jos treenaa 7-9 tuntia viikossa aikaisemman
3 tunnin sijaan, kuinka paljon lihakset voivat kerätä nestettä eli paino nousta pelkän liikunnan lisäämisen myötä? omani noussut parissa viikossa 3 kiloa.
Kommentit (22)
Siis mitä sä treenaat, kuinka usein, kauanko kerrallaan?
Treenaan esim. su: tunti kahvakuulaa, tunti body pumpia. ma: tunti kahvakuulaa, tunti body pumpia, tunti muokkausta. jne. En syö normaalia, lämmmintä ruokaa ollenkaan. Syön välipala-tyyppisesti, mm. proteiinipatukoita, makeaa paljon :( t.ap
Kahvakuulaa ja bodypumppia samana päiivänä?! Hanki nyt ensin itsellesi PT, että saat treeniisi jotain järkeä...
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:02"]
Treenaan esim. su: tunti kahvakuulaa, tunti body pumpia. ma: tunti kahvakuulaa, tunti body pumpia, tunti muokkausta. jne. En syö normaalia, lämmmintä ruokaa ollenkaan. Syön välipala-tyyppisesti, mm. proteiinipatukoita, makeaa paljon :( t.ap
[/quote]
Jos oikeasti teet bodypumpin niin raskailla painoilla kuin voit, sinun ei pitäisi kyetä tekemään muuta lihaskuntotreeniä samana päivänä tai seuraavana päivänä. Eli treenisi kuulostaa hyödyttömältä venkuttelulta. Panosta laatuun, älä määrään.
Tee viikko-ohjelma, jossa on esim. viisi tuntia liikuntaa ja aerobinen ja lihaskuntotreeni vuorottelevat.
kyllä se hyödytön parin tunnin venkuttelukin varmaan kaloreita kuluttaa - silti lihon. t.ap
tunnin venkuttelu kuluttaa ehkä 400 kaloria :/ sen syöt äkkiä yhdellä aterialla takaisin ottamalla pari siivua leipää metukan kera tai maustetun kahvin viinerin kera. aika _helvetisti_saa jumpata että laihtuu _pelkästään_jumppailemalla. lihaksia saa kyllä, kuntoa, hyvää mieltä ja jaksamista.
vaikutata ap siltä, että ennen mitään kuntoiluja sun täytyisi saada henkinen puoli kuntoon..
Ruokavaliosi on ainakin niin päin persettä kuin voi olla! Tuollaisella syömisellä treenistä ei ole mitään hyötyä, sillä kehosi ei saa tarvitsemiaan ravinto- ja rakennusaineita, ja sen sijaan saat liikaa turhaa energiaa. Ruokavalio ja riittävä lepo ovat tavoitteellisessa treenaamisessa ehdottoman tärkeitä (tavoitteellista treenaamista voi myös olla painonpudotus). Lisäksi sisällytät turhankin paljon lihaskuntotreeniä yhteen päivään. Voisit esimerkiksi bodypumpin ohella tehdä vain 15-20 min. kahvakuulatreenin ja loppuajan käyttää venyttelyyn. Näin treenisi olisi monipuolisempi, sisältäen aerobista ja anaerobista treeniä, sekä kehonhuoltoa. Suosittelisin sinua kyllä juttelemaan esim. kuntosalillasi sellaisen ihmisen kanssa joka osaisi tehdä sinulle järkevän ja juuri sinulle sopivan ruokavalion ja myös viilata tuota treeniohjelmaa. Mukava kuulla että olet innostunut urheilusta noin kovasti, nyt vain pientä viilausta niin saat treenistä enemmän irti! T: personal trainerina työskentelevä
Ap, minäkin olen sitä mieltä että kannattaisi ensin hoitaa pääkoppa kuntoon ja vasta sitten miettiä kehon kuntoa.
kiitos vastauksesta nro 12. ongelmani on vain se, että minulle ei ns. tavallinen ruoka maistu. ehkä makeannälkäni johtuu energiavajeesta. t.ap
Lihaksia ei tuolla pelleilyllä tehdä, ei sitten millään. Todennäköisesti kehossasi on nestettäkin, mutta tahdotko sinä ihan tietoisesti laihtua (sehän tässä on päätavoite??) niiden olemattomien lihaksiesi kustannuksella. Pelleilet ruuan kanssa, eli se ei tue treenaustasi millään tavoin. Kun kroppa ei saa tarpeeksi energiaa ja proteiinia kehon rakennusaineiksi, se ottaa sen energiansa lihaksista, jolloin rasvaa on edelleen kehossa sama määrä, se kun tuppaa palamaan viimeisenä.
Anteeksi nyt mutta tuolla pelleilyllä perusaineenvaihduntasi laskee entisestään ja vaikeuttaa painonpudotusta. Onnistuneeseen laihtumiseen kuuluu oikeanlainen ravinto, muuten leikit vain terveydelläsi.
Nykypäivänä monilla on se ongelma että ns. "kunnon ruoka" ei oikein maistu, ja sitten tuota energiantarvetta korjataan makeilla välipaloilla ja muilla herkuilla. Normaalia syömistä kannattaa alkaa harjoittelemaan syömällä usein (n. kolmen tunnin välein) pieniä annoksia. Esimerkiksi kanan saa helposti marinoitua todella hyvän makuiseksi ja silti pidettyä sen vähärasvaisena, salaateista löytyy vaikka kuinka paljon erilaisia vaihtoehtoja, opettele erilaisia kalareseptejä, tee makeannälkään vaikka rahkaa maustamalla se marjoilla. Googlettele reseptejä ja lähde rohkeasti kokeilemaan uusia ruokia! Pikkuhiljaa vatsalaukku kasvaa ja tavallisen ruuan syöminen helpottuu. Samalla ruokailuun myös muodostuu rytmi joka auttaa ehkäisemään tätä napostelua. Ja jos päädyt laatimaan ruokavalion ammattilaisen kanssa, niin voit toki kertoa tästä vaikeudestasi normaalin ruuan syömisessä. Et todellakaan ole ainoa jolle on muodostunut samanlainen tapa. Tsemppiä! t: nro 12
Ap: jos syöt noin, niin olet voinut ihan vaan lihoa... Ja tosiaan, sulla on selvästi isomman luokan ongelma, eikä kyse ole lihavuudesta... Liikunnan ja laihtumisen motivaatio/tulos pitäisi olla terveys ja hyvinvointi, ja oma touhusi tuntuu aika kaukana siitä. Tosiaan tuo pää ekaksi kuntoon ja sitten muut asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen; en edes itse tajua mitä tarkoittaa ettei "kunnon ruoka maistu"? Oletko syönyt normaalisti pitkiin aikoihin, tiedätkö edes mistä puhut?
En ole syönyt normaalia, lämmintä ruokaa moneen kuukauteen. Viimeksi kai marraskuussa. Ei vain maistu. t.ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:42"]
En ole syönyt normaalia, lämmintä ruokaa moneen kuukauteen. Viimeksi kai marraskuussa. Ei vain maistu. t.ap
[/quote]
Mitä se tarkoittaa sulle ettei "maistu"? Oksennatko jos pistät suuhusi vai mitä tapahtuu/luulet tapahtuvan? Ainakaan minä en tajua (vaikka kuulen samaa 4-vuotiaaltani, en silti tajua, etenkään aikuisen suusta). Onko sulla syömishäiriö, mitä painat nyt, mikä on pituus? Onko tavoitteesi olla terve ja hyvinvoiva vai venkuroida ruuan ja liikunnan suhteen?
Mulla on ollut anorexia nuorena, mutta nyt olen jo "vanha". Olen nyt 165cm ja 58kg. tavoite olisi pudottaa painoa 8 kiloa. t.ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:51"]
Mulla on ollut anorexia nuorena, mutta nyt olen jo "vanha". Olen nyt 165cm ja 58kg. tavoite olisi pudottaa painoa 8 kiloa. t.ap
[/quote]
Okei, eli sulla on uudestaan puhjennut syömishäiriö, siltä ainakin vahvasti kuulostaa. Hae siihen apua.
Ei kuule ole sitä kristallipalloa josta asian voisin nähdä.