ei ziisus, onko kellään idistä mitä
Sanoisin 18v tyttärelleni? Hän on työttömänä (hakee kyllä ahkerasti töitä, ei siinä mitään) sossu on kussut linssiin- niin sanotusti (tukipäätöstä ei näy, ei kuulu, vaikka lähetti jo tammikuun alussa) nyt hänellä on vuokra tältä kuulta maksamatta! Hän pyytää apua minulta! Ei kai ole minun velvollisuus auttaa??
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:17"]Ai toisella on vuokra maksamatta ja toinen niin tarttis rahaa harrastukseen ja mopokorttiin?
Nyt minä sanoisin, voi tsiisus.
[/quote]poika asuu vielä kotona, ja on alaikäinen. Totta kai häntä voi avustaa. Ap
[/quote]
Ja ennenkaikkea, hän on POIKA! Ap heitti tytön ulos kodistaan vaikka tällä on opiskelut kesken ja nyt sitten pitäisi selvitä täysin yksin, mutta poikaa hyysätään vielä 3-kymppisenäkin.
[/quote]ei, kyllä tuo poika kotona on kunnes armeijan on käynyt. Ap
Hei, tyttösi on vasta 18v., onko hän edes tietoinen kaikista etuuksista ja palveluista, joihin hänellä olisi mahdollisuus?
Ei kukaan opi omaa taloutta yhdessä yössä. Ja yllättävät tilanteet(mm. työttömyys) on sellaisia juttuja, jotka laittaa helposti niukan talouden ylösalaisin. Menot meni mutta kulut jäi, hups.
Miksi lempataan lapset pois kotoa sellaisessa elämänvaiheessa, kun heillä ei ole vielä kunnollista mahdollisuutta opintotukiin tai työpaikkaan? Tätä mä en käsitä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:32"]
Nonni, nyt olen muka niin kamala äiti, ja ei ihme että isä jätti mut, aina olen nuorempaa paaponut... Pyytää kuulemma apua isältään.. Noh, eiköhän saa saman vastauksen häneltäkin... Ap
[/quote]
No kyllä sä kieltämättä aika kamalalta äidiltä kuulostat, mikäli et ole trolli.
[/quote]en ole trolli, enkä mielestäni kamala äiti. Hyvä hänen on oppia kantapään kautta. Ap
Pakko olla provo. Minkälainen vanhempi ei auttaisi lastaan tuossa tilanteessa?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:37"]Miksi lempataan lapset pois kotoa sellaisessa elämänvaiheessa, kun heillä ei ole vielä kunnollista mahdollisuutta opintotukiin tai työpaikkaan? Tätä mä en käsitä.
[/quote]en minä jaksanut katsella sen tytön naamaa.. Ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:39"]Pakko olla provo. Minkälainen vanhempi ei auttaisi lastaan tuossa tilanteessa?
[/quote]ei ole minun velvollisuuteni. Kuten ei ole minun velvollisuuteni kieltää tekemästä jotain. Ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:37"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:32"]
Nonni, nyt olen muka niin kamala äiti, ja ei ihme että isä jätti mut, aina olen nuorempaa paaponut... Pyytää kuulemma apua isältään.. Noh, eiköhän saa saman vastauksen häneltäkin... Ap
[/quote]
[/quote]en ole trolli, enkä mielestäni kamala äiti. Hyvä hänen on oppia kantapään kautta. Ap
[/quote]
Miksi lapsesi on sitten sellaisessa tilanteessa, jossa hän joutuu vastaamaan omasta toimeentulostaan, kun normaalisti hän asuisi kotona ja vanhemmat huolehtivat siitä, etät hän saa toisen asteen koulutuksen loppuun?
Miten voit olla rakastamatta omaa lastasi? Et olisi hankkinut koskaan lapsia tai ainakin abortoinut tyttösikiöt kun et nähtävästi osaa tyttöjä kasvattaa. Kamala lapsuus ollut tuolla tytöllä ja jos olisi saanut tulla huostaanotetuksi niin olisi nyt paremmassa asemassa kun valtiolla sentään jälkihuolto toimii, toisin kuin tunteettomilla "äideillä".
Juu, eiköhän tämä oo provo. Antaa ketjun pudota.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:44"]Miten voit olla rakastamatta omaa lastasi? Et olisi hankkinut koskaan lapsia tai ainakin abortoinut tyttösikiöt kun et nähtävästi osaa tyttöjä kasvattaa. Kamala lapsuus ollut tuolla tytöllä ja jos olisi saanut tulla huostaanotetuksi niin olisi nyt paremmassa asemassa kun valtiolla sentään jälkihuolto toimii, toisin kuin tunteettomilla "äideillä".
[/quote]tuin häntä lapsena koulun käynnissä. Minkä sille voin että hän on aina ollut etäinen ja isänsä puolella? Ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:37"]
[/quote]
[/quote]
Miksi lapsesi on sitten sellaisessa tilanteessa, jossa hän joutuu vastaamaan omasta toimeentulostaan, kun normaalisti hän asuisi kotona ja vanhemmat huolehtivat siitä, etät hän saa toisen asteen koulutuksen loppuun?
[/quote]edelleen, en kestänyt katsella sitä tyttöä. Sitä paitsi haluaisin yhden tyttölapsen, onnistuneen tällä kertaa. Ap
"isänsä puolella"?
eli taustalla sinun ja lastesi isän ero, jonka seurauksena kiukuttelet omalle lapsellesi?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:58"]"isänsä puolella"?
eli taustalla sinun ja lastesi isän ero, jonka seurauksena kiukuttelet omalle lapsellesi?
[/quote]aina sanonut että isä teki oikein kun minut jätti... Muutenkin ollut isin kulta... Ap
Oletko ikinä mietttinyt, miksi näin?
Minä maksoin poikani vuokran, kun kela vitkutteli asumistukipäätöksen kanssa. Tehtiin velkakirja, jossa korko alkoi juosta heti. Nopeutti sossun käsittelyaikaa huomattavasti!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 11:05"]Oletko ikinä mietttinyt, miksi näin?
[/quote]en, en oikein. Isänsä vain antoi periksi siinä missä minä en. Kuten kun hän halusi nuken, ja minä en suostunut. (eikö kolme lelua olisi riittänyt???) ja isänsä osti kassillisen leluja... Ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 11:11"]Minä maksoin poikani vuokran, kun kela vitkutteli asumistukipäätöksen kanssa. Tehtiin velkakirja, jossa korko alkoi juosta heti. Nopeutti sossun käsittelyaikaa huomattavasti!
[/quote]minä en maksa 450€ hänen vuokraansa. Ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:30"]Onko se tytär oikeasti edes hakenut sossusta rahaa? Missään sossussa ei ole niin ruuhkaa, että toimeentulotukipäätöksessä menee yli kuukausi.
[/quote]no, en itsekään saanut kerran kuukauteen mitään. Ruuhkaa ei tosin ollut, muuta sekoilua vain. -ohis-