Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kirjasto, museo, kulttuuri tai taideopetus alalla?

Vierailija
17.02.2014 |

Minulla olisi sinulle muutama kysymys :)

A) mikä olet ja mitä teet
B) palkka
C) työn parhaat puolet
D) työn huonoimmat puolet
E) mikä polku johti tähän työhön

Kiitos kaunis jos viitsit vastata!

Lotta
Lähetetty iPhonesta

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 21:45"]

Kiitos 15 ja 16!

15 Kuinka pääsit markkinointi alalle, vaikka koulutuksesi oli tutkija/museomaailmasta?  Ja millaista markkinointiassarin työ on ollut?

16 Mahtavaa että joku ihana vastasi kysymyksiini täydellisesti <3 Onkohan kuvataideopetuksen alalle mitään muuta tietä kuin yliopisto, jos on jo jonkin taidealan ammattitutkinto.

Laura

[/quote]

Kuvisopettajan virkaa et voi saada peruskoulusta tai lukiosta ilman yliopistotutkintoa. Sen sijaan esim. kansanopistoissa, kuvataidekouluissa, kerhoissa jne. taideopetusta voidaan antaa monillakin tutkinnoilla. Aika moni kuvataiteilija (amk tai yliopisto) tienaa lisätuloja opetustyön avulla. 

Vierailija
22/23 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 21:52"]

Opetan äidinkieltä ja historiaa, joten kaikki mainitsemasi alat kuuluvat minun työhöni. Palkalla tulee sinkkuna toimeen ihan ok, perheellisenä nippanappa. Jos olet seuraillut av:tä kauemminkin, tiedät kyllä, mitkä ovat tämän työn haittapuolet. Ajauduin alalle sattumalta.

En ole vakkari tällä palstalla.

Lotta

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) FM (teen väitöskirjaa), teen tutkijan hommia

b) 3000 e/kk brutto

c) Mulle paras ala, tykkään kuin hullu puurosta, saa tehdä sekä itsenäistä työtä että olla tekemisissä ihmisten kanssa osassa tehtäviä, mielenkiintoista

d) rahoitusten, projektien yms. lyhytaikaisuus

e) En suunnitellut mitään opintoja sen mukaan mikä työllistäisi tai olisi "järkevää", opiskelin vain sitä mikä kiinnosti mua. Yritin jossain vaiheessa tehdä työtä toisella alalla, muttei se johtanut kuin umpikujaan. Paluu omalle alalle ja sinnikäs erikoistuminen johtivat nykytilanteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi