Miten ilmoittaa raskaudesta fb:ssa?
Olen raskautunut ja mietin, miten ilmoittaisin raskaudesta fb:ssa. Mikä olisi teidän mielestä "liikaa", entä sopivasti? Millä tavoilla teidän kaverit ovat ilmoittaneet raskauksistaan?
Kommentit (99)
"Paksuksi pantu", "pullat uunissa", "tiineenä" tai "maha pystyssä".
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:55"]
Jos ihan pakko kertoa niin laita statukseen "tiineenä" tai "poikii 16.5.2015"
[/quote]
Tai "onnistuneesti siemennetty"
Meitä on pian kolme (tai neljä, voit itse laittaa numeron ;)
12vko menosssa tjn.
Kohta pääsee nuuhkimaan vauvantuoksua
Voi tätä onnea
Onni se siellä mahassa potkii
Ensin polkas ukko ja sitten potkas ONNI
Olen nielaissut ilmapallon joka poksahtaa xxx
Minkä merkkiset vaunut/turvakaukalo ois hyvä
Onhan noita keinoja. Eri asia vaan mitä ilkee laittaa fb:n.
Kertokaapa nyt, millaisten asioiden jakamiseen se FB on tarkoitettu, jos siellä ei ole tarkoitus kertoa kuulumisia.
Miksi ei voi laittaa "olen raskaana, laskettu aika x.x.xx" Selkeä ja ymmärrettävä teksti
Itse ajattelin joskus rakenneultran jälkeen laittaa kuvan, jossa maha näkyy. En ilmoittaisi mitenkään "ilmoitusasiana" että raskaana ollaan, mutta tuntuisi myös pöljältä olla puoli vuotta laittamatta yhtään uutta kuvaa tai tarkoituksella rajata maha pois tms. Lisäksi olisi vähän hassua olla kertomatta ollenkaan tällaista asiaa, kun kerron kuitenkin helposti mitä söin päivälliseksi tai mitä katson telkkarista :D
Nyt on kuitenkin vasta viikko 16 niin en ihan vielä aio asiaa somessa paljastaa, vaikka en sitä enää oikeassa elämässä salailekaan.
"Pesin taas ukon ja mun kalsarit samassa koneellisessa." Ja siihen vielä kuva vauvamahasta.
Ihan parhautta! Meidän pikku perheeseen syntyy kesäkuussa rakkauden hedelmä. Idätysprosessi alkoi viime Turkin lomalla. Ihquu, kun heti hedelmöityin!
Loppuvaiheessa raskautta laitoin kuvan, jossa vatsa näkyi. Siinä vaiheessa olin ehtinyt henkilökohtaisesti kertomaan niille, joita henkilökohtaisesti kiinnosti. Loppuvaiheessa kun vatsa oli niin iso, että jokainen vastaantulijakin sen huomasi, en pitänyt asiaa enää niin henkilökohtaisena, etteikö siitä voisi facebookissakin kertoa.
Olen raskaana eikä olla kerrottu raskaudesta fb:ssä. Ne tietää kenen "tarvitsee" tietää :). En ole lisännyt varmaan tämän 8kk odotuksen aikana yhtään vartalokuvaa facebookkiin, se on vain kyllä sattumaa, en ole päivittänyt profiilikuvaakaan :).
Typerää mielestäni on muka "salaisesti" vihjailla yksiön vuokrasopimuksen päättymisestä tai mieliteoista..
teimme sen edestä ja takaa, teiltä kaikilta salaa.
Sai mieheni kerrankin torttua, kun sai paljaaltaan painella ei pillukaan muistuttanut korppua.
Nyt julistamme teille ystävät hyvät, sisälleni on laskettu rakkauden jyvät.
Rakkaudemme taimi on alkanut kasvaa, XX.XX se tuottaa jo ehkä maailmalle paskaa
Mun pari kaveria on julkaissut ultrakuvan, ihana ylläri on ollut nähä fb:ssä iloisia uutisia kaukana-asuvilta kavereilta joihin pidän yhteyttä lähinnä fb:n kautta. :) Kyllä ne etäämmätkin kaverit on usein mielessä ja tällaisen asian lukeminen ilahduttaa, vaikka yhteydenpito onkin vain somessa.
Itse laitoin toisessa raskaudessa kuvan itsestäni vauvamahoineni, ekassa en "ilmotellut" mitenkään. :) Kyllähän sitä tulee ilmoteltua paljon turhemmistakin asioista. ;)
En kertoisi fb:ssä mitenkään kun en ole pariin vuoteen sinne vaivautunut ainuttakaan päivitystä tekemään.
Yksi hyvä ystävä kirjoitti "arvatkaa, mikä minusta tulee kesäkuussa? Alkaa ä:llä ja loppuu i:hin". Siihen porukat sitten veikkaili ämpäriä ja ämyriä :D
:D
Mä ilmoitin somessa vasta lapsen syntymän.
En ilmoittanut mitenkään, en myöskään lisäillyt kuvia mahastani. Ei ole kavereissakaan sellaisia jotka haluaa raskaudesta ilmoitella facessa.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:32"]
Olen raskautunut ja mietin, miten ilmoittaisin raskaudesta fb:ssa. Mikä olisi teidän mielestä "liikaa", entä sopivasti? Millä tavoilla teidän kaverit ovat ilmoittaneet raskauksistaan?
[/quote]
Kirjoita humoristisesti:
Tiina & Make production company proudly presents:
Announcing Tiina 2.0 in home theatre near you next November :)
Tee nyt palvelus itsellesi ja unohda koko fb:ssa kertominen. Ellet halua nolata itseäsi.
Jos ihan pakko kertoa niin laita statukseen "tiineenä" tai "poikii 16.5.2015"