Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässäpä työttömän perjantaipäivä;

Vierailija
15.02.2014 |

aamulla kello herätti 6.55. Nousin laittamaan koululaisille aamupalaa. Keitin puuron, kuorin appelsiinin ja kiivin. Herätin lapset.

Puoli kahdeksan jälkeen lähdettiin kävelemään kouluun. Tässä samalla teen oman aamulenkkini. 

8.30 mulla alkoi pyykkitupa. Otin lakanat sängyistä ja vein vaatteet pyykkitupaan. Koneiden käydessä söin oman aamupalani ja join kupin kahvia. Välillä kävin pyykillä laittamassa vaatteita rumpuun/kuivaushuoneeseen.

Kymmeneksi kirpparille viemään tavaraa koska mulla oli eilisestä pöytä vuokrattuna. 

Sitten kotiin välipalalle ja siivoamaan. Imuroin, luutusin lattiat, pyyhin pölyt ja pesin vessan. Hain kuivat vaatteet pyykkituvasta. Join kahvia netin ääressä istuen.

Leivoin ison taikinan, josta pitsaa ja sämpylöitä.

Koululaiset tuli kahdelta ja syötiin heidän kans pitsaa hiihtoloman alkamisen kunniaksi. 

Lapset touhus omiaan ja puuhailtiin yhdessä.

Neljän jälkeen lähdin lenkille, kävin reilu 30min kävelemässä. 

Sitten kotiin ja lasten kans kirpparille viemään lisää tavaraa pöytään. Sieltä ajettiin prismaan hakemaan irtsareita. 20-21 meillä oli sauna jonka jälkeen iltapala lapsille ja he meni nukkumaan. Itse luin vielä kirjaa ja katsoin jakson pokka pitää, iki-ihanaa keeping up appearances :) ja menin itsekin

Siinäpä se sitten olikin

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun pitäisi hakea töitä?

Vierailija
2/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no aika ahkera olet... mä katoin 2 leffaa, kudoin yhden pipon ja tein ruokaa. Katoin mollin työpaikat ja se tais olla siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämä:

Nousin yläkouluikäisen lapsen kanssa aamiaiselle, höpöteltiin siinä ja toivotin hyvät koulupäivät. Laitoin ruokaa, pesin pyykkiä ja siistin vähän paikkoja. Roikuin useamman tunnin netissä - sisältäen työnhakua - ja katselin muutaman pätkän seuraamaani sarjaa.

Vein miehen töihin, että saimme auton käyttöömme. Koulun päätyttyä tein välipalaa ja kohta vähän myöhemmin pizzaa. Seitsemältä lähdin lapsen kanssa elokuviin, matkalla haettiin mukaan lapsen kaveri, käytiin ostamassa naposteltavat ennen elokuvaa. Elokuvien jälkeen haimme miehen töistä ja palasimme kotiin.

Illalla loikoilin miehen kainalossa kun lapsi oli jo nukkumassa.

Mukava päivä, mutta henkisesti raskas. Olisin paljon mieluummin töissä. Kotihommat ja pörräily sujuu töiden ohessakin :o/

Vierailija
4/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa nyt syksyllä opinnot. Opiskelen omaehtoisesti eli lähiopetusta on 2-4kertaa kuussa ja etätehtäviä teen kotona. 

Silloin on aamut hulinaa kun toinen menee 8ksi ja toinen 9ksi kouluun. Ensin saattelen toisen kouluun ja sitten melkein perään toisen. No se on hyvää liikuntaa :)

ap

Vierailija
5/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni. Ankea päivä sinulla. Toivottavasti saat pian oikeita töitä, ei tarvitse luetella silloin puuhastelujasi itsellesi ja muille.

Vierailija
6/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:18"]

Osanottoni. Ankea päivä sinulla. Toivottavasti saat pian oikeita töitä, ei tarvitse luetella silloin puuhastelujasi itsellesi ja muille.

[/quote]

Kiitos! ap

Vierailija
7/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän pokka pitää ohjelmasta :) Eipä mulla muuta

Vierailija
8/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sitten vapaapäivä työnhausta vai :-).

Vierailija
9/21 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ihan tyytyväinen olen, mutta nyt kyllä odotan jo koulun alkamista ja sitä mitä se tuo mukanaan.

Viikot ja päivät menee nopeaa, lasten koulut rytmittää arkea ja illat menee hujauksessa. 

ap

Vierailija
10/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidit siis kotitöitä, jotka muut tekevät työpäivänsä päätteeksi?

Vierailija
11/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh.. kirjoitin, että istuin netissä kahvikupin kanssa ja tässä samalla tsekkaan työpaikkoja, luen blogeja ja uutisia yms.

Hoidin niitä hommia, joita muut tekee työpäivän päätteeksi. Se on hyvä systeemi, koska näin iltapäivät ja illat aikaa olla lasten kanssa ja lenkkeillä. 

En ole ollut kauaa työttömänä. Tai itseasiassa 6kk olen ollut! Onpas aika rientänyt

Tarkoitus nyt on opiskella syksystä ja mahdollisesti tehdä töitä samalla. Harmi vain kun työpaikan löytyminen ei ole niin helppoa, ap

Vierailija
12/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan kohta hoitoalalle paljonkin tyottomyytta kun kaikki ovat sinne kouluttautumassa?

Vierailija
13/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla:

Heräsin klo 8, vein nuorimman päiväkotiin. Tulin takaisin kotiin aamiaiselle.

Klo 11 menin salille, parin tunnin päästä kotiin.

Sitten tein vähän kirjoitusjuttuja. Niiden jälkeen katselin matkoja netistä, pääsiäiseksi, kesäksi ja syksylle. Luin vähän blogeja.

Klo 18 menin tanssitunille. Sen jälkeen kävin pyörimässä vaatekaupoissa.

Noin klo 20.30 olin kotona, laitoin ruokaa, pesin koneellisen pyykkiä ja laitoin lapset nukkumaan.

Sitten lueskelin lehtiä ja roikuin netissä. Nukkumaan menin puolita öin.

Töitä haen kun niitä on, nyt on hyvin harvoin tarjolla edes piilopaikkoja. Mutta ei se nyt haittaa, vaan nautin tästä lomana. Pätkätyöläisenä minulla ei koskaan ole ollut lomaa.

Vierailija
14/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera olet ollut! Mieheni on työttömänä eikä saa aikaiseksi edes tiskata...

Vierailija
15/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päivä:

Heräsin klo 6, hoidin juoksevia (mm. lemmikkirotat) aamuhommia, lapset klo 7.00 ylös. Aamuhommat, toinen kouluun klo 8.00 ja toisen kanssa klo 8.15 bussilla toimintaterapiaan toiselle puolelle kaupunkia. Tt:n ajan (klo 9-10) tein aamulenkin kävellen, eli muutaman kilsan. Sitten kaupan kautta kotiin, lounasta nuorimmaiselle, koululainen tuli klo 12 jälkeen kaverinsa kanssa kotiin. Siivosin pari tuntia, tarjosin välipalat. Saatettiin koululaisen kaveri kotiin, käveltiin koko porukan kanssa lenkki (mukana myös koirat). Kotiin, kotihommia ja ruokaa tekemään. Mies kotiin, syötiin ja rauhoituttiin iltaa vasten. En hae töitä koska odottelen koulutuspäätöksiä.

Vierailija
16/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä koulunkäyntiavustajana ja minulla kyllä oli pitkät lomat, tuolloin olin työttömänä kylläkin, mutta lomalla olin kuitenkin.

Olen toiminut myös pph:na ja samalla sain hoitaa omani kotona. 

Nyt alkaa koulunkäynnin ohjaajan opinnot. Olen suorittanut pph:n tutkinnon,mutta koulunkäyntiavustajan toimin epäpätevänä ja nyt saan suoritettua sen tutkinnon. Auttaa jatko-opinnoissa.

ap

Vierailija
17/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:11"]

Tuleekohan kohta hoitoalalle paljonkin tyottomyytta kun kaikki ovat sinne kouluttautumassa?

[/quote]

Ei tule.

Vierailija
18/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:51"]

Hoidit siis kotitöitä, jotka muut tekevät työpäivänsä päätteeksi?

[/quote]

En minä ainakaan jaksa tehdä vaikka töissä käynkin. Laiska kun olen.

Vierailija
19/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva päivä ap ! :) Mukavan kuuloisia juttuja olet tehnyt. Onnea syksyyn opiskeluille ja toivottavasti saat töitäkin. 

Vierailija
20/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:38"]

oli sitten vapaapäivä työnhausta vai :-).

[/quote]

Voi jeesus. Luuletteko te jotkut oikeasti, että Suomessa aukenee alalta kuin alalta työpaikkoja joka ikinen päivä? Missä todellisuudessa te oikein elätte?!?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi