Miten ilmoittaa raskaudesta fb:ssa?
Olen raskautunut ja mietin, miten ilmoittaisin raskaudesta fb:ssa. Mikä olisi teidän mielestä "liikaa", entä sopivasti? Millä tavoilla teidän kaverit ovat ilmoittaneet raskauksistaan?
Kommentit (99)
Mun yhdellä tutulla meni vähän yli. Ensin ilmestyi taustakuva, jossa asia ilmoitettiin. Ihan studiossa otettu kuva. Sitten siitä eteenpäin kuvia pallomahasta.
Mä en voisi ikinä laittaa ultra-kuvaa someen, se jos mikä on henkilökohtaista. "Tässä on sikiöni."
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 09:15"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:32"]
Olen raskautunut ja mietin, miten ilmoittaisin raskaudesta fb:ssa. Mikä olisi teidän mielestä "liikaa", entä sopivasti? Millä tavoilla teidän kaverit ovat ilmoittaneet raskauksistaan?
[/quote]
Kirjoita humoristisesti:
Tiina & Make production company proudly presents:
Announcing Tiina 2.0 in home theatre near you next November :)
[/quote]
Ap ei taida pystyä mihinkään humoristiseen.
Laittaisin: "Kuten tiedätte, olen aina ollut vannoutunut VELA. Nyt tulin vihdoin Markon sinnikkäällä avustuksella järkiini. Tai siis paksuksi. Saa onnitella."
Tähän sitten ystäväpiiri vastaa:
"Tarrasukkia matkallenne"
"Onnea, ihqu uutinen" jne. jne.
"Apua, vällykäärme pääsi puraisemaan!"
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:32"]
[/quote]
Suoraan sanoen ihmettelen ihmistä, joka ilmoittaa PÄIVITTÄIN siivouksensa, kaupassakäynnit, ruuanlaitot mutta ei raskaudesta sanaakaan. Mieluummin luen päivityksiä ihmisille OIKEASTI MERKITYKSELLISISTÄ tapahtumista kuin päivän rutiineista. Siinäkin rajansa, en jaksa raskaudestakaan lukea joka päivä pitkiä postauksia, mutta kyllä mielelläni luen sen uutisen että joku raskaana on.
Itse olen viikolla 13 ja olen ajatellut kertoa rakenneultran jälkeen facessa. Päivittelen asioitani ehkä n. kerran viikossa tai silloin kuin jotain tavallisuudesta poikkeavaa tapahtuu. Tuntuisi oudolta etten raskaudesta sanoisi mitään.
Rakenneultran jälkeen päivitin profiilikuvan.
"Nyt on isäntä päässy muutaki ku peukuttamaan, ni KAIKILLE TIEDOKSI, että mulle on turha enää tarjota viinaa ja tupakkaa (jos isäntä on vieressä ;), oon meinaan raskautunu"
En ole ilmoittanut somessa edes lapsen syntymää. Ilmoitin mieluummin vain heille, joita näen oikeassa elämässä. Kukin tavallaan.
Sitten vähän off topic: Raskausilmoitukset ovat ihan ok, mutta sitä en ymmärrä, että jotkut vanhemmat jakavat lapsestaan "noloja" päivityksiä, esim. "niskakakka, aargh!" tai "tässä kuvassa Nico juoksee nakuna kattila päässä". Saattaisi Nicolta tulla sanomista muutaman vuoden kuluttua.
Meillä oli kuva toisesta ultraäänestä ja lyhyt ilmoitus lasketusta ajasta.
Mulla on fbssä vaan sukulaiset ja oikeat kaverit.
Laitoin rv 12 ultrakuvan ja siihen kirjoitin että "Eipä tähän oikein voi enää mitään sanoa.. mutta tällaista ihanuutta nyt odotellaan!"
Ja se siitä. Nyt oon vaan laittanut kuvan itsestäni kun olimme etelässä matkoilla, siinä näkyy maha kans.
Ja ihmiset kirjottelee fb mitä syö ja missä ovat, kaikkia kiinnostaa syötkö nakkia vai makkaraa.
Tämä asia on minusta oikean päivityksen arvoinen- onhan se suuri ilo ja onni niin miksi ei jakaisi sitä muiden kanssa?
Mutta jos jotain ikävää tapahtuu niin ole valmis jakamaan myös se.
T 75.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 06:48"]
Tai sitten ap voit käyttää samaa sanaa kuin aloituksessasikin ja ytimekkäästi kertoa: Olen raskautunut. Tuon sanan käyttö antaa anteeksi kaiken, se kertoo että hissisi ei kulje ihan ylös asti. Kertomistavalla ei enää olekaan niin merkitystä...
[/quote]
Tai vielä pahempaa: "Me olemme raskautuneet <3" Ei hemmetti...
Naamakirjalla on samanlainen liikeidea kuin kirkolla. Asiakkaan on syytä kokea syyllisyyttä jos tunne annettuja käytössääntöjä. Jos tuotetta ei käytä ollenkaan, yli puolet entisistä tutuista ja "ystävistä" hyljeksii.
Naamakirjalla on samanlainen liikeidea kuin kirkolla. Asiakkaan on syytä kokea syyllisyyttä jos EI tunne annettuja käytössääntöjä. Jos tuotetta ei käytä ollenkaan, yli puolet entisistä tutuista ja "ystävistä" hyljeksii.
Minua vähän inhottaa nähdä toisten ultrakuvia FB:ssä. Siinä on kuitenkin sisuskalut esillä. En laittaisi niin henkilökohtaista kuvaa itsestäni sosiaaliseen mediaan.
Itse en ole laittanut raskaustestistä kuvaa faceen, enkä laittais, mutta mun mielestä on maailman typerintä, että ei saisi kertoa raskaudesta keskenmenoriskin vuoksi. Yhden keskenmenon kokeneena mua ainakin harmitti, etten ollut juuri kellekkään kertonut raskaudesta, koska koin tarvetta puhua keskenmenosta, mutta toisaalta tuntui typerältä kertoa keskenmenosta jollekin, jos tämä ei edes tiennyt raskaudesta. Toki me ollaan kaikki erilaisia, ja jotkut eivät välitä jakaa asioitaan, mutta itse olen aina ollut todella avoin.
Nyt toinen raskaus viikolla 11, ja kaikki tietävät, kenen tarvitseekin tietää asiasta. Viikon päästä aattelin laittaa jonkun raskausjulkistuskuvan someen.
Typerää tuomita ihmisiä sen takia, että joku haluaa jakaa enemmän asioita elämästään. Se, että salailee asioitaan, ei tee kenestäkään parempaa ihmistä, eikä siitä mitään palkintoja jaeta.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 09:01"]
Voi vittu minkälaista kommenttia täällä on tullut! Ootteko te päästänne vialla! Facebook on yhteisöllinen sovellus jossa nimenomaan kerrotaan niitä omia kuulumisia! Eikö raskaus, naimisiinmeno jne nyt todellakin ole niin iso asia että sen saa mainita facebookissa! Ja mitä väliä miten sen mainitsee! Ennemmin mä nyt raskauden mainitsen kuin kaikki päivittäiset tekemiset -> kävi lenkillä, teki hyvää ruokaa ja kuva ruoasta jne.
[/quote]
Taitaa hermo mennä? :-D Katsos kun nämä ovat makuasioita. Ne, joiden mielestä sitä raskausmahaa ei tarvitse sinne faceen kuvata, eivät ole yhtään sen enemäpää väärässä tai oikeassa kuin sinäkään. Mielipiteistä tässä on kysymys, eikä niistä kannata hermostua :-)