Olen mies ja kavahdan naista, jolla ulkomaalainen exä. Kysyttävää?
Pohjoismaalainen tai läntisestä Euroopasta oleva ex vielä menee, mutta afrikkalaista tai Lähi-Idästä tullutta/ Balkanin poikaa en oikein sulata. Kysy mitä haluat. Myös kohtalotoverit voivat ilmoittautua. Mielestäni suomalaisen naisen tulisi tajuta, että hänelle paras kumppani on suomalainen mies, jolla sama kulttuuripohja.
Kommentit (90)
Oletko käynyt Etelä-euroopassa ja Balkaneilla viime vuosien aikana? Kyllä sielläkin löytyy aika paljon suomalaisia muistuttavia miehiä ja naisia (työ/opiskelujen kautta tavannut). Onko ammatilla väliä? Kavahdatko korkeakoulutettuja vai vaan turistirysätyöskentelijöitä? Entäs jos hänen suomalainen exä olisi työtön, ei koulutettu, alkoholia nauttiva?
Naiset arvostavat gallupien mukaan yhtä älykkäitä tai itseään älykkäämpiä tai sivistyneempiä miehiä. Sen vuoksi varmaan valitsevat miehen afrikasta.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 11:26"]
Naiset arvostavat gallupien mukaan yhtä älykkäitä tai itseään älykkäämpiä tai sivistyneempiä miehiä. Sen vuoksi varmaan valitsevat miehen afrikasta.
[/quote]
Sinusta siis afrikkalaiset ovat syntyjään tyhmempiä kuin valkoihoiset? Oletko rasisti?
Minun mieheni on älykäs, afrikasta ja opiskelee maisterintutkintoa yliopistossa Suomessa (IT-ala). Mikäs on sinun koulutuksesi?
Ap:lle kysymys: montako vakavaa, pitkää suhdetta (vähintään 1 vuosi) sinulla on takana?
Suomessa onkin tällä hetkellä kova pula afrikkalaisista IT-maistereista.
Tuossahan sanottiin, että naiset arvostavat itseään älykkäämpiä miehiä. Ei siinä sanottu että afrikkalaiset ovat syntyjään tyhmempiä.
Sukulaiset ovat varmaan ylpeitä teistä kun miehesi toimii IT tukena jossain pörssiyhtiössä tai suunnittelee uuttaa matkapuhelinteknologiaa.
Suomeen tulleet Somalitkin olivat Neuvostoliitossa yliopisto-opiskelijoina. Kyllä Suomessa on afrikkalaisiin maistereihin jo totuttu.
Rasistikortti on kyllä vähän liioittelua. Varsinkin kun vertaa sitä afrikkalaisten asenteisiin toisia afrikkalaisia kohtaan. Mistä päin Afrikkaa miehesi on saapunut Suomeen opiskelemaan ?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 11:43"]
Tuossahan sanottiin, että naiset arvostavat itseään älykkäämpiä miehiä. Ei siinä sanottu että afrikkalaiset ovat syntyjään tyhmempiä.
Sukulaiset ovat varmaan ylpeitä teistä kun miehesi toimii IT tukena jossain pörssiyhtiössä tai suunnittelee uuttaa matkapuhelinteknologiaa.
Suomeen tulleet Somalitkin olivat Neuvostoliitossa yliopisto-opiskelijoina. Kyllä Suomessa on afrikkalaisiin maistereihin jo totuttu.
Rasistikortti on kyllä vähän liioittelua. Varsinkin kun vertaa sitä afrikkalaisten asenteisiin toisia afrikkalaisia kohtaan. Mistä päin Afrikkaa miehesi on saapunut Suomeen opiskelemaan ?
[/quote]
Etiopiasta.
Minä puolestani kavahdan ennakkoluuloisia ja stereotypisoivia ihmisiä. Ovat aina myös sivistymättömiä, huonosti koulutettuja, huonolla itsetunnolla varustettuja ja/tai katkeria. En ole tavannut ainoatakaan poikkeusta sääntöön.
Mutta kyllähän vakka löytää kantensa, että älä huoli ap. Kyllä sinäkin varmasti löydät sivistymättömän ja ennakkoluuloisen naisen itsellesi, vaikka heitä kieltämättä onkin huomattavasti enemmän suomalaisissa miehissä.
"Minä puolestani kavahdan ennakkoluuloisia ja stereotypisoivia ihmisiä. Ovat aina myös sivistymättömiä, huonosti koulutettuja, huonolla itsetunnolla varustettuja ja/tai katkeria. En ole tavannut ainoatakaan poikkeusta sääntöön."
Repesin.
Minä en siedä ihmisiä jotka ylistävät itseään ja nostavat itseään jalustalle. En vaikka olenkin hyvin älykäs (ÄO 200). Voisin kuulua vaikka mensaan. Olen myös hyvin sivistynyt.
Tajuatko vitsin mrs. 64
Mä ainakin olen otettu, jos naisen exä on joku iso musta kongolainen viidakon valtias ;-)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 11:46"]
[/quote]
Etiopiasta.
[/quote]
Etiopialaiset tappoivat toisiaan sisällissodassa ainakin kolmekymmentä vuotta. Onko siinä malliesimerkki suvaitsevista ihmisistä ?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 11:46"]
[/quote]
Etiopiasta.
[/quote]
Etiopialaiset tappoivat toisiaan sisällissodassa ainakin kolmekymmentä vuotta. Onko siinä malliesimerkki suvaitsevista ihmisistä ?
Minä olen nainen ja kavahdan miehiä, joilla aivan vieraasta kulttuurista oleva vaimo ja suomalainen nainen jolla mies aivan vieraasta kulttuurista. Sulla on tässä vaikea aihe. Ruotsiksi pruukataan sanoa, että lika barn leka bäst - samanlaiset lapset leikkivät keskenään parhaiten. Onhan tässä perää, mutta miten määritellä nuo samanlaiset - se se vaikeaa onkin. Aloituksesi on niin vaikea, että sitä pitäisi selventää ja ensin kehittää määritelmiä. Edes yhteiskuntaluokat eivät enää stemmaa ja perinteisesti ihmiset ovat valinneet puolison samasta yhteiskuntaluokasta kuin itse. Näin ollen ruotsalaiseen yhteiskuntaluokkaan sopisi myös suomalaiseen vastaavaan yhteiskuntaluokkaan kuuluva puolisoksi. Mutta kun mennään kauemmaksi, niin muuttuu hankalaksi ja nuo yhteiskuntaluokatkin ovat hajonneet ja muuttuneet ihan muuksi - ihmisen omistakin toimista ja mm sodista ja politiikasta johtuen. Ajattelehan että vielä Venäjän vallankumouksen tienoilla esim Pietariin virtasi entisten maaorjien jälkeläisiä, sinne tuli köyhtyneitä aatelisia - ja monet päätyivät prostituutioon. Kadutkin oli jaettu siten, että prostituoidut liikkuivat "oman ryhmänsä" parissa. Tänne tulevat naapurimaista eivät todellakaan tiedä tai edes halua tietää omista juuristaan yhtikäs mitään ja toi sun aloitus on ihan liian hankala juttu. Amerikassa taas poistettiin orjuus vasta Venäjän jälkeen eli monella on sellaisetkin juuret. Tämmöiset aloitukset kuin tämä sinun aloituksesi ovat tosi hankalia. Ihmiset ovat ihan sikin sokin mutta voi olla että noissa kaukaisemmissa kulttuureissa on säilynyt heimot paremmin kun meidän kulttuureissamme.
Voi miettiä asiaa niinkin, että oman kielen ja mielen ansiosta suomalaiset ovat säilyneet maailmankartalla. Maata on tuhottu ruotsalaisten toimesta, sittemmin Ruotsin kautta provosoiden Venäjän toimesta. Nyt sitä sitten tuhotaan omien toimesta maan sisältä käsin. Kebabinnälkäinen nainen (ja mies yhtä lailla) valitettavasti tuo mieleen maanpetturin. :(
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:42"]Pohjoismaalainen tai läntisestä Euroopasta oleva ex vielä menee, mutta afrikkalaista tai Lähi-Idästä tullutta/ Balkanin poikaa en oikein sulata. Kysy mitä haluat. Myös kohtalotoverit voivat ilmoittautua. Mielestäni suomalaisen naisen tulisi tajuta, että hänelle paras kumppani on suomalainen mies, jolla sama kulttuuripohja.
[/quote]
Tuen ap:tä osittain. Itseäni ainakin häiritsee jos naisellani on ollut monta kumppania. Jos naisella on ollut monta kumppania, niin se on merkki joko kevytkenkäisyydestä, keskittymiskyvyn puutteesta ja sitoutumiskammosta. Ja naisessa jolla on ollut monta kumppania on jotain outoa ja siksi sellaista kannattaa varoa ja monesti sellaisista naisista saa sukupuolitauteja. Myös se että naisella on ollut monta ulkomaalaista kumppania, monien suomalaiskumppanien lisäksi, saa kavahtamaan. Ajatuskin siitä että moni äijä on jyystänyt naista ja naisella sasttaa olla sukupuolitauti, saa ainakin itseni kavahtamaan ja lopettamaan seurustelun siihen paikkaan. Aikoinani kun aloitin seurustelemaan vaimoni kanssa, niin oli kova paikka kuulla että hänellä oli ollut yksi suhde/panosuhde ennen minua, voin sanoa että se kalvoi minua, sillä vaimoni on minun ensimmäinen ja ainoa nainen ja olemme olleet nyt yhdessä noin 15 vuotta, josta naimisissa pian vuoden.
AP on kyllä järkevä mies. Olisivatpa kaikki muutkin länsimaalaiset miehet yhtä fiksuja eivätkä hyväksyisi afrikkalaista tai lähi-idän tms. alkuperää olevien miesten entisiä länsimaalaisia patjoja. Tyhmä valkoinen nainen joka mamujen kanssa seurustelee.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 13:11"]
AP on kyllä järkevä mies. Olisivatpa kaikki muutkin länsimaalaiset miehet yhtä fiksuja eivätkä hyväksyisi afrikkalaista tai lähi-idän tms. alkuperää olevien miesten entisiä länsimaalaisia patjoja. Tyhmä valkoinen nainen joka mamujen kanssa seurustelee.
[/quote]
Ap mainitsi kyllä balkanilaisetkin joten mitenkäs se valkoihoisuus siihen liittyy? olen tavannut useita balkanilaisia jotka ovat vaaleampi kuin tämmöinen syntyperäinen suomalainen.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 08:05"]
Voisiko ap tai joku samoin ajatteleva vääntää tälläiselle "Balkanin pojan" vaimolle miten käytännössä meidän liittomme ja perheemme eroaa täysin suomalaisesta? (Valitettavasti se saunan lauteilla istuminen bissen ja makkaran kanssa sopii myös suomen balkanilaisiin, tosin oluita menee vain 1-2 kpl.)
Molemmat käyvät töissä, molemmat tekevät saman määrän kotitöitä, tosin lumityöt ja ruohonleikkuut jäävät miehen kontolle. Lapsia kannustetaan opiskelemaan ja harrastamaan ihan sukupuolesta riippumatta eli miehelle on täysin ok että poika tykkää tanssitunneista ja tyttö jalkapallosta.
Eli jos vaikka muutaman eroavaisuuden kertoisitte kun ei ole kokemusta suomalaisen kanssa parisuhteesta, mutta kavereiden kokemuksista ei tunnu elämän eroavan.
[/quote]
Eikö ole vieläkään näille aitosuomalaisille tullut yhtään eroa mieleen? Eipä ole kyllä minullekaan ja kuitenkin olemme olleet yli vuosikymmenen yhdessä "balkanin pojan" kanssa.
Jokainen taaplaa tyylillään. Jos toisen menneisyys ja mies- tai naismaku on ylitsepääsemätön este, niin miksi ihmeessä sellaiseen suhteeseen ryhtyä. Toiset ovat turvallisuushakuisempia kuin toiset. Ainoa asia, mikä aloittajassa ja muutamissa muissa, jotka ovat tunnustautuneet samanlaisten ennakkoluulojen vangeiksi, häiritsee, on se että, jokin tuon kaltainen pinnallinen asia estää heitä tutustumasta ihmiseen ja tekemästä johtopäätöksiä sen perusteella, millainen henkilö oikeastaan on.
Myötätuntoni on ap:n puolella. Pelkojen hallitsema elämä ei ole kivaa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:49"]
Oletko analysoinut, miksi näin on, AP? Tarkoittaako kavahtaminen sitä, että kiität kahvista ja lähdet pois taaksesi katsomatta, vai sitä, että pitää vähän enemmän miettiä, tulisiko tästä jotain?
2, AP sanoi, että kumppanilla olisi hyvä olla sama kulttuuripohja, se ei tarkoita, että kumppanin tulisi olla juuri hän itse. HTH.
[/quote]
En toki siltä seisomalta lähde kävelemään, vaan käyttäydyn asiallisesti. En kuitenkaan ehkä halua enää pitää yhteyttä. Monet maahanmuuttajat mainitsemiltani alueilta tulevat naisia alistavista kulttuureista. En käsitä, miksi suomalainen nainen haluaisi varta vasten sellaiseen suhteeseen, kun tasa-arvoisia suomimiehiäkin on olemassa pilvin pimein.
ap
[/quote] Kuitenkin se suomalaisen miehen "tasa-arvoisuus" tahtoo olla sita etta vaimo kay toissa, hoitaa lapset ja pitaa kodin kunnossa ja toimivana. Tasta tasa-arvoisuudesta nainen saa maksaa palkastaan kun mies ei anna yhteiseen hyvaan penniakaan mita ei ole pakko antaa. Tyosta tultua on ihan oikein etta mies lahtee harrastukseensa tai "yhdelle", tasta naisen ei tule nipottaa tai kysella mitaan. Jos mies sitten on kunnolla rentotunut ja ryomii kotiin aamuyosta ja oksentaa eteiseen niin ei siitakaan tarvitse mitaan numeroa tehda.
Alkaa ulkomainen siippaa nayttaa yha paremmalta.
t. naita on nahty
[/quote]
Niinpä! Minun ulkomaalainen mieheni (kristitty) ei juo alkoholia eikä örvellä.