Oletko kirjasto, museo, kulttuuri tai taideopetus alalla?
Minulla olisi sinulle muutama kysymys :)
A) mikä olet ja mitä teet
B) palkka
C) työn parhaat puolet
D) työn huonoimmat puolet
E) mikä polku johti tähän työhön
Kiitos kaunis jos viitsit vastata!
Lotta
Lähetetty iPhonesta
Kommentit (23)
En ole, mutta osaan kirjoittaa suomen kieltä oikein siitä huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 20:45"]
[/quote]
:)... kirjoitinko jotain pahastikin pieleen?
Lotta
Kenties olisinkin, mutta valmistumisen jälkeen en saanut töitä museoalalta, vaan päädyin hissanopeksi. Onneksi!
Kirjasto. Miehet saavat lainata aina kun haluavat. Joskus otan siitä myöhästymämaksua. Palkka on sidoksissa lainaajien määrää, joten se vaihtelee suuresti. Kallion kadut johtivat tähän työhön. Parhaana puolena näen työajat, yksityisyrittäjyyden. Huonona puolena ajottainen kutina.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 21:04"]
Voi kun saisin edes yhden vastauksen joltain alalta... :)
Lotta
[/quote]
Oletko opiskelemassa kyseisiin tehtäviin johtavaa alaa vai vasta suunnittelemassa opintoja?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 20:50"]
[/quote]
Lotta
[/quote]
Kaikki yhdyssanat väärin. Kirjasto-, museo-, kulttuuri- tai taideopetusalalla.
Mä olen kirjastonhoitaja erikoiskirjastossa. Kehno palkka, mielenkiintoinen työ. En vaihtaisi toiselle alalle, rakastan työtäni.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 21:09"]
Lotta
[/quote]
Oletko opiskelemassa kyseisiin tehtäviin johtavaa alaa vai vasta suunnittelemassa opintoja?
[/quote]
Suunnittelen opintoja :)
Lotta
Lotta
[/quote]
[/quote]
Suunnittelen opintoja :)
Lotta
[/quote]
Lotta
[/quote]
Mä olen kirjastonhoitaja erikoiskirjastossa. Kehno palkka, mielenkiintoinen työ. En vaihtaisi toiselle alalle, rakastan työtäni.
[/quote]
Otsikkoon on niin vaikea saada pitkää kysymystä mahtumaan. Kirjoitin sen moneen kertaan ennen kuin meni läpi ja joka kerta lyhensin merkkejä pois kyydistä ;)
Mutta siis kiva kuulla että rakastat kirjastotyötä. Millaisessa erikoiskirjastossa olet ja mikä siihen on paras koulutus palkkauksen annalta.
Lotta
[/quote]
Lotta
[/quote]
[/quote]
Otsikkoon on niin vaikea saada pitkää kysymystä mahtumaan. Kirjoitin sen moneen kertaan ennen kuin meni läpi ja joka kerta lyhensin merkkejä pois kyydistä ;)
Mutta siis kiva kuulla että rakastat kirjastotyötä. Millaisessa erikoiskirjastossa olet ja mikä siihen on paras koulutus palkkauksen annalta.
Lotta
No niin, eiköhän tässä tullut selväksi kaksi asiaa:
1) Humanisteja ei hirveästi av:lla pyöri.
2) Ne, jotka alalla ovat, tekevät työtä ihan jostain muusta syystä kuin rahasta, koska palkasta eivät halua puhua.
Itse olisin myös voinut jollekin näistä aloista suuntautua tutkinnollani, joka jäi roikkumaan noin kymmenestä "vanhasta" ovarista ja gradusta, kun ns. oikeat työt (markkinointipainotteinen kaupallinen työ) kutsuivat. En edes vaihtanut alaa palkkauksen takia, huomasin vain olevani vähän turhan nopearytminen ihminen vaikkapa tutkija- tai museomaailmaan jo kolmantena tai neljäntenä opiskeluvuonna. Muistan kyllä, kuinka iso suomalainen museo haki aikanaan ammanuenssia, ja palkaksi oli ilmoitettu 1900 euroa kuussa. Kielitaitovaatimukset olivat melkoiset, ja kyseisen ammanuenssin olisi pitänyt vielä pystyä vähintään tradenomitasoiseen markkinoinnilliseen suunnitteluun. Tästä on toki kymmenisen vuotta, mutta jos ansaitsin jo tuolloin markkinointiassarina yksityisellä 2300 euroa kuussa, niin kaikki voivat päätellä, miten museoalan palkat suhteutuvat ns. normaalityöelämään.
Oletko kirjasto, museo, kulttuuri tai taideopetus alalla?
Minulla olisi sinulle muutama kysymys :)
A) kuvataideopettaja, perusopetus
B) n. 2500 brutto
C) opetus, saa itse päättää ja suunnitella ja rakentaa tuntien sisällöt, kunhan opsi toteutuu, työ on niin mielenkiintoista kuin miksi sen itse tekee. Pidän työstäni.
D) Paljon työtä opetustuntien ulkopuolella, oppilaat jotka eivät yritä, vaikka itse olisit antanut kaikkesi.
E) yliopisto
A) mikä olet ja mitä teet
Kirjastonhoitaja yleisessä kirjastossa
B) palkka
n. 2100
C) työn parhaat puolet
Mukavat asiakkaat, haasteet
D) työn huonoimmat puolet
Huonosti käyttäytyvät asiakkaat, jatkuvat säästöt ja kuntatyön byrokratia
E) mikä polku johti tähän työhön
Yliopisto
Kiitos 15 ja 16!
15 Kuinka pääsit markkinointi alalle, vaikka koulutuksesi oli tutkija/museomaailmasta? Ja millaista markkinointiassarin työ on ollut?
16 Mahtavaa että joku ihana vastasi kysymyksiini täydellisesti <3 Onkohan kuvataideopetuksen alalle mitään muuta tietä kuin yliopisto, jos on jo jonkin taidealan ammattitutkinto.
Laura
Kiitos myös 17 <3
Eli kirjastoalalla palkkaus on ilmeisesti näistä vaihtoehdoista huonoin, mutta työ mielekästä.
Lotta-Laura ;)
Opetan äidinkieltä ja historiaa, joten kaikki mainitsemasi alat kuuluvat minun työhöni. Palkalla tulee sinkkuna toimeen ihan ok, perheellisenä nippanappa. Jos olet seuraillut av:tä kauemminkin, tiedät kyllä, mitkä ovat tämän työn haittapuolet. Ajauduin alalle sattumalta.
Nosto