Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukiokaverista tuli filosofi, minusta varastomies.

Vierailija
16.02.2014 |

Onnen lahjat eivät käy tasan. Lukioaikojen parhaasta kaveristani tuli filosofi, ja hänen (nyttemmin entinen) vaimonsa istui kolme kautta eduskunnassa. Toinen lukiokaveri päätyi lopulta kirkkoherraksi ja rovastiksi. Kolmannesta tuli arkkitehti. Neljäs on luontovalokuvaajien Suomen huippunimi.

Minusta tuli varastomies. Oma vika, kun järki olisi riittänyt opiskeluun, mutta motivaatio ei riittänyt. Eli turha on meikäläisen valittaa. Vittujako te tätä aloitusta siis edes avasitte?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ok, viimeisen lauseen olisit saanut jättää kirjoittamatta.

Vierailija
2/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, kai edes pidät työstäsi? Vittuakos sen on väliä mitä muista on tullut jos olet itse edes vähän tyytyväinen elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 21:46"]

Muuten ok, viimeisen lauseen olisit saanut jättää kirjoittamatta.

[/quote]

Se on totta. Olen aika paska jätkä, mutta tuon viimeisen lauseen kirjoittaminen ei ole elämäni ainoa virhe. Niitä on muitakin. Menneisyydessä. Ap.

Vierailija
4/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 21:47"]

Tuota, kai edes pidät työstäsi? Vittuakos sen on väliä mitä muista on tullut jos olet itse edes vähän tyytyväinen elämääsi.

[/quote]

Vihaan työtäni. Käteen jää verojen jälkeen 1800 € kuukaudessa ja työ on erittäin raskasta. Ap.

Vierailija
5/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikan vahtimestari on filosofi. Tehnyt lisensiaattityötä jo yli 10 vuotta. Siivooja on sosiologian lisensiaatti.

Vierailija
6/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioaikainen paras kaverini on psykiatri. Minä kävin lukion jälkeen amiksen ja olen nykyisin rekkakuski. Jokainen tekee sitä mitä osaa, mitä uskaltaa tai haluaa. Itsellä kävi flaksi ja olen tyytyväinen. Kurjaa ap, että sinä et ole.

Vierailija
7/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastomiehen työ on rankkaa ja rankasti aliarvostettua kaikilla mittareilla. Tsemppiä sulle, onko mahdotonta vaihtaa alaa?

Vierailija
8/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 22:10"]

Meidän työpaikan vahtimestari on filosofi. Tehnyt lisensiaattityötä jo yli 10 vuotta. Siivooja on sosiologian lisensiaatti.

[/quote]

On siis muitakin epäonnistujia. Se lohduttaa. Ap.

Vierailija
9/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 22:19"]

[/quote]

On siis muitakin epäonnistujia. Se lohduttaa. Ap.

[/quote]

Mitä perkeleen epäonnistujia? Ap valoja päälle, ihmisiä tarvitaan kaikenlaiseen työhön. Yhteiskunta ei toimi niin että kaikki olisivat hammaslääkäreitä, juristeja ja ekonomeja.

Vierailija
10/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 22:18"]

Varastomiehen työ on rankkaa ja rankasti aliarvostettua kaikilla mittareilla. Tsemppiä sulle, onko mahdotonta vaihtaa alaa?

[/quote]

Mahdotonta on. 53-vuotiaana. Ap.

Vierailija
11/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vaikuttavat ihan tyytyväisiltä elämäänsä. Ystävällisiä ja ihan onnelisen tuntuista ihmisiä.

Vierailija
12/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimmistä kavereistani jotka minulla oli ala-ylä-asteella ja lukiossa tuli yhdestä yo-merkonomi ja on puhelinmyyjänä. Yksi lopetti lukion kesken ja on varastoapulaisena ja tienaa 5000€/kk, yksi kaveri on kulttuurisihteeri ja mitä kaikkea muuta, mutta työtön. Itselläni pullat hyvin uunissa. Lukion jälkeen laivastoon, mitä kautta merenkulkualan ammattikouluun, sieltä valmistuin vahtikonemestariksi, ollut alalla 6 vuotta töissä sen jälkeen mestarina, sitten amk:hon, sieltä ulos meri-insinöörinä ja töissä taas konemestarina. Unelma ammatti, saa nähdä maisemia, eri maita, tutustua ihmisiin, puhua kieliä, tehdä rakastamaansa työtä, palkka on hyvä ja lomat ovat yhtä pitkiä kuin työjaksot. Ja lomilla tulee siis liksa myös. Olen töissä 3 viikkoa kerrallaan ja 3 viikkoa lomalla.

Vierailija
13/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 21:47"]

[/quote]

Vihaan työtäni. Käteen jää verojen jälkeen 1800 € kuukaudessa ja työ on erittäin raskasta. Ap.

[/quote]

No sullehan jää ihan hyvä summa käteen. Itselle jää käteen vain 1400 kk. Täytin tammikuussa 35 ja tajusin että olen jo varhaisessa keski-iässä ja olen persaukinen eikä toivoa paremmasta ole. En ole tyytyväinen elämääni ja en pidä työstäni vaan jaksan vain odottamalla seuraavaa viikonloppua tai lomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi