Olen mies ja kavahdan naista, jolla ulkomaalainen exä. Kysyttävää?
Pohjoismaalainen tai läntisestä Euroopasta oleva ex vielä menee, mutta afrikkalaista tai Lähi-Idästä tullutta/ Balkanin poikaa en oikein sulata. Kysy mitä haluat. Myös kohtalotoverit voivat ilmoittautua. Mielestäni suomalaisen naisen tulisi tajuta, että hänelle paras kumppani on suomalainen mies, jolla sama kulttuuripohja.
Kommentit (90)
Enpä edes muista, että olisi nykyisen miehen kanssa tullut puitua edellisten kumppaneiden kansalaisuuksia. Olin ennen nykyistä aviomiestäni ollut kerran naimisissa, suomalaisen kanssa. Afrikkalaisen kanssa olen ollut kihloissa ja toisen afrikkalaisen kanssa seurustellut. Olen seurustellut myös taiwanilaisen ja skotin kanssa. Ja tietenkin suomalaisten. Kertaakaan en muista että mieheni olisi näistä edellisistä suhteista tentannut, ainoa huolenaihe hänellä oli tuo eroon päätynyt avioliitto.
Jos miehellä on itsetunto kohdallaan, ei häntä kiinnosta liian kanssa naisen edellinen elämä, vaan katse suuntautuu tulevaisuuteen.
Ap, jumalan lahja suomalaiselle naiselle?! Kerrohan lisää siitä, mikä tekee sinusta vastustamattoman. Kuva ois myös kiva. Vai miksi muuten meitä kiinnostaisi, mitä mieltä hän on meidän seurustelutaustastamme?
Sinä olet aika ennakkoluuloinen. Ihmiset ovat yksilöitä. Me suomalaisetkaan ei olla samanlaisia, ei edes samasta äidistä syntyneet muistuta aina toisiaan. Koettu on. Minä en taas huolisi miestä joka on millään tavalla ennakkoluuloinen, tulee mieleem että millä muulla tavoin tämä henkilö kenties on rajoittunut, tietämätön jne.
Ap, hyväksytkö afroamerikkalaisen exän, joka on PhD? Haen tässä vastausta siihen, kumpuaako halveksuntasi
-ihonväristä?
-koulutustasosta, älykkyydestä?
-kulttuuritaustasta?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:57"]
Onko ap:lla heittää jotain siitä omasta kulttuuritaustastaan? Siis onko siinä jotain muutakin sisältöä kuin tuo vieraiden kulttuurien kavahtaminen? Tyyliin piereskelyä saunanlauteilla bisse toisessa ja makkara toisessa kädessä. (Makkaran saa kukin ymmärtää miten itse haluaa)
[/quote]
Niin kuis on. Näyttää ikävästi sieltä, että "isänmaallisuus" ja oma kulttuuritausta on pelkkää tyhjyyttä, jonka ainoa ilmenemismuoto on negatiivinen - se vieraiden kulttuurien ja ihmisten "kavahtelu" (=pelko) ja viha eli rasismi.
En hyväksy esimerkiksi NEw Yorkissa kasvanutta tohtorismiestä, jos siis on musta. Enkä hyväksy valkoistakaan samanmoista. Kavahdan ja pahasti.
Terv. nainen isolla N:llä
Kylläpä te nyt hermostuitte. Veditte kovin suoria johtopäätöksiä AP:n arvoista ja sivistyksestä aivan perusteettomasti.
En ole ajatellut asiaa aiemmin, enkä olisi alkanut sitä pukea sanoiksi (toisin kuin AP teki), mutta kun nyt mietin, huomaan itsessäni samansuuntaisia ajatuksia. Jos olisin tutustumisvaiheessa, kieltämättä tieto siitä, että miesystäväkokelas olisi mua aiemmin seurustellut esim. filippiiniläisen tai thaimaalaisen naisen kanssa vaikuttaisi mun käsitykseen siitä ihmisestä. Jos sen exä olisi länsimaisesta kulttuurista, se ei olisi samalla tavalla tuumauksen paikka.
Ja mä olen suvaitsevainen, koulutettu kaupunkilaisnainen. En ole jumalan lahja suomalaisille miehille, mutta mulla on samantyyppinen bias kuin AP:lla.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:20"]
Kylläpä te nyt hermostuitte. Veditte kovin suoria johtopäätöksiä AP:n arvoista ja sivistyksestä aivan perusteettomasti.
En ole ajatellut asiaa aiemmin, enkä olisi alkanut sitä pukea sanoiksi (toisin kuin AP teki), mutta kun nyt mietin, huomaan itsessäni samansuuntaisia ajatuksia. Jos olisin tutustumisvaiheessa, kieltämättä tieto siitä, että miesystäväkokelas olisi mua aiemmin seurustellut esim. filippiiniläisen tai thaimaalaisen naisen kanssa vaikuttaisi mun käsitykseen siitä ihmisestä. Jos sen exä olisi länsimaisesta kulttuurista, se ei olisi samalla tavalla tuumauksen paikka.
Ja mä olen suvaitsevainen, koulutettu kaupunkilaisnainen. En ole jumalan lahja suomalaisille miehille, mutta mulla on samantyyppinen bias kuin AP:lla.
[/quote]
No tää sun "bias" tarkoittaa ilmeisesti sitä, että filippiiniläinen,thaimaalainen tai jokin muu ulkomaalainen on jotenkin arveluttava. Olisikohan peräti jotenkin alempiarvoinen ihminen tmv.
AP kirjoitti: "Mielestäni liian erilaisesta kulttuurista tulevan miehen kanssa oleva nainen on sinisilmäinen."
Care to elaborate? Olen ollut (mielestäsi) "liian erilaisesta kulttuurista" tulevan miehen kanssa 15 vuotta. Millä tavalla mä olen mielestäsi sinisilmäinen, AP?
Olen nainen ja kavahdan miestä, joka on käynyt uittamassa onkeaan monissa lammikoissa, niin kotimaisissa kuin ulkomaisissakin. En halua kiertopalkintoa, jolla voi olla piilevänä millaisia tauteja tahansa.
Tuo ap:n ajatusmalli on melko yleistä suomalaismiesten joukossa. Lienee jotain alemmuudentuntoa tms. Minäkin kavahdan ap:n tavoin ajattelevia miehiä, siitä ilmenee heti tietty sivistyksen puute.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:24"]
No tää sun "bias" tarkoittaa ilmeisesti sitä, että filippiiniläinen,thaimaalainen tai jokin muu ulkomaalainen on jotenkin arveluttava. Olisikohan peräti jotenkin alempiarvoinen ihminen tmv.
[/quote]
Ei, sä tulkitsit väärin. Tilanteessa pohtisin sitä, onko minulla ja miehellä tulevaisuutta, jos hänen aiemmissa parisuhteissaan nainen on ollut ei-länsimaisesta kulttuurista, jossa mahdollisesti ei ole samanlaista tasa-arvoisuutta johon olen itse kasvanut ja tottunut. Miettisin, miten kaltaiseni nainen ja hän tulisimme toimeen, jos hänen aiempi naisystävänsä on ollut huomattavasti nöyrempi ja alistuvampi. Aiemman naisystävän arveluttavuus on sinun tähän keskusteluun syöttämä, virheellinen käsitys.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:49"]
Balkanin pojat = Virolaiset, latvialaiset, liettualaiset? Oletko ihan seko? Hehän on lähes sama asia kuin suomalaiset, jos ovat vaikka Suomessa pitkään asuneet.
[/quote]
Jollain taas maantieto hallussa :)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:27"]
19: Ihanko bias?
[/quote]
Joo, ihan bias.
Siitäkö sä haluat keskustella?
Ap voisi vastata, mitä mieltä on suomalaisista miehistä, joilla on venakko tai thai eukkona.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:49"]
Oletko analysoinut, miksi näin on, AP? Tarkoittaako kavahtaminen sitä, että kiität kahvista ja lähdet pois taaksesi katsomatta, vai sitä, että pitää vähän enemmän miettiä, tulisiko tästä jotain?
2, AP sanoi, että kumppanilla olisi hyvä olla sama kulttuuripohja, se ei tarkoita, että kumppanin tulisi olla juuri hän itse. HTH.
[/quote]
En toki siltä seisomalta lähde kävelemään, vaan käyttäydyn asiallisesti. En kuitenkaan ehkä halua enää pitää yhteyttä. Monet maahanmuuttajat mainitsemiltani alueilta tulevat naisia alistavista kulttuureista. En käsitä, miksi suomalainen nainen haluaisi varta vasten sellaiseen suhteeseen, kun tasa-arvoisia suomimiehiäkin on olemassa pilvin pimein.
ap
[/quote] Kuitenkin se suomalaisen miehen "tasa-arvoisuus" tahtoo olla sita etta vaimo kay toissa, hoitaa lapset ja pitaa kodin kunnossa ja toimivana. Tasta tasa-arvoisuudesta nainen saa maksaa palkastaan kun mies ei anna yhteiseen hyvaan penniakaan mita ei ole pakko antaa. Tyosta tultua on ihan oikein etta mies lahtee harrastukseensa tai "yhdelle", tasta naisen ei tule nipottaa tai kysella mitaan. Jos mies sitten on kunnolla rentotunut ja ryomii kotiin aamuyosta ja oksentaa eteiseen niin ei siitakaan tarvitse mitaan numeroa tehda.
Alkaa ulkomainen siippaa nayttaa yha paremmalta.
t. naita on nahty
Mites AP on sellainen tilanne kun minun miehen äidin puolen suku on Venäjältä ja minun äidin puoleinen suku on myös Venäjältä? Isien puoleiset suvut ovat ihan puhdasverisiä suomalaisia, mutta ovat aikoinaan rakastuneet evakkoina Suomeen tulleiden lapsiin. Minun ja miehen mummot molemmat puhuivat karjalan murretta eivätkä suomen kieltä oppineet koskaan.
Espanjalaisen ja Italialaisen jälkeläinen joka on syntynyt Yhdysvalloissa, meneekö sellainenkin seurustelukumppani nounou-listalle :D
Onko ap:lla heittää jotain siitä omasta kulttuuritaustastaan? Siis onko siinä jotain muutakin sisältöä kuin tuo vieraiden kulttuurien kavahtaminen? Tyyliin piereskelyä saunanlauteilla bisse toisessa ja makkara toisessa kädessä. (Makkaran saa kukin ymmärtää miten itse haluaa)