Olen mies ja kavahdan naista, jolla ulkomaalainen exä. Kysyttävää?
Pohjoismaalainen tai läntisestä Euroopasta oleva ex vielä menee, mutta afrikkalaista tai Lähi-Idästä tullutta/ Balkanin poikaa en oikein sulata. Kysy mitä haluat. Myös kohtalotoverit voivat ilmoittautua. Mielestäni suomalaisen naisen tulisi tajuta, että hänelle paras kumppani on suomalainen mies, jolla sama kulttuuripohja.
Kommentit (90)
Saksalainen aviomies aiheuttaa hermostumista ainakin Lapissa ihan tänäkin päivänä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:27"]
19: Ihanko bias?
[/quote]
Joo, ihan bias.
Siitäkö sä haluat keskustella?
[/quote]
Tai siitä kuinka ap katosi kuin pieru saharaan liudentuen yhtäkkiä samanhenkiseksi sivupersoonakseen "koulutetuksi ja suvaitsevaiseksi kaupunkilaisnaiseksi" jolla on vahva "bias" nöyriä thaimaalaisnaisia vastaan. Pelkkä suomalaisuus ei tee ihmisestä tasa-arvon kannattajaa elämässään (sitä voi tietenkin luulotella olevansa sellainen) eikä kansallisuus tee jostain yksilöstä muita nöyrempää. Stereotypioita.
[/quote]
Väärä diagnoosi. Mä olen se kaupunkilaisnainen, en AP. Aiemmin vastasin tähän ketjuun kahdella kysymyksellä (viestit 7 ja 11). Sitten lueskelin vastauksia ja ajattelin asiaa ja huomasin itsessäni samansuuntaisia ominaisuuksia.
Se, että AP on poistunut tästä ketjusta, ei ihmetytä mua. Keskustelun sijasta huutokuoro alkoi haukkua ja vetää johtopäätöksiä AP:n saunatavoista, makkaransyönnistä ja naisettomuudesta. Tällainen keskusteluilmapiiri ei varsinaisesti houkuttele, on parempiakin tapoja viettää vapaa-aikaansa.
Totta on, että kyse on stereotypiasta. Kuvitteellisen miesystäväkandidaatin thaimaalainen ex ei välttämättä ole sen alistetumpi kuin länsimaalainenkaan nainen. Kiintoisaa olisi ollut keskustella siitä, miksi tämä stereotypia vaikuttaa alitajuisesti esimerkiksi minun käsitykseeni kuvitellun miesystäväkandidaatin odotuksista parisuhteen ja naisystävän suhteen. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että keskustelua ei käydä tänään tällä palstalla, sillä AP on poistunut ja te muut tunnutte haluavan kivittää minut, uskotella itsellenne, että minä en ole todellinen tai ainakaan sitä mitä, sanon olevani ja vakuutella itsellenne, että oikeasti te olette parempia.
Taisi ap:n hehkutus suomalaisen miehen paremmuudesta saada vahan samanlaisen kolauksen kuin nama urheiluhullut jotka ennustivat mitalisadetta.
On uhoa mutta ei oiken nayttoa.
AP:lla saa olla omat mielipiteensä, jos ei hyväksy niitä ei voi itse sanoa olevansa avoinmielinen. Olen seurustellut useamman ulkomalaisen miehen kanssa, olisin siis AP:n mielestä "huono nainen". Itse en sitä koe olevani, olen ollut jo vuosia sinkkuna. En vain halunnut baarikärpässuomimiestä jonkalaisia yhteen aikaan oli tarjolla, ujommat eivät tulleet juttelemaan. Itse en hyväksy miehiä ja naisia jotka ajattelevat vain haluavansa kokeilla "kaiken maalaisia" ilman tunteita, sen sijaan seurustelu on täysin eri asia. Tarkoitan tällä niitä ihmisiä jotka vaihtavat uuteen joka viikko/kuukausi ja sitten on niitä jotka ovat saman kumppanin kanssa vuosia kunnes syystä tai toisesta suhde loppuu, ei sillä ole kansallaisuuden kanssa mitään tekemistä.
No, minä olen nainen, enkä arvosta kovin korkealle muslimin kanssa naimisissa olevia tai seurustelevia naisia. Heistä nyt vaan saa yksinkertaisen kuvan. Eivät ole kotimaisille kelvanneet. Usein ovat myös lihavia, finninaamaisia, ja silmälasipäitä.
Taannoin olin miesporukassa ja sanoivat kaikki sitä, etteivät voisi harkita naista, jolla on tummia mukuloita valmiiksi. Siis sanoivat, että se on niin out, ettei tulisi edes mieleen. Kysymys kaupunkilaisista, koulutetuista kolmekymppisistä, joista kaikki parisuhteessa. Lapset ei tuntuisi olevan ongelma, jos olisivat taas vapaita, mutta ns. mamu-patjaa eivät halua. Ihmettelin tätä omalle miehelle, joka sanoi, ettei hänkään haluaisi naista, jolla on ollut joku "neekeri" aikaisemmin ja lapsia sen kanssa.
Geeneiltään olen 1/8 osaa suomalainen. Loput siis toista maata. Mies on suomalainen, mutta geeneiltään on 1/8 ruotsalainen.
Kysyttävää?
Määritetäänkö kulttuuri ainoastaan maiden välisesti? Eli kaikilla suomalaisilla on sama kulttuuri?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:49"]Balkanin pojat = Virolaiset, latvialaiset, liettualaiset? Oletko ihan seko? Hehän on lähes sama asia kuin suomalaiset, jos ovat vaikka Suomessa pitkään asuneet.
[/quote]
Balkan on ihan eri asia kuin Baltia, josta sinä nyt puhut.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:27"]
19: Ihanko bias?
[/quote]
Joo, ihan bias.
Siitäkö sä haluat keskustella?
[/quote]
Tai siitä kuinka ap katosi kuin pieru saharaan liudentuen yhtäkkiä samanhenkiseksi sivupersoonakseen "koulutetuksi ja suvaitsevaiseksi kaupunkilaisnaiseksi" jolla on vahva "bias" nöyriä thaimaalaisnaisia vastaan. Pelkkä suomalaisuus ei tee ihmisestä tasa-arvon kannattajaa elämässään (sitä voi tietenkin luulotella olevansa sellainen) eikä kansallisuus tee jostain yksilöstä muita nöyrempää. Stereotypioita.