Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ilmoittaa raskaudesta fb:ssa?

Vierailija
17.02.2014 |

Olen raskautunut ja mietin, miten ilmoittaisin raskaudesta fb:ssa. Mikä olisi teidän mielestä "liikaa", entä sopivasti? Millä tavoilla teidän kaverit ovat ilmoittaneet raskauksistaan?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee oma persehedelmä!

Vierailija
42/99 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiteen koko naama! Hankkikaa elämä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sillai et oot rauhallinen ja et kerro siitä ennenpää :)

Vierailija
44/99 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
45/99 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin viikon päästä synnytyksestä kuvan pikkuisesta facebookkiin.

Vierailija
46/99 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessa kirjoitin facebookiin, että "salaisuus ei pysy enää kauaa, meillä odotetaan vauvaa". Toisessa raskaudesta ilmoitin kuvalla, jossa pitelin ultrakuvaa alavatsani päällä ja kädet muodosti sydämen kuvan ympärille. Joo, tosi lässyä mutta mä oonkin tämmönen lässy :)

Vierailija
47/99 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisin tapa ilmoittaa perheenlisäyksestä on kuva suoraan synnytysvuoteelta kun äitykkä ponnistusvaiheessa räppäisee kuvan haarovälistään. Jako äkkiä someen ja kuvatekstiksi: "En yletä vielä itse katsomaan, mutta kommatkaa jos näätte minkä väristä tukkaa on tulossa! Oon siis synnyttämäs nyt! Hirveest verta ja kakkaakin tulee varmaan enemmän ku lasta.."

Vierailija
48/99 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laittanut fb mitään paitsi sitten kun vauva syntyi laitoin kuvan. Tuli joillekkin puolitutuille ihan yllärinä:D nyt myöhemmin ajateltuna on hyvä etten laittanut koska vauva syntyi 1.5vk LA jälkeen ja siinä vaiheessa olisi tullut miljoona kyselyä siskon ala aste kavereiltakin joita ei edes tunne.

Vierailija
49/99 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:54"]Typerin tapa on vihjailla. "Ai kun tekisi mieli aurajuustoa mutta ei voi..." Sitten muut arvailevat ja onkivat tietoa, ja lopuksi myönnät maireana.

Älä sano mitään. Kun näet ihmisiä niin kai ne mahasi jossain vaiheessa huomaavat, jos et näe niin miksi raskaudestasi sellaisille kouhottaisit.
[/quote]

Ai jumalauta, mulla on just tollanen kaveri. Parin kuukauden ajan tuli päivityksiä tyyliin: "tänään taas huonompi olo", sitten kun kyseltiin miksi, niin joko kaveri ei vastannut ollenkaan tai jotain epämääräistä "ehkä se selviää tässä", välillä myös ihmeellisiä "onpa jännää odottaa tulevaa", "kylläpä elämä tulee muuttumaan". Kaikkihan tajusivat, mutteivat kehdanneet suoraan kysyä vaan seläntakana puhuttiin ennenkuin tyyppi sitten suoraan paljasti olevansa raskaana. Argh.

Vierailija
50/99 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi.vittu. Tiineys ja facebook, kummatkin.

Vierailija
51/99 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä sai just vauvan, eikä se sitä ilmoitellut millään tavalla fb:ssä. Vasta kun vauva syntyi, isä ilmoitti syntymän ja mitat, ja muutama olikin kommentoinut, että "ette te paljon tästä huudelleet". Ja onnentoivotuksia sateli... Toinen laittoi ultrakuvan ja nyt jokainen päivitys liittyy kasvavaan mahaan tai neuvolaan. Voi miten paaaaaljon fiksumpi tapa tuo ensimmäinen on!

Pahin, mitä voit tehdä, on laittaa kuva jo vähän isommasta mahasta, mielellään vielä sivusta kuvattuna. Yök :-D

Tai sitten ap voit käyttää samaa sanaa kuin aloituksessasikin ja ytimekkäästi kertoa: Olen raskautunut. Tuon sanan käyttö antaa anteeksi kaiken, se kertoo että hissisi ei kulje ihan ylös asti. Kertomistavalla ei enää olekaan niin merkitystä...

Vierailija
52/99 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ilmoittaa fb:ssa?

Vierailija
53/99 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu minkälaista kommenttia täällä on tullut! Ootteko te päästänne vialla! Facebook on yhteisöllinen sovellus jossa nimenomaan kerrotaan niitä omia kuulumisia! Eikö raskaus, naimisiinmeno jne nyt todellakin ole niin iso asia että sen saa mainita facebookissa! Ja mitä väliä miten sen mainitsee! Ennemmin mä nyt raskauden mainitsen kuin kaikki päivittäiset tekemiset -> kävi lenkillä, teki hyvää ruokaa ja kuva ruoasta jne.

Vierailija
54/99 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin ennemmin että _miksi_ raskaudesta pitäisi kertoa fb:ssa :D. 

Mutta mä kai olenkin vanhanaikainen. Itse kerroin lähimmille ekan ultran jälkeen ihan muita reittejä kuin somessa, ja muille sitten sitä mukaan kun oltiin yhteydessä. 

Aika on tainnut ajaa mun ohi eikä tästä ollut some-sukupolven kasvatille mitään apua, sori =P. 

Vierailija
55/99 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan koskaa ilmoittanut siitä facebookissa. Ehkä myöhemmin kommentoinut jotain odotukseen liittyvää, mutta ei mitään ilmoitusta.

On tapana olla henkilökohtaisestikin yhteyksissä :-)

Vierailija
56/99 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voikin olla typerä sana tuo raskautua. Eikö nyt voi millään sanoa, että olen raskaana.

Vierailija
57/99 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitin perheelle, suvulle ja ystäville samoja reittejä kuin yleensäkin kaikki kuulumiseni, eli kohdatessani heidät tai puhelimessa ja sähköpostilla. Facebookissa en ole rakaudestani sanonut mitään. Minusta asia ei kuulu puolitutuille tässä vaiheessa. Vauva syntyy pian ja syntymästäkin tiedotamme läheisillemme kuten yllä mainitsin, joten en taida osata auttaa sinua. Hölmöltä minusta vaikuttavat kuvat vatsasta ja raskaustesteistä. Itse uutinenhan on se lapsi, ihminen. Sitten kun hän on olemassa omana itsenään. Ei muuttunut vatsan muoto. 

Vierailija
58/99 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä ole sellainen "elämäntapahtuma" niin siellä jossakin pitäisi lukee "odottaa lasta" yms?

Vierailija
59/99 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin lyhyesti ja ytimekkäästi että lähtee Kättärille Elokuussa. Enkä mitään muuta. Voihan sinne ekan ultrakuvan laittaa myös.

Helpoin tapa saada se tietoon kaikille ystäville koska muuten olis kuitenkin joltain tullut sanomista.. miksi mulle ei kerrottu heti. Enkä todellakaan ala soittelemaan läpi kaikkia ihmisiä joita tiedän sen kiinnostavan. Vaan soitan sitten kun on oikeasti jotain muuta asiaa.

Vierailija
60/99 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerin tapa on vihjailla. "Ai kun tekisi mieli aurajuustoa mutta ei voi..." Sitten muut arvailevat ja onkivat tietoa, ja lopuksi myönnät maireana.

Älä sano mitään. Kun näet ihmisiä niin kai ne mahasi jossain vaiheessa huomaavat, jos et näe niin miksi raskaudestasi sellaisille kouhottaisit.