Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toistuuko sulla stressitilanteissa joku sama uni? Olet esim. taas koulussa, armeijassa, ikävässä työpaikassa?

Vierailija
01.11.2020 |

Onko sulla vuodesta toiseen sama pysyvä stressiuni?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen unta, että pureskelen jotain ja samalla hampaani murskautuvat pikkuhiljaa. Tähän liittyy myös ihan fyysisesti hampaiden narskuttelu.

Vierailija
22/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on AINA hirveäss stressissä hissiuni tai tarkalleen siitä on kolme eri versiota. Hissi unessa aina karkaa, eli vaikka kerros 8 lähteekin sitten vilisemällä kiihtymään ja hissin vauhti kovenee.

Hissi menee välillä ylöspäin yläkerroksiin (heh, kerros 147 ollut jopa joskus), joskus alkerroksiin maan alle ja sitten myös vaakatasossa lähtee karkailemaan.

Sitten aina sydän kauhusta hakaten herään juuri ennenkuin unessa rysähtää.

Pahinta on että joskus unessa tajun näkeväni unta. Siis tulee se ”ei hitto, taas tää hissi” -ajatus mutta en kuitenkaan osaa keskeyttää unta. Eli se kauhu on taas elettävä siinä unessa!

Mullakin on samansisältöinen hissiuni. Vaakatasossa hissi ei unessani kulje, mutta tuo ylöspäin meno vauhdin kiihtyessä. Sitten se talo siinä hissin ympärillä huojuu. Ja minäkin tiedostan siinä unessa, että se on uni, ja silti se pitää katsoa ... Onko urasi noussut nopeasti? Välillä olen ajatellut, että omalla kohdalla ehkä siitä kyse ja sitten tulee tunne, että on vastuussa välillä enemmästä kuin osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istun matikan yo-kokeessa, enkä osaa vastata yhteenkään kysymykseen vähääkään. Istun vain ja paniikki kasvaa.

Mulla sama, tosin yliopistoajoilta. Yleensä "tajuan" unessa, että maisterintutkinnon ranskankielen kurssi on edelleen suorittamatta ja olen taas skipannut monen kuukauden luennot (vaikka oikeasti se oli sivuaine, joka ei vaikuttanut mitenkään valmistumiseen ja olen suorittanut jo tohtorintutkinnonkin). Silti herään paniikissa otsa hiessä tuohon "kauhuskenaarioon".

Vierailija
24/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tippuminen

-Jouluaatto ja mitään ei ole valmiina ( ja ennen kauppojen aukiolojen vapauttamista, etsin unessa huoltoasemalta lahjoja :D)

- Olen töissä entisessä työpaikassani ( mikä oli ihan kamala)

Vierailija
25/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toistuu uni, jossa mulla on tärkeä ja/tai mukava meno (esim. lomamatka, harrastus tai muu tiettyyn aikaan tapahtuva) ja aloitan valmistautumisen hyvissä ajoin, mutta lopulta myöhästyn - ja myöhästyminen johtuu aina siitä, että aika kuluu unessa ihan villillä tavalla. Saatan esim. olla pakkaamassa matkalaukkua reissua varten, katson kelloa ja totean että aikaa on vielä reilusti, vilkaisen laukkuun ja takaisin kelloon, ja siinä välissä aikaa on kulunut 3 tuntia. Tai olen jo menossa ja päätän tehdä jonkun pikkujutun ennen varsinaista lähtöä (esim. kipaista kaupassa ennen metroon astumista), ja yhtäkkiä huomaan, että en millään ehdikään enää sinne, mihin olin menossa. Aina tapahtumat eivät ole omissa käsissä - voin olla jo tukevasti menossa johonkin, kun kyytini alkaa ajaa kiertoreittejä, ja taas on hujauksessa haukattu kellosta tunteja. Pettymyksen ja harmituksen tunteet on niin voimakkaat, että yleensä herään niihin. Tunnelma unessa tiivistyy pikku hiljaa muuttuen loppua kohden painostavaksi.

Tämä meni sikäli vähän aiheen vierestä, koska en ole löytänyt mitään ns. kaavaa sille, milloin tämä uni tulee, mutta onhan se todennäköistä, että jokin silloin vaivaa mieltä! Hauska yhteensattuma myös, että kuten aiempikin kommentoija, myös minä jaan tämän uneni äitini kanssa :D

26/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yhteen aikaan sellaisia unia, joissa haahuilin pitkin entisen kouluni käytäviä. En tiennyt, mihin olen menossa. Kävelin vaan yksin kerroksesta toiseen. Kukaan ei huomannut minua. Sitten siellä syttyi tulipaloja roskakoreissa. Olin aikoinaan kiusattu kyseisessä koulussa.

Vierailija
27/30 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teemu Brunila näkee ahdistavia unia The Crashin paluukeikasta. Viimeksi se oli koulun jumppasalissa. Ensin yhtye ei löytänyt paikalle, sitten meni sähköt, joita yritettiin koulun pannuhuoneessa kytkeä takaisin päälle. Lopulta saatiin virta lamppuun ja kitaravahvistimeen.

Kun yhtye pääsi saliin, yleisössä oli neljä ihmistä. Lavalle oli tuotu nuotit.

– Mä olin, että ei vi ttu, en mä lue nuotteja! Heräsin hikisenä omaan huutooni. Ei tarvitse olla Jung nähdäkseen, mistä tämä kertoo, Brunila sanoo."

Yle

Vierailija
28/30 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toistuvassa stressiunessa on yleensä muutto ja nään unta että järjestelen tavaroita paikalleen mutta siitä ei tuu ikinä valmista.

Vierailija
29/30 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuu. Olen joko lukiossa tai yliopistossa ja pahasti jäljessä muista, ja aina jotkut matemaattiset kurssit suorittamatta, ja tuskailen etten muista mitään asiasta eikä ole varmaa onko opiskeluoikeuskaan voimassa. Toinen unityyppi on se jossa olen yhä rasittavan vanhan poikakaverin kanssa, ei millään usko ettei kiinnosta.

Olen siis nyt lähes viiskymppinen. Unet liittyvät juuri elämäntilanteeseen jossa asiat eivät oikein etene,.

Vierailija
30/30 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen unta, että pureskelen jotain ja samalla hampaani murskautuvat pikkuhiljaa. Tähän liittyy myös ihan fyysisesti hampaiden narskuttelu.

Vierailija kirjoitti:

Yritän juosta mutta jalat ovat kuin maahan liimatut.

Itselläni aikalailla samat. En välttämättä juokse, mutta esimerkiksi huoneen poikki kulkeminen saattaa olla mahdotonta, kun jalat ei vaan kanna. Hammasunissa hampaat alkavat irrota ja tunne on ällöttävän aito. Unissani myös puren hampaita yhteen etteivät ne putoaisi ja yleensä siihen myös herään.