Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toistuuko sulla stressitilanteissa joku sama uni? Olet esim. taas koulussa, armeijassa, ikävässä työpaikassa?

Vierailija
01.11.2020 |

Onko sulla vuodesta toiseen sama pysyvä stressiuni?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylä, oikeastaan niitä on kaksi. Toistuvat stressaavissa tilanteissa.

1) Laskettelen jyrkkää laskettelurinnettä illan hämärtyessä eikä valoja ole mäkeen vielä sytytetty. Mäessä on jäätä, johon sukset ei ota kiinni, kun yritän jarrutella. Paniikissa annan mennä hallitsematta koko laskua, hirvittää, että kohta kaadun.

Tämä on tullut lapsuudesta, oli oikea kokemus. Mutta tästä näen ahdistavissa elämänhetkissä aina välillä unta.

2) Menen yllättäen pitämään oppituntia tuntemattomalle luokalle. Minulla ei ole mitään suunnitelmia, ei mitään materiaaleja ja vastassa on lauma villi-ihmisiä, jotka huutavat ja hyppivät pulpeteilla. Olo on neuvoton: tiedostan, että minun pitäisi jotenkin hallita tätä 45 min. Lamaannus on hirveä.

Tämäkin perustuu oikeaan kokemukseen. Nuorempana tein sijaisuuksia ja tällaisia tilanteita tuli vastaan.

Vierailija
2/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edit. KYLLÄ, niitä on kaksi.

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Unessa olen aina lukiossa ja joitain matikan kursseja on vielä suorittamatta. Sitten alan unessa yhtäkkiä ihmetellä, että mitä hittoa mä oon taas täällä? Ylppäreistä yli 20v.

Vierailija
4/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Taloamme piirittää maastopukuiset, järeäaseiset sotilaat, joka puolelta ryömii heitä taloamme kohti.

Vierailija
5/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko hullu jos minulla on joskus ikävä inttiin? Silloin oli vielä elämä edessä.

Vierailija
6/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun matikan yo-kokeessa, enkä osaa vastata yhteenkään kysymykseen vähääkään. Istun vain ja paniikki kasvaa.

Vierailija
7/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen siinä unessa jumissa opiskelupaikkakunnalla, kaikki muut on valmistuneet ja päässeet pois siitä p*reikäkylästä ja minä vaan oon siellä ja valmistumisesta ei ole tietoakaan.

oikeasti valmistuin, vaikkakin paria kk myöhemmin kuin muut, 20 vuotta sitten ja siitä lähtien töissä käynyt vanhempainvapaita lukuunottamatta.

Vierailija
8/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressitilanteessa näen aina unta hankalista portaista. Portaikosta saattaa esim puuttua askelmia tai ne ovat liian kaukana toisistaan tai tyyliin kaide puuttuu ja ollaan tosi korkealla. Tunnelma unessa on aina paniikinomainen. Äidilläni kuulemma toistuu myös tämä sama stressiuni. 

Aina kun muutan, mitä on tapahtunut viime vuosina usein, näen unta jossa joku murhaaja/pahis jahtaa mua ja onnistun pakenemaan siltä täpärästi.

Vierailija
9/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan matrixissa toistuu unet ja vanhat päivätkin .. 

-Sinkkiş

Ei mitään tekemistä stressien kanssa. Toistuu vaikka pomppisi kedolla kännissä samat unet.

Vierailija
10/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan että yksi yliopiston kurssi onkin tekemättä, enkä olekaan oikeasti maisteri vaikka olen vuosikaudet luullut niin.

Vierailija
11/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen milloin missäkin julkisessa tilassa ja aina alasti.  Kaikilla muilla on asianmukainen vaatetus.

Vierailija
12/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeviikko lukiossa, joko biologian tai matematiikan koe tulossa, en ole käynyt luennoilla tai muuten valmistautunut ja aikataulussa valmistuminen on siitä kiinni.

t: biotekniikan tohtori

Vierailija
13/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän juosta mutta jalat ovat kuin maahan liimatut.

Vierailija
14/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muutama tyyppiuni.

-olen yliopiston matematiikan laitoksen ilmoitustaulun edessä katsomassa tenttituloksia. Olen aakkosjärjestyksessä viimeinen ja ennen kuin ehdin listan loppuun herään

-havahdun ajatukseen, etten olekaan käynyt lukiota loppuun ja kurssisuorituksia puuttuu... yo-kokeet tulossa, mitäs nyt tehdään... herään

-olen sellaisessa vanhassa isossa hirsirakennuksessa ja tiedän, että joku on tulossa ja pitää paeta. Tämä uni liittyy lapsuuden mummolavierailuihin ja ilkeään enoon, joka piti lapsiaan liian kovassa kurissa.

Vierailija
15/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Unessa olen aina lukiossa ja joitain matikan kursseja on vielä suorittamatta. Sitten alan unessa yhtäkkiä ihmetellä, että mitä hittoa mä oon taas täällä? Ylppäreistä yli 20v.

Mulla on tämä sama :D joku matikan kurssi on jäänyt kesken muutaman tehtävän takia, ja tajuan sen niin myöhään että kirjoitukset mitätöityvät kokonaan. Herätessäkin olen hetken paniikissa, ennen kun tajuan että kirjoituksista on jo vuosia aikaa ja korkeampiakin opintoja suoritettu sen jälkeen.

Vierailija
16/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on AINA hirveäss stressissä hissiuni tai tarkalleen siitä on kolme eri versiota. Hissi unessa aina karkaa, eli vaikka kerros 8 lähteekin sitten vilisemällä kiihtymään ja hissin vauhti kovenee.

Hissi menee välillä ylöspäin yläkerroksiin (heh, kerros 147 ollut jopa joskus), joskus alkerroksiin maan alle ja sitten myös vaakatasossa lähtee karkailemaan.

Sitten aina sydän kauhusta hakaten herään juuri ennenkuin unessa rysähtää.

Pahinta on että joskus unessa tajun näkeväni unta. Siis tulee se ”ei hitto, taas tää hissi” -ajatus mutta en kuitenkaan osaa keskeyttää unta. Eli se kauhu on taas elettävä siinä unessa!

Vierailija
17/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vakiounta.

En olekaan valmistunut, vaan gradu on kesken ja tiedän, etten ehdi millään saamaan sitä valmiiksi määräpäivään mennessä.

Toinen on, että ajan autoa holtittomasti, jarrut ei toimi.

Vierailija
18/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätie menee puron yli ja silta on osittain tulvan alla ja rikki, pakko mennä yli.

Vierailija
19/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Taloamme piirittää maastopukuiset, järeäaseiset sotilaat, joka puolelta ryömii heitä taloamme kohti.

Mullakin on näitä sotaunia. Monesti tappa jat jahtaavat minua ja perhettäni, tunkeutuvat taloon väkisin ja ampuvat meitä. En pääse millään pakoon, niitä on joka puolella. Helikopterit pörräävät ikkunoiden edessä ja niistäkin ammutaan.

Vierailija
20/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska huomata, että muillakin on tuo matikka-uni. Luin pitkän matikan, mutta olin lukiossa aika menevää tyyppiä ja tehtävät jäivät usein tekemättä. Siitä seurasi, että kirjoitin pitkän matikan häthätää läpi päästen. Nyt olen alalla, jossa sovellan sitä työssäni joka päivä (heh). Mutta se uni ... näen unta, että olen jossain kaupungilla, jossa saan tietää, että pitkän matikan kirjoitukset ovat tänään. En ole lukenut enkä valmistautunut ja olen täysin varma, että metsään menee. Siinä unessa en ole lukioikäinen, mutta en oikein tiedä, minkä muunkaan ikäinen. Uni toistuu vuosien varrella samanlaisena.