AMK-tutkinto ja 2700€/kk?
Katsokaas sunnuntain HBL:n työpaikkailmoituksia sivulla 52. Helsingin kaupunki hakee johtavaa ympäristöasiantuntijaa, terveystarkastajaa, elintarviketarkastajaa, tavallista terveystarkastajaa ja, öh, hygieniaeläinlääkäriä.
Sitten palkkaus ja vaatimukset. Terveystarkastajalle maksetaan 2711 euroa kuukaudessa ja sopiva koulutus AMK tai yliopisto. Tulee mieleen että mitä ihmettä. Minulla ei ole kumpaakaan enkä mitenkään aio tehdä töitä tuolla palkalla vaan vaadin viisi hunttia enemmän. Trollaileeko ne vai mitä?
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:37"]Pysyn kannassani.
En tee hyväntekeväisyyttä. En suostu nälkäpalkkaan, vaan työstäni maksetaan aina oikea korvaus. Toisille riittää komero, alenusmyynnistä tai Lidlistä ostettu ruoka ja "lomaksi" ruotsinristeily C-hytissä. Toiset vaatii enemmän eikä se automaattisesti tarkoita kulutusta.
[/quote]
Taidat olla 16 vuotias tampio, joka ei tiedä elämästä, elämänhallinnasta tai oikeasta palkasta yhtään mitään. Kuinkas kauan olet ollut työelämässä, mitä töitä olet tehnyt, onko sinulla ikälisiä? Vai oletko näitä yliopistosta työttömäksi valmistuneita, joille ei kelpaa mikään ja jotka valittaa joka-asiasta? Oletko saanut vanhemmiltasi kaiken haluamasi ja nyt kiukutteletkin kun et saakkaan?
Taitaa joitakin vituttaa kun toiset vaatii parempaa? Muuten en aio sortua trolliansaan.
Etkö ole kuullut sanontaa että kunnan töissä leipä on kapea mutta Se on myös pitkä.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 22:43"]Katsokaas sunnuntain HBL:n työpaikkailmoituksia sivulla 52. Helsingin kaupunki hakee johtavaa ympäristöasiantuntijaa, terveystarkastajaa, elintarviketarkastajaa, tavallista terveystarkastajaa ja, öh, hygieniaeläinlääkäriä.
Sitten palkkaus ja vaatimukset. Terveystarkastajalle maksetaan 2711 euroa kuukaudessa ja sopiva koulutus AMK tai yliopisto. Tulee mieleen että mitä ihmettä. Minulla ei ole kumpaakaan enkä mitenkään aio tehdä töitä tuolla palkalla vaan vaadin viisi hunttia enemmän. Trollaileeko ne vai mitä?
[/quote]
Mitä sä selität!Tuohan on hyvä palkka, moni ei edes tollasia palkkoja tienaa. Itse tienasin kunnalla eräässä virassa amiksen papereilla 3250€/kk, siihen sisältyi armeijalisä, amk-lisä, kun olin silloin vielä amk:ssa, sitten sain vielä 2 ikälisää. Firma kustansi vielä työvaatteetkin, sekä ilmaisen matkakortin.
2711 on alle keskipalkan eli ei mitenkään häävi.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 20:52"]Taitaa joitakin vituttaa kun toiset vaatii parempaa? Muuten en aio sortua trolliansaan.
[/quote]
Jaa siis tuhlaat turhaan. Siitä vaan, mutta älä tule älisemään jos rahat ei riitä mihinkään. Fiksut säästää ja kuluttaa vain tarpeelliseen. Krääsää on turha hankkia kämppään, samoin turhaa elektroniikkaa, jonka arvo on nolla heti kun kävelet kaupan ovesta ulos. Mieluiten säästän ja ostan sitten jotain järkevää ja tarpeellista ja silti jää rahaa säästöön. Ei ole mitenkään mielekästä leveillä ja pröystäillä tai ostaa vaikka liian isoa kämppää tai muuta vastaavaa. Mitä vähemmällä tulee toimeen niin sen parempi. Et ole kokenut elämässä vielä mitään. Tai sitten olet köyhistä oloista joissa on eletty puutteessa ja kun kerran sast rahaa, niin pistät kaiken heti palamaan. Olet varmaan lestadiolainen.
Minä ostan mitä tarvitsen mutta edellytän silloin että se on laadukasta. Aina. Ja kyllä, minulla on rahaa säästössä ja aion laittaa jatkossakin rahaa säästöön. Kämppäni ei ole liian iso vaan kaksio ja sopiva yhdelle ihmiselle.
*tipahtaa trolliansaan*
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 22:53"]2711 on alle keskipalkan eli ei mitenkään häävi.
[/quote]
Normi kuukausipalkka maissa on noin 2000€/kk ilman ikälisiä tai muutakaan lisiä ja tuosta vielä verot pois. Ja sekin on ihan hyvä liksa ja sillä pärjää vallan mainiosti jo. Millaista palkkaa sitten muka pitäisi saada? Ja sellainen juttu että kun olet valmistunut sieltä amk/kk tai yliopistosta, niin et pääse heti vuolemaan kultaa hyväliksaisessa hommassa. Työt kuitenkin pitää aloittaa pohjalta ja sitten ajan kanssa yletä ja päästä hyville liksoille. Kaikki mulle heti, ei siis toimi. Jäät työttömäksi samantien, jos rupeat vastimaan mahdottomia, ilman minkäänlaisia konkreettisia työkokemuksia alalta.
Ihan normi terveystarkastajan palkka, muualla Suomes vielä matalampi.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 23:13"]5, ne iltalääkkeet...
[/quote]
Jaa kui? Tuo minun kommenttini pitää paikkaansa. Montako vuotta olet ollut töissä ja kuinka vanha olet? Taitaa sinulla olla vähän vääränlainen kuva noista palkoista.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 22:43"]Katsokaas sunnuntain HBL:n työpaikkailmoituksia sivulla 52. Helsingin kaupunki hakee johtavaa ympäristöasiantuntijaa, terveystarkastajaa, elintarviketarkastajaa, tavallista terveystarkastajaa ja, öh, hygieniaeläinlääkäriä.
[/quote]
Perus trolli joka luulee itsestään liikoja ja yrittää saada hirveätä kädenvääntöä ja väittelyä tänne aikaiseksi. Harmi vaan, ei onnistu.
AMK-tutkinto on, yli 10 vuoden työrupeaman lisät nostaa palkkaa ja tienaan nettona Helsingin kaupungilta vähän päälle 1500 euroa/kk. Työhöni on lakisääteiset pätevyysvaatimukset, eli olen viranhaltija. Vuokra on yli 700 euroa/kk, asun lapseni kanssa kahdestaan. Ottaen huomioon terveydenhoitomenoja myöten kuluja jäädään toimeentulotuen saajia köyhemmiksi. Onneksi on kiva työ.
2700 ei voi mitenkään toimia Helsingissä. Siitähän jää(nee) käteen lähemmäs 1500 kun 2000 verojen jälkeen. Se ei kertakaikkiaan voi toimia. Tai sitten asuu komerossa tai kärsii tunnin työmatkoista.
Miksi takerruit juuri tuohon AMK-tutkintoon etkä siihen yliopisto?
Koska noi neljä muuta mihin ne vaatii yliopistotutkintoa maksaa jossakin määrin hyväksyttävästi, vähintään 3700 ja eläinlääkäri peräti 4600.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 23:45"]2700 ei voi mitenkään toimia Helsingissä. Siitähän jää(nee) käteen lähemmäs 1500 kun 2000 verojen jälkeen. Se ei kertakaikkiaan voi toimia. Tai sitten asuu komerossa tai kärsii tunnin työmatkoista.
[/quote]
Siis täh?Sinulla on ihme logiikka. Ihmeen suuret verot sinulla sitten on, koska ei stadissa nyt noin paljoa veroteta, eikä asuminenkaan ole kallista, jos asut stadin rajalla tai vantaalla. Ja pendelöimällä pääsee töihin nopeasti, kätevästi ja halvalla. Ei tarvi maksella autoa, autoveroa, polttoaineita, kaskovakuutuksia. Ja 1500€,jos jää käteen, niin silläkin pärjää hyvin ja säästöönkin jää rahaa. Mutta noin 2000€ on siis ihan peruspalkka, eikä edes huono sellainen. Ja tuo 2711€ on jo huippupalkka, jota harva edes koskaan näkee, joten sitä on turha väittää huonoksi liksaksi.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 23:56"]Koska noi neljä muuta mihin ne vaatii yliopistotutkintoa maksaa jossakin määrin hyväksyttävästi, vähintään 3700 ja eläinlääkäri peräti 4600.
[/quote]
Tuollaisiin liksoihin et pääse suoraan koulun penkiltä. Eli turhaan edes haaveilet. Että tuollaisiin liksoihin pääsisit, pitäisi olla pitkä ja ansioitunut työkokemus alalta, niin että osaat varmasti hommasi. Ei ne nyt niin tyhmiä ole että keltanokkia palkkaisi edes tuollaisilla summilla. Ja siksitoisekseen, ota nyt herranjumala huomioon, että nyt on syvä lama ja firmat potkii jo väkeäkin, joten ei ne tuollaisia summia lähde maksamaan sinulle ilman kokemusta ja luottoa.
38, myötätuntoni on täysin sinun puolellasi. Olet malliesimerkki tilanteesta mihin minä en ole joutumassa.
-ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 15:24"]Puhun ihmisarvoisesta elämästä. Kaksi ei silloin riitä lapsiperheelle.
Joku on voinut ostaa vuosia sitten halvalla asunnon mutta se ei tarkoita että se mahdollisuus säilyy nykyään.
Kaikilla ei ole tarkoitus laskea montako kolikkoa päivässä pystyy laittamaan ruokarahaan ennen seuraavaa tilipäivää vaan vaatii sellaista palkkaa että voi ylläpitää edes jotain elintasoa.
[/quote]
Mihinköhän sinä rahasi tuhlaat? Vaatteisiin, autoon, kännyköihin vai mihin? Meille kolmelle hengelle riittää hyvin kaksio/kolmio helsingissä. Bussilla ja junalla pääsee kätevästi stadiin, lentokenttä on melkein vieressä jne. Vaimo tosiaan tienaa noin 2000€/kk, siitä verot,laskut ja lainan lyhennys asunnosta 500€. Vielä jää rahaa ruokaan ja säästöön. Itse tienaan noin 3250€/kk, siitä verot, laskut jne ja silti jää rahaa säästöön. Olen säästänyt 6 vuotiaasta asti. Vaimokin on säästänyt, sekä hänellä on ja oli osakkeita. Hyvin pärjätään, vaikka meillä on muksu, mistä ei itseasiassa ole edes kovin suurta rahallista menoa. Autoa meillä ei ole, eikä tule nykyisillä auton, autoveron, ja polttoaineen hinnoilla, eli heti kertyy säästöä. Kumpikaan meistä ei tupakoi, eikä juo, joten siitäkin tulee säästöä. Kuitenkin matkailemme muutaman kerran vuodessa ruotsiin ja muualle, vaikka olemme laskujesi mukaan pienituloisia. Vaimoni on muuten ammatilataan kokki ja itse olen konepäällikkö. Vaimoni on käynyt amiksen ja lukion. Itse olen käynyt lukion, amiksen ja ammattikorkeakoulun.