Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pala kurkussa tunne

Vierailija
16.02.2014 |

Mistä johtuu. Jo toinen kerta kahden kuukauden aikana ollut tällaista ja kestänyt jonkun päivän. Tunne on myös enemmän toispuolinen. Pelottaa jo tällainen. Onko kokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on kehkeytymässä kurkkusyöpä :)

Vierailija
2/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä. Kiitos vastauksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin syy taitaa olla refluksitauti, joka ei välttämättä oireile ollenkaan vatsalla. Toki siellä voi joku kyhmykin olla, mutta niistäkin valtaosa on hyvänlaatuisia. Syöpää tosi harvoin :)

Vierailija
4/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helico-bakteero

Vierailija
5/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli refluxi. Olisko sitten vaan toisella puolella?

Vierailija
6/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin syy on jännitys, psyykkinen tai lihasten/kaularangan. Refluksiakin voi olla.

Vierailija
7/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin syy refluksille on ilman nieleminen. Jos nieleskelee paljon, vaikka jännittyneenä, menee vatsaan ilmaa, jota alkaa röyhtäillä.

Vierailija
8/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä on mutta sitä nyt on vähän koko ajan ollut. Niskalihakset on kyllä jumissa ja sitä mä olen tota pientä tunnettomuutta joku päivä sitten poskessa syyttänyt.

Vierailija
9/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla neurologinen tai psyykkinen oire. Mene lääkäriin.

Vierailija
10/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ajoittain tuota, aiheutuu selvästi stressistä.

Vierailija
11/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkään palan tunne kurkussa, mutta sen syyksi selvisi stressi. Meillä oli yt:t ja vaiva loppui, kun selvisi, etten ollut irtisanottujen joukossa.

Vierailija
12/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollaista mutta olen huomannut että se liittyy tiettyihin ruoka-aineisiin. Esim. nyt kurkussa on pala kun olen syönyt kaksi palaa maitosuklaata ja juustoa (olen maidolle allerginen). Silloin kun syön vain sopivia ruoka-aineita ei tuollaista tunnetta ole. Välillä tulee lipsuttua ruokavaliosta kun oireet eivät ole kuitenkaan niin vakavia.

Vierailija
13/13 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:13"]

Minulla on tuollaista mutta olen huomannut että se liittyy tiettyihin ruoka-aineisiin. Esim. nyt kurkussa on pala kun olen syönyt kaksi palaa maitosuklaata ja juustoa (olen maidolle allerginen). Silloin kun syön vain sopivia ruoka-aineita ei tuollaista tunnetta ole. Välillä tulee lipsuttua ruokavaliosta kun oireet eivät ole kuitenkaan niin vakavia.

[/quote]

Suklaa on yksi pahimmista refluxin aiheuttajista, eli sinullakin voi olla taustalla sitä että vatsahapot nousevat ruokatorveen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi