Kaverini mielestä olen sekä tyhmä, tylsä että hullu - mitä olisi tehtävissä?
Kaverini on useamman kerran väittänyt minua umpihulluksi ja haukkunut tyhmäksi. Olen ihan asiallinen ja vastuullinen kansalainen (akateemisesti koulutettu ja työssäkäyvä), mutta huonoitsetuntoinen. Olen saanut myös oikeasti hyvät pisteet äo-testistä, mutta olen aika kömpelö sosiaalisissa tilanteissa ja aika jäykästi pidän omista näkemyksistäni kiinni ja vaikutan myös saman kaverini mielestä kuulemma jotenkin äärimmäisen tylsältä ihmiseltä.
En tiedä, miten voisin muuttaa itseäni sellaiseksi, että vaikuttaisin keskiverrommalta (ja siis vähemmän hullulta) sekä miten voisin kehittää älyllistä kapasiteettiani siten, ettei minua enää pidettäisi tyhmänä. Olisiko ideoita?
Kommentit (24)
Tarkoitat kai "vihollinen" eikä "kaveri"?
Yritin aika epätoivoisesti puolustautua, mutta kaverini ei perääntynyt sanoistaan, eikä pyytänyt anteeksi, vaikka sanoin, että hänen sanansa loukkasivat. Minun siis tulee tavallaan nöyrtyä kohtalooni ja myöntää tosiseikat sellaisiksi kuin ne ovat.
Olen myöskin melkein kaikissa mielipidekysymyksissäkin hänen mielestään väärässä, jos satun olemaan eri mieltä kuin hän on. Tulee aika voimaton olo joskus. ☹ Hän kiroilee ja haistattelee mulle ja joskus pidättelen kyyneleitä. Ja kuulemma olen pilannut hänen elämänilonsa olemalla niin raskasta seuraa.
Mutta siltikään hän ei itse hakeudu parempaan seuraan, mitä suuresti ihmettelen. Mikä logiikka tuollaisen käytöksen taustalla voisi olla ja mitä voisin tehdä, jotta muuttuisin paremmaksi ihmiseksi?
T. Loukattu ja surullinen nainen PK-seudulta
Minulla on kaveri, johon tuo kuvailusi istuu erittäin hyvin. Hän tosiaan onnistuu antamaan itsestään varsin tyhmän vaikutelman vain olemalla jääräpäinen ja mustavalkoinen. Ei hänenkään älyllisissä kyvyissä ole vikaa.
Huono itsetunto auttaa antamaan todella huonon vaikutelman. En tiedä miksi niin, koska en itsekään ole sitä mieltä, että ihmisen on oltava aina hyvin itsevarma. Mutta minunkin on välillä vaikea sietää tuota kaveriani.
Miksi kuvittelet tuollaisen ihmisen olevan kaverisi? Kyllä ainakin tyhmä tai hullu voi pitää paikkansa.
Ja taas kaveri haukkuu. Mistä ihmeestä te löydätte näitä "kavereita" ja miksi ihmeessä olette tekemisissä heidän kanssaan?
Vaihtamalla paranee, vaikka moni muuta väittääkin. =)
Voit olla joko tylsä tai hullu, mutta tuskin molempia yhtä aikaa. Ja ”kaveri” vaihtoon.
Minullakin oi tuollainen "kaveri" ja en sietänyt kuin noin vuoden tuollaista. On nimittäin oikeitakin kavereita. Narsistit käyttäytyvät noin. Etsi parempaa seuraa.
Tylsä ja hullu ei oikein sovi samaan lauseeseen. Mielestäni hullujen kanssa ei ole ikinä tylsää. Kamalaa voi olla ja pelottaa hirveästi, mutta ei tylsää. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Tylsä ja hullu ei oikein sovi samaan lauseeseen. Mielestäni hullujen kanssa ei ole ikinä tylsää. Kamalaa voi olla ja pelottaa hirveästi, mutta ei tylsää. Päinvastoin.
Tämä! Asia on juurikin näin.
Tyhmä ja hullu olet ehkä siksi, että olet edelleen tuon ihmisen kanssa tekemisissä. Älä enää ole.
Kaverisi puhuu sinulle todella julmasti. Ansaitset parempaa ja toivon että lakkaat näkemästä häntä. Sinun pitäisi löytää uusia kavereita.
Vaihda kaveria. Ei tollasta tarvitse kuunnella.
Minuusta sinä olet hyvin konservatiiivinen ja kunnioitat selkeästi perinteiisiä arvoja. SIiinä on sekä hyvää etttä pahaaa. Siiis arvot yhteiskunnnassahan luo perustan koko yhteisön ja yhteiskunnan toimivuuudelle ja järkevä ihminen turvautuu niihin kun tulevaisuuus on epävakaa ja ei ole ennustettavisssa. Se pahuuus on tavallaan siiinä ettei annna itselleen armelijaisuuutta sielukkuuteeen ja luovuuteeen vaaan näkee ne lähinnä naiivina. Se on sinälllään virheeellistä koska maailma jopa markkinatalouden kannnalta on täyysin valmiis. ENää pitää vaan keksiä keiinoja joillla voi käyttää systeeemiä mahdollisimman hyvin hyväkseeen vaikka esim eeettisten periaatteiden kauutta ja estäää esim ihmistä narsistisuuuttaan tuhoamasta itse itseäään.
Sinä voit ihan itse valita, ketä pidät kavereinasi.
Sitäpaitsi, joka toista haukkuu se itse on. Eli "kaverisi" on itse juuri sitä, millaiseksi hän sinua haukkuu. Peilaa vain itseään sinuun.
Miksi mahdat ajatella, että sinun pitäisi muuttaa itseäsi?
Kaverin vaihto.