessä puoliraaoiksi, jätän sopivasti lientä, sekoitan jauhelihat joukkoon ja uuniin. Liemi imeytyy uunissa makaroneihin ja tuloksena on napakka makaroonilaatikko. Kananmuna on tarpeeton.
[/quote]
[/quote]
Ööh...munahan nimenomaan sitoo ja tiivistää. Ei taida sinulla oikein olla kokkauksen perustiedot hallussa :D?
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 11:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ööh...munahan nimenomaan sitoo ja tiivistää. Ei taida sinulla oikein olla kokkauksen perustiedot hallussa :D?
[/quote]
Se riippuukin siitä, missä suhteessa on nestettä ja munia, ei sinne kennollista tungeta. Uskallan kokkina väittää, että hanskaan keittopuuhat paremmin kuin hyvin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]